Sabine_Duco schreef:Ik heb het zelf gemaakt en dus echt alles uit mijn examenkaternen erin gezet.Waarschijnlijk zijn dat er wel te veel, maar ik vind het handig om dingen in de tijd te kunnen plaatsen.
Oh, vandaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Puissance schreef:ILoveMyHorse schreef:Ik heb ook natuurkunde! Volgende week maandag staat er een natuurramp gepland in mijn agenda. En die formules van dosisequivalent krijg je als het goed is gewoon op je examen, die staan inderdaad niet in je Binas. Ik heb ze voor de zekerheid toch even in mijn rekenmachine gezet! Ben jij goed voorbereid voor maandag Puissance?
Waar krijg je die dan?Ik dacht dat we alleen bij wiskunde een formuleblad kregen. 2 pagina's terug (? geloof ik) heb ik een oproepje geplaatst om even alle formules te verzamelen zodat ik een programma ervoor kan maken. Ik ben zelf nogal vergeetachtig dus ben bang dat ik dingen vergeet. Jammer genoeg reageert niemand erop.
Ik moet nog wel even flink aan de slag voor natuurkunde, vind het moeilijk. Sta een 6,5 die ik graag wil behouden. Jij dan?
Sabine_Duco: Het is wel nuttig en ook wel leuk, maar zou echt niet met je willen ruilen voor GS ofzo, brr.
xCathy schreef:Is er een natuurkundige aanwezig? Desiree zit niet achter der computer
Ik ben bezig met deze opgave:
De KEMA heeft een meetsysteem ontwikkeld om de temperatuur in ondergrondse hoogspanningskabels te meten. Daartoe bevindt zich over de hele lengte een glasvezel midden in de kabel. Door de glasvezel laat men zeer korte pulsen infrarode straling lopen. Deze straling is afkomstig van een laser en heeft een frequentie f = 2,855.10 14 Hz. Bij een puls met een tijdsduur van 10 ns zendt de laser 1,3.10 10 fotonen uit.
a
Bereken het stralingsvermogen van de laser tijdens het uitzenden van een puls.
Maar hoe bereken je het stralingsvermogen?
ILoveMyHorse schreef:xCathy schreef:Is er een natuurkundige aanwezig? Desiree zit niet achter der computer
De KEMA heeft een meetsysteem ontwikkeld om de temperatuur in ondergrondse hoogspanningskabels te meten. Daartoe bevindt zich over de hele lengte een glasvezel midden in de kabel. Door de glasvezel laat men zeer korte pulsen infrarode straling lopen. Deze straling is afkomstig van een laser en heeft een frequentie f = 2,855.10 14 Hz. Bij een puls met een tijdsduur van 10 ns zendt de laser 1,3.10 10 fotonen uit.
a
Halleluja waar komt deze vraag vandaan?! Dit is onmogelijk!!
xCathy schreef:ILoveMyHorse schreef:
Halleluja waar komt deze vraag vandaan?! Dit is onmogelijk!!
2001, eerste tijdvak, opdracht 3
Ik moet hem maken voor morgen, voor de steunles van m'n natuurkundeleraar
Puissance schreef:Ik zou bijna denken dat ik hier de enige ben met natuurkunde, of kent iedereen alle formules die niet in Binas staan?Zou toch jammer zijn om dingen zoals dosisequivalent net even te vergeten op het CE.. Zie ik mezelf wel doen in ieder geval.
ILoveMyHorse schreef:Ik heb ook natuurkunde! Volgende week maandag staat er een natuurramp gepland in mijn agenda. En die formules van dosisequivalent krijg je als het goed is gewoon op je examen, die staan inderdaad niet in je Binas. Ik heb ze voor de zekerheid toch even in mijn rekenmachine gezet! Ben jij goed voorbereid voor maandag Puissance?
xCathy schreef:Is er een natuurkundige aanwezig? Desiree zit niet achter der computer
a