mayniac_val schreef:Maar hier ben ik als mentor niet alleen in de les mee bezig, ook daar buiten.
Dat snap ik uiteraard, maar dat wil niet zeggen dat het niet ook een didactisch punt is. Als mentor ben je er natuurlijk nog veel meer mee bezig, maar als mentor leg je je ook specifiek toe op niet-didactische taken. In ieder geval, als je didactisch ziet als 'lesgeefkundig'. Ik zie het zelf meer als 'opvoedkundig' en dan vallen alle mentortaken daar ook binnen.
De meeste van mijn leerlingen zijn echt heel leuk, maar ik erger mij zo aan de instelling zelf: amper communicatie, mijn teamleider is ontzettend slap qua consequenties op gedrag van leerlingen, als er terugkerende problemen worden gesignaleerd in het gedrag van leerlingen doen een aantal mentoren daar geen zak aan... Weet echt niet wat ik er mee moet, ik zit in de flexibele schil dus zit in een hele zwakke positie (voor mij tien anderen) en er is gewoon zo weinig werk voor mijn vak.
Wat ontzettend irritant van je lokaal, dat kan echt zo veel ergernis veroorzaken... Maar ik begrijp dat het wel tijdelijk is, ook al weet je niet voor hoe lang? En de kids, tja, die kunnen er net zo min wat aan doen als jij natuurlijk... En misschien die mentoren een schop onder hun kont geven?
Puinzooi.
. Maatschappijleer bij mij op school was trouwens meer juridisch van aard.
). Heel effectief wel, maar vinden jullie het kunnen?
. Ik zag er toen niets vreemds in (na herhaaldelijke waarschuwingen dat hij zijn telefoon af moest geven vraag je er een beetje om), maar tegenwoordig hoor je van die verhitte discussies over dat soort dingen...