Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:07

Ik had mijn ingeschreven bij zorgwerk. Al gesolliciteerd naar functie helpende. Afgewezen wegens te weinig ervaring. Gaan we dat weer krijgen..

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:12

Hier afgelopen dagen helemaal geen nieuwe vacatures helaas. Dus denk dat ik maar weer een boel open sollicitaties ga sturen naar alles wat ik tegenkom.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:50

Succes Dimple!

Wat jammer Blingh :(
Ben je daar langs geweest of via de site ingeschreven?
Zat er al over te twijfelen om me daar in te schrijven, maar weinig vacatures (of die heb ik al binnen gekregen via de vacature service van organisaties :)) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:48

Darah3 schreef:
Succes Dimple!

Wat jammer Blingh :(
Ben je daar langs geweest of via de site ingeschreven?
Zat er al over te twijfelen om me daar in te schrijven, maar weinig vacatures (of die heb ik al binnen gekregen via de vacature service van organisaties :)) ).

Via internet ingeschreven. Heb nog geen diploma die ik kan overhandigen, haha

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 14:53

Yonne, spannend! Duimen dus!

Fargo, ik snap je helemaal!

Binnen 45 minuten (park mobile app liep mee) 3 uzb's gehad.
Start, Randstad en Adecco.
Alledrie stond ik met 5 minuten weer beter. Allemaal hetzelfde; goede CV, staat al ingeschreven?, stuur je nieuwe CV nog even door, hou de site in de gaten, leuk je gezien te hebben en jammer van dat GAT in je cv.......... :') }:0

Nou ik heb mijn best weer gedaan, ga ze nu spammen met mijn update CV en verder online neuzen naar vacatures.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:58

Hallo allemaal,

Mag ik mee kletsen hier?
Ik zit in een iets andere situatie dan de meeste, ik heb namelijk een baan (vast contract zelfs).
Maar ik heb een vriendje aan de andere kant van NL, dus dat betekent dat ik de Veluwe ga verlaten en in Hellevoetsluis ga wonen :+ Tja, the things we do for love

Nu ben ik een beetje aan het kijken naar vacatures.
Ik heb HBO Journalistiek afgerond (jaar als redacteur voor diverse media gewerkt), toen bij een wellnessresort op de Marketing/Communicatie afdeling gewerkt en nu ben ik meer commercieel medewerker, manusje van alles (sales, inkoop, facturatie, communicatie, social media, enz) :D Al weer 3,5 jaar.
Het liefst zou ik weer naar de communicatie gaan, dus daar solliciteer ik nu wel op maar zoveel is er niet en dan wordt er zo enorm veel op gesolliciteerd dat je al gauw buiten de boot valt.
Zou liefst in de zomer die kant op verhuizen, dus misschien moet ik ook maar gaan beginnen met het solliciteren op B keuzes.

Ik hou diverse sites in de gaten, maar ik vind het wel lastig omdat ik daar echt geen bedrijven ken en ook qua plaatsnamen ik nog erg vaak google maps moet raadplegen haha. Denk je wat leuks te vinden, ligt het aan de andere kant van het water, route via Rotterdam :')

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:02

Tijdje geleden hier gereageerd! Ben op gesprek geweest, 2 weken geleden. Leuk gesprek gehad..
Helaas toch afgewezen via een mail, zonder reden. :n

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:53

Balen, zonder reden Everytime, even belletje er achteraan gooien?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:44

Dimple, goed dat je je gezicht hebt laten zien, wel tekenend dat je zo snel weer buiten stond... Hadden ze nog tips voor het gat in je cv?

Vervelend Everytime om dan toch afgewezen te worden..

Marionn, zoeken op je nieuwe woonplaats plus 20 of 30 km? In bijvoorbeeld Indeed, dan krijg je de vacatures die in die omgeving zijn?!

HOERA, ik heb DO vrij..
Mailtje gehad met toevoeging - "In principe snipper je donderdagochtend en heb je dus donderdag vrij. Als dat om zakelijke redenen niet zou kunnen, ontvang je iedere vrijdag voor 12.00 uur een mailtje.
Heb je geen mailtje ontvangen, dan ben je dus donderdag vrij. Of wordt er in overleg een andere dag vrij gemaakt voor je."
YES YES YES, eindelijk gerechtigheid en nu maar zorgen dat ze zich hier aan houden!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:59

En ik meld me hier ook maar. Ben al een tijdje aan het meelezen.
Ik ben volop aan het solliciteren. Mijn contract loopt over 2 maanden af en wordt niet verlengd (anders had ik het ook niet laten verlengen). Bedrijf past absoluut niet bij me en dat werkt aardig door op mijn gemoed enzo ;)
Dus druk aan het solliciteren. Wil graag iets anders dan ik nu doe (andere branche), maar dat is lastig want overal vragen ze veel ervaring.

Hoeveel maanden opzegtermijn vinden jullie overigens normaal bij een tijdelijk contract van 6 maanden?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:00

1 maand is voor zover ik weet normaal bij een half jaar contract. Volgens mij is dat ook wettelijk vast gelegd hoeveel het mag zijn.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:00

Een tijdelijk contract heeft meestal geen opzegtermijn, dan zit je er allebei namelijk aan vast en hebben beide partijen de garantie dat ze niet zomaar zonder zitten..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:04

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:11

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:19

@ fargo: nee als je niets in je contract laat zetten heeft een tijdelijk contract inderdaad geen opzegtermijn. Als je dat onderling afspreekt en vast legt kan het wel. Ik vind overigens 1 maand dan lang genoeg maar hoor andere verhalen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 17:20

Welkom Marion, lastig om dan te zoeken inderdaad. Indeed vind ik wel reuze handig met zoeken. En hou googlemaps ernaast }>
En de Veluwe verlaten, meid weet je wat je doet? ;)
Ik heb dat ook gedaan, van Arnhem hierheen naar de Beemster polder. We wonen prachtig, maar wat mis in mijn Veluwe toch! Zeker met mijn paard.

Everytime balen zeg!

Fargo, ik vroeg ook of het uitmaakt of ik mijn gezicht kwam laten zien. Maar ze zien zoveel mensen en meestal gaan ze echt pas met je in gesprek als ze een match voor je zien. Eerder wordt je ook niet uitgenodigd was de reactie bij eigenlijk alle 3 de bureau's.
Geen tips voor het gat.......de beste tips heb ik gekregen via FB (wanneer ik mijn ongenoegen over mijn sollicitaties uit komen er best leuke en goede tips!) en via Bokt hier.

*\o/* *\o/* Donderdag vrij!! Kan je ook eens wat leuke dingen gaan plannen voor jezelf, of lekker gewoon uitslapen :z

Deco, opzegtermijn is afhankelijk van wanneer je contract is ingegaan? ws voor 1-1-2015? Dan heeft je werkgever geen aanzegtermijn. En mogen ze een dag van te voren nog laten weten of je mag blijven of niet. Vanaf 1-1-2015 is dat anders.

*\%/* Ik werd net benaderd via de mail voor een functie in de buurt. Nog niet echt een profiel, maar soort van commerciële office management functie. Maakt mij wat uit, als ik maar wat heb! Kan wel blijven hangen dat ik in mij eigen vakgebied wil, maar op dit moment heb ik weinig keus.........
Klein internationaal bedrijf, veel in het Engels, veel regelen, leuk! Hou ik van!
Duimen dus maar!!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:27

Dimple, dat is niet waar. Aanzegtermijn geldt voor alle tijdelijke contracten met een duur die minstens zes maanden of langer is, tenzij dit contract verloopt binnen 1 maand na 1 januari 2015.

Ik ga voor je duimen!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 17:31

Thx voor de rectificatie Amanda ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:53

Ik duim voor je Dimple!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:10

Spannend dimp! Ik duim voor je!!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:45

Welkom en succes deco en marion :) weet je vriend misschien bedrijven die je kan schrijven? Hij woont er immers al.

Ik ga duimen dimple! Was die mail naar aanleiding van je rondje uzb?

Ik had vanmiddag mijn tweede gesprek, ook vrij snel uitslag en ze kozen toch voor de ander.... ;( ;(
Reden: meer klik en haar scores van het assessment passen beter in het team....

Ik scoorde hoog op blauw.... schijnbaar zochten ze rood.... |o
Echt flink balen... moed zakt me aardig in de schoenen...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 19:14

Blingpiggy, balen zeg. Had je assessment gehad? Moeilijk?
En weet je........sorry dat ik misschien wat tegen schenen op schop, maar ik geloof er gewoon niet zo in. Iemand kan nog prachtig uit zo'n test komen, maar in praktijk er niks van bakken.
Het geeft wel een idee van een persoon, maar als een andere persoon mij meer zou aanspreken in persoon, zou ik toch echt die kiezen. Maar dat ben ik :+
Heb je nu nog wat lopen of niet?

En nee, dit was niet van rondje uzb. Dit kwam via Monsterboard.
Die man belde om 17.00 uur. Net op het moment dat de speelvriendjes van mijn kids werden opgehaald. Heb die man netjes te woord gestaan en gezwaaid naar de rest, het was even niet anders.
Klein bedrijf, 8 man, een stel wat het heeft opgezet en waarvan zij nu een klein kindje heeft en minder wil werken. Zou alles moeten doen vanaf telefonisch contact (alle landen en in het Engels) tot maken van offerte en zorgen voor productie.
Wel flexibel in te steken dus wellicht voor mij gewoon prima te combineren met de kinderen als ze op school zitten (continue rooster)
Salaris is niet te onderhandelen, ga ik behoorlijk op inleveren, maar het is 24 km vanaf huis en zelfs prima te doen met de fiets (met aandrijving :P ) Heeft ook veel voordelen dus.

Einde van de week hoor ik meer. Ik vind het wel jammer dat het totaal een andere kant op is dan mijn vakgebied. Maar dat heeft me tot op heden nog nergens gebracht en dus moet ik concessies gaan doen.

Gomir, je bent stil, hoe staat het met jou? Keuze al gemaakt of is de keuze nu reuze? :D

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:47

Nou, meeste klopte wel van die test (een stijl en motivatieprofiel), maar je leest het wel erg ''hard'' op papier. Zoals lage score op rood: ik ben dus niet erg dominant en ga niet snel confrontaties aan volgens het rapport. Toen ik dat thuis las kwamen er toch wel situaties in me op dat dat niet waar is! :( Heb heel wat discussies rond werkinstructies en bureaucratie gevoerd binnen mijn vorige baan waardoor ik nog best vaak iets gedaan kreeg (dan werden er werkinstructies aangepast)
Dit soort voorbeelden heb ik ook uitvoerig besproken in mijn tweede gesprek ter verdediging op die lage rode score. Maar helaas, toch afgewezen...
Heb nu nog eentje lopen, nouja brief verzonden. En nog 3 vacatures gevonden dus die van de week ook maar aanschrijven....

Oh, het klinkt wel als een mooie kans Dimple :) Jammer van het salaris... maar vast wel hoger dan je ww toch?
Dan gewoon maar aanpakken en verder kijken! Sowieso positief dat ze jou benaderen in plaats van andersom, dan ben je ook niet 1 van de 200 :')

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:09

Vanmiddag gebeld geweest en ik mag volgende week donderdag op gesprek komen *\o/* (Voor die functie waarvan jij m'n brief nog hebt gecontroleerd Dimple ;) ) Dus mensen die nog tips hebben wat betreft gesprekken, laat ze maar komen. Ben nu al zenuwachtig over wat ik aanmoet, wat ik moet zeggen en wat ze zullen vragen :+

@ Dimple, succes met die aanbieding! Mocht het toch niet echt iets zijn is wat anders zoeken vanuit een baan iig fijner dan vanuit niks :)
@ Blingpiggy, jammer dat het niks is geworden, vind het trouwens maar een vaag iets, op zoiets baseren dat zij beter in het team zal passen?
@ Deco, misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat voor iets zoek je?
@ Fargo, nu hopen op niet teveel mailtjes dan ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 21:12

Wauw meid wat super zeg! Gaaf!!
Een eerste gesprek zal toch beetje orienterend zijn. Wie ben jij, wat heb je te bieden. Elkaar beetje aftasten wat je kan, hoe je reageert etc.
Bereid je voor op vragen als 'vertel eens wat meer over jezelf'. (vind ik persoonlijk altijd lastig want wat willen ze weten?)
Je kunt denken om een elevator pitch voor te bereiden http://www.carrieretijger.nl/carriere/z ... ator-pitch

Ook handig als je eens mensen spreekt en je in korte tijd wat over jezelf wilt vertellen.

Noteer ook de dingen die jij van hen wilt weten! Ook niet onbelangrijk, dan zien ze ook dat je echt voorbereid bent en niet zomaar aan komt waaien.
Je positieve dingen en punten waar je nog aan moet werken.

En vooral........wees jezelf! Ben je zenuwachtig? Spreek dat uit! Vindt je een vraag lastig beantwoorden? Zeg dat ook eerlijk. Vraag of je er over na mag denken of later op terug mag komen.

Succes meid!

En Blingh.......dat is wat ik bedoel! Jij gaat liever niet de confrontatie aan, maar als het moet doe je dat wel. Maar jij beantwoord zo'n test hoe jij als persoon in elkaar zit en niet hoe je handelt als puntje bij paaltje komt.
Zonde! Succes met verder zoeken!

En wat betreft mijn WW........die loopt bijna af dus ik heb haast met een baan %)