Vandaag eerste dag gehad. en die was wel leuk. Van de 66 waren er maar 14 naar de intro geweest van mijn opleiding dus de meeste kende elkaar nog niet. Mijn rooster is elke week anders, is dat bij jullie ook zo? En ik heb geen laptop, maar op school zijn maar heel weinig computers, dus ik denk dat ik die toch moet aanschaffen. Morgen op kamp. Het is een outdoor kamp, wat dus niet betekend dat je gaat klimmen enzo maar we gaan 6 kamp doen en voetbal toernooi En de volgende dag om 2 uur is het al afgelopen. En daar moet je dan 100 euro voor betalen. En vervoer er naar toe ( het is best ver) moet je ook nog zelf regelen en betalen....
Ik ga ook een laptop aanschaffen (en een goedkoop printertje.) Rooster? Geen idee.
Phylos
Geplaatst: 29-08-11 17:22
Ik denk dat ik je rooster wel deels begrijp Marije. Het klopt inderdaad dat je vaak groepen hebt, vooral bij practica. (de tijden, dagen en weken zul je zelf ook wel begrepen hebben) Ik kan je wel vertellen hoe dat bij ons gaat, maar ik weet natuurlijk niet zeker of dat voor jullie ook geldt.
Je ziet dat groepen soms op verschillende tijden en/of dagen gegeven worden. Wij kunnen ons zelf inschrijven in een bepaalde groep. De ene groep is natuurlijk voordeliger dan de andere, dus er is een behoorlijke run op die inschrijving. Dat gaat meestal via Nestor of via Progress (hierover krijg je waarschijnlijk wel enige uitleg, maar ik vond het niet erg duidelijk en het was toch erg veel uitzoekerij) Meestal wordt er aangegeven wanneer een inschrijving open gaat. Stel dat dat op 31 aug is, dan betekend dat dat hij om 12 uur s'nachts open gaat (gaat automatisch), nou dan moet je ook zorgen dat je er s'nachts achter zit, want binnen 20 min zijn de meeste groepen al vol. Soms wordt je ook door docenten ingedeeld, of gaat het op alfabetische volgorde.
Verstandig is het dus wel om voor jezelf vast uit te zoeken in welke groep je van een bepaald vak het liefst zou zitten (maak een 1e 2e en 3e keuze) Dat scheelt je al weer tijd. Bij ons waren de groepen geopend op de dag van de introductie. Ik had de pech dat ik nog 2,5 uur moest reizen voordat ik achter internet kon. De meeste groepen waren dus al vol.
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en anders laat je het maar weten
Die gastcolleges die tussendoor staan zijn bij ons niet verplicht, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie is. Wij hebben een gele kaart en door het bijwonen van gastcolleges moeten wij in 3 jaar tijd 15 stempels op deze kaart krijgen. Je krijgt er meestal 1 per gastcollege
Laptop is inderdaad aan te raden. Dat (oude) ding van mij gaat overal mee naar toe. Ik vind het ook ideaal voor colleges, maar dat is heel persoonlijk. Ik typ altijd alles mee op de laptop van wat er gezegd wordt en van de collegessheets + mijn aantekeningen maak ik dan van elk vak een samenvatting. + meestal van elk boek een samenvatting (deze zijn trouwens ook vaak te koop, maar die van mezelf vind ik fijner)
100 euro voor 2 dagen? Dat is wel heel extreem! Ik krijg m'n huisbaas niet te pakken, heb dr man opgebeld en die ging helemaal moeilijk doen. Dus hij vond dat ik maar een aangetekende brief moest versturen, dus dat heb ik net maar gedaan. Zij neemt de telefoon gewoon niet op en hij werd een beetje chagrijnig... Maarja ik regel daar al een jaar alles in huis (incl gwl) dus die vinden het maar niks als ik wegga natuurlijk.. zucht.
Ja twee dagen, of eigenlijk anderhalfe dag. Want op dag twee zijn we om twee uur al klaar. Ik had wel wat beters kunnen organiseren voor 100 euro En het is trouwens nog verplicht ook.
Mijn eerstejaarskamp (niet verplicht) kost 70 euro. voor vrijdag, zaterdag en zondag naar huis. Niet echt een vreemde prijs, denk ik.
@Shetjessweet: Ik ga zaterdag wellicht ook nog even rondneuzen in Utrecht. Ik ken het daar verder ook niet, en wil even de exacte reistijd weten naar de faculteit. Even een verkenningstochtje dus. Dus wellicht komen we elkaar wel tegen zaterdag.
Ik betaal 80 euro voor intro! Maar alles wordt geregeld: vervoer, eten en we slapen in een heel mooi onderkomen voor grote groepen in Oosterhout! Het is van woensdag t/m vrijdag. Echt zin in
Yes ik heb een mooie fauteuil gekocht via marktplaats. Een leren, bijna nieuwe. Echt heel mooi nog voor 55 euro
wwr
Geplaatst: 29-08-11 21:25
Arans: krijg je een vip slaapplek ofzo? Marije: ja, ik heb me al wel aangemeld voor de vakken, maar ik kan verder niks doen bij Nestor.. Maar misschien vanaf morgen idd! Ik zal zo eens kijken wat fijn is
En ik had net een nieuwe laptop gekocht bij de Mediamarkt (lees 15 dagen oud) en toen bleek dus dat de batterij kapot was. Maar dat ding heeft het dus nooit gedaan. Nu is die opgestuurd naar Acer en is die pas over 3 weken klaar... Dus dat wordt de eerste 2 weken zonder laptop denk ik =(
Wat tof Phylos! Klinkt als een goede aankoop. Ik wil ook nog een fauteuil voor op mn kamer (bank past niet door de deur + trapgat ) maar ikea had geen goede voorraad.. zit nu op een eetkamerstoel 1 meter van de tv af haha
Ik had ook graag op kamp gewild vorig jaar, leek me echt leuk! Maar helaas was dat niet van onze opleiding!
Wat balen van je laptop wwr..
Never_Mind
Geplaatst: 29-08-11 21:43
Ik denk dat ik m'n laptop wel ga gebruiken. Ik kan nl sneller typen dan schrijven (schrijf echt heel sloom ), maar ook maar ff zien of het überhaupt wel handig is