Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:08

11AFotograaf schreef:
Paypal vraagt 3,4% per transactie. Dus het is behoorlijk duur!

Ik vind het ook behoorlijk duur :j

Gelukkig gebruiken de meeste klanten iDeal, maar ja dat kan bij de mensen uit het buitenland niet, dus die gebruiken Paypal of wat ik dan weer liever zie gewoon vooraf overmaken.

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:22

Ideal kan bij ons inderdaad niet, dus dat valt al weg :)

We krijgen stilaan meer registraties en hebben de afgelopen dagen al elke dag minstens 1 bestelling gehad, voorlopig best tevreden dus!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:40

Tja Ideal... mss moeten we zelf zoiets opstarten Mallootje ;-)

Volgens een ex-collega bestaat er in Belgenland wel zoiets als betalen per sms maar hij moest het eens nakijken. Zou wel via NL gaan maar een vriend van hem gebruikte het weleens oid? Afijn, hij ging het nakijken, als ik het hoor post ik het sowieso. Kan voor iedereen wel interessant zijn, toch?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:47

Hier ben ik ook weer eens. Ik lees altijd mee, maar heb een tijd lang niets gepost, en dat heeft nou net te maken waar de laatste posts over gaan ;) Ik heb de afgelopen tijd een té breed assortimenent in m'n webwinkel opgenomen, waardoor er geen duidelijk doel is. Qua verkopen loopt het totaal niet, dus ik ben nu aan het bedenken waar ik me op ga focussen. Dat heb ik wel al in m'n hoofd, nu nog de uitwerking ervan, waar ik echt nodig eens aan moet beginnen, want ik wil bijvoorbeeld ook m'n bedrijfsnaam wijzigen. Overigens moet ik wel eerst van m'n voorraden af en dat gaat ook niet zo 123.

Betreft Paypal, ik heb er twee keer een hele leuke adviseur van aan de lijn gehad, maar heb uiteindelijk besloten het niet te doen, simpelweg omdat ik het te duur vind. Uiteindelijk zal de klant het moet betalen. Ik zie het alleen als een hele fijne manier als je meer buitenlandse klanten krijgt, zij kunnen niet per Ideal betalen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:55

We hebben dus allemaal last van focus problemen, Kay kan jij niet iets voor ons allen doen?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:04

Hallo allemaal!
Mag ik hier ook wat dingetjes vragen?
Ik heb een site met taartjes, nu wil ik een logo (laten) maken, ik heb nu een logo, maar wil het iets meer volwassen, met zilver en zwart en roze denk ik.
En wil mijn site een achtergrond geven, maar ik zie op de site waar ik hem maak (yourhosting) alleen standaard achtergrondjes.
Dus kortom, iemand die dit weet?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:17

Samantha, dat is overal anders. Beste is om met yourhosting te gaan mailen. Ik zit bij Sohosted en bij mijn weten kan ik daar alleen maar eigen ontwerpen online zetten. Als je echt iets naar je eigen smaak wilt zit je al snel vast aan zelf ontwerpen of laten ontwerpen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:24

Hoe was jullie dag vandaag? Ik heb een mooie nieuwe folder/prijslijst gemaakt voor de bruidsfotografie.
Het wordt een 3 luik folder, maar dan niet staand, maar liggend. Soort zig-zag constructie. De opmaak is in ieder geval erg leuk geworden. Heb nu ook besloten dat ik niet met pakketten werk, maar met 1 basis (6 uur fotograferen + trouwalbum 30 x 30 cm) en dat je daar uren meer of minder op kan nemen. Met nog wat leuke extra optie's zoals ouderboekjes, verlovingsshoot, nabestelpakket en slide-show van 25 foto's voor op het avondfeest.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:06

Ik heb van 8.00-17.45 uur achter het naaimachine gezeten en dadelijk een eerste bespreking over een bruidstaart die ik ga leveren. Heel leuk, maar ik ben moe :') .

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:50

Memuska schreef:
Tja Ideal... mss moeten we zelf zoiets opstarten Mallootje ;-)

Volgens een ex-collega bestaat er in Belgenland wel zoiets als betalen per sms maar hij moest het eens nakijken. Zou wel via NL gaan maar een vriend van hem gebruikte het weleens oid? Afijn, hij ging het nakijken, als ik het hoor post ik het sowieso. Kan voor iedereen wel interessant zijn, toch?

Moest dat kunnen wil ik het heeeel graag horen!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:39

Yucca schreef:
We hebben dus allemaal last van focus problemen, Kay kan jij niet iets voor ons allen doen?

:j Dat heb ik al een keer aangeboden, in de vorm van een workshop / date / meeting hoe je het maar noemen wilt. Graag zelfs, want dat betekent ook dat ik 'vlieguren' kan maken!

Het is me nu iets te laat en morgen ben ik razend druk, maar ik zal van de week een serieus voorstel doen met data + locatie, oké? Wie wil kan zich inschrijven, misschien is er meer belangstelling.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:44

Wij hadden een bagger nacht. Onze dochter was ziek. Heb amper geslapen. Overdag wat kleine dingetjes gedaan en ben net terug van een newborn fotoshoot. Foto's zijn uitgezocht en onderweg naar de drukker voor de geboortekaart.
Gister voor een tijdschrift op stap geweest.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:57

Iedereen druk bezig dus, leuk!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:02

Mallootje, als ik iets weet dan hoor je het van me!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:05

kay27 schreef:
Yucca schreef:

:j Dat heb ik al een keer aangeboden, in de vorm van een workshop / date / meeting hoe je het maar noemen wilt. Graag zelfs, want dat betekent ook dat ik 'vlieguren' kan maken!

Het is me nu iets te laat en morgen ben ik razend druk, maar ik zal van de week een serieus voorstel doen met data + locatie, oké? Wie wil kan zich inschrijven, misschien is er meer belangstelling.

Dat lijkt me een goed idee! We zien het wel verschijnen. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:24

Ik ben benieuwd! Lijkt me interessant!

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:09

Ik ben bezig met het opzetten van mijn website.
Hij is nog onder constructie, maar ik ben ook aan het experimenteren met blogs schrijven.
Nu heb ik er een geschreven over het opzetten van een website dmv een sitemap.
Voor wie het leuk vind om te lezen:
http://wp.me/p22Ztf-F
Ik zou graag feedback ontvangen over de blog!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:39

Ik heb je artikel gelezen, Chonelly! Op zich vind ik het helemaal niet slecht, alleen kan je misschien nog meer interpunctie gaan gebruiken. In plaats van "Ja je hebt je eigen domein..", kan je beter "Ja! Je hebt je eigen domein.." of "Ja, je hebt.." schrijven. Dat maakt het iets levendiger en makkelijker om te lezen!
Over technische onderwerpen zoals een sitemap zou het van mij ook wat diepgaander mogen zijn, zodat ik echt leer hoe ik zoiets moet gaan maken. Nu word ik nieuwsgierig gemaakt, maar de écht concrete informatie moet ik gaan zoeken op andere sites, en dat is eigenlijk best jammer!

Nu we het toch over bloggen hebben, ik heb een klein beautyblogje en dat doe ik eigenlijk wel graag, puur voor de hobby. Maar er zijn al zoveel beautyblogs die producten en nieuwe collecties bespreken, dat het eigenlijk nogal "zinloos" is om er nog een bij te hebben. Nu zit ik al enkele weken met het idee om een blog te beginnen over ruitersportmateriaal, hippische evenementen, ... Ook gewoon voor de leuk, omdat ik graag schrijf en graag met nieuwe spullen bezig ben. Nu vraag ik me alleen af of daar wel vraag naar is.. Zouden mensen zoiets willen lezen, denken jullie?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:40

kay27 schreef:
[Het is me nu iets te laat en morgen ben ik razend druk, maar ik zal van de week een serieus voorstel doen met data + locatie, oké? Wie wil kan zich inschrijven, misschien is er meer belangstelling.

Ik zie het wel verschijnen. Wil je het alleen voor Bokt-mensen doen of mogen buitenstaanders ook mee doen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:43

@Mallootje: Lastig... Ik heb ook een Blog, omdat mensen op Facebook aangaven dat wel leuk te vinden om te lezen, maar ik krijg er maar heel weinig reacties op... Wellicht moet ik ook wat vaker schrijven hoor, maar ik vind het heel moeilijk om te bepalen waar ik precies over moet schrijven.

Aan de ene kant wil ik schrijven over de webshop en de producten die ik verkoop. Gewoon leuke, informatieve stukken, omdat ik daar wellicht ook weer kopers mee trek. Aan de andere kant weet ik dat mensen ook graag de gekke verhalen over mijn huisdieren lezen en daar schrijf ik nu dus voornamelijk over. Zou je dat bij elkaar in 1 blog kunnen plaatsen, of toch handig om 1 "iets" te kiezen? (kijk, daar komt die focus weer om de hoek, haha)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:51

Nee ik denk dat je het wel kan combineren hoor, vooral omdat je huisdieren toch de voornaamste gebruikers van je producten zijn... Ik zou het gewoon blijven combineren! Is ook wel leuker dan zo'n louter "commerciele" blog, want hoe informatief je ook schrijft, het blijft toch altijd een beetje reclame..

Ik ga het trouwens gewoon doen denk ik, mijn blog over paardensport aanmaken. Wordt het niets, dan is het ook maar zo, ik wil het ook niet als iets zakelijks zien :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:01

Gewoon doen, niet geschoten altijd mis! Ik schrijf mijn blog omdat ik het leuk vind, heb ik niets te melden, dan schrijf ik niets, maar heb ik leuke verhalen, dan ga ik er goed voor zitten en tik ik een verhaal!

Dit is trouwens mijn blog: http://fuzzyliciousnl.blogspot.com/

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:39

Die meeting is zeker interessant! Ik hoop dat het uitgewerkt wordt!

Een blog schrijven is zeker goed! Ik gebruik mijn blog nu voornamelijk voor het delen van werk, maar het plan voor dit jaar is om uiteindelijk 2x per week een blog te schrijven, over vanalles dat te maken heeft met mijn bedrijf. Mijn voornaamste instelling is dan ook dat mijn blog heel persoonlijk is en mensen daardoor ook echt mij kunnen leren kennen. Uiteindelijk zal ik dan ook over dingen gaan schrijven die mij heel erg bezighouden of over bepaalde dingen die ik heel leuk vind (binnen mijn bedrijf).
Waar ik wel rekening mee houdt, zijn kernwoorden. Stel, ik heb een leuke Ragdoll gefotografeerd, dan blog ik hierover en schrijf regelmatig het woord Ragdoll hierin. Ik vermeld het ook in de kernwoorden en titel, zodat het echt als een sterk kernwoord wordt herkent door google. En daardoor krijg je meer mensen met meer zoekresultaten ;)

Hier is het verder heel druk. Veel plannen die uitgewerkt moeten worden.

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:41

Dank je voor de feedback Mallootje, goede tips!
Wat betreft jouw blog: gewoon doen!
Zeker als het een losstaand ding is dat je gewoon leuk vind om te doen, wat let je!

Joyce, ik zou juist ook bloggen over grappige dingen van je huisdieren, en af en toe een wat 'commerciëler' blog tussendoor. Ideale combinatie lijkt me!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:44

Kay, ik vind het een heel goed idee, ik hou het in de gaten!!

Een blog is idd een heel goed idee, als ik de tijd had, dan ... Volgens mij is het perfect mogelijk om de twee dingen te combineren hoor. Ivm die kernwoorden, ik heb in het verleden weleens SEO writing gedaan en het is idd van belang om het kernwoord te gebruiken in de titel, elke subtitel, de eerste zin van elk onderdeel en de laatste zin. Zo werd mij toen geleerd, iig...

Toch nogal wat fotografen hier denk ik hé, dus ik heb een vraag... Binnenkort komt er iemand mijn paarden fotograferen voor haar portfolio. Wat zijn de tips en tricks en waar moet ik zelf op letten: vlechten of niet? Kleur dekje? Wat voor kleren? S&T voor het portret of gewoon halster? Voor Arab heb ik een showhalster of een gewoon leren. Afijn, wat is leuk?

Mijn paarden:
- Memuska, 29 jaar, Arab, vliegenschimmel (http://smg.photobucket.com/albums/v342/ ... g047-1.jpg)
- Willow, 12 jaar, Hannoveraner, donkerbruin (http://smg.photobucket.com/albums/v342/ ... aro6-2.jpg)
- Margriet, 15 jaar, Belg, bruin (http://smg.photobucket.com/albums/v342/ ... 6623-1.jpg)