Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Qizz schreef:weet iemand hoe het zit als je een uitkering hebt voor 36 uur en je gaat 2 weken ergens 40 uur werken.
trekken ze dan 80 uur af van je uitkering of krijg je dan gewoon 2 weken geen uitkering?
Joolien en Purny succes! Hopen dat het lukt!
Ik kan misschien 2 weken ergens werken vanaf volgende week,.. maar die hebben weer bijna geen budget dus dan zal het wel weer naar een 18 jarige gaan
Cowgirl schreef:Tja hoe gaat het hier. Niet zo lekker.
Redelijk enthousiast begonnen aan het zoeken naar een baan en opleiding in de gehandicapten zorg. Nu had ik vandaag een gesprek bij het uwv met een coach van de zorg en welzijns afdeling om eens te kijken wat de mogenlijkheden zijn kwa werk en scholing. Maar gezien mijn rugverleden en een opleiding in het vooruitzicht met werkzaamheden op ALLE afdelingen is mij toch afgeraden dit te gaan doen. Ze adviseerde het dan toch in de administratie te gaan zoeken hoe zuur dat dan ook is.
Bij thuiskomst lag er nog een fijne brief van het UWV met de mededeling dat per 14 juni mijn ww afloopt. Het ziet er dus naar uit dat ik niet meer onder de bijstand uitkom. Dan ben je dus 35.
Heb nog wel een paar soll. lopen maar verwacht daar ook niet veel van omdat het functies zijn bij bedrijfen waar ik het al eerder heb geprobeerd.
patpen schreef:UWV gaat ook bezuinigen; de helft van de werkbedrijven gaat dicht. Als ze nu eens efficiënt gaan werken, dan wordt het misschien nog eens wat. Na hooguit 2-3 maanden heb je weer een nieuwe werkcoach. Ik heb nu al de 5e werkcoach (ken ik alleen van naam) maar tot op heden nog geen vacatures gezien. Nou ja, ik sta ook pas 1,5 jaar ingeschreven en sinds krap 1 jaar een WW. Volgens mij heb ik eerder werk door buiten het UWV te zoeken dan "in samenwerking met" het UWV. Tja, het zijn en blijven ambtenaren. Er is maar een wachttijd van 3 maanden voor ik bij een arbeidsdeskundige terecht kan. En dat is dan alleen nog maar voor een kennismakingsgesprek. Dan "moet" die nog gaan zoeken naar een passende functie. Helaas lopen de meningen over wat passend is, ook nogal uit elkaar: wat UWV passend vind, vind ik niet passend. Om
van te worden.