Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:15

Wat een super tips komen er hier langs de afgelopen week/paar dagen :D !

@ Hilda: leuke producten!

Hier gaat alles lekker zijn gangetje :j Het eerste evenement zit er weer op, heel leuk veel reclame kunnen maken :) Morgen (en volgende week) weer een evenement en dan vind ik het wel weer even welletjes. Binnen nu en zeer korte tijd worden er weer 2 nieuwe websites opgeleverd en dit weekeinde komt weer mn trainingspaard voor dit seizoen :D

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:13

Ons wedstrijd seizoen begint ook weer bijna 11, 12 en 13 maart de eerste wedstrijden waar we zijn met de winkel en dan bijna elk weekend en zowieso 2 keer per maand een wedstrijd. Dan komt de website half maart ongeveer en dan zijn we weer een grote stap verder. heeft er iemand ervaring met wwwebdesigner???

foxy80

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:28

Hilda, grote plannen! En die fotolijsten zijn gaaf, ik ben bv wel wild van dat krijtbord, dat zou wel in onze toekomstige woonst passen in de keuken.

Yucca, puik plan met de vogelhuisjes maar let er wel op dat ze niet gejat worden door kinderen of bouwvakkers. Wij zijn zelf aan het bouwen en er gebeurt vanalles op de werf telkens we onze hielen lichten: materialen stelen, afval komen dumpen, kleine beschadigingen en het allerstrafste: de rest van de straat is al compleet bewoond...

Ik vind het allerfijnste van dit topic dat ik niet alleen ben met mijn sores en dat iedereen wel met inzinkingen en problemen kampt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:54

Poe, ik heb net iets 'engs' gedaan, ofja, ik vond het best spannend om te doen.
Voor mijn eindexamen aan de fotovakschool wil ik graag een eigen expositie organiseren. Het moeten hele grote doeken worden die worden neergezet in een weiland (buiten dus). Alleen kost het laten maken van die doeken natuurlijk flink wat geld. Daarom ben ik nu opzoek naar sponsoren....heb een hele rits bedrijven gemaild en ook een paar kunstenaars/kunstmanifestaties gevraagd om info/tips/expositiemogelijkheden.

Heb al 1 reactie terug, iemand biedt zijn weiland al aan :D haha (al is dat het gene waar ik waarschijnlijk het makkelijkste aan kan komen...)

Hila, gaaf plan! Heb er zelf ook al eens aan gedacht, maar dan op gebied van groen. Maar vooralsnog is het me een beetje teveel werk om het te organiseren.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:01

wwwebdesigner is dat een persoon?
ik bouw braaf alles zelf. nouja....de ene site doe ik zelf, de andere is een oscommerse shop die ik ombouw naar mijn smaak. De standaard looks van osc. vind ik echt 3x niks.
(en dat voor iemand die amper html en php kan lezen)

vinden jullie het trouwens prettig als een (web)winkel een spaarsysteem heeft?(als klant zijnde)
zou je zelf een spaarsysteem willen gebruiken?(als ondernemer zijnde)
ik denk er over een spaarsysteem in te bouwen namelijk

Haha foxy, inzinkingen. Ja af en toe denk ik wel eens, waar ben ik aan begonnen.

Hihi gewoon brutaal zijn Yucca. Waarom vraag je niet of je een gratis doek mag in ruil voor hun website er met grote letters erbij?
zoiets als dit doek is gedrukt door .......
wie niet waagt wie niet wint.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:16

Gaaf plan Yucca!

Ik was vorige week trouwens bij de Action en zag deze standaards liggen bij de fotolijsten. Heb er gelijk van elk formaat 1 mee genomen, want voor de prijs kon ik ze niet laten liggen :+ Ze waren ook een stuk goedkoper dan ze bij de groothandels etc. zijn :j

Afbeelding

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:22

@ holly, gaaf idee juist over het inbouwen van een spaarsysteem! Ik zal als klant, daardoor niet sneller bij jou kopen, maar als ik toch al bij je koop zou ik het wel leuk vinden!
En wat voor iets zit je te denken, bij een X bedrag gespaard een Y bedrag korting?

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:26

Heeft iemand nog een goede tip!?

We willen graag zelf een website bouwen. Belangrijk is, dat er een webshop bij is. We willen het zelf een website 'bouwen' en we zijn niet heeel handig, maar met een beetje oefenen komen we een eind!

We zijn nu bezig op novosite.nl maar waar we tegen aan lopen bij hun webshop, dat je alleen groepen kan maken en geen submapjes..

Verder zijn we wel heel te vreden over novosite, en zo iets zoeken we eigenlijk weer :)

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:25

Soraya85 schreef:
Heeft iemand nog een goede tip!?

We willen graag zelf een website bouwen. Belangrijk is, dat er een webshop bij is. We willen het zelf een website 'bouwen' en we zijn niet heeel handig, maar met een beetje oefenen komen we een eind!

We zijn nu bezig op novosite.nl maar waar we tegen aan lopen bij hun webshop, dat je alleen groepen kan maken en geen submapjes..

Verder zijn we wel heel te vreden over novosite, en zo iets zoeken we eigenlijk weer :)

Joomla + virtuemart! Simpel en erg fijn om mee te werken. Mijn webshop is er ook mee gebouwd.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:11

Dank je wel voor de tip! Je website en indeling webshop ziet er goed uit!!

Ik ga even kijken, dank je wel!!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:18

he grappig HR, hoe zit dat met die msn knop?

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:20

Is zie rechtboven in het hoekje wel een NL vlag... maar krijg alleen een soort van uitleg in het NL. Maar de rest blijft engelstalig of doe ik iets verkeerds.

Als de rest geheel in het engels is, moet ik afhaken, dat gaat hem voor mij niet worden :n

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:28

Ik ben ook weer benieuwd naar jullie mening.

Ik denk er over om op mijn site te gaan vermelden dat men een bruidsreportage heet vanaf ...euro, een album vanaf ... euro, een boek vanaf ... euro en dat men contact kan opnemen om een voor hen op maat gemaakte offerte/prijsopgave.

Het gebeurt namelijk best wel dat men dan zegt we denken aan de reportage voor 300 euro en dan komt de dagplanning en dan blijkt dat ze de hele dag fotografie willen.

Ook heb je dan al contact en kan het zijn dat je daardoor gemakkelijker een klant binnen kan halen.

Wat vinden jullie?
Ik zie beide voorbij komen bij collega fotografen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:41

Lijkt mij nogal onduidelijk. Je kunt dan in mijn optiek beter pakketprijzen hanteren en daarnaast op maat gemaakte offertes. Vanaf prijzen vind ik zo onduidelijk. Net als vakanties shoppen. 2 weken spanje vanaf 279,-. Als je uiteindelijk wilt gaan boeken ben je alsnog 600 kwijt...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:46

Deze strategie werkt bij mij ook alleen ergernis op. Bijgedachte is dan gelijk: mooi, welke kosten komen daar dan nog bij en nu kan ik nog zelf gaan tellen ook.

Mede daarom ga ik het in mijn toekomstige webshop eruit gooien want nu heb ik dit ook bij bepaalde producten staan.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:52

Als ik zo even denk.. zou ik gaan voor een aantal pakketopties (bv basis, uitgebreid, luxe)
En erbij vermelden dat een op maat gemaakt pakket bespreekbaar is.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:10

Ik ga het zelf wel op mijn website zetten denk ik. Dus wat meer gespecificeerde prijzen zodat mensen meteen een idee hebben.

Bij het zoeken naar een fotograaf voor de bruiloft heb ik heel erg op de prijs gelet. Ik vond het erg irritant dat je bijna nergens prijzen kon vinden. Hoeveel offertes gaat iemand opvragen? Ik niet zoveel hoor.
Als ik dan bij een fotograaf zie dat een bepaald pakket 300 euro kost en er staat ook precies bij wat daarbij zit dan vind ik dat erg fijn. Mocht ik dan meer willen dan dat, dan weet ik wel dat het uiteindelijk meer gaat kosten maar ik weet ook meteen dat ik niet bij een "2500 euro per dag fotograaf" ben beland en dat het dus nuttig is om hier een offerte op te vragen :j

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:21

niet zo slim hilda, als mensen aan raadsels mee moeten doen haken ze af.
stel dat jijzelf de klant bent en je hebt 3 sites gevonden. 1 zonder prijzen, 1 met vanaf prijzen en 1 met een vaste prijs. wie heeft jouw aandacht dan het meest getrokken?
mensen wllen in 1 opslag alles duidelijk hebben. als ze moeite moeten doen iets te zoeken ben je de helft daarmee al weer kwijt.

ook zo'n afhaken zijn bv de verzendkosten. mensen vergelijken die gewoon.
het is soms nog best frusti hoor waar je allemaal aan moet denken waarover iemand al kan gaan zitten piepen.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:29

Hilda79 schreef:
Marja, hoe serieus neem je je "bedrijfje"? Je hele post komt op mij over als een puber die het wel grappig vind maar geen serieuze ambitie heeft.
Als je serieus bent dan kun je beter stoppen met alles te verkleinen dat komt veel serieuzer over en dat zullen klanten dan ook zo zien.

Sorry, ik begrijp je even niet? Het eerste deel van mijn post ging over een student company. Een soort fictief bedrijfje wat ook al tijden geleden is en dus niet mijn bedrijfje was maar onderdeel van studie.

Mijn eigen bedrijfje is kleinschalig en dat moet het ook blijven. Maar ik neem het wel serieus en begrijp ook niet waar je uithaalt dat dat niet zo zou zijn? Ik begrijp niet wat je bedoelt met 'verkleinen'. Wat verklein ik dan, kun je dat uitleggen?

Ik hoor graag van je. Groetjes Marja

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:57

Holly, ik heb eerder ook eens aan spaarsysteem gedacht. Helaas is dit (nog) niet in te bouwen met mijnwebwinkel.nl

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:59

hoe keek/kijk jij tegen een spaarsysteem aan sjors? waarom koos je daarvoor?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:03

Ik heb toch wel een aantal vaste klanten die bijna maandelijks terugkomen, en ik vind dat daar wel wat tegenover mag staan voor ze. Stuk klantenbinding dus.
Bovendien denk ik er meer mensen mee naar de website krijg, zeker als ze al eens eerder iets hebben gekocht.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:41

holly schreef:
niet zo slim hilda, als mensen aan raadsels mee moeten doen haken ze af.
stel dat jijzelf de klant bent en je hebt 3 sites gevonden. 1 zonder prijzen, 1 met vanaf prijzen en 1 met een vaste prijs. wie heeft jouw aandacht dan het meest getrokken?
mensen wllen in 1 opslag alles duidelijk hebben. als ze moeite moeten doen iets te zoeken ben je de helft daarmee al weer kwijt.

ook zo'n afhaken zijn bv de verzendkosten. mensen vergelijken die gewoon.
het is soms nog best frusti hoor waar je allemaal aan moet denken waarover iemand al kan gaan zitten piepen.

Persoonlijk denk ik dat hier wel een goed punt wordt gemaakt!
Je redenering snap ik helemaal, Hilda! Zelf wil ik ook dat mensen contact opnemen, zodat ik ze kan overtuigen, maar ik denk dat je met bruidsreportages beter pakketten aan kunt bieden en 1 optie met een op maat gemaakt pakket.

Om hier even op door te gaan... Wat is dan beter? De fotografie en album apart aanbieden, zodat je aan de hand van je planning de fotografie kan kiezen en later het formaat en zo van het album? Of in pakketten aanbieden? Bijvoorbeeld: Zoveel uur fotografie icm dit en dit album (en nog veel meer, maar dat even tenzijde!)?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:53

Nou Marjatje, toen je studentje was had je dus een bedrijfje en nu heb je geen groot bedrijfje maar een klein bedrijfje.
Zie je wat ik doe? Ik neem je niet serieus doordat ik al woorden verklein door er -je achter te zetten.
Als je tegen iemand zegt ik heb een klein bedrijf in ....... Dan komt dat serieus en volwassen over en neemt men jou en je kleine bedrijf veel serieuzer.

Klopt hoor Holly alleen heeft grote gros geen idee hoeveel tijd alles in beslag neemt. 9 van de 10 keer wordt de tijdsindeling samen met mij nog veranderd. Zo wordt er vaak gedacht dat ze voor make up en het haar een uur nodig hebben, een reportage in het park of elders in een kwartier klaar is, en ga zo maar door.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:09

Ik neem geen spaarsysteem, mijn vaste klanten kunnen zich "inschrijven" op mijn website (dan word alles automatisch onthouden als ze inloggen, kunnen ze ook bestelhistorie bekijken etc.) en daarmee kan ik goed bijhouden wie wat/wanneer heeft gekocht en dan ben ik van plan af en toe spontaan een kleinigheidje mee te sturen. Ik heb nu voor in het begin voor iedereen een kleinigheidje, een kluifje (zo'n klein schoentje) met een bedankbriefje voor de mensen die hondenspul bestellen en voor de katten heb ik een klein speelgoed dingetje, ook met een bedankbriefje uiteraard.

@Hilda: Ik ga mee met de anderen, als ik een dienst zoek op internet, wil ik daar prijzen bij zien. Ik heb niet altijd zin om offertes op te vragen of te moeten gokken naar de prijs, dan word ik chagarijnig, haha. Ik zou idd gewoon wat "pakketten" neerzetten, met de prijzen daarbij en als ze iets anders/iets extra's willen, dat daarvoor een offerte op maat gemaakt kan worden.

@11A: Je zou bijv. fotografie los aan kunnen bieden, het album los aan kunnen bieden en als je dit beiden wilt, dat je dan een mooi "pakketprijs" maakt.