Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:45

Waar vind je die syllabus?

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:46

Idd Jannaa, ik heb de hele syllabus ook uitgeprint! Vooral over vietnam heel goed.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:50

Ik kan niet meepraten over geschiedenis, Latijn of Grieks.

Had vanmiddag even een dipje, zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hadden :=
Had dit mailtje naar de docent gestuurd:

Hallo Hr. Klesser,

Op facebook las ik dat U morgen om 9.00u 6V wilt helpen met natuurkunde. Maar ik houd al een paar dagen het leerplatform in de gaten, omdat ik dacht dat U daarop zou zetten of het doorging of niet. Ik denk dat meerdere leerlingen dit doen, dus degene die het niet per ongeluk op facebook lezen zullen het niet weten voor morgen. Dus misschien is het handig om het alsnog op het leerplatform te zetten.
Daarnaast hoorde ik dat we de opdrachten van optica van het leerplatform moesten maken, maar betekent dit dan dat we alleen maar optica gaan behandelen? Ik loop zelf namelijk vooral tegen andere problemen aan, en ik zou het eigenlijk wel fijn vinden als bijvoorbeeld elektromagnetisme of stroomkringen nog een keer behandeld worden, en niet alleen optica.

Gr. Cathy

Toen had ik nog m'n goede moed, maar dat stortte 10 minuten later echt helemaal in. Had ook maar bedacht dat ik niet zou gaan morgen, want het zou toch niet helpen, want we zouden toch alleen maar optica doen, en die man zou tóch alleen maar dezelfde mensen helpen en mij links laten liggen. Zat er echt even doorheen. Totdat ik net dit mailtje las:
Hoi Cathy,

Je hebt helemaal gelijk. Inmiddels staat het op het leerplatform.
Ik heb het SE elektro-magnetisme van 5V ook op het leerplatform gezet. Kun je nog even oefenen.
Stroomkringen is lastiger. De examenvragen zitten dan vaak bij het digitale schakelbord en dat zit niet meer in de examenstof. Misschien kan ik nog iets vinden.

Groet en misschien tot morgen,

Klesser

Denk dat ik toch maar ga morgen :o en me maar gewoon even niks van de rest aantrekken. Ik wil slagen, dus IK ga ervoor, en daar heeft de rest 0,0 mee te maken. 't is gewoon kinderachtig dat ze alle bijlessen die bedoelt zijn voor iedereen verzwijgen, zodat ze privéles kunnen hebben. Dus dan moet ik nu gebruik maken van de extra uitleg waar ik wél bij kan zijn!

Pfjoew, zo, heb mezelf even een peptalk gegeven :') was wel ff nodig! :=

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:50

Oedi

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:51

Haha Cathy, you go girl! :D Goed dat je erachter aan ben gegaan!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:52

Zo zie je maar weer Cathy :) Fijn dat je nu alsnog heen gaat morgen!

Olijkje

hah ah komt goed joh Cathy, gewoon gaan je vragen stellen en knallen.

mar_fay

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:53

Wat handig, die syllabussen. Ik had van mijn docent gs wel de stofomschrijving gehad, maar aan de syllabus heb je meer denk ik.

Cathy, succes morgen. Trek je lekker niks aan van de rest, je doet het voor jezelf zodat jij slaagt!

edit: Ik zit weer eens lekker op te letten, in de syllabus staat hetzelfde als wat onze docent ons op papier had gegeven volgens mij :=
Laatst bijgewerkt door Nienkex op 17-05-12 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:55

:D

Maar hoe leren jullie precies met die syllabus? Want daar staat in principe alleen in wat een leerling moet weten/kunnen toch?

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:57

Vanaf bladzijde 8 staat een hele samenvatting van Vietnam, daarna van de Republiek :) Precies genoeg wat je moet kennen! Ik ga alles grondig doorlezen, de belangrijkste dingen markeren, begrippen en gebeurtenissen die ik niet goed ken opzoeken op internet, en filmpjes van Jelmer Evers bekijken op youtube. De quickscan is ook handig, om te kijken of je de stof genoeg snapt!

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:58

ja ik heb ook gemarkeerd, en dan wat ik niet snap nog opzoeken, en ook die filmpjes kijken.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:02

Jaaa goed zo Cathy, dat het is gelukt. :D

Ik ben nu bezig met de jaartallen van geschiedenis, gaat nog best wel snel... :P

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:27

Sabine_Duco schreef:

Ik ben nu bezig met de jaartallen van geschiedenis, gaat nog best wel snel... :P

Hoe ben je die aan het leren?

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:31

xCarien schreef:
Sabine_Duco schreef:

Hoe ben je die aan het leren?

Ik heb de jaartallen (tot nu toe nog alleen die van vietnam) met wrts geoefend, dat ging echt heel goed! :D

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:33

Ik wou het eerst ook met wrts doen, maar ik had geen zin om ze allemaal op die manier in te voeren... Voor de Republiek heb ik 4 blz. en voor Vietnam 3. Dat zou me toch echt te lang duren. :+

Ik heb eerst alle jaartallen uit mijn boekjes gevist, ze op chronologische volgorde gezet, de belangrijkste dikgedrukt en daarna per bladzijde geleerd. Dus eerst alles doorlezen, dan de jaartallen afdekken en proberen om bij de gebeurtenis het jaartal te bedenken. Je onthoudt het best wel snel en gewoon een paar keer herhalen! Het is ook handig om een overzicht te krijgen van de tijd, als je bv. niet weet in welk jaar iets gebeurde kun je kijken: welke gebeurtenissen kwamen ervoor en erna, om het op die manier in de tijd te plaatsen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:35

Ik zou bijna denken dat ik hier de enige ben met natuurkunde, of kent iedereen alle formules die niet in Binas staan? :wow: Zou toch jammer zijn om dingen zoals dosisequivalent net even te vergeten op het CE.. Zie ik mezelf wel doen in ieder geval. :=

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:36

Sorry, ik heb geen natuurkunde. :P

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:36

Soms kan je daar maar beter blij mee zijn. _O-

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:38

Haha ja, ik had in de tweede en derde dezelfde leraar voor natuurkunde en scheikunde. Een hele leuke leraar, die nog wel vertrouwen in me had om een N profiel te kiezen, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan, en daar ben ik best wel blij om als ik zie wat mensen moeten leren ervoor. :P

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:38

Ik heb ook natuurkunde! Volgende week maandag staat er een natuurramp gepland in mijn agenda. En die formules van dosisequivalent krijg je als het goed is gewoon op je examen, die staan inderdaad niet in je Binas. Ik heb ze voor de zekerheid toch even in mijn rekenmachine gezet! Ben jij goed voorbereid voor maandag Puissance?

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:39

Sabine_Duco schreef:
Ik wou het eerst ook met wrts doen, maar ik had geen zin om ze allemaal op die manier in te voeren... Voor de Republiek heb ik 4 blz. en voor Vietnam 3. Dat zou me toch echt te lang duren. :+

Zo veel?? Bij ons is de Republiek 1,5 pagina en vietnam maar 1. Hoop niet dat ik nu allemaal belangrijke data niet ken. Staan die ook in de syllabus?

& ik heb ook geen natuurkunde :)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:40

Ik heb het zelf gemaakt en dus echt alles uit mijn examenkaternen erin gezet. ;) Waarschijnlijk zijn dat er wel te veel, maar ik vind het handig om dingen in de tijd te kunnen plaatsen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:43

ILoveMyHorse schreef:
Ik heb ook natuurkunde! Volgende week maandag staat er een natuurramp gepland in mijn agenda. En die formules van dosisequivalent krijg je als het goed is gewoon op je examen, die staan inderdaad niet in je Binas. Ik heb ze voor de zekerheid toch even in mijn rekenmachine gezet! Ben jij goed voorbereid voor maandag Puissance?

Waar krijg je die dan? :) Ik dacht dat we alleen bij wiskunde een formuleblad kregen. 2 pagina's terug (? geloof ik) heb ik een oproepje geplaatst om even alle formules te verzamelen zodat ik een programma ervoor kan maken. Ik ben zelf nogal vergeetachtig dus ben bang dat ik dingen vergeet. Jammer genoeg reageert niemand erop.
Ik moet nog wel even flink aan de slag voor natuurkunde, vind het moeilijk. Sta een 6,5 die ik graag wil behouden. Jij dan?

Sabine_Duco: Het is wel nuttig en ook wel leuk, maar zou echt niet met je willen ruilen voor GS ofzo, brr. :P

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:45

Puissance schreef:
Sabine_Duco: Het is wel nuttig en ook wel leuk, maar zou echt niet met je willen ruilen voor GS ofzo, brr. :P

Haha, ja geschiedenis is altijd zoooo veel. Maar gelukkig vind ik de onderwerpen nog best interessant, dat scheelt wel veel hoor. :)