Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:20

Criterium voor reisafstand is voor mij de tijd, niet zo zeer het aantal kilometers. Bovendien MOET het met eigen vervoer bereikbaar zijn omdat hier geen OV is. Vorige werkgever was 18 km maar de tijd was 45 minuten dankzij de files. Persoonlijk vind ik 30 minuten in de auto het maximum wat ik wil rijden.

@marius: sinds wanneer werkt werk.nl überhaupt ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:31

Toen ik destijds aan het zoeken was, was een uur met de auto voor mij het maximum.
Mijn huidige baan is wat dat betreft op het randje: als alles mee zit kan ik het met veel mazzel in 45 minuten redden (in de praktijk kan dat alleen 's avonds na 9 uur). Maar de realiteit is een uur reistijd over 50 kilometer vanwege de slechte verbinding en de drukte op de weg. OV is geen optie :n
Houd er ook rekening mee dat je bij zulke afstanden meestal niet al je reiskosten vergoed krijgt!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:55

Ik solliciteerde altijd op ongeveer een uur reistijd, dan kom ik al heel ver. Dit is wel berekend met de auto. Ik heb wel geen auto, dus zou het nu nog met het openbaar vervoer moeten doen (wat niet handig is, omdat de eerste beste bushalte 5 km verder op is, en de buurtbus bijna nooit rijdt :''). Maar zodra ik een baan heb, schaf ik een autootje aan :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:09

OHHHH ik ben even een beetje door t dolle :D

Ik had een advertentie op paardenwerk gezien voor een allround stalmedewerker bij een revalidatiestal voor paarden, die stond er vandaag pas op, en ik heb gereageerd en mag vrijdag op proef komen :D *\o/* :):) :):) :):) :):) :):) wel voor 2 dagen, nu nog die andere 24 uur aanvullen!!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:26

Gaaf!!!!
Mag ik vragen welk bedrijf het precies is?
Volgens mij hebben ze afgelopen tijd al eerder vacatures gehad.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:31

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:42

gok door het rijden met trekkers/machines. al hebben ze daar meer mannelijke werknemers (dacht ik), dus misschien ligt het ook aan ervaring die ze hebben. maar als het aanspreekt zou ik het gewoon na vragen en solliciteren, is wel een leuke actieve manege

gaaf hoor!! revalidatie!! wel jammer dat het nog zo weinig is.

ik heb vandaag een goed gesprek gehad, helaas te zwaar opgeleid voor dit werk, dus zou dat niet lang uitdagend vinden en geen geschikte doorgroei mogelijkheden binnen het bedrijf. was een eerlijk gesprek

nu donderdag nog een sollicitatie. iemand nog tips voor solliciteren in belgie (gent)???

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:44

edit: zie dat ik de verkeerde link krijg,
dat revalidatie centrum is equiscio in ter apel van amber koppen en bastiaan de recht leuke mensen :))
Laatst bijgewerkt door Seven op 20-09-11 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:44

zijn ook 2 aparte vacatures ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:51

Ohhh jaa :D nouuu.. :D ik hooop dat t wat wordt, al is dat niet zeker natuurlijk. Ik heb wel meerdere vacatures gezien op paardenwerk, alleen ik rij niet.. dus dan is het al vaak wat moeilijker :) Ik kan en wil niet meer rijden, ben te zwaar en heb beide enkels kapot gehad...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:53

annastasia schreef:
http://paardenwerk.nl/?/vacatures/bekijken/1298/
Wat zou de reden zijn dat ze voorkeur hebben voor een mannelijke kandidaat?

Misschien omdat hij niet met vrouwen overweg kan ?? :P

Nee, ik denk door het fysiek zware werk. vrouwen zijn over het algemeen wat zeikerig als het aankomt op heel zwaar werk, en geloof me, ik heb het zelf gezien ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:53

Alsof een vrouw geen trekker kan rijden ;-)

Voor de vacature in ter apel, staat er nog 1tje. Die staat er als je verder naar beneden scrolt.
Is al wel behoorlijk oud.

Edit: dat is een vacature om te rijden.
Mocht ik wat willen in de paardensector, dan zou ik ook niet gaan rijden.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:58

Ik kan gewoon niet rijden , iig niet zonder mijn stevige stalschoenen, en k ben gewoonweg te zwaar :) dat weet ik, en ik vind t ook niet meer zo leuk..

Ik had die vacature gezien, die is al ingevuld denk ik, de startdatum was 1 juni :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:03

Misschien zitten ze wel op bokt, en vinden ze het helemaal niet leuk dat ik dat erop zet ??

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:06

Je bent in ieder geval wel eerlijk

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:12

een vrouw kan prima trekker rijden maar de meeste paardenmeiden leren het niet :P maar zal denk ook wel met zwaar werk te maken hebben. maar blijft maf dat ze specifiek een mannelijk iemand vragen.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:13

Yeeh, heb morgenmiddag een sollicitatie bij een bibliotheek :)
Nu alleen even aan het dubben voor wat aan te trekken.. Wil wel netjes, maar ook weer niet te netjes. Het is een bieb in een dorp, dus ik verwacht niet zo heel veel poespas..
Hebben jullie nog wat tips? Ben te lang niet in een bibliotheek geweest, behalve die van school, haha.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:23

blacknorton schreef:
een vrouw kan prima trekker rijden maar de meeste paardenmeiden leren het niet :P maar zal denk ook wel met zwaar werk te maken hebben. maar blijft maf dat ze specifiek een mannelijk iemand vragen.

Volgens mij mag et zelfs niet eens.. dat is discriminatie.. ze mogen wel zeggen dat ze een voorkeur hebben voor mannen. :)

Maar ik denk dat de beste man ook beter geschikt is om met een man te werken.. ik zeg ook niet dat alle meiden geen doorzetters zijn, maar vaak is dat wel zo.

Ik eerlijk? nee, alleen eerlijk tegenover mezelf. ik ben gewoon groot en zwaar, ben wel op dieet maar ik vind mennen zoveel machtiger.. t geeft echt een KICK als je een paard met je stem kunt besturen en dan met lichte ophoudingen kan sturen...

Maar succes bij de bieb juud!

Ik zou wel gaan voor een pantalon met een net shirt, dan ben je iig representatief!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:29

het staat ook onder voorkeur, maar je haalt het wel erg naar boven.
en sommige kunnen inderdaad beter met mannen onderling te werken dan met vrouwen. en bij zwaar werk hakken vele ook af (op ten duur).

mennen is ook erg gaaf!!

succes juud. ik zou een nette broek met een jasje ofzo aantrekken.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:41

blacknorton schreef:
het staat ook onder voorkeur, maar je haalt het wel erg naar boven.
en sommige kunnen inderdaad beter met mannen onderling te werken dan met vrouwen. en bij zwaar werk hakken vele ook af (op ten duur).

mennen is ook erg gaaf!!

succes juud. ik zou een nette broek met een jasje ofzo aantrekken.

Ik discrimineer ook niet, maar ik ken de beste man een beetje :) ik vind dat vrouwen t boerderijwerk allemaal prima kunnen, dan niet beter, maar vrouwen piepen gewoon meer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:22

Ik ben vanmorgen op gesprek geweest bij een detacheringsbureau! Op zich heel positief, ze geven me voor de volgende ronde een positief advies mee, maar het kan zijn dat het strandt op mijn CV, dat gevuld is met overheidservaring en zij voor 2/3e commerciële bedrijven voorzien van mensen. Maar goed, ik duim voor mezelf :+ en maandag hoor ik meer.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:28

Spannend! zag het er leuk uit voor zover je het zag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:32

Ja het lijkt me zeker leuk :j lekker divers, dat vind ik prettig, anders wordt het saai (daarom zoek ik ook naar nieuw werk).

Qua paardenbanen, volgens mij kunnen vrouwen net zo goed dingen als mannen :+ alleen is het soms gewoon praktisch dat een man wat meer spierkracht heeft...of die mensen willen gewoon geen kippenhok vol vrouwen, hihi.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:44

iti schreef:
Grrrrrrr... ik gister sollicitatie verstuurd, naar administratieve starter.. krijg ik vandaag een mail door de overweldigende reacties is de keus niet op u gevallen... volgens mij is dat code voor ik heb je brief niet eens gelezen en je cv ook niet... ze vroegen mbo, ik heb een hbo opleiding.. GRRR .. word er zo pissig van onderhand!

Kreeg ook van dit soort brieven en mails terug en ben er eens achteraan gegaan wat de rede was.
Krijg je als antwoord dat je overgekwalificeerd bent,met andere woorden we nemen iemand met minder ervaring en minder opleiding die een stuk jonger is en kunnen we minder salaris uitkeren! :(

Zelf heb ik wel werk maar ben toch bezig met sollicitatie's omdat ik verder wil groeien en van mijn onregelmatige diensten af wil wat bij deze werkgever geen optie is!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:39

Ik heb besloten dat ik een donkere spijkerbroek aan doe, met een shirtje en een colbertje. Alleen nog aan het twijfelen welke schoenen ik aan doe, hakken of platte (ik moet op de brommer ;))