Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:46

Sabine_Duco schreef:
Ik heb het zelf gemaakt en dus echt alles uit mijn examenkaternen erin gezet. ;) Waarschijnlijk zijn dat er wel te veel, maar ik vind het handig om dingen in de tijd te kunnen plaatsen.

Oh, vandaar :)

Nirvana_

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:06

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:09

Dank je! :D

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:10

Off-topic: Paisano, jouw os :')

Handig die schema's, dankje Nirvana_

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:39

Is er een natuurkundige aanwezig? Desiree zit niet achter der computer :=

Ik ben bezig met deze opgave:
De KEMA heeft een meetsysteem ontwikkeld om de temperatuur in ondergrondse hoogspanningskabels te meten. Daartoe bevindt zich over de hele lengte een glasvezel midden in de kabel. Door de glasvezel laat men zeer korte pulsen infrarode straling lopen. Deze straling is afkomstig van een laser en heeft een frequentie f = 2,855.10 14 Hz. Bij een puls met een tijdsduur van 10 ns zendt de laser 1,3.10 10 fotonen uit.
a
Bereken het stralingsvermogen van de laser tijdens het uitzenden van een puls.

Maar hoe bereken je het stralingsvermogen? :+

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:39

Puissance schreef:
ILoveMyHorse schreef:
Ik heb ook natuurkunde! Volgende week maandag staat er een natuurramp gepland in mijn agenda. En die formules van dosisequivalent krijg je als het goed is gewoon op je examen, die staan inderdaad niet in je Binas. Ik heb ze voor de zekerheid toch even in mijn rekenmachine gezet! Ben jij goed voorbereid voor maandag Puissance?

Waar krijg je die dan? :) Ik dacht dat we alleen bij wiskunde een formuleblad kregen. 2 pagina's terug (? geloof ik) heb ik een oproepje geplaatst om even alle formules te verzamelen zodat ik een programma ervoor kan maken. Ik ben zelf nogal vergeetachtig dus ben bang dat ik dingen vergeet. Jammer genoeg reageert niemand erop.
Ik moet nog wel even flink aan de slag voor natuurkunde, vind het moeilijk. Sta een 6,5 die ik graag wil behouden. Jij dan?

Sabine_Duco: Het is wel nuttig en ook wel leuk, maar zou echt niet met je willen ruilen voor GS ofzo, brr. :P

Volgens mij staan die formules dan gewoon bij de opdracht, net zoals je vaak formules moet afleiden die in de opdracht staan (waar ik overigens niks van kan, tips zijn welkom?! :D ). Dus ik zou je er niet heel veel zorgen om maken hoor! Ik lees trouwens niet alle berichtjes in dit topic, veel te druk met leren! Dus ik had daarom je oproepje ook helemaal gemist. Wat voor programma ga je dan maken, een programma voor op je rekenmachine?? Ik snap daar echt niks noppes nada van! Maar ik zou daar dan vooral die twee formules van dosis in zetten.. En verder.. Misschien Fres=m.a? Die was ook wel belangrijk geloof ik en die staat ook niet in je Binas dacht ik. Ik moet ook nog flink aan de slag, ik sta namelijk een 5 voor natuurkunde! Echt een drama, ik heb ook geen idee hoe ik moet slagen vanwege die nieuwe 5.5 regeling. Het is echt kansloos geloof ik voor mij op dit moment.. Maargoed ik probeer het gewoon!

Hoe gaan jullie eigenlijk voor Biologie leren?? Het is zooo veel en ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen! Samengevat doorlezen is voor mij al één grote brei.. Dan maar gewoon examens gaan maken?

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:40

xCathy schreef:

De KEMA heeft een meetsysteem ontwikkeld om de temperatuur in ondergrondse hoogspanningskabels te meten. Daartoe bevindt zich over de hele lengte een glasvezel midden in de kabel. Door de glasvezel laat men zeer korte pulsen infrarode straling lopen. Deze straling is afkomstig van een laser en heeft een frequentie f = 2,855.10 14 Hz. Bij een puls met een tijdsduur van 10 ns zendt de laser 1,3.10 10 fotonen uit.
a

Halleluja waar komt deze vraag vandaan?! Dit is onmogelijk!! -O-

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:47

ILoveMyHorse schreef:
xCathy schreef:

a

2001, eerste tijdvak, opdracht 3
Ik moet hem maken voor morgen, voor de steunles van m'n natuurkundeleraar :P

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:50

Wil iemand bij de uitwerkingen kijken en mij een tipje geven?
Ik wil namelijk niet zelf bij de uitwerkingen kijken, want dan weet ik gelijk het antwoord :P

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:03

xCathy schreef:
ILoveMyHorse schreef:

Is dit wel iets wat je moet kunnen? Want niet alles uit 2001 hoeven wij meer te kennen hè!

Puissance schreef:
Ik zou bijna denken dat ik hier de enige ben met natuurkunde, of kent iedereen alle formules die niet in Binas staan? :wow: Zou toch jammer zijn om dingen zoals dosisequivalent net even te vergeten op het CE.. Zie ik mezelf wel doen in ieder geval. :=

Ja die hadden wij op de toets haha. Maar ik ga per onderdeel de formules opschrijven en dan in rekenmachine zetten, zelf typen zegmaar niet via Notefolio. Dus denk niet dat je daar iets aan hebt, en vergeet vast ook de helft :7
Maar heb jij Samengevat?

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:03

ILoveMyHorse schreef:
Ik heb ook natuurkunde! Volgende week maandag staat er een natuurramp gepland in mijn agenda. En die formules van dosisequivalent krijg je als het goed is gewoon op je examen, die staan inderdaad niet in je Binas. Ik heb ze voor de zekerheid toch even in mijn rekenmachine gezet! Ben jij goed voorbereid voor maandag Puissance?

Krijg je die formules erbij??

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:05

Nienkex schreef:
Off-topic: Paisano, jouw os :')

Handig die schema's, dankje Nirvana_

Hihihi := :=

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:18

Ik kan het echt nergens meer vinden, dat schema van hoe het examen er ongeveer uitziet...
Ben benieuwd of biologie veel open vragen heeft...
Kan iemand mij helpen? :=

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:30

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:36

Dankjewel!
Jeeeemig, wat veel open vragen! :oo

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:41

Meestal krijg je bij natuurkunde de formules die niet in de binas staan er inderdaad bij. Heel soms niet, maar dat is dan meestal een formule die erg lijkt op die uit de binas of er makkelijk van af te leiden is. Maar ik ga er denk ik wel een paar in m'n rekenmachine zetten, maar dan gewoon typen. Om te weten welke er niet in staan zou ik gewoon een lijstje maken van alle formules die er zijn en dan dat lijstje naast de binas houden. Dan leer je ze meteen een beetje.
Die vraag uit 2001 is inderdaad onmogelijk! Weet je zeker dat wij dit nog moeten kunnen?

Kan iemand me vertellen waarom ik ook al weer zo stom was om natuurkunde en geschiedenis te kiezen?

En dan nog iets: ik wil niet meer :( Ik heb er echt geen zin meer in!

xCathy: die vraag, weet je zeker dat je het goede examen maakt? Want in 2001 waren er twee soorten natuurkunde, deze vraag is uit natuurkunde 2. Er zit een vergelijkbare vraag in natuurkunde 1 die een stuk minder ingewikkeld is.
Laatst bijgewerkt door Sanned op 17-05-12 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:42

Ohneeeee! Bio was m'n enige hoop om die 5.5 nog te halen gemiddeld :')
Ik ga slapen, ben echt kapoooot.. vannacht 3x wakker geworden van nachtmerries, dus ben echt stuk..

Slaap lekker toppers!

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:49

xCathy schreef:

Niet meer uit 2001 maken joh! hele examenprogamma is weer omgegooid he! :)

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:58

xCathy schreef:

a

Stralingsvermogen is normaal gewoon: P = 4piR² x sigma x T^4 maar in dit geval zou ik het ook niet echt weten...

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:04

Super die schema's die zijn echt handig!

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:06

Paisano schreef:
xCarien schreef:

Hoe ben je die aan het leren?

Ik heb de jaartallen (tot nu toe nog alleen die van vietnam) met wrts geoefend, dat ging echt heel goed! :D

wrts? hahahah kan je die misschien openbaar gooien? :D *\o/*

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:11

Pulsen hoeven we geloof ik niet te kennen? Geen idee. Stralingsvermogen is toch die D-formule? Een van de beruchte formules die niet in de Binas staat.

Sjee Nirvana_, wat veel open vragen. :wow:

ILoveMyHorse: Ik was inderdaad van plan een programma te maken, ben er de afgelopen tijd heel handig mee geworden. Oefening baart kunst. :Y)

Net even een half Duits examen gemaakt, 21 van de 23 punten. Norm is helaas wel 0,0 maar hij is ook goed te doen. :j 2007-I.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:18

Goed zeg Puissance!
Ik kon me vandaag echt niet concentreren, moest even bijkomen van de afgelopen dagen. Ik heb de helft van de Republiek van geschiedenis doorgenomen, beetje weinig. Maar morgen ga ik hard aan de slag!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:21

Heeft iemand hier trouwens een basiswoordenlijst van Engels of Frans?
Wil nog even extra woordjes leren voor de examens, maar ik kan op internet niet echt fijne lijsten vinden.....
(gewoon van voegwoorden/werkwoorden etc)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:25

Ik weet niet of je een examenbundel hebt maar daar staat een basiswoordenlijst in!