Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:29

Vrijwilligerswerk misschien wel, maar zodra je er ook maar iéts voor krijgt wordt je gekort

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:36

stef schreef:
Vrijwilligerswerk misschien wel, maar zodra je er ook maar iéts voor krijgt wordt je gekort

Nee hoor :) zijn regels voor, je mag tot een bepaald bedrag erbij verdienen. Dus of dat met de post is of met vrijwilligerswerk: dat maakt nou niets uit. Natuurlijk is het geen hoog bedrag, maar er is wel een beetje speling :j

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:40

vuurneon schreef:
stef schreef:
Het Uwv zou mensen juist moeten stimuleren om dergelijke dingen te doen, maarja...

Ik zie dat ook wel gebeuren hoor! :j vrijwilligerswerk zien ze ook graag, juist bij diegene die lang werkzoeken en het de kans op betaald werk vergroot.

En ik mocht dus juist géén vrijwilligerswerk doen omdat dat mijn kans op een baan verkleinde :+. Het ging om vrijwilligerswerk zónder vergoeding als boekhouder (ongeveer 2 uur per week!) en ik zocht juist werk in de financieel/administratieve richting. Omdat ik geen recente werkervaring daar in heb, leek het mij wel goed om dan als vrijwilliger aan de slag te gaan in die richting. Maar als ik dat zou doen, zou ik gekort worden op mijn WW. Hoezo stimuleren 8)7

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:41

Over het algemeen stimuleren ze het wel :j maar je kan altijd pech hebben :=

Stukje over onkostenvergoeding vrijwilligerswerk;

Soms krijgt u een onkostenvergoeding voor uw vrijwilligerswerk. De maximale onkostenvergoeding is € 150 per maand. Dit bedrag mag niet hoger zijn dan € 1.500 per jaar. Reiskosten worden hierbij niet meegeteld. Krijgt u niet meer dan € 150 per maand en € 1.500 per jaar? Dan heeft dit geen gevolgen voor uw uitkering.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:40

stef schreef:
Het Uwv zou mensen juist moeten stimuleren om dergelijke dingen te doen, maarja...

Het UWV doet sowieso snel moeilijk. Ik ben sinds 1 juli zonder betaald werk, maar ik doe een HBO opleiding deeltijd, was ik al mee bezig voordat ik op straat stond, maar als het aan hun ligt stop ik daarmee, want ik moet beschikbaar zijn zonder beperkingen voor een baan. Ze hebben zelfs gevraagd of ik dat niet op zaterdag of 's avonds kon doen. Uhh, nee :') Mijn stage die ik voor die opleiding loop is al helemaal not done. Terwijl ik best bereid ben wanneer ik een baan aangeboden krijg op die dagen, dit aan te passen of te beperken. En ik ben buiten die ene dag dat ik op school zit de rest van de week beschikbaar, ook weekenden. Het demotiveerd me soms zo erg. Probeer juist mijn mogelijkheden doormiddel van een studie te vergroten op de arbeidsmarkt, maar hun zien het als een beperking :? .

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:46

Ze wilden van mij dat ik dan maar een MBO-2 ging doen. 8)7
EUH, NEE.
Ik ga vanaf september 2013 ofwel een MBO-4 verkort of gewoon weer een HBO-opleiding doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:05

stef schreef:

Ik heb nog gedeeltelijk een WAO uitkering en verdien ook bij dmv een baan. Het valt echt heel erg mee allemaal.
Ze zijn bij het UWV ook heel behulpzaam en stimuleren het alleen maar. Begeleiding is ook heel netjes :)
(ben overigens niet via hen aan de baan gekomen).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:20

Bij het uwv varieert het nogal zullen we maar zeggen... denk dat het geheel ligt aan de personen die je treft en hoe die alles interpetreren.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:24

Dames in de buurt van schiphol, misschien iets voor jullie?
http://www.g4s.nl/nl-NL/vacatures/Alle%20vacatures/

:) Beveiliging verdient prima (ik verdien nu bijna 11 euro per uur, ben 22 jaar), plus je haalt dan direct nog een papiertje erbij :j Altijd handig, en het is prima werk om te doen :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:26

Sonja_vR schreef:
Bij het uwv varieert het nogal zullen we maar zeggen... denk dat het geheel ligt aan de personen die je treft en hoe die alles interpetreren.

Dat denk ik ook. Toen ik bij het UWV aangaf dat ik ECHT heel graag aan het werk wilde kreeg ik juist te horen: "meid, doe het lekker rustig aan. Dat komt allemaal vanzelf goed" :+ Niet wat je van ze zou verwachten.
Ben ook uiteindelijk zelf aan het werk gegaan en uiteraard netjes doorgegeven bij het UWV. Voor de rest wordt het allemaal aangevuld en het stukje dat ik gekort word stelt eigenlijk bijna niets voor. Ideaal :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:31

Dreamy schreef:

:) Beveiliging verdient prima (ik verdien nu bijna 11 euro per uur, ben 22 jaar), plus je haalt dan direct nog een papiertje erbij :j Altijd handig, en het is prima werk om te doen :D

Heb op een andere vacature gereageerd hier in het dorp en papiertje heb ik bijna. ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:38

Marcella schreef:
Dreamy schreef:

Heb op een andere vacature gereageerd hier in het dorp en papiertje heb ik bijna. ;)

:Y) Goed bezig. Ik heb op de vacature van Schiphol voor 30u gereageerd (is er nu af) en mag 22 nov. testen doen en nav de uitslag nog een gesprek :j Heb papiertje al, alleen heb ik nu een 0-uren contract en vind ik mijn huidige bedrijf niet zo fijn :n

Maar schoonmoeder werkt ook daar bij Schiphol en vriendlief heeft er ook gewerkt (met veel plezier, nu bij de politie), dus ik dénk wel dat het beter en leuker gaat worden :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:02

@cayenne, het ligt ook heel erg aan welke regeling je in zit, welke afdeling het onder valt etc... ik ben nu al sinds februari en juli bezig twee wijzigingen door te geven, blijkbaar is dat voor de afdeling waar ik onder val nogal lastig ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:20

Hoelang krijgen jullie eigenlijk ww? Hangt toch af van je arbeidsverleden in jaren?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:32

Ik krijg het nog tot 2 december. Ben vanaf 1 september werkloos.

Deze week weer 3 afwijzingen gehad.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:47

Ik heb nog geen gesprek gehad, maar volgend werk.nl 13 maanden

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:57

Ohhh ik dacht als je in de ww kwam dat je dan ook 2 jaar dat kon krijgen.
Ik heb er echt geen verstand van....
Heb van de week wel voor de zekerheid de digiD code aangevraagd.
Ik heb nog werk tot eind deze maand.
En hoeveel is een ww uitkering eigenlijk?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:06

Eerste drie maanden 75%, daarna 70... (Even uit mijn hoofd).
Je moet sowieso minimaal 26 weken aaneengesloten gewerkt hebben om in aanmerking te komen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:11

Gisteren een dagje sollicitatie / vacaturezoeken vrij gekregen van mezelf, maar nu weer aan de slag.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:21

Ik werk nu al 9 of 10 jaar altijd werk gehad of bedoel je aan een gesloten bij 1 bedrijf? Ik had nu namelijk een half jaar contract...

Wat goed van je SplashIsLief is ook goed om af en toe aan jezelf te denken!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:30

stef schreef:
Eerste drie maanden 75%, daarna 70... (Even uit mijn hoofd).
Je moet sowieso minimaal 26 weken aaneengesloten gewerkt hebben om in aanmerking te komen.

Voor degenen die na 1 januari inde WW komen en als de regering zijn zin krijgt:

eerste 12 maanden 70% van je laatst verdiende loon
2e jaar 70% van het minimiumloon
daarna: bijstand (als je daar uberhaupt al voor in aanmerking komt)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:44

Maar je krijgt niet automatisch een jaar of 2 jaar ww.
Ik werk pas vanaf 2007 dus officieel 6 jaar incl. 2012. Dan krijg ik dus ook maar 6 maanden ww.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:48

Ik werk sinds oktober 2010 (daarvoor bijbaantjes naast mn studie).
Van okt. 2010 tm mrt. 2011 6 mnd gewerkt, daarna had ik recht op 3 mnd ww.
Van mei 2011 tm okt. 2011 6 mnd gewerkt, daarna had ik 6 mnd recht op ww, waarvan ik 2 mnd volledig heb verbruikt en 4 mnd aanvulling op mn inkomen heb gehad, omdat ik voor maar 32 uur werk had.
Nu zit ik sinds oktober 2012 weer thuis, na +/- 9 mnd gewerkt te hebben en nu heb ik zelfs 7 mnd recht op ww!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:51

SuSem schreef:
Ik werk sinds oktober 2010 (daarvoor bijbaantjes naast mn studie).
Van okt. 2010 tm mrt. 2011 6 mnd gewerkt, daarna had ik recht op 3 mnd ww.
Van mei 2011 tm okt. 2011 6 mnd gewerkt, daarna had ik 6 mnd recht op ww, waarvan ik 2 mnd volledig heb verbruikt en 4 mnd aanvulling op mn inkomen heb gehad, omdat ik voor maar 32 uur werk had.
Nu zit ik sinds oktober 2012 weer thuis, na +/- 9 mnd gewerkt te hebben en nu heb ik zelfs 7 mnd recht op ww!

Daar snap ik niks van.
Ik keek op de site van het UWV en daar haalde ik uit dat je arbeidsverleden in jaren de maanden in ww is. (tenzij zoveel uur gewerkt etc.)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:52

Ik snapte het ook niet, maar ik ben er wel blij mee..