't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilona

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:23

this echt hopeloos met de vacatures.... en dan moet je moed houden..Zit nu al weer 5 maanden thuis!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:29

Het bedrijf is failliet en de hoe de zaken gaan is werkelijk onbeschoft.
Er komt nog steeds niks naar buiten.

Morgen heb ik vrij maar ze vroegen wel of ik donderdag nog wil komen tenzij het niet meer hoeft.
Maar eigenlijk heb ik al besloten er niet mee verder te gaan.

Zaterdag paarden wegbrengen naar Miami...misschien is er nog tijd voor wat relaxen op het strand met een boek.
Ik ben uitgenodigt om tevens bij dit bedrijf op gesprek te komen. Er komt voor hun een hele drukke periode aan en misschien dat ik daar een tijdje kan werken.

Citaat:
this echt hopeloos met de vacatures.... en dan moet je moed houden..Zit nu al weer 5 maanden thuis

5 maanden is een lachertje....hier al 2,5 jaar. En zoals je kunt lezen komen daar nog wel een paar maandjes bij.
Zou er haast een sport van gaan maken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:52

Pff Cowgirl, je hebt het lekker getroffen zeg. Denk je weer terug op de markt te zijn, loopt het zo :roll: Niet netjes van het bedrijf naar zijn medewerkers toe, wat ik zo van je lees.
Gelukkig heb je nog eea achter de hand, hopelijk kun je bij dat bedrijf aan de slag, ook al is het voor even!

Vandaag drie sollicitaties de deur uitgedaan, we zullen zien hoeveel afwijzingen er weer terugkomen :+ Maar we gaan lekker door!

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:06

Mag ik me ook even melden? Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd aan de HU in de richting Culturele Maatschappelijke Vorming. Vanaf die tijd ook druk aan het solliciteren gegaan, maar na 62!!! sollicitatie brieven, pas bij 3 uitgenodigd voor een gesprek. Dit is in de kinderopvang en niet iets dat ik wil, maar werk is werk.

Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje moedeloos van word. Ik zoek heel breed en het liefst werk ik op een HBO functie binnen mijn afstudeerrichting, maar dat is op dit moment hopeloos. (kunst en cultuur sector) Ook de kinderopvang loopt enorm terug, dus dat valt ook niet mee. Verder heb ik ook veel gesolliciteerd op de van alles en nog wat baantjes, maar daar geven ze aan dat ik met mijn dertig jaar te oud ben!

Aankomende vrijdag moet ik een dag meelopen op een kinderdagverblijf in Utrecht en aan de hand daarvan is het een ja of nee voor een baan van 32 uur. Zou top zijn. Kan ik vanuit daar weer verder kijken naar iets passend, maar ben ik iig aan het werk

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:06

Hmm ik wordt net gebeld door een uitzendbureau voor een interne functie als sales intercedent. Ik wil heel graag die kant op in mijn werk, maar ik ben niet zo'n held in koude acquisitie en dat is wel een belangrijk punt van de functie. De verdeling buiten en binnen zou ongeveer 50-50 zijn.
Zit erg te twijfelen, het is wel de kant die ik op wil, maar ik wil ook niet dat ik het niet kan. Dan verpest ik ook gelijk de rest van mn loopbaan in die richting :')
Ze zei ook dat op mn CV geen commerciele ervaring stond, dus dat ik idd wel goede voorbeelden moet geven waarom ik dan commercieel ben, als ik er door wil komen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:09

Pff, vandaag weer een mail gehad van een organisatie die geen HBO studenten aanneemt.. Balen :(

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:11

Dat lijkt mij dan weer niet zo leuk. Maar ieder zn job.

Even goed gaan nadenken waarom je commercieel bent, vast wel iets?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:46

Had vandaag een leuke mail dat ze stewards zoeken voor op het sp.oo.r. Morgen maar even bellen voor informatie.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:17

Ook hier iemand die fanatiek solliciteert maar zelfs voor productiewerk word afgewezen :'( 16 september moet ik mij melden bij de gemeente voor evt bijstandsaanvraag bah ik baal hier echt van

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:18

Blon_D schreef:
Ook hier iemand die fanatiek solliciteert maar zelfs voor productiewerk word afgewezen :'( 16 september moet ik mij melden bij de gemeente voor evt bijstandsaanvraag bah ik baal hier echt van

Nou idd, dat zal wel heel zuur zijn. Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:22

annastasia schreef:
Blon_D schreef:

Nou idd, dat zal wel heel zuur zijn. Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Ik solliciteer op alles wat administratief is wat productiewerk is postnl gehad en juridisch werk ( juridische opleiding gehad). Ik woon niet in de randstad en heb daar ook de mogelijkheden niet voor nu dus ik moet wel in mijn omgeving zoeken ik solliciteer op alles tot 50km van huis.. Maar als ik denk hey dat is leuk krijg ik de volgende ochtend of de dag zelf al mailtjes dat de funtie al intern is opgelost of dat ze al mensen hebben of dat ik te ver weg woon enz..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:40

Ja oliebol is dat hè. Ik woon ook niet in de randstad en ook hier is het vechten. Callcenter al geprobeerd?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:06

annastasia schreef:
Ja oliebol is dat hè. Ik woon ook niet in de randstad en ook hier is het vechten. Callcenter al geprobeerd?

nee wel overwogen maar t probleem waar ik tegen aanloop is dat ik daar geen reiskosten vergoed krijg en dan ben ik al zowat een dagloon kwijt aan reiskosten |(

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:08

Wat zonde Blon_D, wat voor opleiding heb je gedaan?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:09

ik zit op 75 km enkele reis nu...
en dan woon ik WEL in de randstad...

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:22

batje schreef:
Wat zonde Blon_D, wat voor opleiding heb je gedaan?

Juridische dienstverlening toen ik er aan begon was er veel werk :+ 3 jaar later is door de bezuinigingen alles in een klap veranderd.. Ik kon gelukkig na mijn diploma nog een tijd blijven hangen bij de rechtbank helaas is dat 3 weken geleden gestopt en daar zit ik dan :+

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:23

Mri schreef:
ik zit op 75 km enkele reis nu...
en dan woon ik WEL in de randstad...

pfoe :(:) mag ik vragen hoelang je reistijd is?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:28

Pff wat een ellende met die lange reistijden en -afstanden zeg.. Ik zoek nu tot 30 km.. Hopelijk hoef ik dat niet te gaan uitbreiden, dan wordt je reistijd al gauw 1,5-2 uur enkele reis ivm files.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:30

Blon_D schreef:
pfoe :(:) mag ik vragen hoelang je reistijd is?

Zonder file 55 minuten...

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:19

Zit je vaak in de file?

Ik heb net alle moed verzameld en een uzb binnen gestapt. Doen ze niet aan tijdelijk werk (alleen de vestiging in adam). Ik zoek een baantje voor een dag of iets langer (tot twee weken). Langer mag ook maar moet flexibel zijn ivm sollicitaties. Ik wil namelijk graag iets in mijn afstudeerrichting doen, maar tot die tijd iets om handen hebben.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:57

net gebeld door tempoteam ze hebben wel een functie voor mij van 32 uur in de week bij een callcenter in almelo bij mediamarkt.. 20 km reiskosten vergoed.. helaas moet ik alleen heen 40 km rijden en terug ook dat doe mijn auto bij lange na niet op 6 euro per dag :'( heb gezegd dat ik er even over wil denken en morgen terug bel..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:18

ik kan ook nog niet echt wat vinden..
bij callcenters moet je dan ervaring hebben?
zou dat best wel willen maar nog nooit gedaan :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:40

Maar voor tussendoor is het misschien wel fijn Blon_D?

Zuske, bij Tempo Team krijg ik toch wel regelmatig wat aangeboden, ook bij Studentenwerk kun je soms wel geluk hebben :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:53

ik heb sinds vorig jaar juli geen baan :) althans, 2 maanden proeftijd, niet gehaald, thats it... dus ook al langer dan een jaar...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:54

Blon_D schreef:
net gebeld door tempoteam ze hebben wel een functie voor mij van 32 uur in de week bij een callcenter in almelo bij mediamarkt.. 20 km reiskosten vergoed.. helaas moet ik alleen heen 40 km rijden en terug ook dat doe mijn auto bij lange na niet op 6 euro per dag :'( heb gezegd dat ik er even over wil denken en morgen terug bel..

tis misschien een tijdelijke optie, maar idd, het word een prijzige grap...