't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:11

:(:) wat vervelend.... met welke reden?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:13

:(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:17

Geen... Ze gingen met andere kandidaten in gesprek. Heb ze een berichtje teruggestuurd, 'Helaas, bladiebla, tips voor volgende sollictaties'

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:31

Ik had gister een super leuke vacature in de krant zien staan, perfect qua uren en sloot ook super goed aan bij mijn ervaring. Ik kon al mijn vaardigheden in deze baan combineren. Dus ik eerst maar even gebeld of ik nog kon solliciteren, of dat er al teveel aanmeldingen binnen waren. Nee hoor, kon nog solliciteren.

Gisteravond laat de mail verstuurd en vanochtend toen ik wakker werd had ik al een afwijzing binnen. Ze hadden uit het grote aantal aanmeldingen een selectie gemaakt en ik zat daar niet bij. Maar goed, ik heb in elk geval een afwijzing binnen, beter dan helemaal niets horen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:59

Dat is ook snel Joyce.. Vooral omdat je nog heb gebeld of het zin had!

Heb antwoord terug, waren mensen met dezelfde papieren, werkervaring en uit die regio die zich ook hadden aangemeld. Plus dat mijn schrijfstijl hen niet echt aansprak. Tja, jammer. Gezien mijn motivatie even is gedaald tot 0 punt ga ik eerst maar even een rondje hardlopen. Ben echt even zuur!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:13

Tsja, dat bedacht ik me dus ook... Maar het kunnen 2 dingen zijn: Of ze hadden inderdaad al een selectie gemaakt, of ze hebben mijn brief/CV gelezen en gelijk besloten dat ik niet in het team pas. Naja, ik verwacht tegenwoordig ook standaard een afwijzing ;)

Wel fijn dat jij trouwens eerlijk antwoord hebt gehad op de vraag waarom je afgewezen bent, ook al is het natuurlijk nooit leuk... Veel gooien het gewoon lekker makkelijk op "veel reacties gehad" en daar kan je dan uiteindelijk nog niets mee.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:18

Naja, het zijn opzich niet echt dingen waar ik wat mee kan, maar toch wel fijn om te weten. Heb even mijn frustratie eruit gerend, ben weer rustig :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:34

Rinske schreef:
:(:) :(:) Kun je ze niet mailen dat het heel dichtbij NL is? Wellicht zit er iemand op kantoor die geen richtingsgevoel heeft/ geen plaatsnamen kent :') .

Ik zet er altijd al bij ter verduidelijking dat het kort onder Roosendaal ligt, ik kan me nl. goed voorstellen dat mensen er geen notie van hebben waar het ligt :+ Dus het is gewoon een k*tsmoesje van ze. Of ze hebben geen zin in het gedoe van een grensarbeider. Maar hier in het dorpje hebben we nou ook niet echt een florerende middenstand := Mijn vriend had iets gevonden maar dat lag achter Antwerpen, om nou meer dan een uur te moeten rijden op een filegevoelig traject voor een parttime flutbaantje... danzit ik straks langer in de auto dan ik dagelijks werk :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:36

Winged schreef:
En weer een afwijzing binnen. Wat is dit toch.... Gátver.

Bah! :(:)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:56

Denk ik net een leuke PT functie te krijgen in mijn mailbox:
Citaat:
PARTTIME DEBITEURENADMINISTRATEUR/HUURADMINISTRATEUR
Dienstverband: Vast contract
Uren 40uur

Sinds wanneer is 40 uur PT :? |o

Daar baal ik toch zo ongelooflijk van!!!!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:52

haha, dan weet je iig dat je daar niet fulltime wilt werken :+
Misschien even bellen om te vragen of het echt 40 uur is en of ze anders de functie willen splitsen over twee parttimers?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:54

Nou weer slecht nieuws :(

Kreeg net telefoon van 1 van de 2 uitzendbureau's waar ik morgen heen zou dat ze bericht van UPC hebben gekregen dan ze voldoende mensen/kanidaten hebben gehad dat ik morgen niet meer hoef te komen :(
Verdorie... maargoed ze gaf wel aan dat ze echt dr best bleef doen en dat ze wel vacature verwacht op korte termijn voor mij want ze vond ons gesprek heel erg leuk en ze zou alles goed voor me in de gaten houden. Waarschijnlijk dat er begin maart sowieso iets kwam dat we dat dan even moeten afwachten..

Nouja hopen dat er uit het andere gesprek morgen wel wat komt :\
Heb dit nu 2x na elkaar gehad, eerst ING nu UPC.
Heb morgen van Tele 2 klantenservice, de minst leuke van de 3 maargoed we zien wel

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:58

Het lukt ons allemaal niet meiden :(:)
Ik heb ook nog steeds niks...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:02

Pffff, stomme Van Cranenbroek... Had ik een paar weken geleden gesolliciteerd als decorateur, kreeg ik een afwijzing binnen dat ze al met andere kandidaten gesprekken hadden gepland, en dat er niet over gecommuniceerd kon worden.
En 1x raden wat er gisteren in de bus viel, een krantje van Cranenbroek met vacatures voor, jawel, decorateur. Echt, ongelooflijk...

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:47

Rinske; frustrerend hè? Had ik afgelopen maand ook, sollicitatie verstuurd, kreeg een brief thuis met een afwijzing van het bedrijf omdat ze genoeg reacties hadden gehad en daardoor alleen de mensen uitnodigden die aan alle eisen voldeden (tja en helaas ben ik nog steeds geen man, dus voldeed aan 1 eis neit). Wat ziet mijn oog 2 weken geledne in de vacaturelijst, ja hoor precies dezelfde vacature van hetzelfde bedrijf dat ze nog steeds opzoek zijn. Tja ik ga dus echt niet meer reageren hoor :+

Daniella; schouders eronder en ervoor gaan, soms blijken bedrijven die op het eerste geizhct niks lijken achteraf heel gezellig en leuk. Succes!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:30

Daniella: Misschien valt het inderdaad wel mee. Heb je callcenter belastingdienst (ook Groningen) al geprobeerd? (weetniet welke opleiding je hebt, heb zelf HBO en dat willen ze liever niet 'omdat die binnen een jaar weer weg zijn')

Heb 2 leuke vacatures gevonden, 1 in Meppel, 1 in Zwolle. Ga ik vandaag even mee bezig. Nieuwe week nieuwe kansen. (En geen afwijzingen.. Hoop ik! *duimt voor ons allen*)

edit: Moest me bij 1 van de vacatures inschrijven (via uitzendbureau) geen motivatiebrief... CV werd in 1 keer verstuurd. Wordt dus alleen beoordeeld op CV, en gezien ik een starter ben zal het vast niet gaan lukken. -O- *zucht*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:54

Ik wacht op het belletje van La PLace of ik wel of niet ben aangenomen... zal ik eindelijk uit de sleur komen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:56

Emm_ schreef:
Rinske; frustrerend hè? Had ik afgelopen maand ook, sollicitatie verstuurd, kreeg een brief thuis met een afwijzing van het bedrijf omdat ze genoeg reacties hadden gehad en daardoor alleen de mensen uitnodigden die aan alle eisen voldeden (tja en helaas ben ik nog steeds geen man, dus voldeed aan 1 eis neit). Wat ziet mijn oog 2 weken geledne in de vacaturelijst, ja hoor precies dezelfde vacature van hetzelfde bedrijf dat ze nog steeds opzoek zijn. Tja ik ga dus echt niet meer reageren hoor :+

Ik moet nog even bedenken hoe ik het aan ga pakken, maar ik wil dus zeker wel een mail sturen, of nog een sollicitatie doen }> . Moeten ze maar een reden voor afwijzing geven...

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:08

gezocht: partimer ( 20 uur) en oproepkracht

functieomschrijving: Je kan zelfstandig het gehele repro proces uitvoeren, Van het ontvangen van de bestanden tot en met de afwerking daarvan, Je bent in staat om hoogvolume plot- en printapparatuur te bedienen, digitale bestanden te verwerken, analoge documenten te scannen, en het controleren van de kwaliteit en de volledigheid van het plot - en printwerk. Je beschikt over computerkennis, en kunt klein onderhoud aan de machines plegen en eenvoudige storingen oplossen. Je hebt gevoel voor kwaliteit, en kunt zeer nauwkeurig werken. Daarnaast kan je invallen en bijvallen in het communiceren met klanten aan de balie, email en/of telefonisch.

functie eisen: (V) MBO, stressbestendig en flexibel inzetbaar.

Wij bieden je: Een leuke baan, bij een enthousiast, jong, snelgroeien en dynamisch bedrijf: een prettige informele werksfeer: bijpassende arbeidsvoorwaarden en salariering.
Dienstverband: We zijn op zoek naar een parttimer ( 20 uur), en een invalkracht op oproepbasis.

geintresseerd? Of ken je iemand die binnen bovenstaand profiel past?
Neem contact op met Marjon Nijkamp van Nijkamp@plotgemak.nl of via 0548-544539

ERVARING NIET NODIG< DE WIL OM TE LEREN EN TE WERKEN IS VAN GROTER BELANG.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:16

Wat voor bedrijf is dat? Heb je nog een linkje naar de oorspronkelijke vacature en standplaats?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:20

wat heb ik een hekel aan wachten zeg,,,,

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:27

Wachten hoort er helaas bij!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:03

ben nog steeds niet gebeld. Zou rond 2 uur gebeld worden... heel vervelend want ik zit gewoon helemaal met bonkend hart hier te wachten :+

oepsie, bedoelde 2 uur
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 23-01-12 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:09

www.plotgemak.nl bedrijf zit in rijssen ( overijssel).
De officiele vacature komt morgen in de krant te staan, zal zo de advertentie proberen te plaatsen:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:18

@lifaya: dat heb ik ook wel eens gehad en uiteindelijk werd ik niet gebeld, maar kreeg ik 3 dagen later een afwijzingsmailtje, met het excuus voor de late reactie.... Zat ik voor niets de hele tijd te stressen!