Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik vind m'n studie echt heel erg leuk en ik ben ook zeker gemotiveerd, maar het werkt voor mij gewoon biet om langer dan een halfuur met hetzelfde bezig te zijn, dan begin ik onrustig te worden en raak ik enorm afgeleid
Heb dit hele jaar ook maar 2 tentamens geloof ik.
Quir schreef:Bij ons begint officieel de tentamenweek ook komende week, maar wij hebben maar 1 tentamen en die is pas 4 november gepland, ideaal. Verder hebben wij geen tentamens deze periode, behalve afgelopen dinsdag dan een presentatie.
Moet wel zeggen dat wij half augustus al begonnen zijn met colleges, daar wanneer de meeste nog introducties hadden.![]()
Maar echhttt HOE blijven jullie aan de studie?! Ik heb een harde schop onder m'n kont nodig, kan mijn concentratie ook echt er niet bij houden. Nu bezig met anatomie, fysiologie en pathologie. Voor anatomie/fysiologie boek hebben we online extra oefen materiaal staan en toetsen. Leuk en handig om te controleren, maar zooooo demotiverend!!
Bijvoorbeeld:
We moeten overal de medische termen van kennen (logisch hoort er ook bij), maar bij dat proeftoets ding wordt dan gevraagd in welke lichaamsholte de ventrale holtes zijn verdeeld. Vul je in: Thorax, abdomen en bekken holte... Nee dan is het ineens borstholte (=thorax), buikholte (=abdomen) en bekkenholte. Om gek van te worden (want zo krijg je nog geen reëel beeld van wat je weet/kent, omdat ie dat dan dus fout rekent).
annnepannne schreef:Quir schreef:Bij ons begint officieel de tentamenweek ook komende week, maar wij hebben maar 1 tentamen en die is pas 4 november gepland, ideaal. Verder hebben wij geen tentamens deze periode, behalve afgelopen dinsdag dan een presentatie.
Moet wel zeggen dat wij half augustus al begonnen zijn met colleges, daar wanneer de meeste nog introducties hadden.![]()
Maar echhttt HOE blijven jullie aan de studie?! Ik heb een harde schop onder m'n kont nodig, kan mijn concentratie ook echt er niet bij houden. Nu bezig met anatomie, fysiologie en pathologie. Voor anatomie/fysiologie boek hebben we online extra oefen materiaal staan en toetsen. Leuk en handig om te controleren, maar zooooo demotiverend!!
Bijvoorbeeld:
We moeten overal de medische termen van kennen (logisch hoort er ook bij), maar bij dat proeftoets ding wordt dan gevraagd in welke lichaamsholte de ventrale holtes zijn verdeeld. Vul je in: Thorax, abdomen en bekken holte... Nee dan is het ineens borstholte (=thorax), buikholte (=abdomen) en bekkenholte. Om gek van te worden (want zo krijg je nog geen reëel beeld van wat je weet/kent, omdat ie dat dan dus fout rekent).
Verpleegkunde toevallig?