Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:20

het klinkt toch wel heel erg leuk en passend voor je op het moment dimple. Normaal ben ik niet zo van het overhaast iets nemen, maar de tijd begint te dringen en dit klinkt wel goed toch? Als het echt helemaal niets is, kun je altijd nog wisselen. Ik heb nu ook een baan aangenomen, omdat de tijd begint te dringen. Op jaarcontract en na een jaar kan ik altijd nog zeggen, ga wat anders zoeken, maar dan heb ik in ieder geval geen gat , wel werkervaring en geld. ;)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:23

Succes met je gesprek fangio! Soms hoeft het maar een gesprek te zijn ..

Fargo, jeej eindelijk lekker genieten van je vrije donderdag!!

Everytime, ik zou lekker brutaal erachter aan bellen/mailen voor een reden.. Jij doet moeite om er naar toe te komen mogen hun ook moeite voor jou doen toch?

Marion; Jij komt mijn kant op en ik ga jouw kant op. Leuk! Succes met je zoektocht!

Dat is nog eens een leuke ontwikkeling Dimple! Ben benieuwd!

Hier binnen twee uur twee afwijzingen voor functies die ik heel erg leuk vond.. Balen :z

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:00

Succes met het gesprek fangio! Altijd spannend zoiets he.
Balen die afwijzingen wieldop. Er hoeft er maar 1 tussen te zitten (dat hou ik mezelf ook al een tijdje voor).

@ degene die er naar vroeg ;) : Ik ben op zoek in een functie richting Wmo/hulpmiddelen ed. Kom uit het paramedisch behandelen dus wel enigszins raakvlak maar niet volledig de juiste werkervaring.. En zie er dan maar eens tussen te komen.

Heb wel een aanbod voor een tijdelijk contract maar de arbeidsvoorwaarden bevallen me niet zo (kan niet gemakkelijk weg als ik wat anders heb) dus weet niet of ik ga tekenen. Ww lijkt me dan ook te vervallen en helemaal niks is wel heel weinig..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:10

Dimple schreef:
Gomir, je bent stil, hoe staat het met jou? Keuze al gemaakt of is de keuze nu reuze? :D

Gomir was braaf aan het meelezen, maar een beetje druk met een ziekenhuis-marathon van 12 dagen en ongeveer 115 uur. Ben nu aan de finish ;)

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek. Zat eigenlijk niet bij de selectie, maar ze belden mijn opleider voor een andere kandidaat en die was toen zo positief over mij dat ik nu toch mag komen :+
En vrijdag ergens anders een dag meelopen. Nog geen actueel nieuws dus :n

Bedrijf dat jou benaderd heeft klinkt goed! Hoop voor je dat dat wat wordt :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 10:15

Nenac, groot gelijk heb je!
Ik heb wel besloten om zowiezo op te gaan naar een goedkopere stal voor mijn merrie. Ik heb het hier erg naar de zin, maar ik wil graag wat gaan sparen en dat is nu onmogelijk. Dus eens kijken of ik iets kan vinden, dan maar zonder luxe binnenbak. Merrie wordt wat ouder en met haar PPID is het toch allemaal wat minder qua training.

Deco, welke regio zit je? Hier word ik echt om de oren geslagen met WMO consulenten. Ik zou willen dat ik die achtergrond had want dan was ik allang aan de bak hahaha. Maar ja, het is natuurlijk ook een beetje nieuwe functie binnen Gemeentes dus het zal nog even wennen zijn.
Hier vragen ze ook junior types hoor (Noord Holland)

Gomir, OMG, wat een drukte dan zeg! En wat ontzettend positief van je baas!!! Kijk daar moet je het toch van hebben he! Super zeg. Ben benieuwd wat er straks concreet uit komt.
Weet die andere collega dat jouw baas jouw naar voren heeft geschoven? }>

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:19

Dat weet die college, we komen elkaar straks tegen op sollicitatiegesprek dus even goede kansen. Ik gun hem ook heel erg een leuke baan en ik heb nog een hele goede optie dus ik zie wel hoe het loopt ;)

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:21

Dimple, zit in regio Gelderland, Utrecht. Ze vragen hier weinig junior types, inderdaad in andere delen van het land wel (zeeland en groningen etc). Ik wil best een stuk rijden, maar dat is me te ver.
Verder weinig junior vacatures op max een uur rijden. Ik hou me aanbevolen als je wat tegen komt!

Gomir, dat is vaak de manier op binnen te komen! Iemand moet een goed woordje voor je doen, dan heb je al een streep voor. Succes!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 10:34

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 10:36

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 10:39

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:41

Blingpiggy, balen zeg!

Ik heb er vanochtend 3 sollicitiaties uit gedaan, onder andere voor een trainee. Fingers crossed maar weer.
Moet zeggen dat er inmiddels een behoorlijke dip ontstaan is. Moet mezelf echt motiveren om uberhaupt iéts uit te voeren op een dag.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 10:45

Ik weet wat je bedoeld Doubtless. Ik heb een vast ritme met de kids en stort me regelmatig op het sporten, maar ik zou liever aan het werk zijn.

Zit nu in mijn sportkleding klaar, maar zit nog zo lekker aan de keukentafel dat ik niet weet of ik vandaag in de sportschool kom :=
Morgen uurtje steppen om 9.00 uur dus ik kom wel in beweging.

Jij woont nog thuis toch?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:53

Tsja. Sporten zou ik zomaar heel fanatiek kunnen doen, als het om tijd gaat. Maar ik krijg het echt niet voor elkaar :\ .

Nee ik woon niet meer thuis. Al een jaartje of 6 niet meer ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 10:57

Dan heb ik me vergist, sorry.
Sporten gaan lichamelijk niet?
En heb je paarden waarvoor je moet zorgen?

Lastig he! En het gevoel wordt alleen maar erger naar mate je langer thuis zit. Ik werd soms echt gek van mezelf. Depressief onderhand, echt niet leuk.
Sterkte!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:19

Sporten gaat lichamelijk wel :j Abonnement bij de sportschool is er ook! Maar krijg mezelf vaak niet zover om daadwerkelijk te gaan ;) . Paard is ook aanwezig, daar ga ik zo'n 3 a 4 keer per week naartoe, mijn bijrijdster gaat de andere dagen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:21

Doubtless schreef:
Sporten gaat lichamelijk wel :j Abonnement bij de sportschool is er ook! Maar krijg mezelf vaak niet zover om daadwerkelijk te gaan ;) . Paard is ook aanwezig, daar ga ik zo'n 3 a 4 keer per week naartoe, mijn bijrijdster gaat de andere dagen.

En geen vriendinnen om mee af te spreken op de sportschool ofzo, of een vaste dag voor je zelf aanhouden dat je echt wel gaat? Zo ga ik elke zondag in ieder geval en heb daar ook een aantal vaste mensen die ik daar tref, dus dan blijf je ook wel gaan meestal..
Vroeger ging ik ook op zaterdag maar dan werd de dag wel heel vol met verplichte nummers..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:23

Jawel, maar daar excuseer ik me dan bij & dan blijf ik vervolgens lekker thuis :') Tijd voor een schop onder m'n kont, dat weet ik zelf ook wel :o Had gewoon echt niet verwacht dat m'n energie & enthousiasme/zin om dingen te doen zo richting het 0 punt zouden zakken!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:01

Ja zo werkt dat jammer genoeg als je thuis zit en weinig structuur meer hebt. Mijn ervaring was dan dat je weer langzamerhand kunstmatig structuur moet proberen te creëren door vaste afspraken in te lassen.. Maar het is en blijft lastig

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:16

Dimple schreef:
Welkom Marion, lastig om dan te zoeken inderdaad. Indeed vind ik wel reuze handig met zoeken. En hou googlemaps ernaast }>
En de Veluwe verlaten, meid weet je wat je doet? ;)
Ik heb dat ook gedaan, van Arnhem hierheen naar de Beemster polder. We wonen prachtig, maar wat mis in mijn Veluwe toch! Zeker met mijn paard.

Indeed hou ik veel in de gaten, en inderdaad met google maps ernaast haha! En dan overleg ik even met vriendlief hoe het zit met files etc :)
En de Veluwe verlaten ja, geboren en getogen daar.. Of ik weet wat ik doe? Neu :P maar hij kan ook geen kant op ivm werk (in de haven, die hebben we op de Veluwe niet :P )en kids.. Maar daar is strand en zit ook erg veel mooie natuurgebieden heb ik ontdekt. Dus we gaan het gewoon proberen! Terug gaan kan altijd nog :)

Wieldop: echt waar?! Dat is toevallig, waar kom jij vandaan/ga je heen?
En balen van de afwijzingen dan ja..

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:45

Ook hier wéér een afwijzing binnen....

Gelukkig straks wel lesgeven dus even afleiding wordt er beetje moedeloos van ondertussen

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 13:02

Marion, terug kan altijd nog, maar ik merk dat dat minder makkelijk is dan heen. Wij hebben nu samen ook 2 kinderen. Ben hierheen gegaan omdat ik overgeplaatst kon worden en dat bij het werk van mijn vriend dat geen optie was. Hij verdiende het meest dus ik moest verkassen :P

Even geen leuke vacatures hier. Ik laat ze altijd even een tijdje open staan in mijn scherm, kijk er een paar x na op een dag en besluit dan of het bij me past of niet.
Hoe selecteren jullie? Alleen op 'ja, echt dat ben ik' of ook wel waar je soms overna moet denken of jij daar past?

Fargo, morgen lekker vrij *\o/*

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:10

Ja natuurlijk je gaat daar ook wel weer je leven opbouwen natuurlijk! Ook al zou je dat het liefst ergens anders hebben gedaan.
Wel spannend allemaal, maar als ik soms zie dat mensen naar het buitenland vertrekken voor de liefde, dan valt Hellevoet wel mee :) Als ik maar een leuke baan kan vinden, en een leuke stal voor m'n paard ;)

Ik zit qua selecteren nu nog in de 'ja, echt dat ben ik' fase, omdat ik nog geen haast heb.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:21

Ik zit in de 'Ja, dat kan ik ook wel' fase :+ Alle vacatures met functieprofielen waarin ik mezelf ook maar enigzins herken, de branche oke vind en ervaring heb met de meeste genoemde taken, reageer ik op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:40

Ik zag dat ze op manege de vier hoven in Leusden ook een vacature hadden. Je moet les kunnen geven en diploma ervoor hebben.

Hier de brief binnen van mijn werk. Beëindiging dienstverband en dat ik al mijn spulletjes moet inleveren. Sleutel, werkpolo' s e.d
Ik doe dat lekker 15 maart pas. Dan ben ik uit dienst.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:53

Oh gezellig Blingh... zo'n brief... :( Maar je zit er sowieso al met tegenzin begrijp ik?

Ik solliciteer ook nog niet op alles, tenzij ik denk ''ja, dat ben ik''. Komt ook door de hoop misschien terug te kunnen naar mijn oude baan.

Herkenbaar Doubtless.... ik heb ook weer dip-dagen dat er weinig uit mijn handen komt en ik in mijn huis-pak te lang verzand in domme spelletjes op de pc.... |o