Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 01:43

Ik ben het thuiszitten na 1,5 jaar nog niet zat hoor :D. Maar een leuke baan is welkom! Alleen is de vraag: hoe kom ik aan die leuke baan??????? Te weinig vacatures en degene die in aanmerking komen, zijn vervuld voor je een kans hebt gekregen. Je zou denken dat er in de omgeving van Utrecht genoeg te vinden is maar tot op heden geen succes :n. Ik heb te veel hobby's om me te vervelen dus dat is geen probleem. Alleen is het financieel wel leuker om te werken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:18

En weer 2 gesprekken gepland :D Het gaat hier als een stekker bij mij.. Nu maar hopen dat ik word aangenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:21

Ik ga morgen op gesprek in het ziekenhuis ik hoop dat dat wordt...
Denk dat ik dat gewoon ga doen, dan zien we wel!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:21

weet iemand hoe het zit als je een uitkering hebt voor 36 uur en je gaat 2 weken ergens 40 uur werken.
trekken ze dan 80 uur af van je uitkering of krijg je dan gewoon 2 weken geen uitkering?

Joolien en Purny succes! Hopen dat het lukt!

Ik kan misschien 2 weken ergens werken vanaf volgende week,.. maar die hebben weer bijna geen budget dus dan zal het wel weer naar een 18 jarige gaan ;-)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:42

Ik had afgelopen donderdag toch die sollicitatie!? Waarvan ik m'n motivatiebrief geniaal vond. Ik werd uitgenogdigd op basis van 0 ervaring (op studie na!).. Had een GEWELDIG sollicitatiegesprek! Zag gisteravond dat de vacature van monsterboard was.. Belde net...

and I've got the job!! *\o/* *\o/*

Hoewel ik absoluut niet op zoek was naar een nieuwe baan, kon ik deze tijdelijke functie absoluut niet laten schieten! Ik ben zooooooooo blij ermee!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:43

Gefeliciteerd!!! :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:51

Gefeliciteeeerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:08

Super zeg, gefeliciteerd :D

Via een collega van me kwam ik ook weer op een leuke vacature. Een communicatiefunctie bij een zorgaanbieder voor 16 uur per week. De functie sprak me erg aan, alleen jammer dat het zo weinig uren zijn. Nu gaan we natuurlijk weer richting de zomer en dan zul je hier en daar wel uren extra kunnen werken. En daarnaast lijkt het me gewoon heel fijn om iets in mijn 'eigen richting' te doen. Wellicht dat er in de toekomst plek is voor meer uren. Ik kan ook bij mijn huidige werkgever blijven werken, daar heb ik een 0-uren contract en ben ik altijd nodig. De uren die ik wil werken kan ik in overleg indelen, dus dat is ideaal om mee te combineren. Belastingtechnisch niet de meest voordelige optie, twee verschillende werkgevers, maar dan heb ik in ieder geval een baan die me leuk lijkt en een stabiel inkomen.

Ik heb een leuke brief gestuurd, nu nog ff aangenomen worden! Toevallig vanavond een etentje met iemand die daar al jaaaaren werkt, die kan misschien wel en goed woordje voor me doen :D Duimen jullie voor me?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:27

Gefeliciteerd Ier!

@Kieffer: vanavond dus even netwerken? Maar het is wel handig als je er al iemand kent ;).

Kreeg net een vacature door voor een fin.adm. medewerker, precies wat ik zoek. Helaas maar voor 8 uur. Net te weinig. Dubbele zou voor mij perfect zijn. Van de andere functie heb ik helemaal niets meer gehoord. Gisteren geschreven, had toch wel een bevestiging verwacht....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:29

Gefeliciteerd Ier!
Ben toch wel erg benieuwd naar je geweldige sollicitatiebrief................

Een kruiwagen is natuurlijk wel ideaal om ergens binnen te komen. Nog even afwachten dus. Succes ermee.

Heb net weer een aantal geweldige vacature's gevonden.
Heb met allen 0,0 ervaring, maar lijken me echt super jobs.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:32

Inderdaad, ff netwerken :) Die kennis is de beste vriendin van mijn moeder, kennen elkaar van de zwangerschapsgym. Haar dochter is weer mijn beste vriendin, dus dat moet wel goedkomen :) Ze werkt er al jaren. Daarnaast denk ik eigenlijk ook zonder haar hulp wel een meerwaarde te kunnen bieden voor deze functie, ik heb er wel vertrouwen in :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:37

Wat mij nu opvalt is dat het nu heel moeilijk is om een baan te vinden die nog enigszins betaalt.
Het is vakantietijd en er zijn zoveel jonge mensen die voor veel minder willen werken.
Dus bij de vakantiebanen maak je eigenlijk ook al geen kans.

Plus dat je natuurlijk heel goed moet opletten wat je aanneemt ivm je uitkering. Als je voorheen meer verdiend hebt en je gaat nu voor een stuk minder werken heb je straks helemaal een probleem als je weer een uitkering krijgt,..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:19

En ik heb vandaag mijn theorie examen Beveiliger 2 gehaald. Nu nog een stage adres vinden, maar dat moet als het goed is een stuk makkelijker worden nu ik theorie binnen heb. En hoop eigenlijk dat het een betaalde stage kan vinden. Anders moet ik huidige baan aanhouden en dat word lastig combineren.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:40

Qizz schreef:
weet iemand hoe het zit als je een uitkering hebt voor 36 uur en je gaat 2 weken ergens 40 uur werken.
trekken ze dan 80 uur af van je uitkering of krijg je dan gewoon 2 weken geen uitkering?

Joolien en Purny succes! Hopen dat het lukt!

Ik kan misschien 2 weken ergens werken vanaf volgende week,.. maar die hebben weer bijna geen budget dus dan zal het wel weer naar een 18 jarige gaan ;-)

Je moet even aan het uwv doorgeven dat je tijdelijk werk hebt. Dan sturen ze je 2 formulieren op die je moet invullen. 1 met de gegevens en 1 voor je gewerkte uren. Deze stuur je weer terug en word het verdiende loon met je uitkering verekend.
Zorg alsjeblieft dat alles correct is en ook echt op tijd terug stuurt anders krijg je allemaal boze mensen aan de telefoon die denken dat je de boel oplicht. Of je krijgt gelijk een dreigbrief dat ze je uitkering stop gaan zetten.

Tja hoe gaat het hier. Niet zo lekker.
Redelijk enthousiast begonnen aan het zoeken naar een baan en opleiding in de gehandicapten zorg. Nu had ik vandaag een gesprek bij het uwv met een coach van de zorg en welzijns afdeling om eens te kijken wat de mogenlijkheden zijn kwa werk en scholing. Maar gezien mijn rugverleden en een opleiding in het vooruitzicht met werkzaamheden op ALLE afdelingen is mij toch afgeraden dit te gaan doen. Ze adviseerde het dan toch in de administratie te gaan zoeken hoe zuur dat dan ook is.

Bij thuiskomst lag er nog een fijne brief van het UWV met de mededeling dat per 14 juni mijn ww afloopt. Het ziet er dus naar uit dat ik niet meer onder de bijstand uitkom. Dan ben je dus 35.

Heb nog wel een paar soll. lopen maar verwacht daar ook niet veel van omdat het functies zijn bij bedrijfen waar ik het al eerder heb geprobeerd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:46

Cowgirl schreef:
Tja hoe gaat het hier. Niet zo lekker.
Redelijk enthousiast begonnen aan het zoeken naar een baan en opleiding in de gehandicapten zorg. Nu had ik vandaag een gesprek bij het uwv met een coach van de zorg en welzijns afdeling om eens te kijken wat de mogenlijkheden zijn kwa werk en scholing. Maar gezien mijn rugverleden en een opleiding in het vooruitzicht met werkzaamheden op ALLE afdelingen is mij toch afgeraden dit te gaan doen. Ze adviseerde het dan toch in de administratie te gaan zoeken hoe zuur dat dan ook is.

Bij thuiskomst lag er nog een fijne brief van het UWV met de mededeling dat per 14 juni mijn ww afloopt. Het ziet er dus naar uit dat ik niet meer onder de bijstand uitkom. Dan ben je dus 35.

Heb nog wel een paar soll. lopen maar verwacht daar ook niet veel van omdat het functies zijn bij bedrijfen waar ik het al eerder heb geprobeerd.

:(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:18

Hier nog mensen die heel goed zijn in het schrijven van sollicitatiebrief. Heb mogelijk een stage gevonden. :=

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:19

Hier een vacature die wij hebben lopen. :)

Wij zijn door het hele land op zoek naar nieuwe collega’s, die willen binnenstromen in de functie van verkoop adviseur.
Dit houd in dat je voor onze opdrachtgevers, nieuwe en bestaande klanten gaat bezoeken om ze kennis te laten maken met nieuwe producten en diensten.
Een voorbeeld hier van is door middel van contracten van bepaalde bedrijven te adviseren bij de klanten thuis.
Je weet ze te overtuigen van de kwaliteit van de producten en diensten!

Kortom, een nieuwe uitdaging voor commerciële toppers!

Wij vragen:
- Representativiteit
- Zelfstandigheid
- Communicatieve vaardigheden
- Doorzettingsvermogen

Wij bieden:
- Een vast basissalaris
- Een aantrekkelijke bonusregeling
- Auto van de zaak
- Opleidingsmogelijkheden
- De mogelijkheid om door te groeien naar een leidinggevende positie
- Het kosteloos behalen van je auto- en/of motorrijbewijs

Interesse?
Mail je CV + Motivatie naar J.vanderschoot@miec.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:44

Ik ben niet commercieel ingesteld helaas :o

Net weer bij de nutteloze uwv dame geweest.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:49

En zo te merken weer zonde van je tijd geweest.

Brief bijna af en ga ik zo versturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:50

Marcella schreef:
En zo te merken weer zonde van je tijd geweest.

Brief bijna af en ga ik zo versturen.

Uiteraard :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:54

En dan lopen ze te klagen dat ze zo moeten bezuiningen. Als nu eens mensen op die plekken zetten waar je wat aan heb. Dan heb je volgens mij een eerste bezuiniging.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:24

UWV gaat ook bezuinigen; de helft van de werkbedrijven gaat dicht. Als ze nu eens efficiënt gaan werken, dan wordt het misschien nog eens wat. Na hooguit 2-3 maanden heb je weer een nieuwe werkcoach. Ik heb nu al de 5e werkcoach (ken ik alleen van naam) maar tot op heden nog geen vacatures gezien. Nou ja, ik sta ook pas 1,5 jaar ingeschreven en sinds krap 1 jaar een WW. Volgens mij heb ik eerder werk door buiten het UWV te zoeken dan "in samenwerking met" het UWV. Tja, het zijn en blijven ambtenaren :z. Er is maar een wachttijd van 3 maanden voor ik bij een arbeidsdeskundige terecht kan. En dat is dan alleen nog maar voor een kennismakingsgesprek. Dan "moet" die nog gaan zoeken naar een passende functie. Helaas lopen de meningen over wat passend is, ook nogal uit elkaar: wat UWV passend vind, vind ik niet passend. Om 8)7 van te worden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:58

patpen schreef:
UWV gaat ook bezuinigen; de helft van de werkbedrijven gaat dicht. Als ze nu eens efficiënt gaan werken, dan wordt het misschien nog eens wat. Na hooguit 2-3 maanden heb je weer een nieuwe werkcoach. Ik heb nu al de 5e werkcoach (ken ik alleen van naam) maar tot op heden nog geen vacatures gezien. Nou ja, ik sta ook pas 1,5 jaar ingeschreven en sinds krap 1 jaar een WW. Volgens mij heb ik eerder werk door buiten het UWV te zoeken dan "in samenwerking met" het UWV. Tja, het zijn en blijven ambtenaren :z. Er is maar een wachttijd van 3 maanden voor ik bij een arbeidsdeskundige terecht kan. En dat is dan alleen nog maar voor een kennismakingsgesprek. Dan "moet" die nog gaan zoeken naar een passende functie. Helaas lopen de meningen over wat passend is, ook nogal uit elkaar: wat UWV passend vind, vind ik niet passend. Om 8)7 van te worden.

IK heb van mijn UWV coach welgeteld 1 vacature binnen gekregen. En dat in 1,5 jaar tijd *\o/*
Om nog maar te zwijgen over hoe het vorig jaar ging met mijn reintegratieburo...geen wonder dat ze moeten bezuinigen want dat was echt weggegooid geld en dat vond ik heel erg want iedereen betaald daar aan mee en het leverde niks opp behalve frustraties.

Kan je dus de hand schudden.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:38

Cowgirl: dat is er al 1 meer dan ik heb gehad _O-. Ik heb van laatste werkgever een outplacementtraject aangeboden gekregen. Meer aan gehad dan UWV. Helaas geen baan opgeleverd maar wel veel tips. Traject is gestopt omdat mijn contract afliep en ik een bezwaarprocedure ben aangegaan met UWV. Weinig opgeleverd, nog steeds verschil van mening......

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:40

Thanks allemaal!!

CowGirl, balen dat het bij jou nog steeds knudde gaat.. :(:) Veel succes ermee!!

Voor de rest ook: kop op!! Op ieder potje past een dekseltje..