Xjosee schreef:En hoe strikt zijn ze met de leeftijd? Heb een erg leuke 3 jarige gezien, is alleen ook nog niet zadelmak
Volgens mij moeten ze 5 zijn en op L niveau zijn...
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Paula1990 schreef:Xjosee schreef:En hoe strikt zijn ze met de leeftijd? Heb een erg leuke 3 jarige gezien, is alleen ook nog niet zadelmak
Volgens mij moeten ze 5 zijn en op L niveau zijn...
Bizzybijtje schreef:Studiefinanciering....
En zo duur is het niet, als je gaat rekenen. Er zit immers al kost en inwoning bij, dus kamer hoef je ook niet te betalen.... Stalling van je paard... etc. etc.
Al met al net zo duur als iedere andere opleiding dus.
Je zou inderdaad een lening aan kunnen vragen bij de IB-groep, mag je 15 jaar over doen om het terug te betalen.
Bizzybijtje schreef:Ja oke, maar dat is in totaal misschien 2 maanden
Paula1990 schreef:Bizzybijtje schreef:Ja oke, maar dat is in totaal misschien 2 maanden
Je weet toch wel dat je maar een half jaar maar school hebt he. Je moet dus de stalling en kost en inwoning en lesgeld betalen voor een half jaar school en een half jaar heb je stage, dus geen school en dus geen gebruik maakt van de stalling en kost en inwoning, maar je hebt alleen een aantal terugkom dagen. In wezen moet je dus de kosten zien voor een half jaar ipv een jaar
.
Paula1990 schreef:Bizzybijtje schreef:Ja oke, maar dat is in totaal misschien 2 maanden
Je weet toch wel dat je maar een half jaar maar school hebt he. Je moet dus de stalling en kost en inwoning en lesgeld betalen voor een half jaar school en een half jaar heb je stage, dus geen school en dus geen gebruik maakt van de stalling en kost en inwoning, maar je hebt alleen een aantal terugkom dagen. In wezen moet je dus de kosten zien voor een half jaar ipv een jaar
.
Bizzybijtje schreef:Lieve schat, met HBO Paardensport kun je óók voor de klas komen te staan en nog een aantal dingen.... Kun je ook veel meer dan enkel goed rijden....
Sowieso maakt het bijna geen ruk uit wát voor opleiding je doet, als het maar HBO is (uitzonderingen daargelaten voor specifieke beroepen). Ik heb niemand in de familie die het beroep heeft waarvoor hij/zij heeft gestudeerd. Oom van me heeft bouwkunde gestudeerd en is nu directeur van een groot bedrijf.
Het gaat erom dat je op dat niveau kunt denken en handelen. Daargelaten zou ik inderdaad het liefst wel verder gaan in de paardensport, en met hard werken kun je er zeker wel komen. Mocht het niet gaan heb ik altijd nog mijn docentendiploma achter de hand. Docenten zijn altijd nodig.
Paula1990 schreef:Bizzybijtje schreef:Lieve schat, met HBO Paardensport kun je óók voor de klas komen te staan en nog een aantal dingen.... Kun je ook veel meer dan enkel goed rijden....
Sowieso maakt het bijna geen ruk uit wát voor opleiding je doet, als het maar HBO is (uitzonderingen daargelaten voor specifieke beroepen). Ik heb niemand in de familie die het beroep heeft waarvoor hij/zij heeft gestudeerd. Oom van me heeft bouwkunde gestudeerd en is nu directeur van een groot bedrijf.
Het gaat erom dat je op dat niveau kunt denken en handelen. Daargelaten zou ik inderdaad het liefst wel verder gaan in de paardensport, en met hard werken kun je er zeker wel komen. Mocht het niet gaan heb ik altijd nog mijn docentendiploma achter de hand. Docenten zijn altijd nodig.
Mooi dat je zo gemotiveerd bent, veel succes iig!
Om even terug te komen op dat dik gedrukte wat je schreef, dit is in de huidige en toekomstige arbeidsmarkt zeker niet meer het geval. In vrijwel ALLE beroepen van MBO tot WO niet! Voor vrijwel alle functies is een specifiek diploma nodig. Er is een zeer krappe arbeidsmarkt op komst waarbij specifieke scholing een heel erg belangrijk onderdeel gaat vormen. Omscholen is vaak alleen nog maar mogelijk met opleidingen. Vroeger was dit inderdaad niet en had je soms niet eens een diploma nodig, maar kon je jezelf omhoog werken zonder enige scholing
. Ik doe nu Arbeidsrecht en heb HBO Personeel&Arbeid, dus ben constant hiermee aan het werk
.
Wat ik jullie nog wel aanraden..... ik zou zeker GEEN schoolpaard nemen. Reden hiervoor is dat je elk jaar een ander paard krijgt en het niveau van jezelf moet ieder jaar stijgen, maar dat is moeilijk als je steeds een ander paard krijgt en hier dus weer van voor af aan moet beginnen.
Paula1990 schreef:@XJosee, je kan ook altijd nog op zoek gaan naar een ''leenpaard''. Moet je wel goede afspraken met de eigenaar over maken hoor. Gezien dat de paardenmarkt helemaal op zijn gat ligt is dit wellicht voor eigenaren een goede oplossing
.
MyLittleLove schreef:Horse & Leisure klinkt echt als de ideale opleiding voor mij (duurt nog wel even maar ik kijk alvast wat de mogelijkheden zijn)
Een eigen paard is niet verplicht maar wel wenselijk. Is het echt belangrijk om een eigen paard te kopen?