Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Als je dan dus opeens sneller werkt houd je alleen maar meer tijd over voor andere dingen of plezier! En is het minder erg als iets toch tegen blijkt te vallen. 
Nu zit ik niet in de stress of loop ik niet achter, want ik had dat ingepland.

Misschien is dat de 'perfecte' combinatie, ook voor jou?
Want ik kan me ook voorstellen dat als je veel langer dan verwacht over 2 paragrafen doet, en het dus niet binnen die 2 uur haalt, dat je je dan niet zo goed voelt omdat je dan maar 1,5 paragraaf hebt gedaan. xCarpediem schreef:Ik merk vandaag dat ik het ergens andersom juist fijn vind. Ik wilde vandaag twee maatschappijleer paragrafen klaar hebben, maar wilde eens kijken of 'andersom' plannen werkte. Ik had geschat dat ik twee uur bezig zou zijn, maar ik heb gepland om dus twee uur schoolwerk te doen, uiteindelijk heb ik drie paragrafen klaar, terwijl ik anders gestopt zou zijn na twee paragrafen. Of het altijd gaat werken is dus maar de vraag, maar ik vind het zeker het proberen waard.
Ik reken altijd erg ruim voor samenvatten omdat ik langzaam schrijf en liever één keer goed samenvat dan dat de helft nog ontbreekt, toch kom ik altijd in tijdnood doordat ik te gefocust blijf op het afkrijgen van die ene paragraaf. Vandaag merkte ik dat ik juist probeerde zoveel mogelijk in die twee uur te doen en ik daarna ook een voldaan gevoel had. Nu heb ik dan ook weer even pauze van mezelf en dan zie ik vanavond wel wat ik weer af krijg.
Vanavond wil ik nog eens anderhalf/twee uur gaan zitten en kijken of dit (beter) werkt voor mij. Ik merk dat ik normaal stop als het gewenste werk gedaan is, wat dus soms ook betekent dat ik 'maar' 15 minuten huiswerk op een dag doe en de dag erna drie uur moet zitten. Als ik elke dag door kan komen met twee uur 'schoolwerk-tijd' dan is dat misschien een handigere oplossing voor mij.
Deetjeeuh schreef:Fijn dat het bij jou zo goed werkt! Als ik het op die manier lees heb ik een combinatie van beiden, wat voor jou misschien ook wel handig is.
Wat ik bij jou zie is dat je stopt als je het geplande af hebt, maar wat ik doe is dat ik bedenk: oke, ik wil ongeveer van 1 tot 5 huiswerk maken. Wat ga ik in die tijd doen?
Dat is:
Wiskunde maken 13-14 uur
Latijn 2 hoofdstukken woorden leren 14-16 uur
Samenvatten 1 paragraaf maatschappijleer 16-17 uur.
Stel dat ik dan over latijn leren maar 1 uur doe, dan vat ik dus een extra paragraaf van maatschappijleer samen.Misschien is dat de 'perfecte' combinatie, ook voor jou?
Het gaat er uiteindelijk om dat het voor jezelf werkt, maar ik was benieuwd of er meer mensen op mijn nieuwe manier plannen en of het voor hen blijft werken. 

Maar ik weet dat ik het af ga krijgen (op een relaxte manier
) omdat ik genoeg tijd heb in gepland. Emmaa_ schreef:xCarpediem schreef:Ik merk vandaag dat ik het ergens andersom juist fijn vind. Ik wilde vandaag twee maatschappijleer paragrafen klaar hebben, maar wilde eens kijken of 'andersom' plannen werkte. Ik had geschat dat ik twee uur bezig zou zijn, maar ik heb gepland om dus twee uur schoolwerk te doen, uiteindelijk heb ik drie paragrafen klaar, terwijl ik anders gestopt zou zijn na twee paragrafen. Of het altijd gaat werken is dus maar de vraag, maar ik vind het zeker het proberen waard.
Ik reken altijd erg ruim voor samenvatten omdat ik langzaam schrijf en liever één keer goed samenvat dan dat de helft nog ontbreekt, toch kom ik altijd in tijdnood doordat ik te gefocust blijf op het afkrijgen van die ene paragraaf. Vandaag merkte ik dat ik juist probeerde zoveel mogelijk in die twee uur te doen en ik daarna ook een voldaan gevoel had. Nu heb ik dan ook weer even pauze van mezelf en dan zie ik vanavond wel wat ik weer af krijg.
Vanavond wil ik nog eens anderhalf/twee uur gaan zitten en kijken of dit (beter) werkt voor mij. Ik merk dat ik normaal stop als het gewenste werk gedaan is, wat dus soms ook betekent dat ik 'maar' 15 minuten huiswerk op een dag doe en de dag erna drie uur moet zitten. Als ik elke dag door kan komen met twee uur 'schoolwerk-tijd' dan is dat misschien een handigere oplossing voor mij.
Maar dat werkt dus eigenlijk wel alleen als je ook daadwerkelijk twee paragrafen af krijgt in die twee uur. Ik vind het bijvoorbeeld heel vervelend om middenin een stuk tekst te stoppen als mijn tijd op is, maar ik doe het wel als ik op tijd studeer.
Ik ben echt van volledige dagen inlassen om gewoon te bikkelen. Dan neem ik mijn medicatie en ga ik in de bieb zitten, en knallen. Merk dat ik dan het meest gedaan krijg omdat ik ten eerste geen afleiding heb en ten tweede van mezelf gewoon moet blijven zitten tot de boel af is.
Deetjeeuh schreef:Dit is absoluut niet bedoeld om je af te kraken hoor, puur om je misschien toch ermee te helpen. En als het bij jou zo goed werkt, dat ik dat dan misschien ook maar eens moet gaan doen.
Maar ligt het er dan niet gewoon puur aan dat je een te strakke planning maakt en niet genoeg tijd voor alles in plant? Want ja, dan zou ik ook stress krijgen.![]()
En wat Emma ook aangeeft, wat als je maar op de helft van iets bent? Stop je dan gewoon?
Het zou natuurlijk wel super fijn zijn als dit voor jou (veel beter) werkt!![]()
Maar ik plan genoeg tijd in voor een vak, in die tijd zou ik het in principe af moeten hebben. Maar het is ook een beetje een bescherming van jezelf, dat je niet te veel aan één vak besteed en daardoor de andere vakken niet meer (goed) doet.
Ik heb bijvoorbeeld nog maar 30 minuten om 1,5 hoofdstuk Latijn te leren en zit nu te bokken.Maar ik weet dat ik het af ga krijgen (op een relaxte manier
) omdat ik genoeg tijd heb in gepland.
Maar je bent dan 2 uur non stop bezig? Misschien ook maar eens proberen dan! 
Ik heb nu even andere dingen aan mijn hoofd, zoals het kopen van een paard.
Daar zou ik ook zo verliefd op worden haha.

Maar ik ken mezelf, ik roep al jaren dat ik op tijd moet beginnen. Helaas lukt me dat gewoon echt niet, ook al wil ik het wel. Aankomende donderdag dus deadline voor versie 1 van mijn data analyse paper. Daarvoor heb ik een dataset gekregen en wat achtergrondinformatie, dit moet ik allemaal gaan analyseren met behulp van SPSS. Met andere woorden: help?
Daarnaast moet ik daar ook een wetenschappelijke poster van maken en die moet gepresenteerd worden.. En eind januari heb ik mijn statistiek tentamen.
Straks nog even wat lezen voor Nederlands en dan zit m'n dag er weer op.