[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:54

Je niet te druk maken, inderdaad zolang het maar veilig blijft! En afslaan kan de beste overkomen hoor :') . Ik wou zaterdag toen ik weer kwam van training met paard de oprit oprijden (vanuit stilstand) maar ik had de auto in de 3 gezet ipv de 1 en nog niet door hebben ook he :') pas toen ie voor de 3e keer afsloeg ging er een belletje rinkelen.

Colaaa

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:07

Bedankt iedereen voor de tips !
Me ouders zeggen ook je moet gewoon rijden zoals je in les ook rijd, en gewoon goed kijken en zo
Dat heb ik ook ergens in me achterhoofd geprint, maar als ik dan aan het examen denk, ben ik gewoon bang dat ik alles vergeet.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:08

Ik had hem ook af laten slaan, wilde in zijn 3 weg rijden. Is geen probleem, rekenen ze als zenuwen. Daar zak je echt niet op.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:28

Net een brommerleerling op examen gehad, examinator had een "mentorexamen" dat wil zeggen dat de praktijkbegeleider van de regio meegaat met examen (en de instructeur dus niet), leerling had dus 2 examinators achter zich aan maar heeft keurig gereden en is geslaagd :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:54

Hoe kiezen jullie een autorijschool?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:10

Gini schreef:

Ik zit nu bij de oude instructeur van mijn vriend. Hij is voor zichzelf begonnen en mijn vriend is erg te spreken over hem! Sowieso zou ik persoonlijk liever bij een rijschool gaan lessen die bekend is bij je vrienden of familie. Er zijn tegenwoordig zóveel rijscholen.. Een vriendin van mij is zomaar ergens gaan lessen en de rij instucteur heeft haar tijdens de lessen betast.. brrr zulke dingen gebeuren dus nog steeds. Wil niet zeggen dat dat bij een 'bekende' rijschool niet zou kunnen gebeuren, maar je weet iig meer dan dat je zomaar een willekeurige rijschool kiest. Ik heb o.a. daarom ook voor deze rijschool gekozen, ik weet gewoon dat ik me tijdens de lessen kan focussen op het leren. Ik hoef niet elke les bang te zijn dat er wat zal gaan gebeuren misschien.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:31

Ik heb die van mij gekozen doordat hij een goede goedkope actie had.
En met de proefles gelijk een klik.
Tot nu toe geen spijt van gehad

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:33

Mijn zus reed bij een rijschool waar deze instructeur ook lesgaf. De rijschool is er niet zo best aan toe en de instructeur is voor zichzelf begonnen. Mijn zus vond het een fijne lesgever, zodoende heb ik hem gekozen. Ik denk dat reclame voor rijscholen heel erg via via gaat.

Een vriendin van me heeft wel bij 4 of 5 verschillende rijscholen een proefles gehad voordat ze de klik had :=

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:43

Mn broer heeft der gelest jaren geleden, en heb ook begrepen dat het een van de beste rijscholen is van Amsterdam.
Dus ik heb der ook een tijdje gezeten en ben gelukkig ook geslaagd..
En dat is nu alweer bijna 3 maanden geleden. :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:42

In mijn omgeving heeft bijna iedereen bij deze rijschool gelest. Allemaal in één keer geslaagd en goede ervaringen!

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:56

Ik ben eigenlijk helemaal klaar met dat stomme autorijden. Heb een tussentijdse toets gedaan (gehaald) en daarna 3 keer gezakt voor mijn examen (2x gewoon en 1x faalangstexamen). Ik ga zulke domme dingen doen door de zenuwen, maar ik had totaal niet het gevoel dat dat bij het faalangstexamen werd meegewogen. Momenteel is mijn geld op en mijn autotheorie bijna verlopen en wil ik het liefst nooit meer autorijden. Maar goed, ik ben vol goede moed toch maar weer aan het sparen geslagen... Wil nu wel kijken naar een andere rijschool, kijken of dat nog verschil maakt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:57

Een andere rijschool kan wel veel verschil maken, een klasgenoot van me lest nu ook bij een andere rijschool omdat ze helemaal vastliep.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:39

Ik heb voor de eerste rijschool gekozen om dat die hoogste slaginspercentace heeft. Daar tot dat ik 2 keer waa gezakt gebleven. En toen naar een andere rijschool gegaan. Die stond als 2de en doet het al heel lang. Liep namelijk vast op consternatie en dacjt mischine heeft zij de goude tip. Had ze niet. Ree precies het zelfde als vorige examen. Kreeg het zelfse cometaar alleen was nu wel geslaagd. Concentratie blijft mijn slechte punt

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:03

Vanavond mijn 1e echte rijles! :):)
Zit nu al tegen het wegbrengen van iemand op te kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:07

Gini schreef:

Ik ben bij iemand uit het dorp gaan lessen :) , daar had mijn vriend en zijn 2 broers en zusje ook met goed resultaat bij gelest.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:56

Ik woon aan een rotonde die eigenlijk van 2 kanten de toegang tot het dorp is, dus vanuit mijn kamer zag ik heel wat rijscholen langs komen. Die ik zag heb ik opgezocht op internet, en een beetje prijzen vergeleken en resultaten vergeleken. Ik heb bewust niet voor een kleine of beginnende rijschool gekozen, maar juist een behoorlijk grote hier in de regio. Proefles in de simulator gedaan, en daarna pas daadwerkelijk in de auto gestapt. Als het niet klikte met instructeur mocht ik dat gewoon aangeven, en dan zou ik een andere krijgen, maar dat was niet nodig. Ben er erg tevreden over, en mijn vriend wil nu ook daar gaan lessen, met dezelfde instructeur.

Mijn zusje heeft voor dezelfde rijschool gekozen als haar vriendje, maar we hebben allemaal het idee dat zij wat minder goed heeft leren rijden.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:27

Ik zie trouwens best veel verschil in prijzen voor het praktijkexamen. Bij de een betaal je er 200 euro voor, bij de ander 250 euro. Hoe kan dit zo verschillen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:29

Dat is maar net hoeveel de rijschool er aan wil verdienen.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:59

xNathaliee schreef:
Vanavond mijn 1e echte rijles! :):)
Zit nu al tegen het wegbrengen van iemand op te kijken..

Oh leuk! Heb je er zin in? Ik heb vanmiddag mijn tweede rijles. Bij mijn eerste rijles hoefde ik niemand weg te brengen en werd ik wat eerder opgehaald :) nu moet ik wel iemand wegbrengen voor het eerst, maar zie er nu ook al tegenop := ik bleek geen natuurtalent haha

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:01

Ja ik heb er zeker zin in! 1,5 week geleden mijn proefles gehad, was ook eigenlijk al een les want heb veel al zelf mogen doen. Maar vanavond is mijn eerste echte les! Aan de ene kant denk ik boeiend als er dingen niet goed gaan, iedereen (naja de meesten) zijn begonnen net als mij. Aan de andere kant vind ik het juist spannend omdat het pas mijn eerste echte rijles is. Naja we zien het wel :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:03

ik werd een keer thuisgebracht door iemand die voor de 1e keer ging rijden... Pfff dat duurde lang voordat ik thuis was :') :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:05

Ik moest de eerste keer gelijk iemand thuis brengen.. Nu moet ik wel toegeven dat die jongen letterlijk een straat verder woonde :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:05

Bij de rijschool waar ik leste hoefde je nooit iemand op te halen of thuis te brengen, ik vond dat echt fijn (:

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:41

Oh dat lijkt mij ook wel fijn! Dat ik wordt weggebracht vind ik niet eens zo erg denk dat je daar ook weer van kan leren hoe anderen dingen doen/oppakken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:48

Ik heb bij mensen van +65 in de auto heb gezeten, en bij sommige had ik echt kromme tenen in de auto.
Zo van KIJK je eigenlijk wel, en sommige remde als een idioot.
(Of reden op een 70km weg 50.....of iets langzamer.)

En ik moest bij sommige mensen echt uitgevouwen worden, ik ben al redelijk lang en dan zitten der
ook van die lange mensen voor je en achter de Instructeur ging ook niet voor een meter.
Want die zat helemaaaaal achteruit en nog is met een schuine rugleuning..
Ik heb denk ik 1 x heeeeeul veel been ruimte gehad, die vrouw was klein gelukkig. _O-