Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:41

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:42

B_r_e_n, ik zie nergens je initiele wedstrijdopdracht. Kun je de link geven, dan kan ik m delen.
Voor mijn (loon)werk houd ik ookeen Facebook bij, daar hebben we regelmatig Like, deel & win akties.

Ook foto's plaatsen van nieuwe producten doet het altijd goed en levert veel reacties op.

Lindy ik heb gedeeld en geliked.
Laatst bijgewerkt door Meganyr op 10-09-12 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:44

Pff, ik ben een beetje zenuwlappig, moet zo weg om foto's te maken voor een magazine...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:46

ow wat leuk georgette, komt vast goed :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:49

Ga jij de foto's maken, of worden er foto's van je sieraden gemaakt voor in een magazine? Hoe dan ook, gewoon blijven ademen, dan komt het allemaal goed! Ben wel nieuwsgierig hoor :D

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:56

Ik vind Fuzzylicious trouwens een waanzinnige naam en nadat ik m één keer had gelezen heb ik hem meteen onthouden.
Het valt me wel op hoeveel paardenhaar sierraden-makers erbij zijn gekomen in de afgelopen 5 a 6 jaar. Vroeger had je er één of twee die het deden, nu zijn er ik weet niet hoeveel.

Wel leuk, er komen ook steeds meer ontwerpen bij. Degene die ik nu heb zijn 5 jaar oud en aardig versleten. Toendertijd waren ze supernieuw en hip. Tegenwoordig zijn er zoveel te gekke ontwerpen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:17

Ooh Lindy, ik ga 'm liken en delen! Menn, ik zou zo graag eens een fotoshoot van mezelf willen!!

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:03

joyce2 schreef:
Kan je even de link geven van je FB pagina? Dan zal ik hem ook delen! Wat voor actie is het precies?

http://www.facebook.com/stralendehond
Om een shampoo te winnen vraag ik om een foto in te sturen waarin de reden waarom de persoon wil winnen, duidelijk te zien/lezen is. Ook vraag ik om het logo erin te verwerken (omdat hun vrienden dat weer zien en meteen reclame voor mij is) Waarschijnlijk ligt daar ook een deel van het probleem want niet iedereen kan/wil bewerken maar ik dacht ze mogen best wat voor een dure gratis shampoo doen :D

@ joyce, zoek ook eens op "bedankjes"

Lindy1982 schreef:
Win , Like en share aktie's lopen beter.. Is minder werk voor je klanten.. Bereikt een bredere kring gezien ze gedeelt worden en dus meer kans op likes waardoor weer hogere ranking op google

Zoiets heb ik ook al een tijd lopen, maar werkt niet echt super bij mij.
Ik verloot bij 100 likes van de pagina een 50% korting bon.
Maar misschien had ik dat met de shampoo beter kunnen doen, maar een echte wedstrijd leek me wel leuk...

@ Meganyr ik heb hem (satus van 1 september) bovenaan de pagina vast gemaakt, maar af en toe staat hij opeens weer ergens anders op de tijdlijn...

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:06

Inderdaad, dat 'vastplakken' blijft maar een paar dagen staan. Dit moet je blijven herhalen.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:09

ow vandaar, ik snapte er al geen pepernoot van!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:00

50% kortingsbon vinden mensen meestal niet interessant, ze willen gelijk duidelijk zien wat ze krijgen met zo'n actie! Ik heb een keer 3 cadeaubonnen t.w.v. €10,- willen verloten, als ik op 300 likes zat. Nou, dat was echt geen succes.... Een paar maanden later heb ik de actie verwijderd en er een nieuwe opgezet, de Humunga Stache, dat liep als een dolle! Je kan dus beter een like/win/share actie doen en daar een fles shampoo oid aan koppelen. Denk dat je nu wel heel veel vraagt van de mensen, vooral nu je nog relatief weinig likes hebt op je pagina. Ik zou persoonlijk niet zo snel beginnen aan het maken van een foto + het er in knutselen van een logo, tenzij het echt om een mega prijs ging!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:01

Klopt, mijn like-share-win actie liep echt als een gek, ik heb nu 600 deelnemers oid.. Kost niet veel moeite, en als ze er meteen wat kunnen mee winnen doen mensen graag mee!

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:30

Inderdaad. En het woord GRATIS werkt nog steeds erg goed!

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:49

Ja ik heb dus 2 verkeerde actie's opgezet...
Ik dacht een halsband verloten is niet handig ivm smaak en al de verschillende maten...
En bij de fotowedstrijd dacht ik ze mogen er best wat voor doen...
Verkeerd gedacht dus! :(
Maar tja wat zal ik nu doen?
De wedstrijd laten staan met zo weinig inzendingen is ook een beetje triest.
Dus de regels qua inzenden versoepelen dus niet laten bewerken?
Of de wedstrijd stopzetten, en 1 van de 4 ipv 20 laten winnen?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:10

joyce2 schreef:
Ga jij de foto's maken, of worden er foto's van je sieraden gemaakt voor in een magazine? Hoe dan ook, gewoon blijven ademen, dan komt het allemaal goed! Ben wel nieuwsgierig hoor :D

Nee, ik heb foto's gemaakt voor een stadsmagazine. Niet van m'n sieraden, maar van een lifestyle winkel, waar een stuk over geschreven wordt en geplaatst wordt in de volgende editie. Ik kan me er niet teveel over uitlaten hier op het internet, maar het was nogal ongemakkelijk :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:45

B_r_e_n schreef:
Ja ik heb dus 2 verkeerde actie's opgezet...
Ik dacht een halsband verloten is niet handig ivm smaak en al de verschillende maten...
En bij de fotowedstrijd dacht ik ze mogen er best wat voor doen...
Verkeerd gedacht dus! :(
Maar tja wat zal ik nu doen?
De wedstrijd laten staan met zo weinig inzendingen is ook een beetje triest.
Dus de regels qua inzenden versoepelen dus niet laten bewerken?
Of de wedstrijd stopzetten, en 1 van de 4 ipv 20 laten winnen?

Wedstrijd stop zetten zou ik persoonlijk niet doen, dat is oneerlijk tegenover de mensen die wel de moeite hebben genomen om een inzending te doen....

Maar je kan toch prima een halsband verloten? Je kan de winnaar bijv. tot een bepaalde waarde een halsband uit laten zoeken, of je kiest een halsband uit die je in maat XS tot XL hebt en dan kan de winnaar aangeven welke maat hij/zij nodig heeft voor de hond.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:02

Hebben jullie dat ook dat mensen je foto van de wedstrijd opslaan en dan op hun FB delen .. Iets wat moeilijk terug te vinden is en ze doen dan niet mee aan de Aktie .. Ik heb nu 2 mensen een pb gedaan maar kan niet alles zien van mensen die dat doen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:04

Lindy1982 schreef:
Hebben jullie dat ook dat mensen je foto van de wedstrijd opslaan en dan op hun FB delen .. Iets wat moeilijk terug te vinden is en ze doen dan niet mee aan de Aktie .. Ik heb nu 2 mensen een pb gedaan maar kan niet alles zien van mensen die dat doen

Dat doen ze waarschijnlijk niet bewust. Als je vanaf je mobiele telefoon wilt delen, gaat hij het uploaden naar eigen pagina. Heb ik ook eens gehad.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:06

Mobiel staat niet delen tussen kan bijna alleen via pc.. Snap dat het niet bewust gaat maar zo staat alleen de foto tussen hun foto's en is het voor mij niet traceerbaar dat ze mee hebben gedaan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:07

Ik kan wel mobiel delen, ik tik een foto aan en klik het menu aan, dan krijg ik de optie delen. :j

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:09

Mijn vriend ook ik niet hihi en dat met een iPhone :( hij heeft een Samsung galaxy s2

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:11

Ik heb een HTC Desire, het oude model... Zal nog eens kijken of het echt lukt...

Edit: Ja, ik krijg de optie delen en dan een nieuw menu waarin ik kan kiezen waar ik het wil delen. Bijvoorbeeld Hotmail, Whatsapp etc. Maar ook Facebook.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:14

Ja dat krijgt mijn vriend ook in beeld haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:15

Ik las het verkeerd :+ Stom!
Nouja, dan kan je er vanuit gaan dat het de mensen overkomt met een Android toestel :P

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:18

De mensen van wie ik zie dat ze het fout doen stuur ik een berichtje of zouden jullie dat niet doen ?