Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:05

Daar wen je zo aan :j Gewoon op tijd naar bed. Zou wel de wekker niet naast je bed zetten, heb zelf regelmatig dat ik m in mijn slaap uit doe en alsnog te laat ben :P

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:06

DeSa schreef:
Daar wen je zo aan :j Gewoon op tijd naar bed. Zou wel de wekker niet naast je bed zetten, heb zelf regelmatig dat ik m in mijn slaap uit doe en alsnog te laat ben :P

hahaha nou zal het nog even toelichten...
ik ben dus zwanger, hierdoor slaap ik zeer slecht.
Dus vandaar mijn twijfel.......

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:08

Denk niet dat ik het in die situatie zou doen.
Maar je hebt er dus wel een sollicitatiebrief naar geschreven als ik het goed begrijp?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:30

Lekker blonT, had het namelijk wel in je onderschift zien staan :+
Nee dan zou ik het niet doen :)

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:20

Mandyy schreef:
Denk niet dat ik het in die situatie zou doen.
Maar je hebt er dus wel een sollicitatiebrief naar geschreven als ik het goed begrijp?

nou daar had ik me 4 maanden terug al ingeschreven
toen was ik ook werkeloos en wist ik nog niet dat ik zwanger was...
vandaar.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:17

Is het om de krant te bezorgen nicci88?

Ik slaap ook nog steeds erg slecht, en het valt dan idd soms niet mee als je 's morgens al optijd moet beginnen met werken.
Maargoed, de krant is natuurlijk nog nét een graadje vroeger (als je dat iig bedoelt)
Voordeel is dat je optijd weer thuis bent en misschien (mij lukt het zelf niet) even een middagdutje kan doe om weer op te laden?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:40

Ochtendkrant lopen heb ik jaren gedaan.

Vind het heerlijk werk, lekker fris s'ochtends, uurtje werk en bijna €200,- per maand. Lekker werk hoor! :j Daarna kun je weer gewoon je bed in en verder pitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:23

Voor de zwangere werkzoekenden: even nieuwsgierig hoor, maar... jullie zijn zwanger geworden terwijl jullie geen baan hadden op dat moment. Waarom dan toch de keuze om zo vroeg in je leven al te beginnen nageslacht te produceren? Ik bedoel, zelf zou ik dat pas willen als ik 100% gesetteld ben en financieel alles op orde heb, waarmee ik ook het hebben van een (vaste) baan en een koophuis bedoel.

(Al moet ik niet denken aan kinderen, vreselijk! Hihihi maar dat ies mijn mening.)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:33

Ffortuna, ik heb een baan ... opzich goed naar mn zin. Maar 0-uren! De ene week kan ik er 10 werken, de andere week 15 en de week daarop 32, vandaar dat ik gewoon lekker verder rondkijk wat er evt op mn pad komt ...
Geen must dus!

Wij hebben een koophuis, alles op een rijtje, al een paar jaar 100% (wat? 200%) gesetteld etc en mijn inkomen niet persee nodig. Maar voor jezelf is het lekker om toch nog even bezig te zijn, iig nog tijdens de zwangerschap.. zou eigenlijk niet weten waarom ik thuis zou moeten gaan zitten afwachten tot ik ga bevallen!

De keuze voor wel of geen, jong of oud of iig het moment van kinderen krijgen is voor iedereen anders. Daar kan een ander niet over beslissen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:40

Tuurlijk is dat jouw keuze :) Daarom geef ik ook aan hoe ik dat zélf zou willen, maar iedereen is daar anders in natuurlijk. Maar okee als jouw inkomen niet nodig is, snap ik de keuze ook nog. Ik was echt gewoon puur nieuwsgierig hoor. Altijd leuk om zo andere situaties te horen (lezen).
Enneh, dan ben je wel jong gesetteld :) dat is het enige dat me opvalt, haha. Ik begin nu 'pas', dat vinden mensen ook al vroeg. Ik heb net een huis gekocht namelijk.

Overigens vind ik wel dat je fel reageert ;) maar dat zal wel zijn omdat je vaak te horen krijgt van goh, zo jong al kids? Een vriendinnetje van me krijgt dat namelijk vaak te horen (zij kreeg met 22 jaar haar eerste kind).

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:49

Oeps Sorry, mijn reactie was eigenlijk helemaal niet fel bedoelt juist :+
Vind het zelf ook altijd leuk om meningen/reacties van andere te horen ... en dan is het dus ook geen probleem om dat andersom te krijgen/horen etc.
Iedereen is anders, heeft andere intresses, meningen etc .. dat maakt het júist zo leuk!

Het valt eigenlijk best mee met de reacties hier, mensen die ons kennen zijn super enthousiast. Vreemde willen je idd nog wel eens scheef aankijken (al zie ik dr iets ouder uit dan ik ook echt ben), maar dat hou je toch niet tegen.
Het scheelt misschien ook dat het bij ons een hele bewuste keuze was, dat is misschien ook weer anders als dat het niet helemaal gepland was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:50

Ik vind je uitroeptekens fel :P that's it. En inderdaad, iedereen is anders! Zelf twijfel ik of ik überhaupt kids wil... dus kom maar eens aan met positieve verhalen, hahaha, wie weet bedenk ik me dan wel.

Wil je wel fulltime gaan werken?

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:56

Dat hoor ik idd wel eens vaker .. 'gewoonte' denk ik.
Ik sms ook bijna alleen maar mt uitroeptekens ;) ,
ga dr op letten, Sorry!

haha ik kan niks anders zeggen dat dat dit een van de mooiste dingen is om mee te maken, echt super!

Fulltime zoiezo niet, max 2 dagen en misschien wel helemaal niet!
We hebben nog even om erover na te denken ;)

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:27

Ffortuna schreef:
Voor de zwangere werkzoekenden: even nieuwsgierig hoor, maar... jullie zijn zwanger geworden terwijl jullie geen baan hadden op dat moment. Waarom dan toch de keuze om zo vroeg in je leven al te beginnen nageslacht te produceren? Ik bedoel, zelf zou ik dat pas willen als ik 100% gesetteld ben en financieel alles op orde heb, waarmee ik ook het hebben van een (vaste) baan en een koophuis bedoel.

(Al moet ik niet denken aan kinderen, vreselijk! Hihihi maar dat ies mijn mening.)

sommige (ik dus) kiezen er niet bewust voor. (ja of je zou voor abortus moeten gaan)
Ik had me net opgegeven voor een opleiding, managment en ondernemers papieren.
Hier zou ik in September mee beginnen, mjaa dat liep even anders.

daarbij ben ik gesetteld.
ik woon samen met mijn vriend (33jaar) in een appartement.
Nee, inderdaad niet de ideale situatie.
Maar het zij zo, en we redden het ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:29

Jammer van je opleiding, maar wie weet of dit in een later stadium nog op te pakken is? Fijn dat het in ieder geval nu goed te doen is.

Ohja, voor beide dames: gefeliciteerd :) dat jullie maar mooie gezonde baby's mogen krijgen.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:47

Whoei! Ik had een bovengemiddelde HBO score! Erg leuk, heb d'r alleen weinig aan... Ik wil een cursus/opleiding in de richting van administratief gaan doen, maarja aan een part timer administratieve HBO'er hebben weinig bedrijven iets... Maar toch proberen bij het UWV een opleidingscheque los proberen te krijgen voor een cursus!

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 01:14

weet iemand nog een baan word nergens aangenomen
vaak te oud 28 jaar

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 04:59

We zitten hier allemaal met hetzelfde probleem volgens mij polly26.
Ze hebben altijd wel iets.
Je bent te jong.
Je bent te oud.
Je hebt te weinig ervaring.
Je bent te hoog opgeleid.
Je past niet in het team.
Je woont te ver weg.
enz. enz. enz.

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 08:44

Helaas heb je gelijk bo0tjeee

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:19

Yes!! Krijg waarschijnlijk een opleidingscheque! En dan ga ik een cursus MBA doen. 1 nadeel 't is op maandagavond..... m'n paardrijavond... Maarja dat gaan we dan maar even op een andere dag doen!
Had een competentie test gedaan en daaruit kwam dat ik een bovengemiddelde HBO score had, m'n ego is dus wel gestreeld! hihi

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:08

Super zeg! Je paardrijden kun je vast wel verzetten. ;)

Heb zo tweede gesprek op het notariskantoor. :D

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:09

Mandyy schreef:
Super zeg! Je paardrijden kun je vast wel verzetten. ;)

Heb zo tweede gesprek op het notariskantoor. :D

Succes!!! :)

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:59

Wat leuk dat je die cursus gaat doen!
Succes met je gesprek straks!

Nou ik had gisteren gesprek (voor de eerste keer voor t echhie ;) ) Had dr al geen goed gevoel over, klikte met een manager niet. Werd net gebeld en inderdaad ik ben niet door.
Dus nu maar weer verder gaan met rondkijken :)

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:00

lotteElb schreef:
Whoei! Ik had een bovengemiddelde HBO score! Erg leuk, heb d'r alleen weinig aan... Ik wil een cursus/opleiding in de richting van administratief gaan doen, maarja aan een part timer administratieve HBO'er hebben weinig bedrijven iets... Maar toch proberen bij het UWV een opleidingscheque los proberen te krijgen voor een cursus!

Ik heb dinsdag zo'n test i.v.m. toelating voor de HBO opleiding die ik vanaf september ga volgen (ik heb nl. geen havo of mbo diploma. is trouwens niet via het UWV, ik kwam nergens voor in aanmerking, ik moest gewoon maar solliciteren. :\). Ben erg benieuwd! Nadeel: het begint om 08.45 en 's ochtends ben ik bepaald niet scherp. :=

Trouwens, ik weet niet waar dit op slaat, maar ik krijg bijna elke week wel een wijzigingsformulier van het UWV per post. Heb nu al via internet en via het formulier aangegeven dat ik werk heb gevonden. :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:40

Als je om 8.45 uur al niet scherp bent, hoe ga je dat dan doen op je werk als ze verwachten dat je vroeg moet beginnen? :+ Zelf begin ik altijd rond 8 uur, en ik ben echt een avondmens maar als je hier om 9 uur begint kijken ze je echt zo aan van huh, de dag is al half om! Dus ja, dan maar vroeg op... je went er zo aan.