VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:44

Ooh wat leuk dat dat bij jou kan :D
Ik wil het ook graag doen, alleen denk ik wel dat ik het of nu moet doen, of na me studie :=

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:47

Tja, ik weet niet hoeveel tijd zo'n loi-achtige cursus kost. Ik denk dat je ook al aardig wat spaans kan leren als je gewoon een tijdje in je vakantie naar Spanje gaat ;) Het is echt heel easy :j

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:47

Ik wil ook graag spaans leren, maar de lerares bij ons op school is daar niet bevoegd voor :=

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:34

Oeh Spaans, lijkt me 'n geweldige taal!! Net als Frans, maar dat was, net als Duits, niet zo'n succes bij mij :P Engels overigens ook niet, Nederlands daarintegen gaat wel goed ;)

Onze docent Latijn is wanhopig: we hadden een proefvertaling gemaakt (tekst zonder vooraf de vertaling erbij te krijgen) en eh.. Het gemiddelde van de klas was een 3.6... Oeps... Telt gelukkig niet mee. Maar hoe dan ook, je MOET nu je huiswerk maken, anders word je direct verwijderd.. Dat gaat lekker :+ zit nu een Nederlandse tekst te doen (huiswerk) en daarna moet ik dus nog 2 porties (= 20 regels) Latijn doen.. Hmm :=

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:35

Mijn zus doet spaans gewoon via zo'n thuiscursus.. maar die heeft het ook al wel gehad op school (HBO). T is wel een leuke taal.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:36

Wij hebben ook spaans elimentair. Ik hoef geen eindexamen te doen voor spaans, omdat mijn docente ook niet bevoegd is voor dat niveau :7

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:49

@ Isjtar; Netjes zeg, een 8,5 voor een half uurtje werk!

Spaans lijkt me ook gaaf, maar wordt bij mij op school alleen als module gegeven.

Ik zit weer in het strafhok }:0 Ben voor de derde keer te laat geweest zonder me te melden. Vind het zelf nogal meevallen dat ik nu pas (dus sinds september) voor de 3e keer te laat ben! :D Moet helaas wel vrijdag om 8 uur op school zijn om me te melden.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:18

Hoeven jullie pas na 3x je om 8 uur te melden? Zodra wij 1x te laat komen is het direct volgende ochtend 8 uur melden. Na een stuk of 6x te laat gaat er een brief naar je ouders en na een stuk of 15x te laat in 1 periode word je naar bureau halt gestuurd!

Gaan er hier nog mensen in de kerstvakantie naar Leiden voor de examencursussen?

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:41

Wij moeten elke keer te laat om 8.15 melden en als je dat 3 keer niet doet mag je de les niet in en moet je in een straflokaal zitten. De dag erna moet je je dan om 8 uur melden. Er zit bij ons niet echt een maximum aan. Alleen als het echt de spuigaten uitloopt wordt er wat van gezegd.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:54

Wij moeten ook als we 1x te laat zijn om 8 uur melden, alleen doet bijna niemand dat. Als je te vaak te laat bent en je meldt je niet moet je op een vrijdagmiddag tot 5 uur nablijven. Als je te vaak moet nablijven, wordt je een dag geschorst. Maar als je 18 bent mag je zo vaak te laat komen en spijbelen als je zelf wilt.. alleen zo jammer dat ik nog geen 18 ben ;)

Ik loop een maand achter op de planning van m'n PWS, moet donderdag bijgewerkt zijn.. Oeps :=

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:49

Ik kom best vaak te laat. :o Maar het is een voordeel dat ik meerderjarig ben, dan kan ik zelf mijn absentiebriefjes schrijven en kan ik mezelf dus excuseren omdat ik naar de tandarts was of zo. :+

Vandaag grieks-vertaling gehad, ging erg goed. :)

@Ilsie: Oeh dat is niet zo best, hopelijk gaat de echte vertaling wel wat beter bij iedereen. Een slechte generale is een goede echte nietwaar. ;)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:50

Ik kom eigenlijk zelden te laat, dit jaar nog geen 1 keer geloof ik. Bij ons is het zo dat als je het 1e uur te laat komt je de volgende dag om 8 uur moet melden en als je in andere uren 5 x te laat komt moet je een week om 8 uur melden. Nou mag ik mezelf wel ziek melden officieel maar dat word bij ons op school écht niet op prijs gesteld hoor.. ook al ben je 18.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:01

Ik meld me hier ook maar weer eens. Is lang geleden.
Ik heb vanmiddag mijn 3,3 van wiskunde herkanst, maar het had niet zo veel zin geloof ik. Was weer de draad kwijt. ;(

Ik kom ook bijna niet te laat. Ik krijg het dus ook niet voor elkaar om een uurtje na te blijven of corvee te doen. Na drie keer te laat moet dat. Het aantal briefjes verschuift om de 3 maand. Dan vervallen er weer wat briefjes.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:45

Ik kom wel heel vaak te laat, alleen mogen wij (met 2 uitzonderingen) bij alle leraren meestal wel het lokaal in.
De meesten zeggen er wat van, of vinden het storend, maar briefjes halen komt weinig voor :=
Als we 3x te laat zijn moeten we om 8 uur melden, als we 6x te laat zijn gaat er een brief naar je ouders, als we 9x te laat zijn schakelen ze de leerplichtambtenaar in :\

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:49

Bij ons staan bij elke ingang van de school na de bel leraren op wacht. Dus je komt niet binnen zonder dat je een briefje moet halen.. Behalve als je zegt dat je PWS-gesprek hebt.
Gelukkig kom ik nooit te laat :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:49

Als ik te laat ben moet ik meteen volgende dag om 8 uur melden... al moet ik pas om 10 uur beginnen, je moet en zal er om 8 uur zijn, anders mag je DIE dag tot 5 uur blijven...

naaiers
ben dus teon ook niet gekomen, kwam ik pas 10.15 op school :P stodn ik dus weer bij de congierge, dat vond die toch niet zo leuk, hoop gezeik maar uiteindelijk hoefde ik me alleen de volgende dag te melden. :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:57

Nou nou wat een laatkomers :P ik ben ik mijn 6,5 jaar VWO nog NOOIT te laat gekomen! (best trots :+ ) Ook nog nooit uitgestuurd of wat dan ook..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:59

Ik ben er ook nog nooit uitgestuurd _O- En 2x te laat ofzo.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:01

Phylos schreef:
Nou nou wat een laatkomers :P ik ben ik mijn 6,5 jaar VWO nog NOOIT te laat gekomen! (best trots :+ ) Ook nog nooit uitgestuurd of wat dan ook..

Er uitgestuurd is mij wel een paar keer gebeurd, maar op zich zijn er ook wel zat mensen bij wie dat niet gebeurd :=
Maar dat je nog nooit te laat bent gekomen, knap! :D

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:24

Sander_ schreef:
@Ilsie: Oeh dat is niet zo best, hopelijk gaat de echte vertaling wel wat beter bij iedereen. Een slechte generale is een goede echte nietwaar. ;)

Nope. Maar ik had voor mijn SE een 8.7 (proefvertaling een 7.8) dus ik maak me niet zo druk, het is alleen superbalen dat de regels nu zó streng zijn. "Zelfs" ik hoef nu niet meer met smoesjes aan te komen (ik lülde mezelf er meestal nog wel uit ofzo en ik mag eigenlijk best veel :P ).. Maargoed.. Ik denk ook wel dat het met mijn SE's en CE wel goed komt :) en voor de rest hoop ik hetzelfde ;)

Bij ons is het ook 1x te laat = 7.45 melden (de dag erna) en als je niet komt nablijven (dat doe ik liever dan kwart voor 8 melden :+ ) maargoed ik ben nooit te laat, dat scheelt O:) ook nog nooit verwijderd. Wel één keer na moeten blijven omdat ik (met toestemming van mijn moeder) een uur gespijbeld had. Was scheikunde, ik had 3 tussenuren voor dat uur (dus ook een pauze) en ik mocht het niet eerder doen. Nou sorry, ik voelde ook niet de behoefte te wachten op dat uur :+ Maar ach, heb dat uur nuttig werk verricht ;)
Bij ons schijnt ook de regeling te zijn 3x te laat = melden, 6x = brief naar ouders, 9x = leerplichtambtenaar en 12x = halt. Heb er tot op heden nog niets van gemerkt bij de mensen die vaak te laat komen :=

Margit; is wel logisch dat ze het niet op prijs stellen. Maar volgens de wet mag het dan he.. Ik kan niet wachten tot ik 18 ben :P

Zit nu repetitie Latijn te doen, zo nog even kort wat dingetjes voor Engels doornemen en dan mijn bed in. Morgen een SO (dat 1/200 keer meetelt in mijn eindcijfer geloof ik, minder nog) Latijn en een presentatie Engels.. Jottum -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:38

Pff, bij ons zijn ze erg makkelijk geworden met eruit sturen. Geen zin in de les? Okee, flikker dan maar op.
Met als resultaat dat ik er zo'n 4x per week uit lig.. :? Laatst waren er zelfs nog maar 15 van de 30 man over, haha, wat een les was dat.
Vind het zelf wel fijn. Hoef niet na te blijven en weet van mezelf dat ik in de lessen toch nooit iets nuttigs kan doen. Heb gewoon de concentratie er niet voor. Dus als ze me eruit sturen hebben anderen ook geen last meer van me. :+

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:47

Ik zou willen dat ze zo makkelijk bij ons waren.. Iedereen die geen zin heeft in de les? Vlieg er maar uit. (Zonder als verwijderd opgeschreven te worden; dat weerhoudt de meeste ervan weg te blijven) Wil je wel blijven? Hou dan je mond dicht en stoor geen anderen die de les wel willen volgen.

Zou bij ons een hoop rotlessen voorkomen (lees: jongens die de hele les alleen maar zitten te klieren)
Laatst bijgewerkt door Ilsiie op 01-12-09 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:48

Bij ons wordt ook wel eens de helft van de klas eruit gestuurd omdat we ons huiswerk niet afhebben. Maar ik vind het niet zo erg om buiten de klas te zitten, dan werk ik tenminste :P

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 22:55

Even een ego post maar: Ik heb mijn PWS af en naar de drukker gestuurd en het is klaaaaaaaaaaar! *\o/*

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:13

Netjes Nienke! :) Fijn dat je m afhebt.
Ik ben er over de jaren heen vrij vaak uitgestuurd.. ben ook bepaald geen geschikte VWO leerling geloof ik. :o Dit jaar ben ik er iig nog niet uitgestuurd maar dat gebeurd bij ons in de 6e eigenlijk zelden meer, dan moet je het wel heel bont maken. Had trouwens een 3,5 voor wis. :Y) Sowieso maar herkansen geloof ik geheh.