NHB Deurne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vera_pino

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:38

Tja annelin, niet iedereen is zo verschrikkelijk leuk als jij :P ... Dat is een feit ;) kunnen andere niks aan doen.

Vraag me zowiezo af waar iedereen is gebleven van de aanmeldingen want stond vorig jaar bij de administratie en daar lag me toch een stapel voor het HBO keek mijn ogen uit hadden 3 klassen kunnen worden. Kom je op school blijken er maar 12 daadwerkelijk van start te zijn gegaan.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:33

Dat is niet veel!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:20

er waren inderdaad 40 inschrijvingen voor de HBO, na de intakes enz waren er eigelijk nog 22 over en na de kickoffweek waren er nog maar 9 over :p

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:22

Silver_Bolly schreef:
er waren inderdaad 40 inschrijvingen voor de HBO, na de intakes enz waren er eigelijk nog 22 over en na de kickoffweek waren er nog maar 9 over :p

Wat houd de kickoffweek dan in dat er zoveel door afvallen? Maar ik hoorde inderdaad op de infodagen al dat na het 1e jaar al 70% is afgevallen :D

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:28

ik heb het een beetje verkeerd omschreven zie ik net, aan het begin van de intro waren we met 12(waarvan er 1tje in het 2e jaar zou beginnen) en na de kickoff week waren ze nog met 9, nog 1 iemand anders is ook in het 2e jaar begonnen en ik zelf ben afgehaakd. Kickoff week is zegmaar een week dat je al een beetje kennis maakt met de lessen, zowel theorie als de rijlessen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:11

Waarom ben je afgehaakt dan?

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:24

het was toch niet helemaal mijn opleiding

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 20:39

vera_pino schreef:
Tja annelin, niet iedereen is zo verschrikkelijk leuk als jij :P ... Dat is een feit ;) kunnen andere niks aan doen.

Haha, ja hoor Vera :P.. Heb je de verhalen van de koets niet gehoord bij de Intro? Iedereen stond stil van de nieuwe 1e jaars! Niet te geloven!

Maar wij hebben in onze, al vrij volle HBO-klas er 2 bij gekregen. We zijn nu met 23. Meer dan genoeg af en toe :P.. Helaas worden we dit jaar in slechts 3 rijgroepen verdeeld! Dat wordt nog flink chagrijnen en botsen denk ik :P..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:25

Pfff ik krijg er al zin in telkens als ik dit topic voorbij zie komen :') Maar eerst mijn diploma even binnenhalen... :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:59

Hé, vraagje...
Wat raden jullie aan;
-Eigen paard meenemen
-Paard in bruikleen nemen en meenemen
-Schoolpaard

We zitten nogal te tossen tussen eigen paard of bruikleenpaard....
Eigen paard, de aanschaf kan wel maar ja.... het zijn dieren, ze kunnen ziek worden...
Bruikleen zou eigenlijk het beste zijn imo, maar is daar wel animo voor??
Schoolpaard zie ik eigenlijk niet zo zitten :o omdat ik het liefste naar stage ook een paard mee zou kunnen nemen...

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:53

Bruikleen, en dan het liefst een schoolboek die de trucen al kent zodat je je niet hoeft te ergeren dat je je paard verknalt omdat de betreffende docent andere ideeën heeft.

Althans dat zou ik nu doen als ik in jou schoenen stond, en dan als ik klaar ben een eigen paard. Kost je het minste je kunt er goed mee aan de gang etc. Moet je wel een geschikte kanidaat vinden maar er zijn zat mensen die overhoop zitten met hun paard. Jij traint hem, betaalt desnoods stalling en hoefsmid. DA voor eigenaar. Zo heb ik het in het eerste jaar gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:01

Ok :j Tsja ik ben heel bang dat ik geen geschikt paard o.i.d. vind :o maar dat komt vast wel goed.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:59

Ik ben het niet helemaal eens met vera_pino! Een paard in bruikleen nemen vind ik link. Het is wel een paard van iemand anders en als er wat gebeurd.... Deurne is voor de meeste paarden erg zwaar. Ze worden goed en flink aan het werk gezet. Je kunt een paard dat je in bruikleen neemt niet met een blessure ff snel terug geven aan de eigenaar.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:11

Zo zie ik het ook helemaal niet maar als je mijn mening vraagt geef ik mijn mening. En als je goede afspraken kunt maken met eigenaar óók over blessures. Dan is het in mijn ervaring juist fijn. En het paard netjes terug brengen is ook belangrijk

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:38

Sorry! Die reactie was niet bedoeld om je aan te vallen! Ik gaf ook alleen maar mijn mening ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:38

:)) Ik vind het alleen fijn als het van 2 kanten belicht wordt! ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:04

Mag ik me hier ook melden?
Ik ga als ik slaag volgend jaar ook Deurne doen, best spannend, maar ik heb er wel heel veel zin in!
Waarschijnlijk ga ik paardensport doen. Ik heb dit topic nog niet doorgelezen, maar er zijn er vast meer die volgend jaar paardensport gaan doen? :)

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:07

Ik wil na mijn middelbare opleiding ook zeker naar een paardenschool :) en deurne spreekt me wel aan .

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 11:11

Ik wou graag een eigen paard. heel simpel; ik wou graag zeker zijn van een paard op stage waarmee ik dus vast mee aan het werk kon. Op stage laten ze je niet echt een vast paard rijden, uit mijn ervaring dan.. ;). Verder wou ik graag op concour en de verantwoording dragen voor een dier dat 100% van jezelf is. Tuurlijk geloof ik wel dat je met goed overleg een heel eind kunt komen, maar toch een beetje onzekerheid hou je.

bovendien wou ik liever geen schoolpaard, je weet niet wat je krijgt en je hebt elk jaar iets nieuws terwijl het niveau ook mee stijgt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:55

Ik wil graag ook een eigen paard meenemen :j moet helaas wel dit jaar m'n pony's verkopen...
maar dat is niet anders. Hoort erbij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:48

Mijn pony's blijven gewoon hoor :o Kan ze niet missen :))

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:16

Ik heb niet zoveel aan 2 pony's waar je in principe niets mee kan, maar die je wel nog in kosten hebt. Vind het ook zonde voor die pony's, die genieten echt als je met ze werkt. Komt bij dat als ik terug kom ik 19 ben. Wat moet je dan met pony's? Word ook te groot dus die keuze is snel gemaakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:33

Is te begrijpen :)
Ik rijd er sowieso niet op ;) zijn shets :)) dus dat van te groot gaat niet op.
Maar hopen dat je een fijn plekje voor ze kan vinden dan :)

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 18:04

Klinkt een beetje recht door zee, maar dan heb je financieel ook wat meer ruimte voor eventueel een ander paard of de school, die is ook niet goedkoop!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:52

Dat is het ook!
Hobby is al duur genoeg :)