sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:19

Idd, wat ga je doen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:19

Gaiapark ligt in het puntje van limburg. Knipoog

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:27

malih schreef:
net terug van mijn solliciatie Haha! en ben aan genomen Cool Maar dat wist ik al Tong uitsteken k heb een vakantie contract van 1 juli tot 1 oktober. En als ik beval dan mag ik daarna als oproep kacht werken Haha! En ga nog lekker verdienen ook Haha! Haha!

Gefeliciteerd. Go jij! Go jij!

Trouwens vandaag laatste dag dat mijn ex-baas kan betalen. Anders gerechtelijke procedure, maar tot nu toe nog steeds geen geld. Boos!

Zoek trouwens werk in de administratieve sector. En als ik nu gewoon mijn geld zou krijgen. Dan kan ik eindelijk een cursus gaan doen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:51

@Marcelle, via monsterboard wordt er nog weleens administratieve functies ingevuld in de buurt van Emmen.
Via unique geloof ik. Haha!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:56

bedankt voor de felicitaties Haha!

hyawatta schreef:
gefeliciteerd.
wat voor werk ga je doen?

Gehandicapte zorg Cool ga op 2 woon groepen werken, op beide groepen wonen mensen met een geestelijke en lichamelijke handicap en kunnen vrijwel niks...t zijn net heeeeeeeeeeeele grote baby's (inclusief de luier)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:00

Op het moment is Emmen te ver weg. Zit erg krap in de centen door dat gedonder van mijn gezellig ex-baas. En de vaste afschrijvingen komen er ook weer aan. Boos!

En met Unique heb ik niet zulke goed ervaringen zeggen dat ze me inschrijven, maar er uiteindelijk achter komen dat ze helemaal niks met je gegevens gedaan hebben. En je dan gewoon doodleuk opnieuw uitnodigen voor gesprek. Terwijl je misschien net een paar weken geleden geweest ben. Clown

Probleem waar ik op het moment mee loop is ervaring genoeg, maar te weinig diploma's en blijkbaar is dit dus heel belangrijk.

CV staat op monsterboard, vacaturekrant, jobnews en op werk.nl.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:17

marcella, ik dacht dat in de administratieve sector juist wel voldoende vraag was?? Iig goed de vacaturesites bijhouden en schrijven op alles wat je maar geschikt lijkt!

Kaatje77, ik word coordinator Marketing & Communicatie van een poppodium

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:17

Thats_Me schreef:
Gaiapark ligt in het puntje van limburg. Knipoog

dat idd veel te ver weg.
van mij af als je gewoon door kunt rijden 1.5 uur minimaal en als je file enzo hebt dan ben je zo een paar uur onderweg en dat heb ik er dus niet voor over.

zo'n 30 km van huis vind ik meer als genoeg.
hier in Duiven is bij mij in de buurt daar zitten wel veel bedrijven waar geregeld mensen worden gevraagd dus ben aant solliciteren Haha!

en dat is ongeveer een half uurtje rijden, dus goed te doen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:46

Thats_Me schreef:
hyawatta schreef:
wat voor werk solliciteer je op?
succes alvast

Mijn voorkeur gaat uit naar educatie vacatures zoals natuur en milieu educatie en cultuureductie functies. Maar is lastige sector om er tussen te komen.

Dankje wel!

Dat is echt een leuke richting, ik zou ook wel die kant op willen.

Ik zit nu in het onderwijs en dat is eigenlijk ook wel ok, maar t.z.t. wil ik denk ik toch iets waar ik wat meer vrijheid heb om zelf dingen op te zetten enzo. Educatie lijkt me super! Maar dat is meer voor als ik al wat jaartjes werkervaring heb, straks. Knipoog

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:28

Arjette schreef:
Jolentius, er zijn niet echt standaard vragen die je kunt stellen, omdat het steeds om een ander bedrijf en ander werk gaat. Zorg iig dat je voor je gesprek al wat research hebt gedaan over het bedrijf en de functie.
A.d.h daarvan kun je vragen stellen over de dingen van het bedrijf en de functie die niet helemaal duidelijk zijn. Redelijk standaard vragen zijn: Hoe ziet een dag in deze functie eruit? Hoe is de werksfeer? Wie zijn mijn collega's/aan wie moet ik verantwoording afleggen? Wat zijn de groeimogelijkheden? Etc, etc.

Cowgirl, weet je dan al zeker dat de baan bij de bloemenwinkel niet voor langere tijd gaat zijn?

Ik mag over anderhalve week beginnen bij m'n nieuwe job, spannend!! Nagelbijten / Gniffelen

nee, ik bedoel meer vragen die zij aan mij gaan stellen.

ik ken het bedrijf wel. het is school (voorgezet onderwijs) zelf heb ik 3 jaar op die school gezeten. vandaar.

dus.. welke vragen kan ik verwachten

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:48

Nou bereid dan vooral de vragen voor zoals waarom wil je hier werken? Wat maakt jou geschikt voor deze baan? Waarom moeten we jou kiezen? Waar zie je jezelf over 5/10 jaar? Waaruit blijkt dat je commercieel/enthousiast/accuraat/vul maar in bent? Etc, etc,

Hopelijk heb ik je hiermee wat meer geholpen Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:02

@Marcella, ja dat met unique geld dus ook voor mij, dacht dat ik de enigste was die daar last van had.
Had ooit eens een geweldig gesprek en hun waren er voor 99% zeker van dat ik die baan zou krijgen, kreeg ik na 5 dagen, terwijl ze mij diezelfde dag terug zouden bellen, een telefoon dat de keus niet op mij was gevallen bla bla bla en een ander banketstaaf erom heen.
Ik zei: steek die maar in je reet. Vork
Bij wijze van spreken dan, was hun helemaal zat. locatie: Almelo. (dus opletten. Nagelbijten / Gniffelen )
@Arjette poppodium wow, da's echt een afwisselende baan. Ook 's avonds? Bloos

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:22

Unique en dan vestigingen Gorinchem en Ridderkerk. Knipoog
Dactylo Gorinchem zelfs ooit voor gewerkt, maar probeer iedere keer weer contact mee te krijgen. Maar nee hoor en merk ook niks meer van eventuele zoekpraktijken.
En ga zo maar door met die uitzendbureau. Heb eigenlijk een beetje mijn buik van die uzb. En als ze dan wat hebben krijg je er haast niks voor betaald. Is het een takke end weg en krijg je maar een reiskosten vergoeding van 0,19 euro als je al iets krijg.

Van de week belde trouwens Randstad (alblasserdam) op of ik weer een keertje langs kon komen, want mijn gegevens waren zoek. Beter gezegd gewoon gelijk naar het gesprek de prullebak ingegaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:28

Typisch is dat. Ik heb al een jaar een baan en word nog steeds gebeld door UZB's waar ik ooit 1 gesprek mee heb gehad Huilen van het lachen

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:35

Ik heb gesollicteerd bij Horse Plaza Knipoog ze belde me een week later dat ze al voorzien hadden maar dat ze graag mijn mail-adres en telefoonnummer wilde houden (alleen als ik toestemming gaf) ik ben blij dat ik dat gewoon heb gedaan Haha! donderdag belde ze op dat het meisje wat ze hadden aangenomen na haar eerste dag al ontslag heeft genomen Tong uitsteken
en of ik nog intresse had... maar natuurlijk!! Haha!
nu ga ik dus a.s. maandag een dag meelopen/werken om te kijken of dit is wat ik ervan verwacht en of ik dit echt wil doen.
heb er zin in Haha! maar vind het wel erg spannend Lachen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:38

Gefeliciteerd, da's echt een gave baan. Vork
Nu hopen dat het jou wel bevalt. Haha!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 08:27

Kaatje77, het is gewoon een kantoorbaan, dus in principe hoef ik 's avonds niet aanwezig te zijn Knipoog

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:04

Wendy schreef:
Typisch is dat. Ik heb al een jaar een baan en word nog steeds gebeld door UZB's waar ik ooit 1 gesprek mee heb gehad Huilen van het lachen

Ik heb ook weleens dit soort problemen gehad. Uitzendbureaus waar je reageerde op een baan in de ruit (dat klinkt wel heel fout, maar goed Knipoog) of op hun site, die dan allang weg bleek te zijn. Gesprekken waarbij aangegeven werd dat je voorgedragen zou worden voor twee of drie banen, en waar je vervolgens niks meer van hoorde...

Het ergste is één of ander asociaal studentenuitzendbureau die ergens in de buurt van Amsterdam zitten. Ik had gereageerd op iets op hun site, en had goede kans dus of ik maar even langs wilde komen daar in Verweggistan. Ik daarheen, en ja hoor, tijdens het gesprek: 'er is nog één andere kandidaat, maar jij past echt perfect bij het functieprofiel!' en 'je hebt goede kans, we laten snel wat weten'. Nou, ik moet nóg wat horen... en daar heb je dan dus een paar uur voor gereisd! Gelukkig had ik toen nog een ov en heeft het me niks gekost, maar ik vond het wel echt te zot voor woorden.

Aan de andere kant heb ik ook uitzendbureaus gehad die me maar bléven bellen terwijl ik allang had aangegeven niet meer geïnteresseerd te zijn. Kon ik bijvoorbeeld vier weken werken, werd ik na zes weken nog opgebeld terwijl ik allang lekker in het buitenland zat, dat soort dingen. Of gaf ik op dat ik op maandag en dinsdag kon, werd ik op donderdagochtend gebeld: 'kun je vanmiddag?'.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:09

aarrgghhh.. heb zometeen sollicatie gesprek.. ben ook altijd zo'n zenuwpees.. terwijl ik wel weet dat het niet hoeft.

of ik pas in het bedrijf of ik pas er niet in.. vaak is dat wel duidelijk.

mijn vriend zegt ook.. als je niet aangenomen wordt. is het beter.. dan had je er vast ook niet gepast.. maar ja.. ik wil de baan zo graag...

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:19

wat voor baan is het waar je zo gesprek voor hebt?
ik wens je iig veel succes

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:21

een personeelsmedewerker op een school (voorgezet onderwijs)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:55

BianCatjee schreef:
Ik heb gesollicteerd bij Horse Plaza Knipoog ze belde me een week later dat ze al voorzien hadden maar dat ze graag mijn mail-adres en telefoonnummer wilde houden (alleen als ik toestemming gaf) ik ben blij dat ik dat gewoon heb gedaan Haha! donderdag belde ze op dat het meisje wat ze hadden aangenomen na haar eerste dag al ontslag heeft genomen Tong uitsteken
en of ik nog intresse had... maar natuurlijk!! Haha!
nu ga ik dus a.s. maandag een dag meelopen/werken om te kijken of dit is wat ik ervan verwacht en of ik dit echt wil doen.
heb er zin in Haha! maar vind het wel erg spannend Lachen

JIPPIE Haha! Go jij! Go jij! ging vandaag proefdraaien om te kijken of ik het iets vond, en of hun mij wel wilde hebben in hun team Knipoog
en ik ben aangenomen!! Haha! ben zoooo blij!! ik krijg een 0-uren contract, mijn vaste dag is de hele zaterdag, in de vakantie 2 dagen extra in de week, en verder ben ik oproepbaar Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:03

@BianCatjee Gefeliciteerd,
Echt top. Vork
@jolentinus, hoe is het gegaan gister?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:41

hey.. gesprek ging niet super.. liep stroef voor mijn gevoel.

vandaag telefoontje dat ik niet ben aangenomen. had al zo'n gevoel.

maar waren 40 brieven en ik was 1 van de 5 die op gesprek mochten komen.. dus wel tevreden.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:57

Jammer, maar je hebt wel weer ervaring opgedaan.
Op naar de volgende *LOL*
Moed erin houden. Vork