sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki15

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:09

Ik meld me ook weer even. Bloos had vandaag een sollicitatie bij c1000 waar ik weer niet ben aangenomen Verdrietig ze zochten mensen voor in de bouwvak en dan ben ik net al die weken op vakantie dus dat word niks.. Dromen

Wie weet nog ergens iets wat in friesland is? Haha!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:02

mag ik, ik ben dislextys... En dat betekend niet dat ik mijn fouten goed kan praten... Maar om nu continu in elk berichtje te moeten horen wat ik allemaal fout schijf vind ik een beetje vervelend.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:16

Weet dat het heel irritant kan zijn, maar je kan het ook zien als voor je eigen bestwil. En aanleren om eerst nog een paar keer goed door te lezen voordat je plaatst.

Ben trouwens zelf licht dyslectisch. Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 08:54

En ook ik maak fouten, maar denk dat je op je volgende baan niet elke keer aan kan komen met het excuses dat je dyslectisch ben. Daarnaast kan je ook je berichten voor je ze plaatst eens rustig op je gemak doorlezen, dan haal je de meeste fouten er wel uit.
Wij zijn hier in het topic om elkaar te helpen bij het solliciteren, en ik probeer jou te helpen door je op je spelfouten te wijzen,

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:41

Dat iemand hier in het topic spelfouten maakt, wil natuurlijk niet zeggen dat diegene dat ook in brieven doet. Misschien laat hij/zij die wel doorlezen door bekenden, dat ga je toch niet met al je berichten hier op het forum doen? Haha! Dat het in de toekomstige baan geen excuus is gaat ook niet altijd op, want er zijn zat banen waarbij je niet of nauwelijks hoeft te schrijven.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:56

Ik lees mijn berichten vaak wel door. De fouten die ik zie verbeter ik dan ook altijd. Maar veel fouten zie ik niet eens omdat ik denk dat ik het op die manier schijf.

Stukken tekst op mijn website, of een nette brief laat ik ook altijd controleren door mensen die wel goed in nederlands zijn. Maar stukken tekst op een forum controleer ik zelf alleen, want als ik alles door word moet halen dan is posten op een forum dus echt niet leuk meer Boos!

En ik ben echt niet iemand die alles op dislexty stort. Want ik weet wel dat je van veel herhalen een boel leert.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:13

OK dan!

Dyslectie kan minder worden als je maar zelf verbetering probeer te doen. En zover als dat ik nu kan zien heb je alleen het woord dyslectie verkeert geschreven. Knipoog Als je bij mij fouten zie mag je me daar trouwens gewoon op wijzen.

Solliciteren loop niet zo vlot op het moment bij mij. Heb vorige week 4 brieven verstuurd, maar al 1 afwijzing binnen en voor de rest nog niks gehoord. En zit daarbij ook nog eens te wachten op salaris maand mei met vakantiegeld fijne ex-baas heb ik zeg. Hamer Boos!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:24

ik ben ook terug op zoek naar nieuw werk. Momenteel ben ik aan het werk als kassierster in een electrozaak, maar door vele omstandigheden zoek ik iets nieuws.

frustrerend hoor Haha!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:12

ik meld me ook. maandag een sollicitatiegesprek. voor echt werk, (daah alles is echt) maar waar ik voor geleerd heb..

iemand nog tips.. of een lijstje met standaart vragen??

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:19

Mag ik me hier ook melden?

Bijna klaar met m'n opleiding. Al zes brieven verstuurd en twee afwijzingen gehad. Ben benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren dat solliciteren.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:39

wat voor werk solliciteer je op?
succes alvast

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:57

Ach ben ook nog steeds zoekend.

En wachtten op salaris maand mei + vakantiegeld wat nu dus al zeker een maand te laat is. Hoor nu eigenlijk maand juni te ontvangen. Fijn hoor ex-bazen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:18

ben ook werkzoekende maar heb nog wel werk, al is het maar voor 5 weken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:32

Ik ga woensdag beginnen op schiphol in de bloemen winkel.
Ben me nu psychisch aan het voorbereiden na bijna 1,5 thuis te hebben gezeten. Moet om 6 uur s'ochtends beginnen.
Dat zal tegenvallen aangezien ik de laatste weken niet voor 2 uur slaap Bloos

7 Juli moet ik ook nog naar tilburg daar heb ik dan een intake gesprek voor een cursus reisbegeleider/Hostess met baangarantie(dus wie weet bevind ik me straks ergens op de malediven waar ik duiktripjes moet regelen voor rijke lui:P ). Ben zeer benieuwd.
Verder vond ik gister nog een vacature voor reserveringsmedewerker bij een luchtvaart maatschappij (inlc interne opleiding). Deze heb ik even doorgestuurd naar mijn reintegratie pief voor overleg).

Kortom nog steeds druk bezig te zoeken naar de juiste baan.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:55

Jolentius, er zijn niet echt standaard vragen die je kunt stellen, omdat het steeds om een ander bedrijf en ander werk gaat. Zorg iig dat je voor je gesprek al wat research hebt gedaan over het bedrijf en de functie.
A.d.h daarvan kun je vragen stellen over de dingen van het bedrijf en de functie die niet helemaal duidelijk zijn. Redelijk standaard vragen zijn: Hoe ziet een dag in deze functie eruit? Hoe is de werksfeer? Wie zijn mijn collega's/aan wie moet ik verantwoording afleggen? Wat zijn de groeimogelijkheden? Etc, etc.

Cowgirl, weet je dan al zeker dat de baan bij de bloemenwinkel niet voor langere tijd gaat zijn?

Ik mag over anderhalve week beginnen bij m'n nieuwe job, spannend!! Nagelbijten / Gniffelen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:06

hyawatta schreef:
succes alvast

Mijn voorkeur gaat uit naar educatie vacatures zoals natuur en milieu educatie en cultuureductie functies. Maar is lastige sector om er tussen te komen.

Dankje wel!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:09

Spannend allemaal hier.
@Jolentius, ik sluit me bij Arjette aan, ga even google-en op het bedrijf en stel vragen die jij zou willen weten.
@Cowgirl, succes, ik moet je eerlijk zeggen dat ik er absoluut geen moeite mee had om zo vroeg te beginnen de eerste dag, wel zorgen dat je om 10 uur 's avonds in bed ligt. Knipoog
7 juli wordt dus ook nog spannend voor je.
Succes alvast. Haha!
@Arjette, wat ga jij precies doen? Bloos Of heb ik er overheen gelezen?
@That's me. Ik zou zo 1,2,3 niks weten. Bloos
Succes iig met zoeken. *LOL*

Zit nog steeds ziek thuis. Verdrietig
Heb afgelopen zondag personeelsfeest gehad en iedereen vroeg wel hoe het met me ging, maar ik ben nog steeds duizelig en ontzettende koppijn. MRI is woensdag, en uitslag krijg ik pas 14 juli. Moet nog maar even volhouden. Bloos

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:53

Thats_Me schreef:
hyawatta schreef:
succes alvast

Mijn voorkeur gaat uit naar educatie vacatures zoals natuur en milieu educatie en cultuureductie functies. Maar is lastige sector om er tussen te komen.

Dankje wel!

Oke, ik zoek zelf iets in de dierensector, zoals dierenwinkel of iets lijkt me erg leuk, heb ook verschillende diploma's van dierenopleidingen, maar ook daar is ontzettend moeilijk tussen te komen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:55

Klopt. Ik heb de opleiding diermanagement gedaan richting natuur en milieu educatie dus weet alles af van de diersector. Maar goed zit je er eenmaal in dan is het wel eenvoudiger verder zoeken Ja

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:57

ja dat klopt maarder je erin zit haha.
vaak moet je ook geluk hebben dat je door stages kunt blijven hangen.
zit nu op kantoor dus dat is heel wat anders, en dat is echt absoluutniks voor mij.
zou ook blij zijn als het 18.00uur is.
en beter nog als het 1 aug is dan ben ik hier weg, dan is mn contract afgelopen dus ik hoop snel wat anders te vinden

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:58

hyawatta schreef:
Thats_Me schreef:

Dankje wel!

Oke, ik zoek zelf iets in de dierensector, zoals dierenwinkel of iets lijkt me erg leuk, heb ook verschillende diploma's van dierenopleidingen, maar ook daar is ontzettend moeilijk tussen te komen

Ik weet niet wat je zoekt en op welk niveau maar in gaiapark zoeken ze een hoefdierverzorger. Daarnaast hebben tuincentrums nog wel regelmatig wat vacatures open staan voor hun dierenafdelingen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:07

net terug van mijn solliciatie Haha! en ben aan genomen Cool Maar dat wist ik al Tong uitsteken k heb een vakantie contract van 1 juli tot 1 oktober. En als ik beval dan mag ik daarna als oproep kacht werken Haha! En ga nog lekker verdienen ook Haha! Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:10

Oeh gefeliciteerd!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:17

Dankje wel!
[/quote]

Oke, ik zoek zelf iets in de dierensector, zoals dierenwinkel of iets lijkt me erg leuk, heb ook verschillende diploma's van dierenopleidingen, maar ook daar is ontzettend moeilijk tussen te komen[/quote]

Ik weet niet wat je zoekt en op welk niveau maar in gaiapark zoeken ze een hoefdierverzorger. Daarnaast hebben tuincentrums nog wel regelmatig wat vacatures open staan voor hun dierenafdelingen.[/quote]

klopt maar in tuincentra's zijn ze ook heel snel weer vervuld, heb er al een aantal naar verschillende bedrijven verstuurd.

weet niet waar gaiapark ligt maar wil het wel een beetje in de buurt houden, half uurtje rijden vind ik wel genoeg eerlijk gezegd.

MBO niveau zoek ik

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:18

malih schreef:
net terug van mijn solliciatie Haha! en ben aan genomen Cool Maar dat wist ik al Tong uitsteken k heb een vakantie contract van 1 juli tot 1 oktober. En als ik beval dan mag ik daarna als oproep kacht werken Haha! En ga nog lekker verdienen ook Haha! Haha!

gefeliciteerd.
wat voor werk ga je doen?