Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:12

Whatsapp groep hebben we ook al een week idd, is nu al donders lachen :P
Zo huiswerk is weer gedaan, ging me nog makkelijk af mja waar heb ik t over, is de eerste dag _O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:26

RianC schreef:
Wauw wel een dappere beslissing hoor om nog een keer te beginnen ondanks het behalen van alle tentamens! Respect @Ailill

Thanks allemaal, moet zeggen dat de keuze ruim 2 maanden terug makkelijk gemaakt was, ernstig toe aan vakantie. Nu ik morgen weer letterlijk opnieuw begin zie ik er toch wel een beetje tegenop. Deel van de colleges worden gegeven met de tweedejaars, zit dus de helft van de week met mijn oude en nieuwe klas, mixed feelings.

Mijn studie is meer een meidenstudie, vorig jaar 19 meiden en 6 jongens (waarvan 1 het gehaald heeft, en ik in theorie). Dit jaar 20 meiden en 7 jongens, gaat weer veel meiden-geklets worden. Morgen de klas ontmoeten, ben benieuwd. Vorig jaar wel de oudste maar er waren er 6/7 die 21+ waren.

Wat wel erg fijn is, ik hoef in theorie geen enkel tentamen te halen. Goed heb er een paar behaald met een 5.5 dus die ga ik overdoen en wil wel in het ritme blijven, ga dus alles sowieso een maal maken met als doel gemiddeld een 8. Vooral het tweede semester werd er eigenlijk alleen maar in groepen gewerkt (8 vakken, verwerkt in 3 groepen en 3 individuele sub-onderdelen), erg leuk en twee maal zat ik in de beste projectgroep, maar het is niet mijn ding. Ik weet nu wat me te wachten staat het komende jaar, nu 9 maanden 100% focus en op naar de Uni :D

Wat zijn jullie plannen na dit jaar? Het HBO afronden of naar de Uni? Of loop ik nu erg op de zaken vooruit :P

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 23:05

Wat een hoge doelen stel je voor jezelf. Knap hoor. Voel me een beetje een ongemotiveerde puber als ik jouw berichten lees :P

Ik ga eerst heel hard werken voor mijn propedeuse. En dan de andere 3 jaar. En wie weet doe ik er nog een master achter op. Maar dat zien we dan wel weer. Zoals ik al zei eerst de propedeuse maar zien te halen...

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:18

Ailill schreef:
RianC schreef:
Wauw wel een dappere beslissing hoor om nog een keer te beginnen ondanks het behalen van alle tentamens! Respect @Ailill

Thanks allemaal, moet zeggen dat de keuze ruim 2 maanden terug makkelijk gemaakt was, ernstig toe aan vakantie. Nu ik morgen weer letterlijk opnieuw begin zie ik er toch wel een beetje tegenop. Deel van de colleges worden gegeven met de tweedejaars, zit dus de helft van de week met mijn oude en nieuwe klas, mixed feelings.

Mijn studie is meer een meidenstudie, vorig jaar 19 meiden en 6 jongens (waarvan 1 het gehaald heeft, en ik in theorie). Dit jaar 20 meiden en 7 jongens, gaat weer veel meiden-geklets worden. Morgen de klas ontmoeten, ben benieuwd. Vorig jaar wel de oudste maar er waren er 6/7 die 21+ waren.

Wat wel erg fijn is, ik hoef in theorie geen enkel tentamen te halen. Goed heb er een paar behaald met een 5.5 dus die ga ik overdoen en wil wel in het ritme blijven, ga dus alles sowieso een maal maken met als doel gemiddeld een 8. Vooral het tweede semester werd er eigenlijk alleen maar in groepen gewerkt (8 vakken, verwerkt in 3 groepen en 3 individuele sub-onderdelen), erg leuk en twee maal zat ik in de beste projectgroep, maar het is niet mijn ding. Ik weet nu wat me te wachten staat het komende jaar, nu 9 maanden 100% focus en op naar de Uni :D

Wat zijn jullie plannen na dit jaar? Het HBO afronden of naar de Uni? Of loop ik nu erg op de zaken vooruit :P

Ik heb ook een meidenstudie wat een hele omslag is na de technische uni :')

Ik maak me hbo af puur omdat universitair toerisme me totaal niet trekt, ik wil reizen er op uit etc. etc. en die mogelijkheden heb ik mijn studie. Dit jaar een maand naar Brazilië, volgend jaar uitwisseling en stage naar land naar keuze en als ik dan hopelijk goede punten heb en ze potentie in me zien kan ik nog een jaar naar China. Beter studie bestaat voor mij niet O:)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:19

Vandaag de eerste dag van de introweek gehad, was erg leuk en interessant allemaal. Bij ons zijn er toch wel veel jongens, wat tijdens de rondleiding echt ideaal was aangezien ze mij voor lieten gaan bij de deuren.

We hebben de dag gezellig afgesloten met een drankje op het terras en hebben zelfs al een whatsapp groep.

Kijk nu al uit naar de introkamp woensdag!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:57

Pfoe ik ben kapot van mijn eerste dat praktijk, nog niet eens dat ik zo moe ben maar mn voeten aiaiai haha :+

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 00:01

1234 schreef:
Ik heb nu ook de studentenbox (Tilburg) opgehaald :D
http://i59.tinypic.com/2hcfdxy.jpg

Best chill haha zitten handige kortingen bij!! Albert Heijn (al ga ik nu altijd naar Jumbo :') Maar mocht k een keer de appie opzoeken in deze maand....), bioscoop hier in Tilburg, Dixons, thuisbezorgd, en leenbakker, en Apple maar ik heb al een macbook, en volgens mij geldt dat niet voor accessoires helaas.
Had net bij leen bakker een ladekastje gehaald, en toen vroeg ik voor die box, en toen heeft die vrouw toen meteen 10% korting eraf gehaald, nog een extra 10% kortingsvoucher meegegeven voor volgende x, en er zat in de box ook nog een kortingsbon van 10% korting :D Hoe relaxt!!! haha wil sowieso nog wat halen daar. Dus dat komt heel goed uit.

Moet je je daarvoor aanmelden of kan je dat gewoon halen? ;p

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 06:12

Kijk maar bij studentenbox.nl

Pff te vroeg nu :') ik slaap nog half. Maar dalijk op naar stage xD
Eigenlijk kan ik niet klagen, heb huisgenootje die opleiding doet voor stewardess en de meest achterlijke stageuren heeft, vaak midden in de nacht. Nu is ze ook al paar uur de deur uit.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 07:05

Sorry, ik val even binnen hihi. Lees wel bijna alles mee, maar geen eerste jaars meer maar gisteren begonnen met t tweede jaar.

Maar Ronaa94, ben stiekem wel benieuwd welke opleiding je doet? Vorige opleiding gingen wij namelijk ook 3 dagen naar een kampeer boerderij in Someren...

Edit: terug gevonden. Pedagogiek in Tilburg, hihi. Maar ik denk dat het wel dezelfde boerderij is en als t zo is, is dat wel echt een leuke plek voor introductie! :D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:02

Gister de eerste dag overleefd, veel informatie maar heb het wel naar m'n zin gehad... Klas kan ik nog niet veel over zeggen...

Vandaag dagje van 12 tot 22...
Nou kreeg ik gister de keus om de lessen van maandagavond, te verzetten naar dinsdagochtend, dan ben ik maandags vrij wat wel makkelijker zou zijn met inplannen van werk, maar dan heb ik dinsdags dus een dag van 9 tot 22, of je dan nog zoveel concentratie hebt?
Ben er dus nog niet uit...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:08

Zo van 9 tot 22 is wel een erg lange dag! Ik zou iig totaal niet meer geconcentreerd zijn :')
Ik mag vandaag lekker beginnen.. ;)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:35

Ailill schreef:
RianC schreef:

Wat doe je voor studie? Of heb ik dat toevallig gemist?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:35

even in zijn berichten kijken? :)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 10:46

Quir schreef:
Sorry, ik val even binnen hihi. Lees wel bijna alles mee, maar geen eerste jaars meer maar gisteren begonnen met t tweede jaar.

Maar Ronaa94, ben stiekem wel benieuwd welke opleiding je doet? Vorige opleiding gingen wij namelijk ook 3 dagen naar een kampeer boerderij in Someren...

Edit: terug gevonden. Pedagogiek in Tilburg, hihi. Maar ik denk dat het wel dezelfde boerderij is en als t zo is, is dat wel echt een leuke plek voor introductie! :D

ja klopt ik doe pedagogiek. Toevallig dat jij daar ook op kamp bent geweest! Welke opleiding doe je?

Hoorcollege Psychologie om half 9 was best zwaar :') en nu dus tot 14 uur niks. Ga straks met een paar meiden lunchen in de stad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:51

Wij hebben geloof ik meer jongens dan meisjes, maar zeker weten doe ik het niet, want een heleboel mensen van de klassenlijst heb ik nog nooit gezien. :')

Wat voor schriften hebben jullie? Of doen jullie alles op je laptop? Ik heb nog een collegeblok van vorig jaar nu, maar ik moet echt even nieuwe dingen halen want nu staan mijn Economie aantekeningen tussen mijn spraak/taal/.. aantekeningen. _O-
Gisteren had ik 3 uur lang bedrijfskunde, we moeten altijd het boek mee slepen en dat is zwáár :wow:. Ik hoop maar dat ik nooit recht en bedrijfskunde op één dag heb. :') Heb straks het vak "onderzoek" voor het eerst, ben benieuwd!

Oh en wij moeten wel vaak boeken mee, altijd eigenlijk, maar het zijn maar gewoon boeken. Ik ga er echt niet panisch over doen. Nu ben ik sowieso al heel voorzichtig met al mijn spullen, maar als er hoekjes ombuigen of er een keer water overheen komt.. tja. Zolang ze maar leesbaar blijven. :+

En ik wilde eerst mijn propedeuse halen en dan door naar de uni, maar met het leenstelsel is dat helemaal niet handig want dan krijg ik geen studiefinanciering meer. Vooral als ik uitwonend ga, is dat wel iets wat ik niet wil missen haha. Dus ik rond eerst gewoon mijn HBO af en of ik dan nog naar de uni ga.. denk het niet meer.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:56

Ik baal :\ Van een boek dat ik moest hebben was alleen de 1e druk verschenen, de 2e zou ergens in augustus komen. Dus ik had het erop gegokt om de 1e druk te bestellen, moet je dus echt de 2e druk hebben en dat terwijl ik maar 7 weken dat vak heb :\

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:57

Ronaa94 schreef:
Quir schreef:

ja klopt ik doe pedagogiek. Toevallig dat jij daar ook op kamp bent geweest! Welke opleiding doe je?

Hoorcollege Psychologie om half 9 was best zwaar :') en nu dus tot 14 uur niks. Ga straks met een paar meiden lunchen in de stad :)

Ja inderdaad, met de opleiding applied science zijn we daar toen op kamp geweest. Doe nu de opleiding medische beeldvormende en radiotherapeutische technieken. :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:03

Carrera bij ons mag je kopieën van boeken maken. Ik heb liever een boek voor mijn neus maar in principe hoef je bij mij dus geen boeken te kopen als je alles kopieert haha.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:05

MarlindeRooz schreef:

Dat had ik dan dus even gemist, sorry he..

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:09

pff ik weet het niet meer hoor.
Ik ben echt aan het twijfelen over mijn studie, ik was er zo zeker van en nu .. ja niet meer..

betaal je twee keer college geld als je van studie verandert in februari?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:21

_Ilsee_ schreef:
Ik ben echt aan het twijfelen over mijn studie, ik was er zo zeker van en nu .. ja niet meer..

Hoezo twijfel je nu?

Volgens mij niet, zodra je stopt wordt die maand nog in rekening gebracht maar die maand erop niet meer, als je alles vooruit betaald krijg je een deel terug. Zolang je je maar wel uitschrijft voor 1 studie

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:29

Eerste dagje overleefd. Was wel okee. Moet nog wel wennen aan het feit dat het zo mega groot is en dat alles zo anders is..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:11

_Ilsee_ schreef:

Je hebt pas 1, bijna 2 dagen gehad? :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:13

Ilse ik twijfelde gister ook énorm. Ik denk dat je na 2 weken pas kan zeggen van eh neee..
edit: woon je ook op kamers?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:44

MarlindeRooz schreef:

International marketing in Tilburg, toffe studie maar enorm pittig :)