[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:57

Dat uit vouwen heb ik ook heel vaak gehad. Kan al niet normaal recht opzitten zonder tegen het dak aan te komen. En dan soms ook nog is een andere lange voor je. Kon me benen dan ook niet kwijt.

Maar ja wat wil je als je iemand van 2 meter laat rijden en van 185 er achter laat zitten. In een volkswagen polo

Siggislief, kreeg je ook vaak te horen goh wat zit je ver naar achter en laag. Of goh wat ben jij lang moet helemaal naar voren

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:59

Haha! Ik ben ook vrij lang, maar was op vrijdagmorgen altijd de eerste leerling en m'n instructeur was ook lang, dus die stoel stond al laag. Tot ik een keer na een klein duimpje les had..... en ik heb het niet eens door ook.... :o

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:04

Haha, tot dat je merkt dat je de stoplichten niet ziet, omdat je tegen het dak aan kijkt.

Was wel altijd handig. Wist dat de stoel op ze laagst moest dan was het vrij snel goed.
Nu in de auto van me ouders moet ik heel vaal dat hendeltje indrukken. Mijn vader is ook lang en zit best hoog zodat die boven de binnenspiegel door het raam kan kijken. Als die op ze laagst zet kan die de zijstraten niet zien doordat de spiegel er voor zit. Is toch niet zo handig met voorrang geven enzo.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:46

Nog een kwartier wachten en pfff wat ben ik zenuwachtig nog erger dan de vorige x!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:48

Succes zo meteen :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:32

Zoooo ben er weer, was weer leuk! Reed opeens ook een stagiaire mee. En moest iemand naar huis brengen dus volle bak. Ging wel goed gelukkig. Auto is 1x afgeslagen omdat ik te snel de koppeling omhoog deed. Ik ben weer trots, nog 6 nachtjes slapen jeej mag ik weer! Ik ga voorlopig 1x per week lessen soms 1,5 uur dus dat is wel relaxed!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:52

kosseh schreef:
Dat uit vouwen heb ik ook heel vaak gehad. Kan al niet normaal recht opzitten zonder tegen het dak aan te komen. En dan soms ook nog is een andere lange voor je. Kon me benen dan ook niet kwijt.

Maar ja wat wil je als je iemand van 2 meter laat rijden en van 185 er achter laat zitten. In een volkswagen polo

Siggislief, kreeg je ook vaak te horen goh wat zit je ver naar achter en laag. Of goh wat ben jij lang moet helemaal naar voren

Laag zat ik niet, zat altijd goed volgens de Instructeur. :j
Alleen hij vond m'n stuur altijd te laag staan, hij lag bijna in mn schoot.
Maar kon der wel beter mee rijden, als ie hoger stond dan kreeg ik last van mn polsen/ellebogen.

Had 1 keer zat der een behoorlijke stevige kerel voor me, ik zat helemaal ingevouwen
en met mn hoofd in het dak.. (Het was al een Polo dus lekker krap!)
Mn Instructeur heeft zelfs de deur voor me open gedaan, hij heeft helemaal lam gelegen van het lachen. _O-
(Kon echt niets meer, zelfs niet mn linkerbeen uit de auto stappen, moest mezelf der uit duwen/wurmen)

En m'n Instructeur heeft ook wel een keertje gehad dat ie een nieuwe leerling had
en die wist eigenlijk de regels van Nederland niet.. (had een ander soort rijbewijs, ander land).
Dus mn Instructeur is gaan rijden, heb hem toen wel gezegd GA NIET NAAR ACHTEREN!!
Ik zit al krap achter mijn eigen stoel stand, en laat staan als JIJ naar achteren gaat met die stoel.
Had bijna overdwars in die auto moeten gaan liggen. 8)7

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:08

Aaah heb vrijdag m'n proefles en heb er echt zin in :D Dus ik kom ook meeposten in dit topic vanaf nu (als dat mag) :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:15

Siggislief, vertelde jij je stuur met rijlessen? Dat heb ik echt nog nooit gedaan :P

Wat maak je leuke dingen mee als je in Amsterdam lest.
Ik lesde in zandvoort en daar gebeurt niet echt veel. En kende ook bijna iedereen van uit het dorp. Dus heelaas niet echt grapige dingen mee gemaakt.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 06:37

Dominique_96 schreef:
Aaah heb vrijdag m'n proefles en heb er echt zin in :D Dus ik kom ook meeposten in dit topic vanaf nu (als dat mag) :+

Spannend! Alvast succes.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:42

Succes met je proefles!

Vanmorgen weer een spoedopleiding brommer gedaan en die liet me een keurig ritje zien tijdens het examen! geslaagd dus +:)+

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:20

Super!

Ik schakelde vandaag per ongeluk van de 2 naar 1 ipv 3 :') Les zelf ging best heel goed, vooral kleine foutjes met optrekken en schakelen. Instructeur wou de snelweg op maar dat vond k toch best spannend dus zijn op de invoegstrook gebleven en volgende afrit er weer af :-)

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:32

Toevallig, ik ben vandaag voor het eerst desnelweg op gegaan! Viel me alles mee. Ennehh geen zorgen, heb vandaag naar zn vijf geschakeld ipv de drie :') en de vier ipv de twee, oepsie. Plus bij het wegrijden van huis heb ik meteen de auto af laten slaan, schaamde me kapot want er zat iemand achterin := afgezien van die puntjes ging het ook best prima!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:47

Nou als je naar de 1 gaat sta je zowat ineens stil :+ Ging echt heel raar haha.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:33

Bedankt! :D Heb er echt zin in :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 06:15

Leuk topic :D ik heb al 9 jaar mijn autorijbewijs maar ben nu bezig voor mijn motor

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:27

Leuk, wat voor motor rij je in de les?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:34

Mijn rijles ging vanmiddag helaas niet door.
Mijn instructeur is ziek :(
En volgende week heeft hij vakantie.
Dus nu zit er 2 weken tussen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:03

Polly schreef:
Leuk, wat voor motor rij je in de les?

Een kawasaki er-6,echt gaaf!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:35

Proefles was echt leuk :D Vond alleen rotonde sturen nog beetje lastig omdat je dan opeens zoveel tegelijk moet doen :')

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:56

Mijn rijles ging vandaag echt goed! Zat sinds lange tijd weer relaxed achter het stuur. En als ik ontspannen ben ga ik meteen zo veel beter rijden. Kreeg de complimenten van mijn instructeur dat hij het netjes vond gaan. En dat ik vooral relaxed moet blijven rijden want dan gaat het veel beter. Dus ik hoop dat ik dit vast kan houden en dan gaat dat examen wel goed komen:-)

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 11:06

Gister voor het eerst een keer rijles gehad met mn Shabbies hakken aan :) ik werd tijdens school ge'appt of ik meteen uit school mn les al kon rijden, dus ik natuurlijk heel braaf maar natuurlijk kan dat, totdat ik me bedacht dat ik op mn Shabbies naar school was gegaan. Heb het gelukkig overleefd zonder op mn sokken te hoeven rijden!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 15:13

Net 2de rijles gehad, geschakeld en gas gegeven :) Ik vergeet alleen op een of andere manier steeds gas te geven als ik net een bocht ben door gereden :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 15:19

Vriendje is geslaagd! :D

Nu ik nog...ooit op een dag :')

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 17:10

Dominique_96 schreef:
Net 2de rijles gehad, geschakeld en gas gegeven :) Ik vergeet alleen op een of andere manier steeds gas te geven als ik net een bocht ben door gereden :')

Dat laatste heb ik ook, moet meer gas geven in een bocht zodat ik sneller de bocht uit ben en sneller rechts van de weg blijft.