Of is hij al bij de spraak oefeningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Britt schreef:Gebruikt hij dan niet de spraakfunctie ipv typ functie?
[ Afbeelding ]
Of is hij al bij de spraak oefeningen?
[ Afbeelding ]
lovelyfiefy schreef:we hebben wel beide super.
maar wel jammer dat het niet hetzelfde is.
want die spelletjes of echt gesprekken voeren, lijken mij wel een leuke manier van leren.
Misschien dat het bij Duits met een nog later stadium komt, dat zou natuurlijk kunnen.
Kaitlyn schreef:lovelyfiefy schreef:we hebben wel beide super.
maar wel jammer dat het niet hetzelfde is.
want die spelletjes of echt gesprekken voeren, lijken mij wel een leuke manier van leren.
Misschien dat het bij Duits met een nog later stadium komt, dat zou natuurlijk kunnen.
Ik heb Duits “uitgespeeld” (alles goud), maar dat komt niet. Doe nu dagelijks de herhalingslessen en match mania etc. Blijf er nog steeds van “leren” door de herhaling.
karuna schreef:Maar gister hoezee een woord dat ik eerst niet kenden en toenwacht even die heb ik pas gehad in het kopje stakingen. Jawel frans heeft daar een heel hoofdstuk over
![]()
Ouviers. Bij duolingo gebruikt en vertaald als fabrieksarbeider. Maar gister in een gesprek met een oudere meneer wachtende op de bakker gebruikt als medewerker algemeen, oftewel personeel van een bouwbedrijf.
Voor ons klinkt het eerder als een opener of zo trouwens
musiqolog schreef:Sunshinedaan schreef:Leuk topic!
Ik ben 2,5 jaar geleden met Spaans begonnen, daarna (al gauw) overgestapt op Portugees, dat bleek Braziliaans Portugees te zijn, dus gestopt.
Hoezo 'dus'?
Bnet schreef:Ik meld me ook graag in dit topic.
Twee jaar geleden begon ik met Spaans, want dat leek me wel handig voor onze huwelijksreis naar Ecuador. En ja, ik heb me daar een aantal keer prima gered (o.a. een taxi besteld en eten bestellen ging ook best) in situaties waar Engels niet echt een optie was. Na die tijd heb ik het nog een tijdje volgehouden, maar op een gegeven moment was toch de druk er wat af en ben ik er weer mee gestopt.
Nu ik voor mijn werk regelmatig naar China moet, leek het me wel handig om Chinees te gaan leren. 8 dagen geleden ben ik vol goede moed begonnen. Ik vrees nog behoorlijk voor al die karakters en de subtiliteiten in uitspraak, maar we zullen zien waar het schip strandt.
Shenavallie schreef:Ik ben inmiddels gestopt met DuoLingo. Werd gek van die pop-ups, ook op de telefoon, dat ik moet betalen. Als ik het wegklikte kon ik de hele les weer overnieuw doen. Bij de vijfde keer was ik het zo zat, dat ik er niets meer mee heb gedaan. Helaas blijven de mailtjes met leer-herinneringen binnenkomen, ondanks dat ik op 'unsubscribe' heb gedrukt. Nu de hele app verwijderd, dus hopelijk geen meldingen meer. Mijn zoon leert het me (hopelijk) wel.