Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:29

Jee wat vervelend zeg. Slordig ook dat ze niet wisten wat je proeftijd was.
Ik heb mijn getekende contract teruggestuurd dus ik ga 1 april beginnen. Op zich wel een opluchting dat ik de WW niet in hoef.
Dus ik mag me afmelden hier. Maar ik lees nog wel mee hoor. :j
Ik moet nog wel trouwens een VOG halen, een verklaring omtrent het gedrag. Of ik van onberispelijk gedrag ben. :')
Moet bij de gemeente en die vraagt het op bij justitie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:40

ondanks het goede begin van begin februari toen mijn contract toch verlengd werd zit ik nu wel met het nadeel van een oproep contract ... heb al twee weken niet gewerkt, voor volgende week staat er ook nog niets , wel de vraag gehad wat ik de eerste week van april kan qua dagen, maar ja... dat is nog steeds drie weken niks >baal< en qua vacatures is het in de regio om te janken.
vandaag wel even nog eens kijken hoe mijn contract in elkaar zit , wel of geen prestatie plicht.
Ik had er naar gekeken en volgens mij heb ik een 0 uren contract met prestatieplicht, maar dat houd ook in dat als ik structureel uren maak, ik wel uitbetaald moet worden op basis van het gemiddelde van de laatste drie maanden die ik gewerkt heb.
dan valt het voor mij financieel allemaal wel mee, maar ik werk toch liever voor mijn geld .
nu eerst maar weer een rondje vacaturesites doen.

net wel trouwens via contactformulier geïnformeerd bij de slagerij die hier in het dorp een
winkel gaat openen. Ik heb vroeger als bijbaan in een slagerij gewerkt en dat is me altijd goed bevallen. Afwisselend werk, klantencontact, mooi en goed product afleveren etc.lichamelijk ook lekker afwisselend .

Sting

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:47

Wat stom Karin! En wat een vervelende situatie voor jou (en je baas).... Succes alvast maandag! :)

Gefeliciteerd Susanne! :) En VOG is zo gepiept, tenminste... als je geen crimineeltje bent ;).

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:42

Ik meld me hier ook even, want ik ben op zoek naar een tijdelijke full time baan! :)

Aangezien ik op dit moment nog woonachtig ben in Zweden, maakt het iets lastiger, maar ik wil toch heel graag direct aan het werk kunnen wanneer ik in Nederland ben (financieel gezien ook gewoon iets praktischer). Het soort werk maakt mij eigenlijk niet heel veel uit (behalve telefonisch, dus call centers, dat gaat t m helaas echt niet worden).

Mijn vraag is of jullie tips kunnen geven waar ik nog meer kan kijken? Ik heb de diploma's vmbo, havo, mbo paraveterinair en certificaten voor het laboratorium (vanuit HLO (HBO Laboratorium biologie en chemie)), verder een rijbewijs, aantal jaar werkzaam geweest in de paarden (allerlei bedrijven, van hengstenhouderij tot dressuur- en springstal), werkervaring op dierenklinieken en bij de AH als allround medewerker.

Het soort werk maakt mij dus niet heel erg veel uit, wel full time en van de periode half mei tot half augustus! Omgeving Eindhoven (of intern mogelijk).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:13

Even een ego post :o
Tijdens de open dag van het ziekenhuis ben ik uitgenodigd om een dag mee te lopen op de O.K. (Ik overweeg serieus als plan B de opleiding a.nesthesie a.ssistente te gaan doen). :D
Dus dat wil ik ook zeker doen, om te zien of plan B echt iets voor mij is :).
(Wie weet ren ik gillend de O.K uit :') )

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:06

Wat interessant Vuurneon! Dat heeft mij ook altijd geïnteresseerd, maar op de open dag waar ik was werd dat mee lopen niet aangeboden.. Terwijl ik wel wil weten of ik er wel tegen kan ( niet niet flauwval zeg maar)
Er is genoeg werk in die sector, dus dat zit wel goed... Ik ga eens contact op nemen met het ziekenhuis hier in de buurt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:23

Gewoon vragen :j (maar in principe laten ze je pas meelopen als je al door de eerste brief selectie heen bent, maar ik zou gewoon lekker enthousiast een mail sturen of bellen :j )

Wel een omgekeerde volgorde; van universiteit naar hbo niveau haha :D maar goed, waarom ook niet!
(Moet ik het wel leuk vinden en door de selectie heenkomen natuurlijk). De werkgelegenheid is inderdaad goed :)
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 19-03-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst aangepast op verzoek

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:33

Ja precies! Ik merk dat de zorg mij steeds meer trekt, hoewel dit eerder nooit zo was. Ik ben op de HAN bij de open dag geweest, daar wisten ze mij niet duidelijk te vertellen of ik uberhaupt wel kans maakte omdat ik geen zorg achtergrond heb... De ene zei van wel, de ander zei van niet... Beetje onduidelijk dus. Op de open dag van het ziekenhuis (wat niet gepland was voor mij om te bezoeken, maar ik kwam er toevallig langs haha) heb ik er niet naar gevraagd. Stom natuurlijk..

Echt de verzorgende kant trekt mij niet, ik zou niet gemakkelijk in een verzorgingshuis kunnen werken, maar de medische kant trekt mij wel...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:46

Als je havo/vwo met exacte vakken hebt gedaan maak je wel een kans bij ok assistente :)
Maar met een afgeronde vervolgopleiding in de zorg maak je wel veel meer kans. Helemaal als er ook nog relevante werkervaring bij zit. Ze zijn iig heeeeel kritisch en zeer selectief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 00:42

Ik heb wat leuks :) ik ben aan het oriënteren in werken en leren in de psychiatrische gezondheidszorg en was vandaag ook op de open dag. Daar vertelde ik dat ik al een lange tijd psychische hulp krijg en toen vertelden ze me dat ze de baan Ervaringsdeskundige recent hebben opgezet. Dat lijkt me wel heel interessant! Is een 9 maanden studie en dan werken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 00:43

Klinkt heel erg goed Joolien! :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:57

Wat gezellig, op zondag een (automatische) afwijzing :')
De voorkeur gaat uit naar kandidaten die beter aansluiten op het functieprofiel. Toch gek als je vrijwel alles aansluitend hebt :+

Maar een 16 jarige die minder aansluit sluit vast beter aan bij het functieprofiel.

Kan niet iemand me een paar jaar jonger maken? :')

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:08

Vuurneon en Joolien, klinkt goed allebei!

Ik ben het nu helemaal zat bij mn huidige werk, de sfeer is helemaal weg voornamelijk omdat eigenlijk niemand weet waar hij aan toe is. De werkgever loopt er maar chagrijnig bij. En ik merk steeds meer dat ik het niet trek om iedere dag tot minimaal 21u te werken (loopt 9 van de 10 keer nog flink uit) en iedere zondag te moeten werken.
Blegh, ben er echt klaar mee.
Al wel wat sollicitaties de deur uit gedaan maar is moeilijk om snel aan iets anders te komen in deze tijd. Heb liever gisteren als vandaag nog nieuw werk.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:15

Ik ben bezig met visitekaartjes maken. Altijd handig om te hebben en om uit te delen. Echter: ik heb een heel aantal opleidingen gedaan, veel ervaringen qua stages etc. Wat moet je er nou op zetten en wat niet? Iemand tips?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:25

Visite kaartje?
Je naam, titel en contact gegevens.
Evt nog "functie" bv online marketeer/ zorg professional/ etc.

Verder niet

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:43

Functie is het probleem dus ;). Diermanager (Dieren in de zorg), Dierenartsassistente, Melkster, Huis(dier)oppas ... beetje veel van het goede :). Ik puzzel nog even door!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:19

Ik heb een leuke vacature gezien... ik match alleen voor 80% ...Vind het zo lastig om dan een goede brief te schrijven :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:47

Ik wil best wat feedback/commentaar geven als je wat op papier hebt :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:21

Succes met puzzelen Sting, ben benieuwd wat het gaat worden :)
(Ik zou het voor mijzelf ook echt niet zo weten :=)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:24

Suzanne: Vaak duurt zoiets een week voordat je, je VOG in de bus hebt liggen. Nadat je natuurlijk bij de gemeente bent geweest.

Vuurneon: Dat moet je zeker doen, erg leerzaam om een keer met te lopen op de OK

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:55

Heb een vacature gevonden en ik heb echt een paar vraagtekens bij de laatste zin. Ze zoeken zelfstandige tekstschrijvers, maar: 'N.B. Het heeft geen zin om te reageren als je niet voldoet aan de gestelde eisen en/of als je aan de slag wilt als freelancer/medewerker in loondienst.'

Als zelfstandige tekstschrijver ben je al snel freelancer... En medewerker in loondienst is IMO dan de andere optie. Of zoeken ze soms vrijwilligers?

Iemand enig idee? (http://www.nationalevacaturebank.nl/vac ... oningen/15)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:39

Ze zoeken een zelfstandig ondernemer..Staat stukje erboven ...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:41

Een freelancer is een zelfstandige zonder personeel... Als freelancer/zzp-er verhuur jejezelf aan het bedrijf.

Er word alleen gebruik gemaakt van je wanneer het hun uit komt. Je bent niet bij hun in dienst en wordt enkel ingehuurd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:48

Mri schreef:
Een freelancer is een zelfstandige zonder personeel... Als freelancer/zzp-er verhuur jejezelf aan het bedrijf.

Er word alleen gebruik gemaakt van je wanneer het hun uit komt. Je bent niet bij hun in dienst en wordt enkel ingehuurd.

Ja, dus dat is eigenlijk een freelancer (alleen bij freelancer heb je eigenlijk meerdere opdrachtgevers nodig..) . Die wordt namelijk ook ingehuurd op het moment dat het een bedrijf uitkomt. Maargoed, wil gewoon vast werk hebben in het noorden. Voor nu in het oosten nog steeds werk (gelukkig)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:53

Maar als ZZP-er heeft vaak ook verschikkende opdrachtgevers toch?