Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine_Duco

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:33

Cathy, dat is irritant zeg... wel een beetje herkenbaar helaas! Ik zou gewoon een mail sturen naar die leraar, of hij alsnog op leerplatform wil zetten wat jullie morgen gaan doen en of dat dan misschien iets kan zijn waar de meeste mensen moeite mee hebben. Als hij het dan op tijd leest kun je er misschien nog iets aan doen. En anders heb je die vragen alvast geoefend voor het examen. ;)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:34

Goed plan! Ik ga hem even een mailtje sturen! :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:38

Sabine_Duco schreef:
Ik denk dat ze zoiets willen horen:
Aangezien de haven Amsterdam overgeslagen wordt, zijn er daar geen mensen nodig om het hout op te slaan in de pakhuizen bijvoorbeeld. De werkgelegenheid daalt dus en dat is een sociaal-economisch gevolg van de voorbijlandvaart.

He ja slim! Thanks men :D

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:40

Maar kun je de examens van vorig jaar dan oefenen? Want ik dacht dat alleen Vietnam een gemeenschappelijk onderwerp was en dat zij wel iets over de Republiek hadden maar dan over dynamiek en stagnatie ofzo. :P

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:41

Sabine_Duco schreef:
Maar kun je de examens van vorig jaar dan oefenen? Want ik dacht dat alleen Vietnam een gemeenschappelijk onderwerp was en dat zij wel iets over de Republiek hadden maar dan over dynamiek en stagnatie ofzo. :P

Precies. Vorig jaar ging de republiek vooral over economie. Dit jaar hebben we van alles wat. Ander soort onderwerp.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:43

Ach, er staat in elk geval iets in dat ik kan oefenen. Maar het gaat inderdaad veel over economie :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:46

xMarloess schreef:
Hahah bloody mary die is toch van dat spookverhaal? Ik leer hier nog wat geschiedenis bij ook :')

Nou ik heb vandaag uurtje bijles gehad+ een engels examen gemaakt (2010-1). Ik had echt te weinig tijd.. Heb er 3 uur over gedaan en we hebben maar 2,5 uur. Nouja ga eerst maar eens kijken wat ik ervan gebakken heb.

Hebben we maar 2,5 uur voor Engels? Oh nou ja, dan heb ik er in elk geval drie. Wel raar trouwens, dat dat ineens anders is. Toch misschien maar een keer een examen van oefenen :')

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:47

mar_fay schreef:
Ach, er staat in elk geval iets in dat ik kan oefenen. Maar het gaat inderdaad veel over economie :)

Ja het kan misschien wel handig zijn. :)

2,5 uur voor Engels, ik hoop dat dat geen probleem gaat worden. :') Bij het oefenen had ik voor Nederlands ook maar 1 uur nodig en bij Engels ook, maar uiteindelijk bij het examen deed ik er 2 uur en drie kwartier over bij Nederlands. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:54

Even snel tussendoor, ik lees dingen over natuurkunde.

Mocht er iemand vragen over natuurkunde hebben mag je mij altijd pb'en ^^. Natuurkunde is mijn beste vak en ik ga volgend jaar ook Natuurkunde studeren dus ik wil altijd helpen :)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:00

Zijn er eigenlijk veel meiden hier die Grieks of Latijn hebben, of allebei? :)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:01

Dankjewel Desiree! Ik ga denk wel even gebruik maken van je haha!

Heb besloten dat ik morgenochtend niet naar school ga voor die natuurkunde, heb net echt zitten huilen als een klein kind 8)7 maar echt, alle bijlessen/steunlessen/extra lessen gaan altijd om mij heen, niemand bedenkt dat ik misschien ook wil slagen. of iedereen is zo egoïstisch dat ze privéles willen en het daarom niet vertellen..

Bluh, ik baal hier echt van.

Ik heb geen Grieks of Latijn

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:09

Sabine_Duco schreef:

Ik, Grieks :j

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:11

Nirvana_ schreef:
Sabine_Duco schreef:

Oooh leuk. :D Heb je al veel geleerd voor Grieks?

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:19

Desiree_1993 schreef:
Even snel tussendoor, ik lees dingen over natuurkunde.

Mocht er iemand vragen over natuurkunde hebben mag je mij altijd pb'en ^^. Natuurkunde is mijn beste vak en ik ga volgend jaar ook Natuurkunde studeren dus ik wil altijd helpen :)

Oh super handig, haha! :D
Misschien dat ik daar ook even gebruik van ga maken dan, als ik dingen tegenkom!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:53

Sabine_Duco schreef:
Nirvana_ schreef:

Oooh leuk. :D Heb je al veel geleerd voor Grieks?

Wel veel mee bezig geweest, maar moet de hele tekst nog een keer goed doornemen. Veel vragen zijn 'Citeer waaruit blijkt dat ..' en ik ben zó slecht in dat citeren :=

Wat heb jij dan, Grieks/Latijn?

Hoorde dat Latijn veeel moeilijker is dan Grieks dit jaar :+

En even iets tussendoor, ik heb misschien twee verzorg/bijrijdpaarden gevonden voor na de examens! :D :D Ik ben ivm school al een paar maanden paardloos, en ik mis het toch wel gigantisch. Nu dus iemand gevonden die een verzorgster zoekt en op termijn bijrijdster, als het grondwerk goed gaat. Ze is erg gericht op de klassieke dressuur en natural horsemanship, dingen waar ik al jaren meer over wil leren :) Spannend!

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:03

Ja, van citeren vind ik het altijd lastig dat ze meestal heel streng zijn bij ons. Een woordje te veel levert dan al 0 punten op. :P Ik heb allebei. Latijn is Livius en die heeft inderdaad lange, ingewikkelde zinnen...

Super! Wat voor soort paarden zijn het?

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:07

Ah leuk joh!
Kan ook niet wachten tot tijd na examens..

Weten jullie of er toevallig 2 margaretha van oostenrijk -en zijn? Want Karel V benoemde er een als landvoogdes van de Nederlanden, en Philips benoemde later margaretha van Parma als landvoogdes. Nu staat deze bron: http://www.google.nl/imgres?q=margharet ... 4Uk&zoom=1 in mijn boek, en daar wordt margaretha van Parma ook van oostenrijk genoemd. Zijn dat twee verschillende of is er maar 1?

En ik ga ook in Utrecht studeren trouwens :D

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:09

Ik denk dat het dezelfde is...

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:09

Misschien kan ik je iets geruststellen, door de moeilijkheidsgraad van Livius zal het examen relatief iets makkelijker zijn dan bij Grieks. Tenminste, dat zei onze leraar :)

Twee Trakehners, moeder en dochter van 7 en 25 :) Ik hoop écht dat het wat wordt!

Olijkje, ik heb vrees ik géén idee := Ben nog met Vietnam bezig :+

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:12

Het klinkt wel heel leuk voor je. :)

Ik ben benieuwd, ik sta voor Grieks nu een 8.6 en voor Latijn een 8.4. Vooral met het vertalen waren de cijfers bij mij op school echt veel slechter voor Latijn!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:28

Ik vermoed van wel Olijkje. Ik weet niet welk boek je hebt, maar ik ben in mijn boek in elk geval vaker tegengekomen dat ze verschillende mensen leken te noemen en dat het er dan op uitdraaide dat dat dezelfde mensen waren :+

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:31

Hmm ik mail mn leraar er anders nog wel even over, hoop niet dat het een domme vraag is :P

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:41

Tip voor mensen met geschiedenis: de syllabus is echt een uitkomst! Daar staat alles gewoon helemaal samengevat in, niet meer en niet minder dan je moet kennen. Alleen moet je wel zelf de verbanden kunnen leggen. Ik ben 'm nu helemaal aan het doornemen :). Heb vandaag 2 uur biologie, 2 uur aardrijkskunde en 2 uur geschiedenis gedaan, en ik ben nu bezig met Latijn. Mijn productiefste dag tot nu toe! :=

Olijkje, je kan beter te veel vragen dan te weinig, nietwaar? :) Denk dat je leraar juist blij is als hij je nog kan helpen!
Sabine_Duco, respect, 8,4 voor Latijn! Ik sta nu met moeite een 6,2 :P haha

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:44

Wow, Sabine, wat een cijfers! Ik sta helaas een 4,7 voor Grieks, het enige vak waarvan ik weet dat ik er geen voldoende voor ga staan uiteindelijk. De vragen lukken wel redelijk, voor zo'n tentamen haal ik een 6je, maar vertalen....

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:45

Oh ik heb het gevonden denk ik, Margaretha van Parma kreeg toen Karel V haar als zijn dochter erkende het recht de naam Margaretha van Oostenrijk te voeren.
En de eerste Margaretha van Oostenrijk heette sowieso zo omdat ze dochter was van Maximilliaan van oostenrijk, ze was de tante van Karel V.

Pff haha, hele zoektocht, waarschijnlijk boeit het niet eens.