Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:51

Denk dat je idd beter in Amsterdam kan gaan, dat is ietwat groter opgezet.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:42

Ik ben ook weer opzoek naar een baan! Ben nu nog wel werkzaam maar de 'baas' wil het pand eigenlijk per 1 april gaan verhuren en diegene die het dan overneemt mag natuurlijk zelf beslissen of hij/zij het huidige personeel dan wil behouden.
Aangezien wij als personeel zelf informatie moeten opvragen bij hem en dan moeizaam antwoord krijgen, plus dat er mij verteld is dat er voor mij meer werkzaamheden zijn als die ik nu uitvoer en er heel duidelijk niks meer is, ga ik nu dus opzoek naar iets anders.

Ik zit eigenlijk ook al lang in mijn hoofd om een deeltijd (werken & leren) studie te gaan volgen. Alleen dan is de vraag wát precies, en ik denk dat het nu ook niet erg makkelijk is om werk te vinden als je nog aan de studie moet beginnen?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:51

In de zorg worden nog wel regelmatig BBL opleidingen aangeboden. Als dat bij je past zou je dat kunnen proberen.

Afgelopen dinsdagavond laat een brief getypt voor een bedrijf waar ik 2 jaar geleden ook al heb gesolliciterd (en op gesprek ben geweest).
Vanmorgen een ontvangstbevestiging en vanmiddag een mailtje dat ze graag met me in gesprek gaan.
Afgelopen 2 jaar ben ik gegroeid en heb ik in een andere branche ervaring opgedaan.
Ga dan ook met veel vertrouwen het gesprek tegemoet.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:46

Helaas net een mail gekregen dat de opleiding voor verzorgende IG vol zit voor september 2013.. Of ik nog wel wil komen voor eventueel december 2013/januari 2014..
Hmm, weet nog niet.

Net 2 sollicitaties eruit gegooid voor secretaresse/administratief medewerker.

Mocht ik helaas nergens aangenomen worden voor een opleiding of full time job, ga ik nu toch echt eens serieus overwegen iets in het buitenland te gaan doen..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:36

Iemand die weet waar ik goede voorbeeldbrief bezwaarschrift examen kan vinden. Heb nu wel wat maar vind die erg zwaar overkomen. Moet er ook nog even orde in brengen en iets netter. Heb er nu nog een stukje frustratie erbij zitten en dat is niet de bedoeling.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:15

annastasia schreef:
In de zorg worden nog wel regelmatig BBL opleidingen aangeboden. Als dat bij je past zou je dat kunnen proberen

Iets als verpleegkunde oid is niks voor mij, maar ik heb wel zitten denken om 'iets' in de verslavingszorg te gaan doen. Zoiets spreekt me dan wel weer aan maar ik weet niet wat voor opleiding daar het beste bij past en óf daar nu überhaupt een werk/leerplek voor te vinden is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:16

_JTM schreef:
annastasia schreef:
In de zorg worden nog wel regelmatig BBL opleidingen aangeboden. Als dat bij je past zou je dat kunnen proberen

Iets als verpleegkunde oid is niks voor mij, maar ik heb wel zitten denken om 'iets' in de verslavingszorg te gaan doen. Zoiets spreekt me dan wel weer aan maar ik weet niet wat voor opleiding daar het beste bij past en óf daar nu überhaupt een werk/leerplek voor te vinden is.

Ik zou gewoon eens verslavingszorg instellingen benaderen met die vragen :) bv Leger des Heils.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:43

Ik had vandaag de proefdag orderpicken :)
Het bedrijf was leuk en toen het met spoed af moest ging ook iedereen die kon meehelpen.
Maar de werkzaamheden vind ik niet erg uitdagend.
Je kijkt op een lijstje welk nummer je moet hebben, pakt het sieraad uit doe doos en doet het samen in een zakje.
Dus ik ga toch voor groepsbegeleidster, ook al is dat meer onzeker qua aantal uur.
Dat lijkt me erg leuk om te doen :D

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:17

Op paard en werk.nl staat dat manege de seeruyte.r nog mensen nogdig heeft om de buitenritten te organiseren en voor de dagelijkse stal werkzaamheden. Vanaf half april tot aug. evt. langer. Heb er op gereageerd maar weet niet of ik t moet doen.. Werk in de zomer ook bij een aarbeidenkwekerij al voor m'n 5e zomer.. Dus kan ze niet zomaar laten vallen.. Hoewel ik wel altijd al zoiets heb willen doen buitenritten organiseren enz. En t is wel lang van april tm aug.. Wat zouden jullie doen? (excuuuuus voor t lange verhaal hihi) :+

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:29

marjo_elise schreef:
Op paard en werk.nl staat dat manege de seeruyte.r nog mensen nogdig heeft om de buitenritten te organiseren en voor de dagelijkse stal werkzaamheden. Vanaf half april tot aug. evt. langer. Heb er op gereageerd maar weet niet of ik t moet doen.. Werk in de zomer ook bij een aarbeidenkwekerij al voor m'n 5e zomer.. Dus kan ze niet zomaar laten vallen.. Hoewel ik wel altijd al zoiets heb willen doen buitenritten organiseren enz. En t is wel lang van april tm aug.. Wat zouden jullie doen? (excuuuuus voor t lange verhaal hihi) :+

Heb je die aardbeienkwekerij al toegezegd? Op zich is het nog lang geen zomer dus hebben ze nog kans genoeg om andere mensen te vinden als jij het niet gaat doen. Maar je moet er inderdaad wel bij stilstaan of je het leuk vindt om zo lang op een eiland te zitten.

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:57

Renske_M schreef:
marjo_elise schreef:

Heb je die aardbeienkwekerij al toegezegd? Op zich is het nog lang geen zomer dus hebben ze nog kans genoeg om andere mensen te vinden als jij het niet gaat doen. Maar je moet er inderdaad wel bij stilstaan of je het leuk vindt om zo lang op een eiland te zitten.

Deze zomer word het mijn 5e jaar dat ik bij de aardbeienkwekerij werk. Ik hoor zegmaar een beetje bij de vaste ploeg. In mei zullen we ongeveer weer beginnen (ligt natuurlijk aan de temperatuur). Het is inderdaad wel lang vanaf april tm aug. en ik moet mijn ruiterbewijs nog halen. Misschien dat ik kan vragen of ik later kan beginnen.. Lastig lastig!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:32

Net gebeld, en ben het helaas niet geworden... ;(

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:40

Jammer Diesel :(... Houd de moed erin! :)

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:17

Diesel: :+:
@ marjo-elise: Ik zou gewoon doen wat jij het leukst vindt! Je kunt altijd even informeren bij de manege.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:28

Diesel, jammer zeg!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:31

_Diesel schreef:
Net gebeld, en ben het helaas niet geworden... ;(

Wat jammer!
Wat was de reden?

Zondag mijn 2e proefdagje, dan donderdag nog 1 dag.
En dan hoor ik of ik 2 maanden proeftijd krijg en een contract tot November. :)

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:17

Renske_M schreef:
Diesel: :+:
@ marjo-elise: Ik zou gewoon doen wat jij het leukst vindt! Je kunt altijd even informeren bij de manege.

Precies! Ik denk dat ik gewoon de manege vraag of ze misschien ook voor een minder lange periode mensen aannemen.

Diesel: Balen zeg! :(
Jollie: Spannend! Hopen dat je het contract krijgt! :D

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:35

Ik mag maandag op 2e gesprek komen! Weet niet hoeveel er nog meer op 2e gesprek mogen komen maar dit is wel het laatste gesprek. Dus weer even afwachten hoe dat gaat lopen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:37

Spannend Ilona!!

En Jollie; klinkt goed! :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:15

Ik ben ook op zoek naar werk.. gestopt met mn opleiding dus nu een fulltime baan aan het zoeken! is helaas nog niet zo makkelijk :( komt er ook nog eens bij als ik geen werk vind kan ik mijn paard niet meer leasen .. ( dat betaalde ik eerst van stage vergoeding )

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:11

Is er iemand op zoek naar een administratieve baan (administratieconsulent)? Bedrijf is gevestigd in Zuid-Holland (Goeree-Overflakkee)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:16

Hallloo, ik zal me hier weer melden. In december kon ik het heugelijke nieuws melden dat ik een nieuwe baan had en 1 februari kon beginnen. 1 maand proeftijd, die ben ik door gekomen zonder boe of bah.

Vandaag om 5 voor 5 werd ik van het werk geroepen. En ik kreeg de mededeling"ik heb slecht nieuws, we willen niet met je verder , het gaat niet goed genoeg en we hadden er meer van verwacht".

Daar moest ik het maar mee doen. En nu ik er over nadenk denk ik dat hij dacht dat ik 2 maand proeftijd had en had ik maandag niet meer hoeven komen, tot ik hem eraan herinnerde dat mijn proeftijd al voorbij was. Erg ongemakkelijke situatie nu dus, want ik kan niet zomaar vertrekken, dat zou me de WW kosten.

Ben vanavond dus gelijk weer aan het job-shoppen gegaan. Monsterboard en Nationale vacaturebank geactiveerd. Wat een K*t zooi. Ik begon er net een beetje in te komen met alle maatwerk zaken in hun organisatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:56

Jeetje Karin. da's balen.
Wat ga je doen? Maandag toch naar je werk aangezien je buiten je proeftijd was?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:11

Ja, ik ga gewoon naar kantoor, moet mezelf nu niet in de vingers gaan snijden. Anders geef ik ze nog een echte reden voor ontslag. Ik schat dat het weer een vaststellingscontract word en anders een ontslagaanvraag. Heb ook geen zin om ergens te werken waar ik niet gewenst ben dus ik zal niet supermoeilijk doen. Belangrijkste voor mij is dat mijn inkomen gegarandeerd is.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:19

Wat een vervelende situatie :(:)