sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:59

[quote="kaatje77"]@BianCatjee Gefeliciteerd,
Echt top. Vork

haha dankje Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:51

Leuk zo'n eerste werkdag Boos!
Straks om 4 uur gaat de wekker en om half 5 wordt ik opgehaald en ik kan gewoon niet slapen Boos! en heb net even flink zitten Huilen

Ik heb vandaag al express veel gedaan om maar moe te worden, vroeg opstaan (8 uur is tegenwoordig erg vroeg voor mij) ik heb gesport , 30 km gefietst en daarna nog met paard en wagen op stap geweest ,maar ik ben gewoon niet moe.
Ik slaap al weken slecht omdat ik gewoon niet moe ben en veels te veel bezig ben geweest met werk zoeken, me oppeppen om elke keer weer naar de fysiofitness te gaan terwijl ik er eigenlijk niks in zag, positief blijven denken dat alles wel weer goed komt etc etc.. Ik kan nergens mijn energie in kwijt, sinds die poedersuiker rug rijd ik geen paard meer en dat was mijn uitlaatklep, ritten van 3 uur waren geen uitzondering, op de kar hobbelen is leuk maar ik zit er veel liever boven op. En als ik ergens mijn energie in kwijt kan dan bouw ik zo'n conditie op dat ik energie over heb zo fiets ik elke dag een half uur.

Nu sta ik morgen dus als een zombie en stoned persoon in die winkel. want ja ik heb vandaag fysiofitness gehad en dat betekent standaart 2 of meer dagen rugpijn. Heb dus al 4 paracetamollen achter mijn kiezen en hoop dat het morgen beter gaat incl koppijn.

Ik heb echt wel zin in die baan en zin om te beginnen maar op dit moment vraag ik mezelf af of het wel gaat lukken , dat ik het vol ga houden met mijn rug en waarom ik niet nog ff op vakantie ben gegaan ipv en nieuw tuig te kopen en de hele dag op stal te hangen. (ik liet nog net geen caravan daar neerzetten). Om gewoon uitgerust te kunnen beginnen en alle ellende van de afgelopen 1,5 jaar (of zal ik zeggen 3,5 jaar met die rotbaan erbij) een beetje op een rijtje te zetten.

Het liefst stap ik NU met mijn backpack in de auto en kom ik voorlopig niet meer thuis.
Maar ja dat kan niet.

Ik ga nu maar weer naar bed...misschien nog even slapen en anders niet.
Ben me frustratie in iedergeval even kwijt Ach gut en hopelijk denk ik er morgen weer anders over.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:57

jeetje wat balen voor je zeg dat je niet kunt slapen.
ik had gesolliciteerd bij de makro en kreeg vandaag een brief binnen dat ze geen passende vacature voor mij hadden.
ook best logisch als je mijn cv bekijkt en er alleen maar werk en opleidingen met dieren op staan.
ik wil morgen even naar het arbeidbureau, zoek liever zo een baan maar ja wat extra hulp kan ik wel gebruiken natuurlijk.
heb vanaf nu nog weken dus het wordt steeds korter om een andere baan te vinden, dus hoop dat ik snel een baan vind die bij me past

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:03

Jemig Cowgirl.
Toen ik eindelijk weer werk had na 2 jaar ziektewet, had ik precies hetzelfde als jij nu.
Ik was blij,maar tegelijkertijd ook heel ongerust of ik het allemaal wel aan kon.
Vertrouw op je collega's, die slepen je er wel doorheen, je bent immers nieuw daar.
Ik wens je heel veel succes en hoop dat je je rust toch nog kunt vinden en heel veel sterkte morgen. Ach gut

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:04

ik ga ook is een poging doen tot slapen, ben morgen wel vrij maar ben doodop.

ik wens je veel succes morgen en hoop voor je dat je een beetje kunt slapen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:03

Cowgirl, je hebt er niks aan, maar ik kan me echt goed voorstellen hoe je je voelt. Het is zo spannend, een nieuwe baan, en ik ben ook iemand die slechter gaat slapen naarmate ze er vroeger uit moet. Bovendien ben ik bekend met geestelijk doodop zijn maar lichamelijk nog over de kerk kunnen springen en dus niet kunnen slapen, en alleen maar liggen malen. Tis een vreselijke combinatie als dat allemaal bij elkaar komt.

Ik zou zeggen, kijk het even aan, maar als het echt te vroeg voor jou blijkt te zijn, kies dan voor jezelf! Natuurlijk zul je er even aan moeten wennen, maar als je helemaal stuk gaat omdat het voor jou gewoon onmogelijke tijden zijn, dan moet je ook eerlijk naar jezelf toe zijn.

Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal toch nog een beetje is meegevallen, meis!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:03

Thanks allemaal,

Ik heb wel meer van die baal dagen gehad hoor, weet ook zeker dat ik wel wat depressief ben geweest door alles.
heb nog 3 uurtjes kunnen slapen Slapen

Maar gelukkig viel het allemaal mee vandaag. Ik had al eerder nieuwe collega's aan de telefoon gehad en natuurlijk een proef dag gedraaid. En ik zei van de week al tegen mijn stalgenoten dat ik volgens mij nu wel leuke collega's had...en dat is nu ook wel gebleken.
Zijn allemaal even enthousiast Haha! en je wordt leuk opgenomen in de groep.

Het werken op schiphol is wel erg leuk, veel diversie tijd aan mensen(je kunt de amerikanen er zo uitpikken...die hebben allemaal wel 2 stoelen nodig in het vliegtuig Haha! ) en achter de douane is zowieso al apart.
Toch is het wel erg rustig, zit je veel te wachten tot er nieuwe mensen komen en bestaat het werk hoofdzakelijk uit afrekenen.
Ben toch bang dat het me op den duur gaat vervelen, dus ik ga zeker a.s maandag nog naar de intake voor reisleider en heb nog een soll. gedaan als reserveringsmedewerker.

Verder had ik enorme zin om die mega jumbo van China Airlines in te stappen die een hele tijd voor de deur stond Haha! .
Ik wil nog steeds vliegen....dus heb toch weer een motivatie gevonden om hard aan mijn rug te werken en het volgend jaar toch nog eens te proberen bij een vlietuigmaatschappij.

Nu onweert het al pittig buiten, ga snel even naar de knollies.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:09

Nou Cowgirl, gelukkig is het nu dus erg meegevallen.
Super hoor. Haha!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:19

Hallo,

Het is een tijd geleden dat ik in deze topic was.

Ik heb een baan gevonden zoals jullie weten, behalve nieuwelingen. Ik werk nu sinds 26 mei bij een accountantskantoor en tot en nu toe bevalt het me. Mijn proeftijd is ook om. Haha! Dus minder stress voor mezelf.

Ik maak wel lange dagen en het is en was erg wennen en kwam elke dag doodmoe thuis. Had geen puf meer voor sport, behalve tv en slapen. Bloos Het overgang van studente naar werknemer is best groot, maar werken zullen we toch vroeg of laat moeten doen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:17

zo heb weer wat gevonden om te solliciteren.
bij de boerenbond (welkoop) zoeken ze nog mensen, nou wil ik sollicitren via internet zoals dat op de site ook mogelijk is, maar stuit weer op hetzelfde punt Boos!
het motivatiestukje.
hoe kan ik dat opschrijven, weet er nooit raad mee Boos!
iemand di mij kan helpen?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:59

http://www.boerenbond.nl/vacancy/Vacanc ... ancyId=436
hier dus de link van de site van de boerenbond en daar dus ook dat stukje van de motivatie.
ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.
de opleidingen die ik heb gevolgd zijn dus medewerkster dierverzorging en dierenartsassistente.
en heb nou 1 jaar werkervaring op een kantoor.
dus vind de motivatie beschrijving weer een moeilijk punt.
het lijkt me wel erg leuk werk om te doen.
ik verkoop artikelen/producten voor dieren en ben onder de mensen aan het werk.
ben collegiaal en vind het natuurlijk ook een leuke nieuwe uitdaging.

ik zal me ook in moeten stellen op een andere baan als dat ik graag voor ogen heb, ik wil zelf graag met dieren werken maar dat is gewoon super moeilijk om te vinden.

wie o wie kan me tips geven.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:36

hyawatta, wat denk jij dat er leuk is aan die baan. Wat zorgt er voor dat je op DIE baan gaat solliciteren? En waarom denk jij dat nu juist jij geschikt bent voor die baan?

Moeilijke vragen, maar als je ze weet te beantwoorden heb je wel je motivatiestukje klaar. Pls het feit dat je een antwoord hebt als ze deze vragen in een eventueel sollicitatiegesprek aan je stellen...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:46

hyawatta schreef:
hier dus de link van de site van de boerenbond en daar dus ook dat stukje van de motivatie.
de opleidingen die ik heb gevolgd zijn dus medewerkster dierverzorging en dierenartsassistente.

ik zal me ook in moeten stellen op een andere baan als dat ik graag voor ogen heb, ik wil zelf graag met dieren werken maar dat is gewoon super moeilijk om te vinden.

Bij de dierenbescherming vragen ze dierverzorgers, wel in Den Haag Lachen maar goed dat ter zeide Knipoog

Motivaties zijn altijd lastig. Je kunt bijvoorbeeld denken door een link te leggen tussen dier/natuur en de Boerenbond bijv:

Door mijn opleiding dierverzorging heb ik ervaring op gedaan in de praktijk door veel in de natuur bezig te zijn. Hierdoor ben ik zeer regelmatig in aanraking geweest met producten afkomstig van de Boerenbond. Hierdoor ben ik op de hoogte van het assortiment dat wordt aangeboden. (ik weet niet of je in dierenwinkel oid stage hebt gelopen maar dan kan je vervolgen met iets van) Doordat ik daarnaast tijdens stage ervaring heb opgedaan in een dierenwinkel kan ik zeggen dat ik collegiaal en klantvriendelijk ben en producten op een correcte manier aan kan prijzen.
Het lijkt mij dan ook een uitdaging om bla bla.

Nou zoiets bijvoorbeeld. Probeer naar de functie te praten en wat kernwoorden uit hun functieomschrijving te noemen en die te onderbouwen met je ervaring.

Veel succes!
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 05-07-08 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:46

Ik had vandaag weer een afwijzing binnen. Ben nog niet 1x uitgenodigd voor gesprek...

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:47

ja dat weet ik wel, maar hoe ik het dan in elkaar moet zetten, kan moeilijk van die korte stukjes typen met alleen antwoorden op die vragen natuurlijk. ik heb daar altijd al moeite mee gehad, en heb nooit naar een winkel gesolliciteerd waar ik dit dus in heb hoeven vullen.
en winkel is nooit mijn keus verder geweest, maar zal moeten wil ik niet thuis komen te zitten.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:55

Thats_Me schreef:
hyawatta schreef:

Bij de dierenbescherming vragen ze dierverzorgers, wel in Den Haag Lachen maar goed dat ter zeide Knipoog

Motivaties zijn altijd lastig. Je kunt bijvoorbeeld denken door een link te leggen tussen dier/natuur en de welkoop bijv:

Door mijn opleiding dierverzorging heb ik ervaring op gedaan in de praktijk door veel in de natuur bezig te zijn. Hierdoor ben ik zeer regelmatig in aanraking geweest met producten afkomstig van de Boerenbond. Hierdoor ben ik op de hoogte van het assortiment dat wordt aangeboden. (ik weet niet of je in dierenwinkel oid stage hebt gelopen maar dan kan je vervolgen met iets van) Doordat ik daarnaast tijdens stage ervaring heb opgedaan in een dierenwinkel kan ik zeggen dat ik collegiaal en klantvriendelijk ben en producten op een correcte manier aan kan prijzen.
Het lijkt mij dan ook een uitdaging om bla bla.

Nou zoiets bijvoorbeeld. Probeer naar de functie te praten en wat kernwoorden uit hun functieomschrijving te noemen en die te onderbouwen met je ervaring.

Veel succes!

dank je wel, zoiets moet ik idd hebben om maar ff een voorbeeld te hebben.
ht blijft gewoon een rotstukje vind ik

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:58

hyawatta schreef:
ja dat weet ik wel, maar hoe ik het dan in elkaar moet zetten, kan moeilijk van die korte stukjes typen met alleen antwoorden op die vragen natuurlijk. ik heb daar altijd al moeite mee gehad, en heb nooit naar een winkel gesolliciteerd waar ik dit dus in heb hoeven vullen.
en winkel is nooit mijn keus verder geweest, maar zal moeten wil ik niet thuis komen te zitten.

Geef hier dan eens antwoord op die vragen? Misschien kunnen wij er eens naar kijken hoe je daar een mooi verhaaltje van kunt maken. Het lijkt me niet handig dat wij voor jou gaan verzinnen waarom je daar wil werken en waarom zij jou aan moeten nemen toch?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:58

ja precies zijn altijd lastige dingen Lachen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:15

dat kun je wel stellen want dat is bij ieder formulier wat ik via intern et invul het punt waar ik tegen aan loop

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:40

hyawatta schreef:

Thats_me geeft al goeie tips, alleen beschrijft zij vooral waarom ze jóu zouden moeten aannemen (wat jij kunt) en niet waarom jij graag bij hén terecht wilt.

Als ik afga op jouw stukje, zou ik de volgende dingen erin verwerken:

- je vindt het leuk om met mensen te werken (probeer hier voorbeelden van te geven uit je arbeidsverleden) en je houdt ervan klanten zo goed mogelijk te helpen en ze tevreden naar huis te laten gaan. Je hebt veel kennis op het gebied van dierenwelzijn, waardoor je vooral op dat gebied prima kunt inspelen op de wensen van klanten - je bent uiteraaaaaard bereid je in de andere gebieden (plantjes, kleding, laarzen, whatever) te verdiepen
- je hebt affiniteit met de Boerenbond, omdat hun assortiment aansluit bij jouw interesses (dieren, buiten zijn) en dan is het dus leuk om daar te werken en niet in een kledingwinkel of supermarkt
- je bent collegiaal en werkt graag samen (ook hier weer: probeer voorbeelden te geven)

Misschien ook slim om aan te geven waarom je de overstap van je huidige baan vandaan wilt maken, bijvoorbeeld door er de nadruk op te leggen dat je graag iets actievers wilt doen of meer onder de mensen wilt zijn, zodat je niet over komt alsof je maar random van baan naar baan hopt.

Je hebt niet helemaal de opleiding die ze vragen, maar als je echt specifiek je motivatie moet geven (en niet een verhaaltje van waarom jij geschikt bent) zou ik daar niet al teveel op ingaan. Je zit tenslotte heel aardig in de richting - misschien wel proberen het commerciele in jezelf een beetje naar voren te brengen, want daar hameren ze erg op in de advertentie. Je zou bij je motivatie bijvoorbeeld nog kunnen zeggen dat je het leuk vindt om te werken in een functie waar overtuigingskracht en het aanvoelen van de wensen van de klanten belangrijk is.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:07

nimue@ bedankt voor je goede uitleg, ik zou er zeker wat mee kunnen en ook wat Thats_me aangeeft, ik ga daar zeker mee aan de slag.onden en wordt aan genomen zal ik dat zeker laten weten
Bedankt en mocht ikergens een baan hebben gev

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:15

Veel succes met het invullen, in elk geval! Dat soort formulieren zijn vreselijk, maar toch heb ik ze vaak liever dan een normale brief moeten schrijven. Hoewel je brieven wel makkelijker kunt recyclen. Knipoog

Maar inderdaad, hou ons op de hoogte! Altijd leuk om in dit topic te lezen hoe het iedereen vergaat. Lachen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 10:56

ja klopt, soms zijn idd gewoon brieven schrijven ook nog fijner, maar ik vul wel het formulier in en dan ben ik benieuwd wanneer ik wat terug hoor en hoe het afloopt.
En ik laat het zeker horen in dit topic hoe alles is gegaan.
vind het dan ook altijd wel weer leuk om te horen hoe het bij iedereen verder gaat.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:17

Hoe doen jullie dat eigenlijk met brieven?

Want heb altijd de grootste moeite om te zorgen dat het allemaal op 1 pagina past.
Heb er namelijk net ook weer 1 op de post gedaan maar was dus ook weer even puzzelen om te zorgen dat het dus niet te lang wordt.

En wat vinden jullie van deze zin:
Verder beschik ik over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als op schrift.

Ben daar nog niet helemaal tevreden over vooral het woordje goede Nagelbijten / Gniffelen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:45

ik heb mijn brief samen met een goede vriend in elkaar gezet, die wel raad weet met solliciteren maar lang niet altijd de tijd heeft om me te helpen.
heb een standaard brief die ik altijd kan veranderen maar de brief wel te gebruiken blijft.
heb hem op mn laptop staan en zit nu op de vaste pc maar ik kan hem hier wel neerzetten als je wilt"?
wordt dan wel eind van de middag/avond