Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
123diezel schreef:VAKANTIEE!!![]()
![]()
Scheikunde ging niet zo geweldig, tussen de 4,0 en 6,0. Heb een 4,4 nodig om een voldoende te blijven staan dus hoop dat dat gaat lukken.
Hoop echt dat ik ben geslaagd! Ik heb een gemiddelde N-term van 0,3 nodig om gemiddeld een 5,5 te hebben op CE cijfers, dat zou wel moeten lukken toch? Verder sta ik dan op alle vakken, eventueel op scheikunde na dan, een voldoende
CharlotteBM schreef:Het is super simpel hoor![]()
Je telt al je gemiddelden van je SE (schoolexamen) bij elkaar op en je telt daar ook je CE (centraal examen) bij op. Dit deel je door het aantal vakken dat je hebt zegmaar. Ik heb gewoon van elk vak los het gemiddelde van SE+CE uitgerekend, en daarna al die gemiddelden bij elkaar opgeteld en gedeeld door 8 (ik deed in 8 vakken examen, misschien moet je het dus door minder delen) Als dit een 4,4999 of lager is ben je gezakt, hoger ben je geslaagd
Ook als je gewoon voldoende staat met je SE cijfers erbij. Citaat:Cijfers centrale examens
Je bent geslaagd als je gemiddelde cijfer voor de vakken van het centrale examen ten minste een voldoende is. Dat is onafgerond een 5,5. Is dat zo? Dan geldt aanvullend 1 van de volgende voorwaarden:
alle eindcijfers zijn een 6 of meer;
1 eindcijfer is een 5 en alle andere eindcijfers een 6 of meer;
1 eindcijfer is een 4 en de overige eindcijfers zijn een 6 of hoger én het gemiddelde van alle eindcijfers is een 6.0 of hoger;
voor 2 vakken de eindcijfers 4 en 5 of 2 x 5 en het gemiddelde van alle eindcijfers is 6.0 of meer.
Deze eisen gelden ook als je vanuit het voortgezet onderwijs voor 1 of meer vakken naar het voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo) gaat.

SuzanH schreef:Als alle termen 0 zijn ben ik goed gezakt. Hoop op een mooie Nterm bij vooral Bio en Nederlands en hopen maar...
maar laten we daar maar niet vanuit gaan. Bio en ned gingen bij mij dan wel goed maar Scheikunde engels en filo niet echt bepaald...