1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:43

MyHorseGirl schreef:
Lady_xx schreef:
Ik kom even binnen vallen!
Ik zit in mijn eerste jaar op het HBO en ik merk dat ik in projectgroepen tegen de gebruikelijke dingen aan loop (een deel werkt hard aan het hele project, een deel werkt minder hard, op een andere manier enzovoorts).
Ik vraag me af hoe andere mensen hier mee omgaan en of er mensen zijn die goede tips hebben. Hoe gaan jullie bijvoorbeeld om met een slecht stuk, slecht Nederlands gebruik of meelifters? Of juist met de andere kant, de mensen die iedereen altijd achter hun kont aan zitten?

Heel simpel, ik waarschuw ze. Werkt dit niet en ze doen dus alsnog niks of ik krijg ontzettend slechte inhoudloze stukken toegestuurd, dan doe ik het gewoon helemaal zelf. Haal de naam van diegene weg en zorg ervoor dat de ander het niet haalt. Klaar.

Precies hetzelfde hier, daardoor heeft 1 meisje het ook niet gehaald. Moest ze maar beter haar best doen :Y)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:51

suus_pepper schreef:
Precies hetzelfde hier, daardoor heeft 1 meisje het ook niet gehaald. Moest ze maar beter haar best doen :Y)

Fijn om te horen dat iemand het met me eens is! Mensen vinden me altijd zo onaardig en triest als ik dit doe. Maar hee komop, ik ga me niet uit de naad werken voor iemand die niets doet en daar dan ook nog is voor beloond wordt met een goed cijfer, terwijl diegene niks heeft gedaan.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:04

MyHorseGirl schreef:
suus_pepper schreef:

Fijn om te horen dat iemand het met me eens is! Mensen vinden me altijd zo onaardig en triest als ik dit doe. Maar hee komop, ik ga me niet uit de naad werken voor iemand die niets doet en daar dan ook nog is voor beloond wordt met een goed cijfer, terwijl diegene niks heeft gedaan.

Precies! Dat is niet gemeen maar rechtvaardig! Mensen die niks doen en dan geen huilen omdat ze het niet gehaald zijn zijn gemeen. Die geven je een slecht gevoel terwijl je gedaan hebt wat goed is :j

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:26

Tasserd schreef:
Ja, vooral die fijne wetbundels. :Y) En het boek voor staatsrecht, brrr...

Marije, succes!

Mijn boek voor staatsrecht is best dun.. 300 pagina's incl. register.
Maar ik heb al niet zo'n sterke rug, door al die boeken denk ik er over na om net zoals mijn klasgenoten een kleine trolly aan te schaffen :+
Ik moet voor vandaag huiswerk maken voor staatsrecht en privaatrecht... Daar gaat al mijn vrije tijd die ik voor Waldy had gepland.. Morgen krijgt ie er dan een keer extra goed van langs ~~}>

suus_pepper

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:32

Ik probeer nu belastingrecht te leren. Ik doe de oefen toets waarin bij de antwoorden staat:
WOZ = 250.000 * 0.55 = 1.375. Dit klopt verder wel, maar in mijn wet bundel staat *0.6. Degene die de antwoorden heeft gemaakt heeft gewoon een oude bundel :') Best dom..

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:56

Nog een herkansing erbij... Heb inleiding recht niet gehaald... |(
Hopelijk haal ik de andere twee vakken wel zodat ik tenminste 4 van de 5 vakken heb gehaald voor periode 1. En dan moet ik nog die rot taaltoets herkansen.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:59

:(:)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:42

domixXx schreef:
Nog een herkansing erbij... Heb inleiding recht niet gehaald... |(
Hopelijk haal ik de andere twee vakken wel zodat ik tenminste 4 van de 5 vakken heb gehaald voor periode 1. En dan moet ik nog die rot taaltoets herkansen.

Balen zeg! Succes met de herkansing van de taaltoets en inleiding recht.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:58

domixXx schreef:
Mijn boek voor staatsrecht is best dun.. 300 pagina's incl. register.

Dat wil ik ook :') Ik heb Van der Pot, bijna 1100 pagina's en er is geen doorkomen aan.

Balen dat je deze niet gehaald hebt zeg. Succes met je herkansing!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:50

Ik kom me (beetje laat :+ ) ook melden. Tot nu toe bevalt de studie me goed, ik studeer ergtherapie aan de HRO. Ik heb een super leuke klas, wel enorm veel leeftijd verschil, ik ben zelf net 17, en er zitten mensen van 39, 27, 25 enz in m'n klas. Wel makkelijk want die kunnen met bepaalde dingen weer goed helpen, maar toch ook even heel erg wennen.
Verder hebben wij toetsing dmv van skills, dus gewoon vaardigheden van de opleiding ergotherapie. Die heb ik gelukkig dit kwartaal allemaal gehaald.
Wij hebben dan op het laatst ook nog een kennistoets gehad, dat was over alles wat we geleerd hadden dit kwartaal. Die heb ik helaas niet gehaald, had een 5,3. Maar er waren van 2 klassen van bij elkaar 50 mensen maar 10 die het gehaald hadden.
En nu heb ik lekker een weekje vrij :D

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:29

Dank jullie wel (a)
Ga komend weekend beginnen met leren, 12 en 17 december heb ik de herkansingen al

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:32

Succes met leren Domi!
@Jess welkom!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:50

Aaahh tentamen weken zijn weer voorbij :D jeujj!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:05

Rider01 schreef:
Aaahh tentamen weken zijn weer voorbij :D jeujj!

Fijn gevoel he! begint jou onderwijsperiode nu weer gewoon of heb je nog n weekje niets? :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:08

Morgen vrij, dan 2 dagen excursie en volgende week gewoon weer les :)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:10

Oke, fijn n dagje vrij!
Waar gaat de excursie heen? :)

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:00

xJess schreef:
Ik kom me (beetje laat :+ ) ook melden. Tot nu toe bevalt de studie me goed, ik studeer ergtherapie aan de HRO. Ik heb een super leuke klas, wel enorm veel leeftijd verschil, ik ben zelf net 17, en er zitten mensen van 39, 27, 25 enz in m'n klas. Wel makkelijk want die kunnen met bepaalde dingen weer goed helpen, maar toch ook even heel erg wennen.
Verder hebben wij toetsing dmv van skills, dus gewoon vaardigheden van de opleiding ergotherapie. Die heb ik gelukkig dit kwartaal allemaal gehaald.
Wij hebben dan op het laatst ook nog een kennistoets gehad, dat was over alles wat we geleerd hadden dit kwartaal. Die heb ik helaas niet gehaald, had een 5,3. Maar er waren van 2 klassen van bij elkaar 50 mensen maar 10 die het gehaald hadden.

heey dan zit jij bij mij in het gebouw ;)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:21

komt goed Domi gewoon even knallen :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:43

emilyxx schreef:
xJess schreef:

heey dan zit jij bij mij in het gebouw ;)

Haha wat leuk! :D

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:16

Ik heb een 7.5 op genetica en een 8 op celpracticum :D

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:19

Allemaal weer mooie resultaten! Domi, balen dat je het niet gehaald hebt. Met je herkansing haal je het vast wel! :) Doe je ook (HBO) rechten?

Jess, je bent nooit te laat hoor! :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:20

Wat vinden jullie trouwens van mijn knappe dame? :9

Afbeelding

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:17

Eeehm... Creatief? :')

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:25

Ga je het zo laten? Supertof! Laatst wer er een manegepony geschoren en ik en een vriendin wilden dus de pony vol met sterren laten scheren. Nou dat mocht niet, van diegene die hem schoor haha. Toen hadden we bedacht om er een zebra van te maken. Dat vonden ze ook geen strak plan. Dus hij is gewoon uhh met jachtpatroon geschoren

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:37

eeeh jaa apart. haha :')
Had een keer een foto gezien van iemand die had z'n paard inderdaad als zebra geschoren. Zag er wel heel vet uit, maar zou het zelf nooit doen. :P
Denk trouwens niet dat ze het zo gaat laten, tenminste mag hopen van niet :+