Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:29

Zooist schreef:
Maar een transporterbus oid zou wel erg passen..... Met al die spullen die ik elke keer meeneem.

Dat was mijn reden ook om een bestelbus te gaan kopen. Had prive een vrij nieuwe, nog hele goede Suzuki Jimny (die overigens erg handig was bij de paarden) maar ik had meer laadruimte nodig.
Als ik niet meer laadruimte nodig had gehad, had ik mijn prive auto nog even gehouden.

Maar aan de andere kant... Als ik nu kijk hoeveel het scheelt in wegenbelasting, verzekering, diesel, etc. Ben nu veel goedkoper uit.
En dan denk ik... Of ik nu met mijn salaris (die uit de zaak komt, want ik werk fulltime voor mijzelf) mijn (dure) prive auto betaal, of de zaak direct de veel goedkopere bestelbus laat betalen....

Ik gebruik hem trouwens wel ook prive en meer dan 500 km per jaar. Daar moet je ook wel rekening mee houden.

Babette

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:41

Hallo allemaal,

Ook ik lees al een poosje mee en zou graag af en toe mee willen kletsen.
Ik zal niet enorm actief zijn in het bijdrage van dingen, want schrijf mij a.s.
6 februari pas in bij kvk.
Lees hier vaak handige tips en andere dingen.

Ik laat me overigens inschrijven als fotograaf, maar werk wel fulltime in
een compleet andere richting. Ik hoop tzt partime mijn geld te kunnen verdienen.
Maar eerst maar eens bij het begin beginnen :+

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:17

Heej, jij ook hier! Gezellig! Welkom! Er zitten hier genoeg collega fotografen voor je.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:37

Hier ook geen lease auto. Wel ben ik wagenparkbeheerder bij mijn wergever, dus weet er wel iets van. Als je vragen hebt.....

Soophia, welkom hier. Er zitten hier inderdaad een behoorlijk aantal fotografen.

Straks maar weer een paar uur voor de shop aan de slag, daarna een paar uurtjes intspannen met/bij m'n knollebeest. Morgen de hele dag voor de shop op pad. Druk maar wel heel leuk.

Gisteren is er een nieuwe dame in mijn team begonnen op het werk. Ik denk dat ze het snel op gaat pakken. Erg fijn, want dan hou ik straks ook weer wat meer energie over mijn prive leven en dus de shop.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:39

Jullie gaan flink door. Ik lees telkens mee, maar omdat ik nog niet echt online ben, kan ik niet vaak meepraten :)
Vandaag een printer gekocht. Wel zo handig om facturen mee uit te draaien natuurlijk :+
Maar mennnn.. Vroeger was het stekker in stopcontact, cartridges erin en gaan. Nu ben ik een uur bezig geweest :') Maar hij draait wel via het draadloze netwerk nu :D *\o/*
Nu nog even op de site aan de gang een halfuurtje, daarna is het avond voor mij na een drukke dag!

Met lease auto heb ik geen ervaring, wij hebben een eigen auto. Is voor nu ook het handigst, voor een webshop zal ik toch niet veel gaan rijden met de auto :n

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:51

Ja fijn, die draadloze printers. Ik heb steeds geen verbinding waardoor hij het niet doet.
Ben soms een uur bezig om die verbinding in orde te krijgen. Mijn volgende printer gaat er weer gewoon 1 met snoer worden :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:53

Ik doe ook niks draadloos. Mijn vriend zit regelmatig op de trap met de laptop op schoot voor de beste ontvangst...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:06

Ik heb mijn webshop helemaal maar online nu. Heb al wat erop staan maar volgende. Week komt er nog veel bij. Bijna alles is handgemaakt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:17

Ik heb bijna alles draadloos, internet, backupsysteem, printer. Alleen wou ik laatst stickers printen, ik snapte maar niet waarom de Dymo niet deed....uhum, die is dus niét draadloos, haha!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 01:03

Draadloos gaat hem hier ook niet worden. Te dikke muren met ijzer (Duitse bouw).

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:17

LidaFaded, heb je shop even bekeken. Staan inderdaad nog niet zoveel artikelen in. Maar dat gaat dus nog komen. Ik zie wel wat taalfouten etc staan. Daar moet je nog even goed naar kijken. De sieraden die je er nu op hebt staan, zijn die wel nikkelvrij? Want dat lees ik nergens. Verder vind ik het er leuk en fris uitzien. Ben benieuwd naar de nieuwe artikelen.

Wij hebben onze printer wel draadloos, maar de volgende wordt denk ik gewoon weer met snoer. Dat draadloos valt er zo nu en dan uit en dan moeten we het weer opnieuw instellen. En dat gebeurd natuurlijk altijd als je het druk hebt....

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:32

Dat is een hele goeie. Bedankt, ik kon niet wachten om de webshop al online te zetten. Zijn inderdaad nog weinig spullen.
Ben erg druk bezig. Alleen zag ik al meteen dat mijn huisstijl werd overgenomen door een andere site.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:57

Ik zou ook graag mee willen kletsen in dit topic!

Ik heb nog geen eigen bedrijf. Ik studeer nu Marketing en wil later wel mijn eigen bedrijf opstarten. Ik zou het liefst iets in de paarden gaan doen in combinatie met mijn vriend die Diergeneeskunde studeert. De reden dat ik hier wil meekletsen is omdat het bij leuk en interessant lijkt om te zien hoe jullie alles aanpakken met jullie bedrijf. :)

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:16

Hmm printerproblemen lees ik, ik moet ook nog een printer aan gaan schaffen.

Morgenavond komt er iemand praten over de boekhouding. Kwartaal aangifte wil ik zelf gaan doen.
Jaaraangifte ook, maar dat wordt dan wel gecontroleerd door hem.
Ik verwacht maar een kleine omzet, zal veel wisselen per maand. Dus dat moet wel lukken om het
zelf te gaan doen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:38

Bij mij werkt de printer helemaal naar behoren :) Deze week spullen bestellen, de stellingkasten zijn al gehaald :D Het wordt toch wel echt echt nu :))
En elke avond druk met producten erin zetten.. Zijn er zoveel. Echt veel werk, maar wel leuk :))

Boekhouding, daar hoef ik me niet zo druk om te maken, dat doet die vriend wel :j Echt zo handig! Hij weet gewoon al zoveel door zijn andere eigen bedrijf :j

Lisafaded, ziet er wel goed uit! en knap, zo helemaal zelf bedacht! Maar nu al overgenomen? Kan je daar niet iets tegen doen dan?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:40

Gelukkig hier geen printerproblemen :+

Welkom Soophia ;)

Net als laatst weer even een oproepje aan de fotografen, maar nu de fotografen die ook soms (of heel vaak) op hippische evenementen fotograferen. Graag even aandacht voor de onderstaande link. Heb je er interesse in? Dan kun je je op de website aanmelden.

http://www.paardenlifestyle.com/paarden ... otografen/

Goh wat heb ik toch met fotografie de laatste tijd :o

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:22

Ik wil graag een Belgische webwinkel "proberen".
Is dat wel mogelijk, of moet je zoiezo grote investeringen doen? (investeringen in producten is niet erg, vroeg me vooral af hoe het qua wetgeving zit) En is een diploma bedrijfsbeheer noodzakelijk?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:56

Zojuist is mijn 'nieuwe' webshop online gegaan! Heb deze met Open Cart opgezet, ben wel benieuwd wat jullie er van vinden :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:59

Mooie en overzichtelijke webwinkel Mear!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:21

Mear schreef:
Zojuist is mijn 'nieuwe' webshop online gegaan! Heb deze met Open Cart opgezet, ben wel benieuwd wat jullie er van vinden :)

Heel erg mooi!! Voldoet volgens mij echt aan de huidige eisen!! Tipje. Ik zag op een blokje staan dat je DIY filmpjes maakt. Mischien is het mogelijk dat je een leuke DIY voor beautylab.nl mag maken offff dat je haar tipt voor een diy idee en dat je vraagt of ze naar jouw site wil verwijzen. Of misschien mag je wel een hele reeks do3n. Ik roep maar wat hoor!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:16

Wauw Mear, wat een gave Webshop heb jij!!! Word er vreselijk hebberig van!!!

Ik ben inmiddels aan het vergelijken, aangezien ik om negen uur een proefrit ga maken in een tweedehands 206. Toch een goedkope auto... Maar wel een leuke.. (deze wilde ik al voordat ik mijn 106 kocht) Ik vind het heel erg lastig...

Ik heb weer wat facturen de deur uitgedaan.. altijd fijn :))

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:19

Googled even DIY… .. Do it Yourselfs… juist. Mooie webshop Mear! Ziet er heel mooi uit. Wellicht is het nog handig dat je op de buttons ‘like ons op Facebook’ e.d. kan klikken. Nu was ik aan het klikken en gebeurde er niets. Verder erg strak!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:35

Mooie winkel Mear! Maar... er zitten nog wat taal- en typfouten in en ik mis je KvK nummer. Dat laatste ben je verplicht te vermelden.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:22

Ziet er goed uit, Mear! Wat ik wel heel verwarrend vind is dat het normale bedrag en het excl. BTW bedrag hetzelfde is. Reken je nog geen btw of is dat een foutje? Ik zou voor dit soort dingen namelijk wel de incl BTW bedrag erbij zetten, zodat particulieren wel weten hoeveel ze kwijt zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:29

Voor particulieren ben je zelfs verplicht om de prijzen inc. btw neer te zetten.