't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:29

Vrijdag gebeld met de vraag of mijn sollicitatie in goede orde was ontvangen.
Dame kon 'm zo snel niet vinden, moest vandaag maar weer even terugbellen.

Vanmorgen weer gebeld, toen de heer in kwestie gesproken, die zou 'm erbij zoeken. Dus direct gevraagd of ik dan ook per mail een bevestiging terug kon krijgen.
Nog geen 5 minuten later een reply op mijn sollicitatie met daarin aangegeven dat ze volgende week een selectie willen gaan maken......

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:47

heb vorige week ook wat sollicitaties de deur uitgedaan maar nog nergens wat van gehoord..

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:43

Ik heb ook weer 6 sollicitaties de deur uit gedaan.. Ben benieuwd! Vrijdag was een baaldag.. Had 3 standaardafwijzingen en vervolgens een half uur telefoongesprek met de recruiter van het traineeship dat ik heeeeel graag wilde en ook helemaal bij paste.. Eerst alleen maar veren in mijn reet steken over hoe fantastisch mijn sollicitatie was, brief en gesprek, blablabla n uiteindelijk toch niet door omdat ze vonden dat mijn motivatie voor hun bedrijf niet voldoende naar voren kwam.. (waarom solliciteer ik dan?) Was er wel goed ziek van, dus dacht lekker naar paardlief.. Lang verhaal kort: half jaar geleden is mijn grote vriend verongelukt en had sinds 3 maanden een nieuw maatje, bleek ernstige koliek te hebben en zaterdag een eind aan moeten maken.. Pf wat een rotweekend! Maar nu dus weer volop aan het solliciteren, die baan zal er toch moeten komen!

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:29

Cowgirl schreef:
Citaat:
Nog wat leuks: ik wil mezelf inschrijven bij een uzb, maar daarvoor moét ik mijn MAVO-diploma laten zien! Op zich terecht, echter de mijne is van meer dan 30 jaar geleden en ik kan hem niet meer vinden.

O mijn god :oo ...dat is toch eigenlijk te triest voor woorden gewoon of om je gewoon dood om te lachen :wow: .
Ik zou echt mijn middelvinger opsteken....30 jaar geleden gehaald _/-\o_ . Die mokkels van dat uitzend buro waren toen vast nog vloeibaar.

Je diploma is dus belangrijker dan al die 30 jaar werk ervaring....pfff get a life UZB peeps.

*\o/* Dank je voor je reactie, _/-\o_ ik dacht al bijna dat het aan mij lag. De waanzin van de UZB's ... ze was idd toen nog vloeibaar ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:48

Nou hier is het feest ook nog niet over. Bevind me nu echt op een zinkende Titanic denk ik.
Vorige week directeur opgestapt, we krijgen echt niks maar dan ook niks te horen, er gebeuren dingen achter ons rug om, ik ving iets op van salarissen die nog niet betaald waren, een collega werd apart geroepen door een van de bobo's en kwam niet zo blij terug.
Later barstte ze in tranen uit. Ze heeft iets te horen gekregen maar mag er niks over zeggen. Een uur later word ik gebeld door een chauffeur dat zijn tankpas is geblokkeerd en brengt nog even de mededeling dat het tankstation aan ons bedrijf geen brandstof meer mag leveren.

Als ik volgende week weer gezellig thuis zit zal ik er niet van opkijken want ik heb hier nou niet bepaald een poitief gevoel bij.
En echt motiverend werkt het ook niet. Ook niet voor mijn collega's.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:23

mag ik mee kleppen? Ben nu 3 weken werkeloos en het ziet er niet uit of ik de komende tijd een baan bij de overheid ga vinden. Ik heb mij inmiddels aangemeld bij het uwv voor bijstand en solliciteer er op los helaas nog niets kunnen vinden..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:03

_shelley_ schreef:
Ik heb ook weer 6 sollicitaties de deur uit gedaan.. Ben benieuwd! Vrijdag was een baaldag.. Had 3 standaardafwijzingen en vervolgens een half uur telefoongesprek met de recruiter van het traineeship dat ik heeeeel graag wilde en ook helemaal bij paste.. Eerst alleen maar veren in mijn reet steken over hoe fantastisch mijn sollicitatie was, brief en gesprek, blablabla n uiteindelijk toch niet door omdat ze vonden dat mijn motivatie voor hun bedrijf niet voldoende naar voren kwam.. (waarom solliciteer ik dan?) Was er wel goed ziek van, dus dacht lekker naar paardlief.. Lang verhaal kort: half jaar geleden is mijn grote vriend verongelukt en had sinds 3 maanden een nieuw maatje, bleek ernstige koliek te hebben en zaterdag een eind aan moeten maken.. Pf wat een rotweekend! Maar nu dus weer volop aan het solliciteren, die baan zal er toch moeten komen!

He wat een baalweekend! Maar het gaat goed komen... Zet hem op!!!!

Cowgirl schreef:
Nou hier is het feest ook nog niet over. Bevind me nu echt op een zinkende Titanic denk ik.
Vorige week directeur opgestapt, we krijgen echt niks maar dan ook niks te horen, er gebeuren dingen achter ons rug om, ik ving iets op van salarissen die nog niet betaald waren, een collega werd apart geroepen door een van de bobo's en kwam niet zo blij terug.
Later barstte ze in tranen uit. Ze heeft iets te horen gekregen maar mag er niks over zeggen. Een uur later word ik gebeld door een chauffeur dat zijn tankpas is geblokkeerd en brengt nog even de mededeling dat het tankstation aan ons bedrijf geen brandstof meer mag leveren.

Als ik volgende week weer gezellig thuis zit zal ik er niet van opkijken want ik heb hier nou niet bepaald een poitief gevoel bij.
En echt motiverend werkt het ook niet. Ook niet voor mijn collega's.

Het meest erge is nog dat er inderdaad dingen achter je rug om gezegd en gedaan worden. Ik zou hier ook niet blij van worden...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:14

Citaat:
Het meest erge is nog dat er inderdaad dingen achter je rug om gezegd en gedaan worden. Ik zou hier ook niet blij van worden...

Nee idd. Ik heb er ook pas sinds vanmiddag een slecht gevoel over. En ik vind het eerlijk gezegd erger voor mijn collega's waarvan er sommige al meer als 10 jaar zitten en gewoon echt niks te horen krijgen. Als het echt misgaat staat hun nog een hoop ellende te wachten. Wat dat betreft ben ik 'zeg maar blij' dat ik mijn proeftijd nog in de bijstand zit.

Maar ik had vanavond een leuke mail.... to be continued.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:15

Cowgirl schreef:
Maar ik had vanavond een leuke mail.... to be continued.

Ga voor je leuke mail duimen.

En balen van de huidige situatie. :(:) :(:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 07:51

Dat is balen Cowgirl dan weet je al dat er flink stront aan de knikker is.

Ik mag vandaag 11 uur op gesprek pfffffffffff zou wel iets zijn wat echt helemaal bij me past (ook volgens diegene waar ik het gesprek mee heb)...

Dus duimen jullie mee.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:41

@cowgirl, werk je in de logistiek?
Helaas ging het bij ons ongeveer net zo, bedrijf kon leveranciers niet meer betalen, omdat klanten hun rekeningen niet voldeden.
Dus faillissement...
Voorlopig nog geen uitzicht op een nieuwe baan helaas..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:38

Ik heb een nieuwe baan en ga maandag beginnen.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:41

Yeee gefeliciteerd. Wat ga je doen?

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:42

_shelley_ schreef:

Jeetje meid, wat vervelend. Sterkte!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:42

Leuk! Waar?

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:52

Bedankt allemaal.
@mando: hoe ging je gesprek?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:52

Mando schreef:
Ik heb een nieuwe baan en ga maandag beginnen.

waarschijnlijk ging het gesprek goed want ze gaat er werken :)

gefeliciteerd!

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:55

Lees al een tijdje mee met dit topic. Iedereen die op zoek is, gooodluck!

Ik ben zelf op zoek naar een bijbaan naast mijn studie. Promotiewerk trekt me heel erg aan (maar dan niet het echt verkopen of geld vragen maar meer het uitdelen van samples, werken op festivals etc.) Heb twee sollicitaties de deur uitgedaan naar Squaremelon.nl en Opvallers.nl. Iemand hier bekend mee? :) Of nog andere suggesties? Alvast bedankt!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:06

ja goed, had deze baan getipt gekregen via de bovenbuurman hier van t kantoor.
Vorige week dinsdag cv gemailt en vandaag gesprek en maandag beginnen.

Ik wordt customer service coordinator bij een bedrijf die hun half fabrikaat produkten versturen world wide.
Dus spin in het web tussen productie, klanten, collega's, vervoerders.... ik doe dit nu eigenlijk ook alleen tussen verladers en airlines in... dus er veranderd niet zo veel.. alleen de plek van mijn bureaustoel hahahahaa

Ben wel blij want ik ben toch geen 18 meer (bijna 46)... en dan is het toch moeilijker om aan het werk te komen.

Het is voor een half jaar en wie weet wat er dan nog in het vat zit.
Ondertussen hou ik mijn ogen open hoor mocht er nog/weer iets langskomen dan kan ik altijd nog overstappen.

Vrijdag sluiten we de deur hier op kantoor, dat is opgeheven en bij een andere vestiging waren geen vacatures dus ik moest wel iets buiten het bedrijf gaan zoeken.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:10

Leuk zeg. Wat fijn dat je zo'n leuke baan hebt kunnen vinden.

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:42

Oh sorry had erover heen gelezen.. ;) Maar super goed, gefeliciteerd!

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:55

Gefeliciteerd Mando!

Ik ben uiteindelijk nog gebeld door het UZB waar ik op de voor mij perfecte functie had gesolliciteerd :) Hij had met zeer veel interesse mijn CV gelezen en wilde me uitnodigen voor een intakegesprek en ook gelijk kijken naar de betreffende functie en eventuele andere functies die ze hebben. Ik heb gelijk voor morgen al een afspraak dus straks nog even voorbereiden. Ben echt benieuwd waar hij morgen mee komt. :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:57

Ik ga maar weer eens een poging wagen bij een administratiekantoor.
In februari hadden ze me gebeld nav sollicitatie, of ik nog interesse had, later bleek dat ze toen toch geen mensen meer nodig hadden.

Zal ik nu beginnen met: 3x is scheepsrecht.........?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:12

Haha, is dat misschien niet te direct annastasia? :)

Ik ben nu ook met frisse moed begonnen aan het vinden van een leuke baan. Helaas is er nog niet heel erg veel te vinden, of je moet veel werkervaring hebben... Als net-afgestudeerde is dat zo makkelijk nog niet maar ik ga ervoor!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:18

Lastig is dat he Mowoah, liefst hebben ze namelijk dat je al een paar jaar ervaring hebt, of je moet er al stage hebben gelopen.

Misschien wel erg direct, maar tegenwoordig moet je brutaal zijn.
Laatste keer hebben ze bijna 500 brieven gehad, tjsa probeer daar maar eens in op te vallen...