Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:13

Gadver, het is wárm buiten joh.. :\
Gewoon echt niet lekker om buiten te zijn.

Hoe gaat het met iedereen verder?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:43

Ffortuna schreef:
Als je om 8.45 uur al niet scherp bent, hoe ga je dat dan doen op je werk als ze verwachten dat je vroeg moet beginnen? :+ Zelf begin ik altijd rond 8 uur, en ik ben echt een avondmens maar als je hier om 9 uur begint kijken ze je echt zo aan van huh, de dag is al half om! Dus ja, dan maar vroeg op... je went er zo aan.

Volgens mij haal je nu mij en iemand anders door elkaar. ;) Van die Televaag-krant geloof ik.
Maar voor mij is opstaan geen probleem hoor. Ik begin altijd om 8 uur en in de zomer zelfs om 7 uur, heb je tenminste nog wat aan je middag en avond. Ik voer 's ochtends weinig uit, maar dat haal ik in de middag altijd ruimschoots in. :j

Mandyy

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:56

M'n tweede gesprek ging ook prima!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:01

Girl In The Mirror schreef:
Ik heb dinsdag zo'n test i.v.m. toelating voor de HBO opleiding die ik vanaf september ga volgen (ik heb nl. geen havo of mbo diploma. is trouwens niet via het UWV, ik kwam nergens voor in aanmerking, ik moest gewoon maar solliciteren. :\). Ben erg benieuwd! Nadeel: het begint om 08.45 en 's ochtends ben ik bepaald niet scherp. :=

Maar jij zei dit toch? :?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:55

Ffortuna schreef:
Girl In The Mirror schreef:
Ik heb dinsdag zo'n test i.v.m. toelating voor de HBO opleiding die ik vanaf september ga volgen (ik heb nl. geen havo of mbo diploma. is trouwens niet via het UWV, ik kwam nergens voor in aanmerking, ik moest gewoon maar solliciteren. :\). Ben erg benieuwd! Nadeel: het begint om 08.45 en 's ochtends ben ik bepaald niet scherp. :=

Maar jij zei dit toch? :?

Ja dat klopt, maar dat heeft toch niets met wennen te maken, zoals jij zei? En ik heb ook nooit gezegd dat ik vroeg moet beginnen met werk (al doe ik dat wel, maar mijn tijden zijn flexibel dus dat is eigen keuze). Ik kreeg de indruk dat je met deze reactie/persoon nog in je hoofd zat: ;)

nicci88 schreef:
heb een mail terug gekregen van de telegraaf...
ben aan het twijfelen of ik dat tijdelijk aan zal nemen.
?het is in ieder geval inkomen..... (maar wel erg vroeg opstaan :P )

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:17

Nou, ik haal er ook uit, uit jou eigen bericht, dat je moeite hebt met vroeg opstaan, en dus later ook met een baan waar je vroeg moet beginnen. 8.45 uur vind ik nou niet echt vroeg.

Weet je hoe vroeg ik momenteel begin? Elke ochtend gaat om 04.30 uur de wekker, 05.00 uur weg. Dat is pas vroeg!

En op zich, ja het went. Dus na een tijdje zal vroeg opstaan en scherp zijn ook wel goed te doen zijn!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:26

Ik begrijp niet waar je dan uit op maakt dat ik moeite heb met vroeg opstaan? Ik ben alleen niet scherp 's ochtends, dat is totaal iets anders. Ik kan prima vroeg op staan, al gaat de wekken om 04.00. Met 'scherp' zijn bedoel ik geconcentreerd kunnen werken, snel kunnen werken, focussen e.d.. Daarom is het lastig voor mij om 's ochtends een competentietest te maken. En nee, vroeg opstaan en dan 'scherp zijn', dat went niet voor mij. Ik sta al járen vroeg op. ;) Ik werk al heel wat jaartjes trouwens, dus dat 'later' is ook niet echt van toepassing ;)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:39

Ik heb werk!!!!!!! Ik ben aangenomen als huishoudelijke hulp in de thuiszorg en dan ga ik in januari de opleiding voor verzorgende C doen. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Heb de hele tijd mee gelezen, maar weinig gereageerd........ Dus ik ga jullie verlaten. Veel succes voor degene die nog zoekende zijn............

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:41

Gefeliciteerd Rainbow!

Als het goed is krijg ik aankomende week een gespek via uitzendbureau bij een kledinggroothandel, bij de administratieve kant. :) Weg uit die verschrikkelijke schoonmaak waar ik nu momenteel werk!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 23:42

Fijn Rainbow, gefeliciteerd. :)

bo0tjeee, succes! Hopelijk wordt het wat. Verdiend dat schoonmaken nou nog wat? Vroeger werd er altijd gezegd dat het zo goed verdiende maar tegenwoordig hoor ik alleen maar andere verhalen..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:47

Ben net gebeld dat ze met me verder willen. Morgen gesprek over arbeidsvoorwaarden.
Betekent het dat ik al aangenomen ben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:00

Ja, als je gaat onderhandelen over je loon ben je aangenomen ja. gefeliciteerd!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:03

Mandyy schreef:
Ben net gebeld dat ze met me verder willen. Morgen gesprek over arbeidsvoorwaarden.
Betekent het dat ik al aangenomen ben?

In principe wel, tenzij jullie er niet uitkomen qua arbeidsvoorwaarden. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:09

Ik heb totaal geen eisen, ben net afgestudeerd en woon nog thuis. :))

Ben echt blij! *\o/*

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:20

Mandyy schreef:
Ik heb totaal geen eisen, ben net afgestudeerd en woon nog thuis. :))

Ben echt blij! *\o/*

*\o/* Gefeliciteerd!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:21

Vandaag gesprek gehad over arbeidsvoorwaarden. Alles is rond!! Ik begin vanaf september! :D Ben zo blij!!

Was laatst hier ook iemand die graag een vergelijkbare baan wilde, ik zou zeggen solliciteer!! De sollicitatieprocedure viel me echt mee, gewoon goed voorbereiden!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:25

Mandyy schreef:
Vandaag gesprek gehad over arbeidsvoorwaarden. Alles is rond!! Ik begin vanaf september! :D Ben zo blij!!

Was laatst hier ook iemand die graag een vergelijkbare baan wilde, ik zou zeggen solliciteer!! De sollicitatieprocedure viel me echt mee, gewoon goed voorbereiden!

Wat fijn zeg!!!
Gefeliciteerd! :D

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:38

Mandyy schreef:

Ik geloof het een irritante periode voor je gaat worden om een maand te wachten tot je eindelijk kanbeginnen :+ .
[naja dat had ik in elk geval wel] Ik wilde te snel en te graag beginnen :P.

Ik zou zeggen, geniet van je vrije dagen en werkse ;)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:47

Vind het wel lekker, heb het heel druk gehad en ga ook nog op vakantie. :D

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:05

Ik meld me hier ook maar weer.. ben sinds 5 juli jl. weer op zoek naar werk, daarvoor een half jaar gewerkt bij een bedrijfsmakelaardij als secretaresse. Op zich gaat het solliciteren wel redelijk, heb alweer een aantal gesprekken gehad (een waar ik zo goed als aangenomen was, maar helaas was ingetrokken wegens tegenvallende resultaten in juni), en ook voor deze week (a.s. donderdag) staat weer een gesprek ingepland, dit keer voor de functie als office manager. Ben heel erg benieuwd. :)

@Mandyy: Gefeliciteerd!! Geniet nog maar even lekker van de zomer :D

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:10

Pff..
werk nu per 1 juli op een nieuw bedrijf maar tot nu toe echt nog niet naar me zin :(

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:15

Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben ook op zoek naar werk maar ik ben 80% tot 100% afgekeurd ik mag maar een paar uurtjes bij werken.
Wat meteen het probleem is want werkgevers nemen je toch niet zo snel aan. Wil het liefst in een winkel of iets werken en daar heb je toch ervaring voor nodig en die heb ik niet. Net weer een sollicitatie formulier ingevuld en weggebracht naar de C&A dus ben benieuwd hoop dat ik nu een keer geluk heb.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:50

Nou, schoonmaak verdient nu wel redelijk, bij de baas bij wie ik nu werk dan.
Ik krijg 6.40 euro bruto (Ben 20) Volgens loonwijzer zit ik dan 1 euro boven m'n minimum. Maar qua uren is het eigenlijk te weinig en ik vind het echt afschuwelijk werk!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:52

laura22 schreef:
Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben ook op zoek naar werk maar ik ben 80% tot 100% afgekeurd ik mag maar een paar uurtjes bij werken.

Tuurlijk mag jij je hier melden :) Alle zieltjes zijn welkom, hahahhaha :+

Mag ik vragen hoe het kan dat je op zo'n jonge leeftijd al zover bent afgekeurd?

HouVanUtopia schreef:
Pff..
werk nu per 1 juli op een nieuw bedrijf maar tot nu toe echt nog niet naar me zin :(

Hoezo niet naar je zin?

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:54

Ik heb Cf ook wel bekend als taaislijmziekte en dat heb ik al vanaf mijn geboorte. Dat houd in dat je te veel taaislijm in je longen heb zitten wat er niet/ nauwelijks er uit komt zodat je daardoor weer meer kans heb op infecties, even simpel uitgelegd.