Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:58

Stond niet bij de vacature dat dit een eis is, maar omdat ze zoveel aanmeldingen hadden hebben ze hier op mensen beoordeeld. Vind het maar raar. Je beoordeeld mensen toch juist op hun werk bij een creatief vak? Ik heb afstudeer projecten van fotografen gezien die gewoon puur plagiaat was of technisch helemaal fantastisch maar conceptmatig niet overtuigend was. Maar zij hebben wel hun diploma binnen gekregen en zullen dus sneller een baan krijgen puur door het papiertje en dat vind ik spijtig. De beste fotografen hebben vaak niet eens een fotografie gerichte opleiding gedaan :+

Ik zou bellen! Dan kan je het beste vragen stellen en heb je ook meteen je antwoord...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:06

lifaya schreef:
Stond niet bij de vacature dat dit een eis is, maar omdat ze zoveel aanmeldingen hadden hebben ze hier op mensen beoordeeld. Vind het maar raar. Je beoordeeld mensen toch juist op hun werk bij een creatief vak? Ik heb afstudeer projecten van fotografen gezien die gewoon puur plagiaat was of technisch helemaal fantastisch maar conceptmatig niet overtuigend was. Maar zij hebben wel hun diploma binnen gekregen en zullen dus sneller een baan krijgen puur door het papiertje en dat vind ik spijtig. De beste fotografen hebben vaak niet eens een fotografie gerichte opleiding gedaan :+

Ik zou bellen! Dan kan je het beste vragen stellen en heb je ook meteen je antwoord...

Dan is het inderdaad raar. Ik ben niet thuis in dat vakgebied dus weet er weinig van. Maar je vindt echt wel een plekje hoor!!

Ja ben mij aan het bedenken hoe ik dat het beste kan aanpakken..

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:30

Bellen werkt bij de petsplace het beste :j

maar zijn die niet ook verbonden aan de boerenbont?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:46

lifaya schreef:
bericht terug gehad waarom ik niet was uitgenodigd en ze vertelde mij dat ze als eis een fotografieopleiding hadden. Ik heb grafisch vormgeving gedaan en fotografie was daar ook gewoon onderdeel van en ik heb net zoveel kennis als de gemiddelde afgestudeerde fotograaf. Zij het niet meer... Vind dat best een slap excuus... Je kijkt toch naar de ervaring en naar wat de persoon kan en niet naar het papiertje in een creatief beroep als fotografie?

Dat is net zoiets als dat ze bij mij graag persé Schroevers als opleiding willen, jammer maar helaas .. of de richting Officemanagement als afstudeerrrichting ..
Het geeft meestal eigenlijk aan dat de opdrachtgever valse zekerheid zoekt, ipv echt kijkt naar kwaliteiten..

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:04

ynskek schreef:

ja volgens mij wel. Is dat een probleem?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:26

NenaC schreef:
ynskek schreef:

Vast niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:26

Nog even een vraag,in de vacature van die leuke baan staat geen contactpersoon. Bellen jullie dan om te vragen aan wie je de brief moet richten of houden jullie het open?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:41

Amandavd schreef:
Tsja als dat een harde eis is... Ik snap dat je het onzin vind, vind ik ook, maar als zij dat nou perse willen... Rot voor je, maar ik weet zeker dat er vast een bedrijf komt die inziet die jij net zoveel kennis hebt!!

Ik heb twee open sollicitaties verstuurd naar o.a. Welkoop en Pets Place, beide konden niks met een open sollicitatie ( snap ik ) maar ik kon het wel proberen bij de vestiging van keuze zelf. Nu zitten er meerdere vestigingen in mijn ogen, alleen hebben die geen email. Zal ik die dan maar gewoon bellen? Ik heb nogal moeite met bellen vandaar...

Welkoop doet alles via de P&O op het hoofdkantoor, heeft dus weinig zin imo om bij filialen langs te gaan
http://www.welkoop.nl/vacatures even in de gaten houden wekelijks, staan alle vacatures op van hun

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:17

@ Lifaya, jammer, maar kan wel begrijpen dat je inderdaad graag met je fotografie bezig blijft.

Ik heb rijbewijs wel vermeld, vooral omdat ik ondertussen naar banen wat verder weg kijk en het OV hier erg slecht is, meer zodat ze weten dat ik er wel makkelijk geraak (lees 40min met de auto, 3u met OV enzo)

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:48

NenaC schreef:
ynskek schreef:

Welkoop en boerenbond zijn samen en petsplace is weer apart ;)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:24

Welkoop en Boerenbond zijn sinds vorig jaar niet meer samen hoor.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:29

Welkoop is apart dacht ik en Pets Place heeft zowel vestigingen in Boerenbond als apart.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:58

Dan hebben ze het hier in de buurt niet helemaal op orde geloof ik haha.. Ik hoorde wat anders, maar boerenbond verkoopt producten van petsplace maar zijn niet samen toch? Aangezien dat veelal franchisers zijn? Ik zou in ieder geval gewoon bij beide solliciteren..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:34

Fargo, wat een drama zeg dat bij jou op je werk. Je houdt mooi je poot stijf hoor! Donderdag vrij! Klaar!

En is het trouwens niet Schoevers ipv Schroevers? Of is dat een grapje? :o

Hier weer afwijzing op 'geen recente werkervaring'. Tja mijn ervaring wordt er niet recenter van als ze me de kans niet willen geven........... |(

Lifaya.....welkom in de wereld die solliciteren heet. Ze hebben zoveel keuze.........ze gaan op alles letten. Balen!

Succes iedereen met solliciteren!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:12

Gewaagde reactie richting die recruiter Dimple, denk dat een beetje brutaal tegenwoordig wel werkt :)

Ladyflame, balen inderdaad! Is niet meer uit te breiden naar meer uren?

n0nnie je tweede gesprek al gehad? Wat is er het eerste gesprek al besproken? Gaat dit gesprek misschien al meer richting arbeidsvoorwaarden?

Balen Fargo zulke afwijzingen, daar kun je ook niks aan veranderen..

Wow wat interessant blingpiggy, wel heel uitgebreid en lijkt me ook wel spannend dat ze dat dan allemaal van je weten :=

Wieldop, wat een ontzettend rare gang van zaken daar zeg. Zou er denk ik ook gewoon geen energie meer in stoppen.

Wat fijn Ineke, goed nieuws! :D

Lastig idinn :(:) ik kan wel iets specifieks met mijn studie maar daar is véél te weinig werk in |o dan krijg je inderdaad het gevoel dat je niks aan je diploma hebt.

Dimple, na drie jaar universiteit heb je je bachelor en dan nog een jaar master (bij de meeste studies tenminste). Je bent ook bachelor na je HBO. Deel achter Bachelor (of science/ of education etc) verschilt.
:(:) wat heftig zeg dat er zoveel vanaf hangt voor je! Hoop echt dat je snel iets zult vinden!!

Amandavd, wat een rare onbeschofte reactie. Hoop dat je snel iets anders vindt.

Dat is een "fijne afwijzing" Anneert. Er zijn best veel orthopedagogen die als dyslexiebehandelaar werken. Lijkt me wel leuk :) Wie weet in de toekomst..

Bedankt voor de vacatures Fangio. Helaas is zeeland wat te ver voor mij..

Lifaya, lastig zeg. Hopen dat iemand anders je wel een kans wil geven en wel naar je ervaring kijken!

Ik heb ook op mijn CV staan dat ik een rijbewijs heb. Ik heb geen auto maar die is als ik iets vind zo aangeschaft, dus daar vermeld ik niks over :P

Blingh, klinkt als een moeilijke periode! Doe het vooral rustig aan als het nog zo moeilijk is.. Wel goed dat je voorzichtig begonnen bent met solliciteren *\o/*

Denk ook dat onze CV's best heel goed kunnen zijn, maar dan nog is het een van de vele CV's. Moet net aanspreken.

NdV74 welkom! Wat voor iets zoek je?

Geen verstand van de Welkoop, Boerenbond etc.. Maar je kunt altijd eens een belletje proberen.

Helemaal niks meer gehoord op mijn sollicitatie bij mijn oude stage plaats |(

Vandaag wel een leuk gesprek gehad. Gaat om een vacature bij huiswerkbegeleiding. Zou dan opgeleid worden tot vestigingsmanager bij één vestiging. Moet dan leidinggeven aan de groep leerlingen, ook een leerlingvolgsysteem bijhouden, rapportages voor ouders schrijven en contact met ouders en leerkrachten onderhouden. Daarnaast ook leiding geven aan de bijlesstudenten en roosters maken. Denk dat het een leuke functie is en dat ik er veel van zou kunnen leren. Alleen nadeel is dat het 4 middagen in de week is, in totaal 16 uur. En dan nog af en toe intakes erbij. Dus het zijn wel weinig uren.. Het is natuurlijk lastig om iets erbij te zoeken als het alleen voor 4 ochtenden en 1 dag is..
Maargoed ik hoor woensdag meer! Ze zei dat ze een goed gevoel had, maar ik was wel de eerste sollicitant. Spannend!!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:44

Dat is inderdaad lastig, Yonne, om daar iets bij te zoeken. Daarnaat wel een leuke functie, ik zou gewoon even afwachten. Ik heb trouwens ook niets meer van die vacature gehoord, heel jammer..

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:49

Ik heb even niet de energie om alles bij te lezen.

Vandaag hoor is als het goed is meer over mijn sollicitatie van vorige week.

Om even het boerenbond/welkoop/petsplace verhaal duidelijk te maken

boerenbond + Welkoop is samen

Pets place is apart

(vriendin van mij werkt bij de welkoop!)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:58

Dit is wat erbij de boerenbond onder het kopje vacatures staat:

Hou jij van het verzorgen van dieren, van werken in de tuin en van de natuur? Dan ben je bij ons aan het goede adres! Vind op deze pagina de baan die bij jou past: kom werken bij de Boerenbond en Pets Place! (In alle 70 winkels van de Boerenbond vind je tegenwoordig ook een Pets Place winkel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:00

Jammer dat de uren zo weinig zijn Yonne, dat is in mijn branche ook. Hopelijk hoor je iets!

Vriendin heeft me geholpen met brief voor die leuke vacature.Zelfnog een beetje aangepast en hij is door een aantal mensen gecheckt. Heb hem gisteren verstuurd dus ik ben heeeeel erg benieuwd. Vacature was van 5 februari maar er stond geen sluitingsdatum bij.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:03

Amandavd schreef:
Dit is wat erbij de boerenbond onder het kopje vacatures staat:

Hou jij van het verzorgen van dieren, van werken in de tuin en van de natuur? Dan ben je bij ons aan het goede adres! Vind op deze pagina de baan die bij jou past: kom werken bij de Boerenbond en Pets Place! (In alle 70 winkels van de Boerenbond vind je tegenwoordig ook een Pets Place winkel).

hihi gek! Heb het gister nagevraagd aan vriendin namelijk.

Maakt ook niet uit trouwens :P

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:08

Klinkt wel heel leuk Yonne, maar jammer van de beperkte uren en dat je niks meer gehoord hebt van je oude stage :(

En ook jammer dat je niks meer gehoord hebt Anneert!

Goed bezig Blingh :) Lastig als er geen sluitingsdatum bij staat, weet je ook niet echt wanneer je mogelijk iets zou kunnen horen.

Ik ga vandaag weer een paar sollicitaties schrijven hopelijk, lig geblesseerd op de bank :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:10

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:51

Pfff net voorstel gekregen voor mijn donderdagen, was mij te flexibel, geeft me veel te veel stress en onrust dat ik pas op laatste moment weet of ik nu wel of niet vrij ben. Hij liep meteen even binnen en op zich wel goed erover gesproken wat voor mij wel werkt en niet, hij gaat er nog even naar kijken. Heb het ook in mail gezet dat ik er niet echt vertrouwen in heb met flexibele opzet. Omdat ik in afgelopen half jaar met de flexibele opzet 1 keer thuis heb gewerkt ;-)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 12:28

Goed gedaan Fargo! Ik hoop dat ze nu luisteren hoor. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Ze kunnen toch plannen? oh ja........zijn mannen........... :') kunnen niet zonder een vrouw die alles voor ze regelt...... }>

Ik ga douchen, CV printen en op USB zetten en op pad.........wish me luck!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:36

Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik structureel duidelijkheid en rust wil, niet tijdens een week ineens horen of je donderdag wel of niet doorgaat maar in de week ervoor al weten welke dag je vrij bent. Ik wil gewoon van die stress af.

Veel succes dimple!!