Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:37

Georgette schreef:
Wie van jullie met een draaiende webwinkel heeft ook wel een enquetes laten invullen? Ik ben eventueel van plan een enquete in elkaar te zetten, zodat ik hopelijk te weten kom wat klanten vinden van het assortiment/prijzen/service enz.

Ja heb ook weleens een enquete in laten vullen. En momenteel staat er nog 1 online op mijn site. Erg handig om informatie te krijgen en erachter te komen wat je klanten willen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:49

Ik heb er ook aan zitten te denken. Lijkt me goed om te weten of je op de goede weg bent met diverse zaken. Ik heb wel een keer mijn stalgenoten gevraagd om kritisch te kijken naar mijn webshop en gewoon eerlijk hun mening te geven over van alles en nog wat. En daar heb ik toen echt wel wat aangehad. Zaten bruikbare punten tussen.

Ik heb straks 2 weken vrij en dan wil ik toch ook eens goed kijken of ik mijn assortiment zo wil houden, nieuwe dingen wil toevoegen, andere artikelen uitverkopen etc. In december sta ik op een kerstmarkt, dus dan kan ik mooi mijn restanten uitverkopen voor spotprijzen. In oktober of november wil ik ook nog een markt doen, maar ik moet nog even een goede zoeken. Dan hoop ik in januari met mijn nieuwe website en vernieuwd assortiment een goede start te maken voor 2011.

Nog eens even een vraag over die uren registratie. Ik heb gelezen dat je minimaal 1225 uur per jaar bezig moet zijn met je eigen bedrijf om als ondernemer te worden bestempeld. Dus als je dat aantal uren niet haalt, ben je gewoon een particulier die wat bijverdient? Of zie ik dat nou verkeerd?

Xono, lekker op tijd toch met je belastingaangifte?

XoNo

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:15

Iets té Paan :D Nja, dan heb ik nu al 2 maanden gehad en hoef ik er straks nog maar 1 :))

Paan: nee, je bent nog steeds ondernemer hoor als je het urencriterium niet haalt, maar het banketstaaf is eigenlijk, dat als je 1100 uren maakt, dat je over al je verdienste belasting moet betalen en als je de 1225 uren haalt, dat je dan eigenlijk geen belasting hoeft te betalen (nja, je krijgt een bepaalde belastingkorting, de meeste klein ondernemers die ik ken betalen door deze korting praktisch geen inkomensbelasting). Tikkie apart, maargoed, zo zit het in elkaar :\ Ik kom er helaas niet aan en betaal dus over al mijn verdiende geld een fiks bedrag aan belasting |(

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 11:09

@HF, jawel zeker leuke dingen, heb perspectief op een erg leuke opdracht! Klinkt positief je gesprek bij de KvK!
@Paan, handige link! Xono legt idd al uit hoe het zit met dat urencriterium, je kunt daarmee dus belastingvoordeel krijgen.
@Joyce, he wat minder dat ze op je werk toch last hebben van de crisis.

Ik ga deze week mijn eerste BTW-aangifte invullen, ben eens benieuwd. Moet haast wel lukken, want heb alles netjes bijgehouden. Best gaaf eigenlijk, toch alweer drie maanden op weg.

He andere vraag, doen jullie ook aan sponsoren? Ik wil dat wel gaan doen, maar probeer dat wel bewust te doen naar evenementen e.d. toe die mij waarschijnlijk ook iets op kunnen leveren. Ik sponsor wel de politiehondenkeuring (pap is lid) en onze eigen ponydressuurwedstrijd.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:46

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:45

Heb contact gehad met organisatie van de gezondheids beurs en ik krijg een kosten plaatje toe gestuurd.Weet eigenlijk al dat dat best hoog is.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:42

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 14:53

Ik had Julien's advertentie ook al gespot, echt top bezig meid, ben benieuwd naar je website!

@Marleen, aan zo'n grote beurs zitten idd vast wel wat kosten, maar als dat genoeg oplevert is dat niet erg.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:01

Ja, ik had die advertentie van de dressuurhoedjes ook gezien.
HEEL VEEL SUCCES maar het ziet er in elk geval toppie uit!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:30

Nou, definitief slecht nieuws op het werk... Iemand moet zowieso 5 uur minder per week gaan werken in ons filiaal... Dus we hebben 3 opties:

- Mijn collega moet minder gaan werken (is eigenlijk geen optie, want ze kan precies rond komen van dr huidige loon, omdat ze maar voor 32 uur is aangenomen)

- Onze parttimer ontslaan of op een nul-uren contract zetten, maar dat komt op hetzelfde neer, want daar gaat ze niet mee akkoord gezien ze maar 7 uurtjes per week werkt, dus als ze nog minder ingezet word, zoekt ze een andere baan. En inprincipe kunnen we ook niet zonder parttimer, want dan hebben we niemand om op terug te vallen, staan al met minimale bezetting.

- Of ik moet 5 uur minder gaan werken, dus dan werk ik nog maar 31 uur en dat is natuurlijk leuk, zo weinig werken, maar financieel vind ik dat echt niet grappig...

Het is dus kiezen uit 3 kwaden en vind het allemaal maar moeilijk... Aan de ene kant zou ik best minder willen werken, zodat ik dan meer met mn eigen onderneming bezig kan zijn. Maarja, dat is nog totaal niet van de grond en ik zag die inkomsten meer als leuk voor erbij, zodat ik er niet afhankelijk van ben.

Anders moet ik ander werk gaan zoeken, maar dat vind ik ook weer zo definitief.... En de andere optie is toch serieus na gaan denken over de honden uitlaatservice en helemaal de sprong in het diepe wagen (maar dat durf ik eigenlijk niet zo goed, haha. Vond mn webshop al wel stoer genoeg!).

Iemand tips?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:01

Kunnen jullie niet een beetje sam-sam doen?
Dwz de parttimer wat minder uren en je collega EN jij?
Dan delen jullie de ellende gewoon wat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:16

Het lastige is dat die meiden al op het minimum zitten. Mn collega werkt nog geen half jaar bij ons en is al aangenomen met een minimaal aantal uren, mn parttime collega heeft een paar maanden geleden ook al een grondige verandering in contract gehad en heeft toen op het punt gestaan wat anders te zoeken, dus als er nu WEER wat veranderd (zou dan de 3e keer worden binnen 1 jaar) zijn we haar zeker kwijt en dan krijgen we er ook niemand voor terug, waardoor ik elke keer op moet komen draven als we met problemen zitten en daar ben ik eigenlijk een beetje klaar mee ;) Dus ik ben de enige optie...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:30

Ja, als je het financieel kunt dragen en je schouders eronder zet zou je zelf iets minder kunnen gaan werken. Indien je dat financieel niet kunt rondbreien, dan zou ik toch je parttimer korten met het risico dat ze een andere baan gaat zoeken. Betekent wel dat je dus op kunt draven als er weer wat is.

Of toch je collega korten, met het risico dat ze weggaat...mag je daar dan wel iemand anders voor aannemen?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:44

Ik reageer weer even :) Had een tijdje weinig updates, maar las wel gewoon mee.

joyce, dit is misschien wat te simpel gezien, maar wat vind je vervelende/erger, minder uur werken of geen parttime kracht?

Mooie advertentie trouwens van die hoedjes!

Mijn analyses voor mijn werkstuk gaan best goed :) Over 10 a 11 analyses kan ik beginnen met mijn eigen bedrijf opzetten!
De score so far:

0 niet kloppend (0-20%)

1 weinig kloppend (20-40%)

8 voldoende kloppend (40-60&)

5 ruim voldoende kloppend (60-80%)

7 goed kloppend (80-100%)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:53

Wat is er kloppend? :D

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:08

ìk ben bezig met het verkopen van producten op basis van Aloe Vera ,zowel voor mens als voor dier ! Zodra ik de producten binnen heb zal ik ze plaatsen op de site. En ik kan je zeggen ,het werkt echt. Daarnaast zoek ik ook nog distributeurs die dit ook willen gaan verkopen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 09:05

Mn collega korten kan ik haar niet aan doen met haar achtergrond, ze heeft door omstandigheden heel lang thuis gezeten, heeft eindelijk weer een baan waardoor ze alles op de rit kan krijgen en heeft net vorige week te horen gekregen dat haar contract verlengd word met een jaarcontract. Vind niet dat je kunt maken om zo iemand te gaan korten in haar uren, vooral omdat ik weet dat ze dan financieel niet meer rond komt en ze dan zeker weten weg gaat.

Parttimer weg wil ik niet, ik heb afgelopen 2 jaar ontzettend veel gewerkt waardoor ik er van de zomer helemaal doorheen zat. Daar begin ik nu net weer lekker van op aan het krabbelen (heb nu eigenlijk pas door hoe erg ik er toen doorheen zat) en als ik nu weer zo extreem veel moet werken, zit ik er binnen no-time weer doorheen. Ik kies nu voor mezelf en niet meer voor het bedrijf, dat heb ik genoeg gedaan, nu is het mijn tijd.

Dus uit eigen belang moeten mijn collega's blijven, maar dan snij ik mezelf alsnog in de vingers, haha. Dillema ;)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 09:31

Ja, dat is idd een dilemma.
Dan zit er niets anders op dan voorlopig even brood met pindakaas van de Aldi, goed zwempak halen (in overdrachtelijke zin) en een zwembrilletje, even diep ademhalen en dan na een goede warming-up HOPS in het diepe springen.

Wij helpen je wel ;-).

en nu ga'k gauw naar m'n paardjes!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:53

Hoi Joyce, ellende, dilemma. Het valt niet mee, lijkt me!
Maar een hondenuitlaatservice? Daar ben ik wel eens een beetje mee bezig geweest en naar het schijnt is er veel vraag (afhankelijk waar je woont natuurlijk, maar je zou eens een onderzoekje kunnen doen)Een vette boterham is het denk ik niet.

@Jaggie: in wat voor vorm sponsor jij? Een neef wil dat ik het concert van zijn rockband sponsor maar we weten niet precies hoe ik dat het beste kan doen. Mede vanwege mijn beperkte financieel budget.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:27

Tnxx allemaal voor de reacties!

Mn schoonzusje zit op dit moment een beetje met hetzelfde probleem, alleen is ze al werkloos (haar contract is niet verlengd), dus over anderhalve week gaan we ff een dagje bij elkaar zitten om de boel eens door te spreken. Misschien dat we elkaar een beetje op weg kunnen helpen en wat ander licht op bepaalde zaken kunnen werpen!

@Lovepaints: Pfoe, sponsoren van een rockband, lastig hoor... Je moet natuurlijk bedenken hoe je je naam onder de aandacht kunt brengen bij een stel rockers... Ik als concert liefhebber zit eens te denken hoe je op kunt vallen bij het publiek... Dan zouden de bandleden eigenlijk super gave t-shirts aan moeten trekken met je naam/website erop enne, grote flyers/stickers op de speakers (die op het podium staan) plakken. Er zijn vast nog wel wat dingen te bedenken. En hoe wil hij gesponsord worden, met geld? Of willen ze kleding en spullen voor het optreden?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:56

XoNo schreef:
Wat is er kloppend? :D

Whaha, goeie :P Ik had al wat gepost, maar is al een tijdje geleden.
Ik maak karakteranalyses van paarden voor mijn profielwerkstuk (zit nu in vwo 6) en er zijn al 2 mensen die dat voor geld doen, dus dat wil ik ook gaan proberen :) Dit zijn de resultaten van de analyses die ik tot nu toe heb gemaakt

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 08:41

jaggie schreef:
@HF, jawel zeker leuke dingen, heb perspectief op een erg leuke opdracht! Klinkt positief je gesprek bij de KvK!
He andere vraag, doen jullie ook aan sponsoren? Ik wil dat wel gaan doen, maar probeer dat wel bewust te doen naar evenementen e.d. toe die mij waarschijnlijk ook iets op kunnen leveren. Ik sponsor wel de politiehondenkeuring (pap is lid) en onze eigen ponydressuurwedstrijd.

De crisis, pff, soms denk ik echt "ben ik wel goed bij mn hoofd dat ik juist NU een bedrijf wil beginnen" (en ik moet er dan straks ook echt van LEVEN, oei oei oei). Het geeft best wel stress. Volgens mij merk je het nu echt bij bijna elk bedrijf wel.

Jaggie, leuk dat je het lekker druk hebt met goeie dingen! Is dan een goed teken toch! Ik ben benieuwd, hopelijk kun je er straks wat meer over vertellen? En gefeliciteerd met je 3 maanden mijlpaal!

Die sponsorvraag: ja, ik ga dat wel doen. In eerste instantie ga ik alleen mezelf sponsoren, d.w.z. ik laat een paar reflectiehesjes bedrukken met de naam van de winkel en trek dat aan als ik ga hardlopen. Binnenkort wil ik ook eens een wedstrijdje gaan doen, dan kan ik het ook mooi aantrekken (en hopelijk heb ik dan een standje waar ik producten verkoop). Ik overweeg wel om dat later wat uit te breiden (T-shirts voor een damessportclubje, zoiets) maar ik kijk eerst wel even wat er gebeurt als ik er zelf in loop.

Hihi, da's nog een tip voor Joyce! Ik wil hetzelfde reflectiejasje MET reclametekst ook voor mijn 2 hondjes, want die gaan altijd mee hardlopen. En da's natuurlijk wel een heel ludiek, opvallen gezicht, zo'n trio met dezelfde teksten. Is jasjes voor honden met reclame toevallig een gat in de markt? Wie weet :+

Even off-topic en over hardlopen gesproken: gisteren mezelf een uur afgebeuld in het bos, een uur hardgelopen naast ruitertje/paard (zij rijden, ik lopen dus), lekker in het bos, HEERLIJK. Daarna is je hoofd echt weer helemaal leeg hoor! Dus als jullie er even doorheen zitten: ga hardlopen!!! :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:54

Jaggie,ik vraag 30 euro voor een flesje bloesem dat heb ik dan getest.Meer dan 5 in een uur kan ik er niet testen,en dan 3 dagen lang dan haal ik net de huur er uit.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:04

Hallo, Jullie vinden het vast niet erg als ik hier ook reageer.. Zit namelijk vol met allerlei ideeen en dingen voor een eigen bedrijf maar weet niet niet preccies hoe en wat.. Misschien doe ik hier nog wel wat op.. Gr marleen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:05

Welkom Dushi! Wat voor ideeen heb je/welke branche wil je wat gaan doen?