Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:15

Ik loop nu stage als UX designer en front end dev, ik ben altijd geintresseerd geweest in hoe en waarom we dingen doen zoals we doen op het web. Volg de opleiding Interaction Design.
En front end dev vind ik erg leuk, maar de combi maakt het voor mij leuker. Als ik alleen maar frontend werk zou doen, zou ik echt gek worden denk ik. :')

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:23

Ik heb de studie als grafisch vormgever afgerond, maar ben nu wel bij het bedrijf aan het werk als webdesigner. Is niet mijn droomjob, maar wel heel erg leerzaam en leuk om te doen. Ik maak de designs in Photoshop en stuur ze door naar de developers, dus hoef ze niet zelf te bouwen. :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:20

Heeft er iemand hier toevallig een Shutterstock account die voor mij 1 afbeelding kan downloaden? :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:57

Eghr, zo lastig. De perfecte vacature die ik eigenlijk wil (en totaal niet in dit werk gebied) is nu online en als er een positief antwoord komt op mijn mail ga ik reageren, maar ik vind het zo spannend allemaal :+ Ik heb ondertussen eindelijk een afstudeerbedrijf gevonden, helemaal happy :D

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:05

Fijn courses *\o/*

Ik loop momenteel stage op mijn nieuwe stageplek, als ik deze goed afrond heb ik mijn diploma :D

Heeft iemand hier ervaring met font managers? zo ja, welke?
Mijn macbook heeft het enorm zwaar met elke keer alle fonts laden en dat duurt enorm lang, dus zoiets leek me wel een uitkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:14

Suitcase Fushion is mijn font redder in nood <3

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:59

Is er hier iemand die veeeeet goed is met Fonts en even kan meekijken welk Font ik nodig heb? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:59

Zoek je een font? Dan zou je whatthefont kunnen gebruiken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:53

Hé jongens, mag ik hier wat vragen?

Ik ben tot het besluit gekomen dat ik toch niet iemand ben die nog 6 jaar in de boeken zit, en ik ben ontzettend creatief. Ik kom ook uit een hele creatieve familie (ouders hebben muziek als beroep, broer is filmmaker, moeder is illustrator, etc...), dus best grappig dat ik toch ook weer terugkom bij de kunsten. :')

Ik zit heel erg aan de Willem de Kooning te denken, en ik zit een beetje te twijfelen tussen deze drie studies:

-Lifestyle Transformation Design
-Ruimtelijk ontwerpen
-Advertising

Kunnen jullie me er misschien wat over vertellen? Wat kan je ermee? Wat houdt de eerste studie nou precies in? Etc...

Ik wil toch echt wel dingen creëren. Dingen maken waar mensen blij van worden, het gezellig maken. Interieurdesign spreekt me heel erg aan, maar advertisement vind ik ook weer zo leuk. Maar het lijkt me ook weer leuk om iets te doen wat een groter bereik heeft... misschien ooit ontwerper bij ikea worden?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:08

Ik zeg ga naar open dagen en mee loop dagen. Focus je ook niet alleen maar op 1 school, maar zie ook hoe anderen deze opleidingen aanbieden. Verder heb ik geen ervaring met de genoemde opleidingen.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:41

Iemand die website's kan ontwerpen en maken? :D Zoja wat zijn de kosten? Het zal gaan om een website voor mijn fotografie.nl

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:47

Ik meld me hier ook als dat goed is! Meer om mee te lezen en goede tips mee te pikken :-)

Studeer dit jaar af als fotografe, en heb hier wel iets of wat grafisch ontwerp bij gehad, maar ik zou het graag toch wat beter kunnen dan de basis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:43

Astor schreef:
Iemand die website's kan ontwerpen en maken? :D Zoja wat zijn de kosten? Het zal gaan om een website voor mijn fotografie.nl

Stuur maar een pb met je wensen! :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:51

Resistance schreef:
Hé jongens, mag ik hier wat vragen?

Ik ben tot het besluit gekomen dat ik toch niet iemand ben die nog 6 jaar in de boeken zit, en ik ben ontzettend creatief. Ik kom ook uit een hele creatieve familie (ouders hebben muziek als beroep, broer is filmmaker, moeder is illustrator, etc...), dus best grappig dat ik toch ook weer terugkom bij de kunsten. :')

Ik zit heel erg aan de Willem de Kooning te denken, en ik zit een beetje te twijfelen tussen deze drie studies:

-Lifestyle Transformation Design
-Ruimtelijk ontwerpen
-Advertising

Kunnen jullie me er misschien wat over vertellen? Wat kan je ermee? Wat houdt de eerste studie nou precies in? Etc...

Ik wil toch echt wel dingen creëren. Dingen maken waar mensen blij van worden, het gezellig maken. Interieurdesign spreekt me heel erg aan, maar advertisement vind ik ook weer zo leuk. Maar het lijkt me ook weer leuk om iets te doen wat een groter bereik heeft... misschien ooit ontwerper bij ikea worden?

Ik zou die vragen bij de school leggen. Maar vraag jezelf eerst eens af waarom je naar een kunstacademie wil gaan. Als je daar aan komt met 'mijn familie is creatief dus ik doe het ook maar', dan kom je niet zo ver. Wat is je eigen motivatie en vooral interesse in het creatieve vakgebied? Vanuit daar kun je gaan kijken naar interessante studies (en niet alleen de WDKA).

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:51

k_m schreef:
Ik meld me hier ook als dat goed is! Meer om mee te lezen en goede tips mee te pikken :-)

Studeer dit jaar af als fotografe, en heb hier wel iets of wat grafisch ontwerp bij gehad, maar ik zou het graag toch wat beter kunnen dan de basis.

Maar wil je dan nog een vierjarige studie pakken voor het grafisch vormgeven? Want dat is eigenlijk hetzelfde als fotografie, veel zelf doen, veel oefenen en uiteindelijk krijg je de smaak te pakken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:11

Daarbij is WdK heel streng dus je zal een goed en sterk portfolio moeten hebben. Dus ik zou, als je het echt wil, ook inschrijven bij andere scholen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:59

Ik zit op een school die nauw samenwerkt met de [naam], dus ik weet hoe het er aan toegaat. :) Elk jaar gaat ongeveer de helft van de eindexamenklasen naar de [naam], dus ik ken er heel veel mensen. :j En een portfolio heb ik, ik krijg 10 uur kunst per week en ik ben er altijd mee bezig.

@Courses haha, beetje verkeerd verwoord van mij. :+ Tuurlijk wil ik er niet heen omdat ik uit een creatieve familie kom. Maar interieurdesign heeft mij bijvoorbeeld altijd heel erg geboeid. Mooie winkels, mooie kamers... ik heb mijn moeder samen ons huis in Zweden ingericht. Dat vond ik geweldig om te doen.

Ik wil dingen of plaatsen creëren die mensen inspireren... waar mensen blij van worden. Dat klinkt heel zweverig, maar ik heb nog veel meer redenen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:22

Nou, komt mooi uit want de WDKA zweeft lekker met me mee :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 01:02

Ik vind de WDKA juist absoluut niet zweverig :+

Maareh.. wat wil je weten? :D 11 februari is het open dag, kom eens langs zou ik zeggen :):)

Globaal is het dat je 4 jaar studeert, waarvan 3 jaar in je major en 1 jaar in je minor.
In de 1e studeer je 1 kwartaal verplicht op een andere richting. In de 2e ga je 2 kwartalen een practice (uiteindelijk wordt dat je minor) proberen. In de 3e doe je dat een half jaar. Dat naast je major.
De contacturen zijn ongeveer 20 uur per week, en in de 1e, 2e en eerste kwartaal van de derde heb je theorie. En euh... ja wat wil je nog meer weten :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:32

Resistance schreef:
Ik zit op een school die nauw samenwerkt met de WdKA, dus ik weet hoe het er aan toegaat. :) Elk jaar gaat ongeveer de helft van de eindexamenklasen naar de WdKA, dus ik ken er heel veel mensen. :j En een portfolio heb ik, ik krijg 10 uur kunst per week en ik ben er altijd mee bezig.

@Courses haha, beetje verkeerd verwoord van mij. :+ Tuurlijk wil ik er niet heen omdat ik uit een creatieve familie kom. Maar interieurdesign heeft mij bijvoorbeeld altijd heel erg geboeid. Mooie winkels, mooie kamers... ik heb mijn moeder samen ons huis in Zweden ingericht. Dat vond ik geweldig om te doen.

Ik wil dingen of plaatsen creëren die mensen inspireren... waar mensen blij van worden. Dat klinkt heel zweverig, maar ik heb nog veel meer redenen.

Dat is idd al beter, dat je al een 'voorsprong' hebt. Maar serieus, als je echt die richting op wil, schrijf je dan ook in bij andere scholen! Het kost niks extra's (behalve wat moeite) en mocht je toch niet in de WdKA komen, dan heb je nog een back-up. Kom je er wel in, niks aan de hand :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:05

Oja ik kan de voorbereidende cursus wel echt aanraden, maar misschien als je al op een nauw samenwerkende school zit is het niet super erg nodig. Als je maar zorgt dat je niet alleen eindwerken in je portfolio hebt!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:33

Courses schreef:
k_m schreef:

Maar wil je dan nog een vierjarige studie pakken voor het grafisch vormgeven? Want dat is eigenlijk hetzelfde als fotografie, veel zelf doen, veel oefenen en uiteindelijk krijg je de smaak te pakken.

Oeh nee dat wil ik totaal niet hoor, waar haal je dat vandaan? Haha. Ik wil gewoon graag in het topic mee lezen voor handige tips enz. Heb niet zoveel feeling met het grafische en vaak helpen kleine dingetjes om toch een mooier resultaat te krijgen.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:52

Pff. Hoe kan je nou mooi een collage in elkaar zetten? :') Het ziet er zo snel zo duf uit, en als de opdracht letterlijk is: maak met deze 5 foto's een collage, geen gedoe. dan wordt het gewoon snel de 'collage' die je ook met paint kan maken. grr. :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:26

Verknippen, opnieuw in elkaar zetten. Vouwen, gaatjes, noem het op.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:52

Hallo iedereen, een vraagje! Waar hebben jullie je Website laten maken en wat zijn aanraders van jullie? Momenteel ben ik bezig om een proffesioneel bedrijf op te zetten met kvk en alles in de vormgeving! Ik ben vooral bezig met het maken van artwork en illustrator/photoshop designs. Alleen is Websites maken niet helemaal mijn vakgebied! Ik ben dus op zoek naar een Website die ik zelf kan maken en die ook niet heel duur is. Mijn oog is op Wordpress gevallen en ik heb al een thema gezien, alleen hoor ik graag jullie oordeel?