NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:53

Helaas wel ja! :)

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 20:43

Daarom koop ik heel veel spullen in het buitenland, betaal je zo de helft minder voor zelfde kwaliteit!

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:52

hee :)
ik heb even een vraag ,

heb je voor paard en sport opleiding mbo 2 paarden nodig ?
en wat zijn de verdere toelatings eisen ?
:)

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:07

Rean_Pony schreef:
hee :)
ik heb even een vraag ,

heb je voor paard en sport opleiding mbo 2 paarden nodig ?
en wat zijn de verdere toelatings eisen ?
:)

Wellicht even opzoeken op de site............ Verder kijken dan je neus lang is ;)

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:10

daar kan ik het dus niet vinden := daarom vroeg ik het hier ook

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:15

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:17

oh dankjewel ! :j
ik kon het echt niet vinden , sorry :=

edit : en als ik het goed heb := is BOL dat je daar intern zit ? en BBL dat je niet intern zit ?
maar wat als je in het noorden van het land woont en een BBL opleiding wil doen ?

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:47

Rean_Pony schreef:
oh dankjewel ! :j
ik kon het echt niet vinden , sorry :=

edit : en als ik het goed heb := is BOL dat je daar intern zit ? en BBL dat je niet intern zit ?
maar wat als je in het noorden van het land woont en een BBL opleiding wil doen ?

Bij BOL zit je intern en bij BBL ga jij 1 dag in week naar school. Bij de paardensportopleidingen BBL dien je deze dag met paard te komen......

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:48

aha zo ! :D
en is er ook mogelijk heid om als je BLL doet om wél intern tedoen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:49

Lijkt me niet... Althans, lijkt me niet logisch :))
Dan zou ik toch voor BOL kiezen.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:51

oke ! haha sorry voor de vragen , maar bedankt voor de antwoorden *D

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:45

Rean_Pony schreef:
aha zo ! :D
en is er ook mogelijk heid om als je BLL doet om wél intern tedoen ?

Natuurlijk niet, anders kies je toch voor een BOL opleiding :+ ? Wat je wel kan doen is intern op je werkplek/stage, maar je zult toch echt 1 dag per week met paard naar school moeten!

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:36

Ik zit echt te twijfelen, een eigen paard of opzoek naar iemand die zijn paard hiervoor in bruikleen wil geven. Natuurlijk heb ik het liefst een eigen paard, maar toen ik op een open dag kwam hadden die meiden er toch wel over dat je een paard van +/- €8000,= moest hebben? In mijn ogen kan toch zo'n beetje ieder paard het Z halen? Dus dan zou je voor een paard van 5 à 6 jaar die ong. L-niveau loopt er ook wel kunnen komen? (en die liggen toch eerder rond de €4000,=). Maar aan de andere kant, heb je natuurlijk wel de extra kosten van hoefsmid etc.

Twijfel twijfel twijfel...

Is hier trouwens iemand die een rooster oid voor mij heeft? Ben wel benieuwd welke vakken je hebt en hoe je week er zo'n beetje uitziet (HBO paardensport)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:57

Ik zit ook te twijfelen...
Maar ik ga het er eens over hebben op een open dag o.i.d.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:20

Xjosee schreef:
Ik zit echt te twijfelen, een eigen paard of opzoek naar iemand die zijn paard hiervoor in bruikleen wil geven. Natuurlijk heb ik het liefst een eigen paard, maar toen ik op een open dag kwam hadden die meiden er toch wel over dat je een paard van +/- €8000,= moest hebben? In mijn ogen kan toch zo'n beetje ieder paard het Z halen? Dus dan zou je voor een paard van 5 à 6 jaar die ong. L-niveau loopt er ook wel kunnen komen? (en die liggen toch eerder rond de €4000,=). Maar aan de andere kant, heb je natuurlijk wel de extra kosten van hoefsmid etc.

Twijfel twijfel twijfel...

Haha, wat een onzin, een paard van plusminus 8000,- :')
Je kan inderdaad voor een wat jonger dier kiezen welke op ong. L-niveau loopt, maar je kan ook voor een wat ouder beestje gaan (denk aan 12 - 15 jaar) welke op ong. L-M niveau loopt, kan nog een fijner leerpaardje zijn ook, aangezien het ook geen groen dier meer is. En dan hoef je echt niet rond de 8000,- te zitten, maar kan je ook tussen de 3 a 4,5 duizend euro zitten. (of zelfs voor minder, aangezien de hele markt op z'n gat ligt)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:48

Haha, 8000,- voor een paard en wat dan pas geschikt is. Denk je dat de schoolpaarden dat gekost hebben?

Tegenwoordig kan je al een fijn leer paard vinden onder de 5000,- wat Z loopt of heeft gelopen.
No problem!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:29

Zijn ze trouwens erg precies met het 'minstens 1.60m'?
Stel je hebt een paardgefokte E-pony van rond de 1.55, dan kun je daar toch ook wel mee komen of niet :') ? Of zijn ze daar heel strikt in?

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:49

hahaha, was al blij dat mijn idee niet klopte. Denk dat het dan toch wel een eigen paardje wordt, zelf een deel sparen.

Hebben jullie veel last van de vraag "In de paardenwereld is toch niets te verdienen?" Gelukkig zijn mijn ouders te gene die echt zeiden van die opleiding moet je gewoon doen, je straalt als je daar rondloopt. Ik heb toch zoiets van dan heb ik ieder geval gedaan wat ik echt onwijs leuk vind. Je moet toch ook voor je toelating een x aantal weken ergens stage hebben gelopen? Weten jullie daar iets meer over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:50

Ach, liever de rest van mijn leven hard moeten werken voor brood op de plank maar iets doen wat ik leuk vind, dan de rest van mijn leven een rotbaantje hebben en in een Bentley kunnen rijden :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:53

10 dagen voor stage, maar dat stelt echt niks voor.

Tsja of je in de paardenwereld iets kunt verdienen? Je moet er geluk mee hebben, ontzettend hard (willen en kunnen) werken, lange dagen maken, te vrede zijn met "niks", veel willen en kunnen leren, beetje talent ook niet geheel onbelangrijk en over al voor open willen staan. Vooral op zoek gaan naar zeer goede stage plekken, daar kom je al heel ver mee!!!

Ja dan is er vast een leuke baan te vinden, maar je zal er nooit rijk mee worden. Al is geluk en plezier in je leven ook rijkdom.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:59

Bizzybijtje schreef:
Stel je hebt een paardgefokte E-pony van rond de 1.55, dan kun je daar toch ook wel mee komen of niet :') ? Of zijn ze daar heel strikt in?

Ik heb met een E-pony (1.57, dus precies op't randje) mijn opleiding afgerond en nooit iets over gehoord. Ik pas er ook prima op, maar met wisselen wou het wel eens een typisch beeld geven als er een lang iemand op kwam te zitten, maargoed, nogmaals, nooit wat van gehoord.

Weet wel dat er studenten zijn geweest welke niet met hun E-pony de opleiding mochten doen, maar hoe die verhalen nou precies in elkaar steken; geen idee.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:31

Bizzybijtje schreef:
Ach, liever de rest van mijn leven hard moeten werken voor brood op de plank maar iets doen wat ik leuk vind, dan de rest van mijn leven een rotbaantje hebben en in een Bentley kunnen rijden :D

Precies wat ik dacht, gelukkig rijd ik wel OP een Bentley (1 van de paarden die ik rijd heet Bentley).

Het is inderdaad hard werken, hoorde wel dat HBO'ers wel echt meer kans hebben.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:34

Xjosee schreef:
Bizzybijtje schreef:

Precies wat ik dacht, gelukkig rijd ik wel OP een Bentley (1 van de paarden die ik rijd heet Bentley).

Het is inderdaad hard werken, hoorde wel dat HBO'ers wel echt meer kans hebben.

HBO'ers hebben meer kans, maar niet meer kans op een baan TUSSEN de paarden dan een MBO'er! ;)
Vaak zijn het dan echte HBO banen en dus het papier werk.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:40

Bizzybijtje schreef:

Ik had een meisje in de klas die een e pony wilde mee nemen omdat haar paard niet geschikt was voor de opleiding, school stemde er niet mee in en ze moest dat paard maar mee nemen. Uiteindelijk is school er toch achter gekomen dat dat paard echt niets was voor de opleiding, toen mocht ze die epony mee naar school nemen, en deze doet het erg goed in de lessen!

Verder denk ik dat je gewoon goed moet overleggen en overtuigen over 5 cm valt nog te praten maar 10 cm zal t niet worden.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:51

En hoe strikt zijn ze met de leeftijd? Heb een erg leuke 3 jarige gezien, is alleen ook nog niet zadelmak O:)