Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keedie

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:07

oh dat is mega chill, bij ons beginnen de tentamen a.s. maandag al alleen Toerisme en Project Management. En dan de maandag erop heb ik afsluiting van ons project en dan tentamen van de talen Nederlands Engels en Spaans.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:35

Bij ons begint officieel de tentamenweek ook komende week, maar wij hebben maar 1 tentamen en die is pas 4 november gepland, ideaal. Verder hebben wij geen tentamens deze periode, behalve afgelopen dinsdag dan een presentatie.

Moet wel zeggen dat wij half augustus al begonnen zijn met colleges, daar wanneer de meeste nog introducties hadden. :)

Maar echhttt HOE blijven jullie aan de studie?! Ik heb een harde schop onder m'n kont nodig, kan mijn concentratie ook echt er niet bij houden. Nu bezig met anatomie, fysiologie en pathologie. Voor anatomie/fysiologie boek hebben we online extra oefen materiaal staan en toetsen. Leuk en handig om te controleren, maar zooooo demotiverend!!

Bijvoorbeeld:
We moeten overal de medische termen van kennen (logisch hoort er ook bij), maar bij dat proeftoets ding wordt dan gevraagd in welke lichaamsholte de ventrale holtes zijn verdeeld. Vul je in: Thorax, abdomen en bekken holte... Nee dan is het ineens borstholte (=thorax), buikholte (=abdomen) en bekkenholte. Om gek van te worden (want zo krijg je nog geen reëel beeld van wat je weet/kent, omdat ie dat dan dus fout rekent).

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:53

Nou, ik moet eerlijk bekennen, het verbaast mezelf dat ik zo lang per dag aan de studie zit.. Mijn vakantie bestaat uit om 8 uur op staan, grofweg van 9 tot 9 aan de studie (met om de 3 uur +- 30 min pauze) en knallen.. Anders kan ik het wel op mijn buik schrijven..

#gevalletje van te laat begonnen...

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:50

Het verbaasd mij ook hoor, ik heb nog nooit geleerd voor een toets, zelfs niet voor een examen niks voorbereid op m'n vorige studie. Ik sta ook elke dag half 8 op dan leer ik tot 12 uur, neem ik de tijd voor mezelf en ga ik om drie uur weer verder. Niet omdat ik te laat ben begonnen, maar omdat ik weet dat als ik anders die toets voor me krijg ik er helemaal niks van ga weten. :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:04

Hoe ik aan m'n studie blijf? de motivatie om die punten te halen :D
Omdat ik mijn studie superleuk vind en er dus ook echt alles voor wil doen!
dat zorgt bij mij al voor concentratie haha :)

Ik zit inderdaad ook telkens lang aan school...
heb nu weer een week vrij, collegevrije week als voorbereiding op de tentamens. En ik ga dan ook gewoon wekker om 8 uur zetten om lekker te blokken :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:45

Ik heb ook heel veel moeite met concentreren, maar dat heb ik al jaren :+ Ik vind m'n studie echt heel erg leuk en ik ben ook zeker gemotiveerd, maar het werkt voor mij gewoon biet om langer dan een halfuur met hetzelfde bezig te zijn, dan begin ik onrustig te worden en raak ik enorm afgeleid :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:46

Ik hoef in verhouding met anderen best weinig te doen qua leren. Ik heb een creatieve opleiding dus werk me suf aan allerlei projecten en ontwerpen en weet ik veel wat voor zooi maar leren hoef ik zowat niet :') Heb dit hele jaar ook maar 2 tentamens geloof ik. :+

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:36

Ik vind mijn studie ook heel erg leuk, heb hiervoor MBO Toerisme & Recreatie gedaan dus ben echt doorgestroomd zeg maar.

Ik moest gister van papa een paar extra drankjes nemen omdat ik de hele week niks anders heb gedaan dan leren en naar m'n paarden geweest. Dat is hij niet gewend, zeker niet in de vakanties _O-

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:37

Wanneer hebben jullie eigenlijk herkansingen? Is dat in het schooljaar zelf?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:01

Ik heb er 1 in het schooljaar zelf en als je die niet haalt moet je gewoon het hele vak overdoen het jaar erna.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:21

Bij ons heb je herkansingen in de laatste periode en als je door mag naar het volgende jaar maar je hebt 1 vak niet gehaald kan je het in het tweede jaar ook herkansen..

Maandag eerste tentamen. Super nerveus en dan krijgen we dit er ook nog bij..... http://www.omroepbrabant.nl/?news/20139 ... andag.aspx

:')

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:45

Bij ons heb je herkansingen meteen met de tentamens van onze tweede periode, dus als wij een toets niet halen maken we hem in de tweede periode. En de toetsen van de tweede periode gaan naar de derde periode. Derde toetsmoment is wel in de tweede pas :j

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:04

Motivatie ontbreekt t bij mij ook echt niet aan. vind de studie ontzettend leuk en interessant, plus ik wil mn getuigschrift cum laude halen, maar de concentratie.....

Wij hebben 1 herkansing, direct de periode er op. Haal je de her ook niet, moet je stoppen met de opleiding. :)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:37

Quir schreef:
Bij ons begint officieel de tentamenweek ook komende week, maar wij hebben maar 1 tentamen en die is pas 4 november gepland, ideaal. Verder hebben wij geen tentamens deze periode, behalve afgelopen dinsdag dan een presentatie.

Moet wel zeggen dat wij half augustus al begonnen zijn met colleges, daar wanneer de meeste nog introducties hadden. :)

Maar echhttt HOE blijven jullie aan de studie?! Ik heb een harde schop onder m'n kont nodig, kan mijn concentratie ook echt er niet bij houden. Nu bezig met anatomie, fysiologie en pathologie. Voor anatomie/fysiologie boek hebben we online extra oefen materiaal staan en toetsen. Leuk en handig om te controleren, maar zooooo demotiverend!!

Bijvoorbeeld:
We moeten overal de medische termen van kennen (logisch hoort er ook bij), maar bij dat proeftoets ding wordt dan gevraagd in welke lichaamsholte de ventrale holtes zijn verdeeld. Vul je in: Thorax, abdomen en bekken holte... Nee dan is het ineens borstholte (=thorax), buikholte (=abdomen) en bekkenholte. Om gek van te worden (want zo krijg je nog geen reëel beeld van wat je weet/kent, omdat ie dat dan dus fout rekent).

Verpleegkunde toevallig?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:53

O jongens wie praat mij moed in?

Heb morgen mijn eerste tentamen, en het lukt gewoon echt niet Ik heb wat oefententamens gemaakt maar de stof blijft gewoon echt niet hangen.... :\

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:44

annnepannne schreef:
Quir schreef:

Bijvoorbeeld:

Verpleegkunde toevallig?

Nee, wel medisch (en technisch), medische beeldvormende en radiotherapeutische technieken. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:02

Oh mijn god. Mijn nieuwe rooster is nog erger dan het vorige.
Elke dinsdag tot kwart voor 7 's avonds les met 4 tussenuren daarvoor.
Elke woensdag om 6 uur 's mrogens op voor 1 uurtje les.
En de vrije dag is weg.

Het aantal uren kun je gewoon in 2 dagen doen. Maar nee laten we alles lekker uitvegen over de hele week zodat ik meer in de trein zit dan dat ik op school ben en geen leven meer heb. Het slaat gewoon **** nergens op.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:49

Pff dat is wel balen Marit!
Hebben jullie een "vast" rooster, dus elke week hetzelfde rooster/vakken/uren?

Of zijn er meer die gewoon elke week een ander rooster hebben? Wij hebben dat wel, ene kant prettig (als je een lange dag hebt, heb je die tenminste niet elke week) andere kant je weet nooit waar je aan toe bent.

Even nog een vraag zijn er hier meer mensen die Mantoux test moeten (laten) doen?!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:56

Ik heb in principe een vast rooster voor de hele periode, met alleen af en toe een een uurtje net wat eerder of later, maar dat kan ik nu allemaal al zien tot het eind van de periode.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:05

Ah oke. Ik kan mijn rooster ook al zien tot de week van 27 januari, op kleine wijzigingen blijft die ook wel zo.
Maar echt elke week een compleet ander rooster. Waar ik 't meeste van baal, is als we 1 college hebben (1,5 uur) om 9uur... Ik heb 4,5 uur reistijd...

Welke opleiding volg jij Marit?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:21

Jeeetje 4,5 uur.. Dan had je bij mijn rooster nu niet meer hoeven komen :') Denk ook dat er heeeeel veel gespijbeld gaat worden deze periode. Het jammere is dat alle losse en late uurtjes werkcollege's zijn waar je verplicht heen moet..

Ik doe Communicatie en multi media design aan de HvA.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:29

Mijn nieuwe rooster is best wel chill. Als je de taaltoets haalt dan, maar daar heb ik toch vrijstelling voor.

Maandag: 10.30-13.30 (tenzij je de taaltoets niet hebt gehaald.. Dan 17.30)
Dinsdag: 9.30-13.30
Woensdag: 13.30-15.15
Donderdag: 8.45-17.30 -O-
Vrijdag: 10.30-12.45

Alleen de donderdag is dus echt poedersuiker. Maar de rest is heel goed te doen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:37

Bij ons is in principe niks verplicht behalve practica, zeker stralende practica is het ook wel handig als je gaat... Moet zeggen dat ik altijd wel ga, ook al heb ik maar 1 college.

Je lijkt zo wel een prettig rooster te hebben Goldenarrow! Inderdaad de donderdag iets minder.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:47

Ik heb iedere week een ander rooster, over het algemeen ook wel een chill rooster. :)
Ligt wel al vast voor de hele periode dus je kan ongeveer 10 weken vooruit kijken.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:52

Dat lijkt me wel vervelend Sem. Kan je niet zo goed plannen lijkt me..

We hebben ook nog tussendoor creatieve werkplaats, maar dat is niet verplicht. Is ook alleen als je een opdracht krijgt die je moet maken, dan kan je het lokaal in. Maar je kan dat naar ieder vrij uurtje verplaatsen, dus uiteindelijk maakt het niet zoveel uit.