[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:42

Polly schreef:
Leren jullie een voorkeur voor achteruit of vooruit in een vak?

Bij 3 of minder vakjes achteruit, anders blijft ´t gelijk. Voor examens hoe dan ook achteruit en na examens wat de examinator zegt. (en die zei tegen mij parkeer m daar maar vooruit in, met maar 2 vakjes...)

Met fileparkeren altijd achteruit, anders keurt ´t cbr ´t niet goed.

MachoPablo

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:49

Gelukkig kunnen verzetten naar 11 uur en tot half 2 werken inplaats 6 uur

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:50

Op zich vooruit in een file parkeer vlak. Is ook gewoon een opdracht. Soort van stop opdracht krijg je dan toch.

Ik heb op me examen niet hoeven parkeren. Waren best snel weer terug en mocht toen zelf weten waat ik hem zette zolang kk niet tegen de muur reed was het goed.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:51

kosseh schreef:
Op zich vooruit in een file parkeer vlak. Is ook gewoon een opdracht. Soort van stop opdracht krijg je dan toch.

Ik heb op me examen niet hoeven parkeren. Waren best snel weer terug en mocht toen zelf weten waat ik hem zette zolang kk niet tegen de muur reed was het goed.

Ja dan merken ze ´m aan als stopopdracht en als je dan moet parkeren is ´t dus fout!
Ik had op m´n TTT gewoon parkeren en stoppen, lekker makkelijk. Op m´n examen uiteraard niks!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:56

Ja oke als je een leuke examinator hebt kan die nog wel zeggen van je staat nu goed en hebt de andere opdracht gedaan het is ook oke.

Met TTT heb ik moeten file parkeeen en vooruit in het vak bij het cbr. Alleen zijn daar geen duidelijk vakken dus alles is goed zolang je maar niet de muur raakt.
Examen 1 en 2 niks. Moest alleen rijden heb ook geen nummerbord hoeven lezen. Bij 3de ook niet.
Bij 3de examen moets ik keren, kon gewoon achteruit een inrit in en dan zo weer beder draaien. En de stop opdracht. Waar ik nog gevraagd heb wat dat ookal weer was. Omdat ik het altijd te makkelijk vind klinken en daarom dacht dat het anders moest.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:04

Ik las op m´n examen het verkeerde nummerbord op :x
Die examinator zei (er stonden 2 auto´s) ja van de rechtse, en ik deed de andere rechtse :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:05

Wij hebben een keer gehad dat de platen van de auto die ze meestal vroegen (van een van de examinatoren) eraf gejat waren. Wij kennen dat kenteken allemaal uit ons hoofd dus we hebben in de wachtruimte onze leerlingen dat ook geleerd en pas bij de 3e merkte een examinator (die kennen dat bord ook :D) op dat de platen eraf lagen :D
was voor de betreffende examinator wel nog een heel gedoe met aangifte enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:15

Mijn autokennis ging bij die nummerborden al zo ver dat ik een verkeerde voorlas _O- stonden 3 zwarten wist ik veel welke van het merk was die hij bedoelde :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:04

Bij ttt las ik gewoon leuk een z ipv s enzo. Maakte niet uit :p
Was wel altijd leuk als ze zeiden vam ja parkeer maar achter "merk" "model" dan kregen ze standaard het antwoord welke auto? Die rode misschien?
Verkeerde rechts en links ben ik ook echt goed in. Maar beetje jammer dat ik ook wel is verleerde rechts vorang gaf. Vond de examinator niet zo leuk.

Polly, best erg dat ze er pas na een tijdje achter kwamen. .

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:08

Mag ik me hier ook melden?
Ik moet 25 juni examen doen. Ik heb een faalangst examen.
Heb mijn theorie ttt al gehad. Ik was toen vrij relaxed tot ik een fout maakte toen liepen de zenuwen meer en meer op. De bijzondere verichtigen gingen ook niet lekker door de zenuwen waardoor ik nog zenuwachtiger werd. Daarna heb ik door de zenuwen de auto in ze 3 gezet ipv 1 en is ie 3 keer afgeslagen en stond ik stil midden op een drukke weg. Toen hielp de instructeur me want ik was een beetje in paniek. Vervolgens bij een stoplicht weer per ongeluk in ze 3 ipv 1 en is ie weer 2 x afgeslagen. Het was echt zenuwslopend gewoon. Ik heb wel vrijstelling voor mijn bijzondere verichtingen gehaald omdat hij zag dat het er ondanks de spannig toch in zat en dat ik goed keek.
Mijn instructeur reed mee met mijn ttt en stelde daarna voor af te rijden met een faalangst examen.
Ik moet ook niet te veel denken aan het examen over een maand want dan krijg ik al zenuwen en daardoor ga ik ook minder rijden tijdens de lessen.
Ik heb het deze week met mijn instucteur besproken dat ik zo tegen het examen op zie maar die zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat ik prima rijd. En dat ik me pas zorgen hoef te maken als hij dat zegt. Maar volgens hem ga ik gewoon slagen. Dus dat geeft me wel weer wat vertrouwen met lessen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:36

Ik moest gister een stopopdracht doen.. "Ja achter die blauwr auto!" Zag ik toch geen blauwe auto :') Bleek heel donker, ik zag het aan voor zwart :')

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:40

Amethyst_ schreef:
Ik moest gister een stopopdracht doen.. "Ja achter die blauwr auto!" Zag ik toch geen blauwe auto :') Bleek heel donker, ik zag het aan voor zwart :')

Mijn instructeur was kleurenblind en ik wist toch geen automerken (duh! paardenmeisje :+ ) dus probeerde m'n instructeur soms toch nog maar een kleurtje van te maken, maar ben wel eens een heel straat doorgereden opzoek naar de paarse auto, die er dus niet was :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:44

Haha arme jij. Heel goed zoeken en niks vinden
Ik zou als ik op een kleur moest gokken toch voo grijs/zilver gaan die zie je in elke staat wel.

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:14

Ik heb helaas tijdens mijn autorijlessen naar 1 keer achteruit leren inparkeren, kan het nu dus ook gewoon niet vind ik wil jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:15

Oefenen oefenen oefenen dan komt het vanzelf :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:26

Ik heb morgen weer les in mijn examengebied van 11:00-13:30
Super veel zin in!!!!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:03

Wanneer heb je examen, AfricanLady? :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:42

1 juli :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:59

Oehh, veel succes! :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 15:00

Bedankt.
Moet nog veel gebeuren voor die tijd haha

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:46

Kijk ik net op me mail, zie ik dat het faalangst examen gepland staat op 12 juni op 13.10
Dat is nog maar krap an 3 weken :oo , begin hem nu al te stressen :o.

Het is niet zo dat ik denk dat ik het niet kan, ik beheers de auto, mijn kijkgedrag is aardig goed.
Het is meer van doe ik het wel goed, en wat als ik vergeet de knipper aan te doen of stel de auto slaat af.
Aaah ik word nu al zenuwachtig, al hoewel ik kan niet wachten om in me eigen auto rond te crossen !

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 23:10

Genoeg mensen die zijn geslaagd en de auto tijdens examen hebben laten uitvallen.....

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 23:46

Bij mij sloeg de auto vlak voor een kruising af en vervolgens wilde ik door de stress wegrijden in z'n twee. Het was dat de examinator zei dat de 1e versnelling beter zou werken, anders had ik het geprobeerd _O-
Maar goed, ik ben ondanks het afslaan gewoon de eerste keer geslaagd, zolang het niet onveilig wordt, geeft het niet zo heel veel.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:22

ooo dat scheet alweer, (:

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:48

De auto een keer af laten slaan tijdens het examen kan iedereen een keer gebeuren natuurlijk. Maar als je hem vaker af laat slaan, laat dat weer zien dat je niet echt controle hebt over de auto, dus dat moet je proberen te voorkomen