Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:14

Klinkt goed Adindaa! :D

Zo, enige wat ik dit weekend hoef te doen is 300 woordjes leren voor maandag. Maar ik heb geeeen idee wanneer ik dat allemaal moet gaan doen. :+ Dus eerst maar eens naar de paarden, dan douchen en klaarmaken voor vanmiddag (opa en oma 56 jaar getrouwd) en dan maar eens gaan kijken hoeveel het nou precies is... :P

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:39

Mooie punten adinda!!
Ik ga even boodschappen doen en dan ook aan de studie...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:14

Mevrouw de trut is zo smal en onbespierd, dat we gaatjes bij moesten maken en ik een nog kortere singel moest kopen :') Maar he, nu heb ik eindelijk een lekker zadel! Let niet op haar vacht hoor, ze krijgt binnenkort een deken op en er staat 1 paard in de kudde die niet zo aardig tegen mijn paard doet := Vandaar al die kale plekken.

Afbeelding

Nu weer diehard leren -O-

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 16:35

Zo he, mooie punten Adina en Steef! :wow: Ik krijg morgen de resultaten van mijn proefexamen van statistiek terug, ben eens benieuwd, verwacht niet echt geslaagd te zijn, ik hoop gewoon geen 0 :')

Fijn dat je een nieuw zadel hebt Ghostattack!

Ik moet tegen maandag de eerste versie van mijn paper inleveren. Gelukkig heb ik vorige week al het grootste deel van het werk gedaan, dus hoef ik nu nog enkel kleine aanpassingen hier en daar te doen. Wou nog wat statistiek studeren, maar ben mijn cursus op kot vergeten. Jammer dan.
Is hier iemand toevallig geïnteresseerd in twee concertkaartjes voor Marilyn Manson in Tilburg voor MORGEN? Ik weet nog niet als ik het zelf ga halen, was het compleet vergeten, en de mood zit me er ook niet in door dat gedoe in Parijs.. Dan te bedenken dat mijn vriend en ik vorige week er nog zorgeloos rondliepen :n

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:42

Het is dat ik maandag tentamen heb, anders had ik je kaartjes wel willen overnemen Snollygoster -O-

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 17:04

Geen probleem hoor, mijn vriend is er ook niet meer gerust op om te gaan aangezien Manson bekend staat als de grootste ongelovige van de muziekwereld, bang dat hij ook een doelwit is nu. Hij zou normaal vanavond in Parijs optreden maar heeft nog niks laten weten als het wel doorgaat..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:25

Poeh, na al die commotie in Parijs en met IS voelt het toch minder prettig dat ik vanavond terug naar Amsterdam moet -O- Ik voel me hier in Tiel een stuk veiliger :P

Vandaag nog even diehard leren en dan morgenochtend tentamen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:29

Gaan jullie nog Snollygoster?

Vervelend Britt! Succes met leren!

Ik moet nu ook héél hard aan de slag. Moet nog 300 woorden Latijn leren voor morgen, oeps. :+ Heb vanochtend ook door hele harde regen terug naar huis moeten fietsen en de proefwerkweek zit er nu net op dus zit echt zo van: baah, ik wil gewoon lekker met een dekentje tv kijken.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:29

ik zit ook aan de studie, wat portfolio's afmaken... wat een drama daar in parijs joh, ben er nog stil van...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 16:09

Neen we gaan niet meer naar Manson, het kwam vandaag ook niet uit eigenlijk. Ik heb ondertussen al iemand gevonden die straks de tickets komt ophalen.
Zit nu een beetje in een dilemma, hij speelt aanstaande woensdag ook in de AB in Brussel, wat volledig uitverkocht is. Ik zie nu net op hun pagina dat ontzettend veel mensen hun tickets te koop aanbieden door wat er in Parijs gebeurd is, ik ben nu echt ontzettend verleid om een ticket te kopen en naar Brussel te gaan. Echter is de AB een populaire zaal en is Manson niet echt een religie lovende artiest. IS heeft ook al video's online gepost dat Brussel als volgende aan de beurt gaat zijn, het is toch maar allemaal verontrustend..
Ze zeggen wel dat de kans dat je in een terroristische aanval terecht komt evenveel is als dat je door de bliksem geraakt wordt, maar iemand die hoog in een boom gaat zitten tijdens een onweer heeft meer kans om geraakt te worden. Tja, aan de andere kant, als je zo gaat denken kan je nergens meer heen gaan.. Weet het even niet nu :n

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:25

Succes met leren Deetjeeuh, woordjes zijn nooit leuk -O-.

Fijn dat je een nieuw zadel hebt Ghostattack :D!

Het is inderdaad doodeng om nu naar een 'bekende stad' toe te gaan na al dat gedoe in Parijs.
Het is toch eigenlijk belachelijk dat we ons nergens meer veilig kunnen voelen ;(.
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet meer in Amsterdam op school zit.

Ben nu bezig met ons nieuwe project, over verslaving, maar de motivatie is er na één week al niet meer.
Mijn projectgroep is echt tien keer niks en eentje is vanaf vandaag met de opleiding gestopt.
En een ander meisje dat haar stukje voor het theoretisch kader net heeft ingeleverd heeft gewoon letterlijk alles gekopieerd en geplakt en in een citaat gezet, ja zo kan ik ook makkelijk en snel mijn stukjes maken, maar zo werkt dat natuurlijk niet op het hbo :').
Zucht, wat moet ik hier nou mee...

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:30

@Adindaa, hoe goed ken je dat meisje? Kun je haar aanspreken op dat je denkt dat de docent enkel citaten onvoldoende gaat vinden en hoe jij het voor je ziet hoe het wel moet in jouw ogen?

@Snollygoster, ik kan me de angst wel goed voorstellen. Als fervent concertbezoekster ben ik ook erg geschrokken en blij dat het concert van de Editors niet komende week is. Het besef dat veiligheidsdiensten deze aanslagen niet hebben weten te voorkomen geeft gewoon geen veilig gevoel. Aan de andere kant zal de veiligheid wel aangescherpt worden en moeten we ons leven nu laten leiden door de angst op een terroristische aanslag?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:42

Het is absoluut niet mijn favoriete persoon in de klas, ze maakt vaak erg vervelende opmerkingen, vandaar dat ik niet zo goed weet wat ik er mee aan moet -O-.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:44

Vandaag totaal geen motivatie gehad om te leren, dus echt weinig gedaan -O- Straks even wat eten, nog wat proberen te leren en dan met de trein naar Amsterdam. Gelukkig heb ik mijn studie in het AMC, dus mocht er wat gebeuren zit ik op de goede plek :))

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:42

Ik vind aankomende week best wel een beetje eng... :( Ik vind sowieso mijn opleiding nu een beetje 'eng' weer. Ben best wel onzeker enzo, lastig hoor, zit mezelf er enorm mee in de weg! Ik studeer voor verzorgende ig'er, maar ben dus best onzeker over mezelf en mijn eigen kunnen.
Dus daarom bij de tussenevaluaties heel veel afspraken gemaakt om dit te kunnen aanpakken. En dat is wel goed, maar ik vind het ook best eng. Ben dan weer bang dat het allemaal niet gaat lukken enzo. Pfft!

Ik ga woensdag deelnemen aan een vergadering over de cliënten en dan ga ik zelf ook een probleem inbrengen, wat ik dan ook kan gebruiken voor mijn tweede stageopdracht. En dan moet ik over twee weken die stageopdracht inleveren ter beoordeling. Pfft, ik ben dus hartstikke druk, vooral in mijn hoofd!

Nou ja, nu even mijn evaluatie over die gesprekken afschrijven en e-mailen naar mijn begeleiders.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:48

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:10, in het totaal 1 keer bewerkt

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:03

pff net de nieuwe readers gehad voor komende periode... Wil het iets anders gaan doen wat betreft voorbereiding en leren voor tentamens, dus net een planning gemaakt, maar als ik die zo eens bekijk word ik al depressief... :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 16:32

Vandaag mijn proefexamen van statistiek terug gehad, heb een 1 :'). Nou ja zeg, had echt een fijn gevoel na het examen, dacht echt van 'misschien haal ik nu een 5'. Gelukkig krijgen we op het echte examen nog punten op de berekeningen, dat was hier niet het geval.
Paper is ook eindelijk ingeleverd, dus dat vak kan ik de komende twee weken even laten rusten. Heb donderdag opnieuw proefexamen van functieleer dus dat wordt de komende drie dagen serieus erin proppen.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:55

Oh, wat balen zeg! Was dat omdat je geen punten voor je berekeningen kreeg, of zat je er echt helemaal naast? Hopelijk gaat het echte examen wel beter :(:) wanneer is die?

spottedponie, dat komt vast goed! Niet te streng plannen :))

Onzekerheid ken ik heel goed. Ik moet binnenkort eigenlijk weer op zoek naar een placement voor de zomer, maar dat soort dingen stel ik altijd uit. Ik durf amper een CV te maken en ergens te solliciteren, want ik ben ervan overtuigd dat ik te stom ben om te studeren, en dat niemand ooit met me wil werken :') compleet irrationeel maar ik worstel best wel met twijfel over m'n eigen kunnen. Hebben jullie gehoord van het imposter syndrome? Ging een wereld voor me open :=

Adinda, wat vervelend van je groepje. Zou je het eventueel met een docent kunnen bespreken? Wellicht kan die op z'n minst wat advies geven hoe ermee om te gaan? Idealiter zou je dit soort dingen onderling op kunnen lossen, maar soms zijn wat tips best handig, en naar mijn ervaring hebben ze hier prima begrip voor.

Ik heb een beroerd weekend gehad, ziek en te weinig gedaan. Viel zaterdag op m'n werk in slaap :') Gelukkig vandaag wel naar m'n colleges kunnen gaan. Morgen 10-11 college en 15-17 tutorial, ruim tijd om tussendoor werk te doen. Ik moet echt flink voor Condensed matter en wiskunde aan de gang :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:50

Succes SG! Hopelijk lukt het de volgende keer wat beter!

:Lien, vervelend dat je zo ontzettend moe was zeg! Succes deze week. Hopelijk lukt het allemaal een beetje.

Spottedponie, jij ook succes!

Pffft, ik ben ook s' avonds zó ontzettend moe. Had vorige week proefwerkweek en wil nou eens rusten maar het kan niet. Irriteer ik me dood aan. :+ Zou eigenlijk maandag woordentoets Latijn hebben, leraar was de toets vergeten... Dus nu hebben we hem donderdag. Morgen wel vrij, maar dan nog. Dus ik hoop dat ik mezelf er vanavond nog toe kan zetten om het nog eens te leren, want kende het voor maandag helemaal niet goed eigenlijk. _O-

Verder heb ik al best wat cijfers terug, bij M&O en economie nog wat puntjes erbij kunnen krijgen. Dus M&O heb ik een 9,3 (sta nu 9,1 super happy mee :D) en economie een 6, wellicht wordt de norm nog veranderd waardoor we wat hoger krijgen. Daar ben ik ook best blij mee gezien ik dacht dat ik een 3 had. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:17

:wave:

Nou, de tentamenweek is alweer even achter de rug. Hoe slecht de voorbereiding was, hoe goed het ging. SPSS gehaald met een 8, ik lach me dood :D :P Diezelfde dag een toets die ik neit had geleerd omdat ik alleen maar met SPSS bezig was. Maar die toets heb ik dus ook gehaald. _O- de helft van mijn klas niet :P Wat een giller.
Nog 1 toets moet ik terug krijgen. Die had ik aardig geleerd, maar het was echt een bouttoets. Stomme juist/onjuist waardoor ik steeds ging twijfelen. Ik kan er een 2 maar ook een 8 voor hebben gehaald :')

En nu ben ik bezig met een verslag, en ik snap er echt geen poedersuiker van :\ Heb maar hulp aangevraagd op school, want ik heb echt geen flauw benul wat ik moet doen.

Ik slik nu sinds een paar weken L-theanine, wat een topspul is dat zeg. Ik heb altijd heel veel stress, en daardoor een slechte concentratie, maar met dit spul ben ik zoveel relaxter. Heerlijk is dat! Ik had vanmorgen heel veel chaos in mijn hoofd, ik moet nog zoveel doen van mezelf. Dan wordt ik zwaar gestrest. Nu merk ik ineens dat ik een stuk meer relaxt ben. Heerlijk spul, en een aanrader voor iedereen die moeite heeft met concentreren.
Ik slik dit omdat ik ADD heb, maar absoluut niet aan de amfetamine wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:23

Zo, ik ga vandaag weer eens goed aan de slag. Of in ieder geval, poging tot, want veel tijd heb ik niet. :P

14:30 - 16:30 Huiswerken maken (Latijn, verder weet ik het nog niet. Maatschappijleer wellicht)
16:30 - 18:00 Sportschool
Nu wordt het lastig. :} Ik gok 18:00 - 18:30 Douchen
18:30 - 19:00 Eten
19:00 - 21:00 Naar school voor een of ander ding.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:07

Ik heb beide tentamens van periode 1 gehaald tegen mijn verwachting in..
Nu nog 1,5 uur college en dan stop ik ermee voor vandaag...

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:53

Ik had gisteren dus een bericht getypt en daarin dat ik zo verstrooid begin te raken door de stress, ben ik het vergeten te verzenden :')

Nouja, spottedponie, wat fijn dat je je tentamens gehaald hebt! Jolien, wat fijn dat het met jou ook beter gaat. Goed gedaan van je tentamens, en succes met je verslag :)

Ik moet morgen een laatste opdracht van condensed matter inleveren, niemand snapte er ene iota van := Heeft intens veel tijd gekost, ik moet het nu nog wat overschrijven en oppoetsen, en dan hebben we in elk geval op alles een antwoord bedacht. Het is gewoon zo'n ongelofelijk rotvak _-:( en zo intens slecht en verwarrend gegeven, ik voel me alsof ik het examen nooit ga kunnen halen -O-

Twee van mijn vakken zijn al afgelopen, dus ik heb morgen in principe vrij, maar ik ga naar de uni om m'n hand-in in te leveren, en te studeren voor examens. Zit een beetje tegen een stress breakdown aan, het voelt allemaal teveel :+ nog twee weken tot mijn eerste examen en ik kan echt heel slecht met examenspanning omgaan, iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:59

Lien, alles wat je nog moet doen opschrijven. Neem ook bewust je rustmomenten, doe desnoods elke avond/dag even een bodyscan in bed, dat helpt even je hoofd uit te zetten en kan je stress wat afnemen.
Voorbeeldje(klinkt heel suf, maar zo fijn om te doen): https://www.youtube.com/watch?v=7FnFB8SL-KM
Studeer 1 pagina en herhaal het daarna een paar keer, ga niet hele hoofdstukken achter elkaar in je hoofd stamoen, dat werkt niet. Overhoor jezelf hardop, vertel je vriend/oma/moeder/buschauffeur over wat je heb geleerd en leg het uit :P

Ik heb gewoon alles gehaald dit kwartiel :oo :oo :oo :oo :oo Dat is dus voor het eerst, vorig jaar had ik elk kwartiel herkansing. Ik ben zo fiets trots op mezelf *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*