Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:03

Die tips neem ik zeker mee, hilda.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:13

Ja ik was echt een complete Bridezilla hoor :D
Dus als je onderzoek wil doen naar brides-to-be dan moet je bij mij zijn :P

Nog een tip dan: ik ging naar de trouwbeurs en vond al die fotografen veel te duur. Toen liepen we naar de auto en stonden daar gewoon ook enkele fotografen met hun boek en folders :+ Zal vast niet mogen, maar ze konden wel hun folder kwijt aan hun doelgroep en hoefden er niets voor te betalen ;)

lievelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:21

Hilda79! Ha! Je slaat de spijker op zn kop. Flyeren is heel goed. En adverteren in bladen is ook super goed. Nog steeds. Ook al gaat tegenwoordig veel via internet. Maar er zijn veel mensen die worden getriggerd door een advertentie in de krant of bladen staan. Vaak word adverteren via internet als irritant bevonden maar in balden als 'toeval' He wat leuk!

Als je maar goede advertenties/flyers laat maken. Die voor je zaak staan en die bij je zaak passen. Voor ontwerpen of ontwerp advies kun je altijd ff een mailtje sturen mensen! =P

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:09

@Nuage: Het kan zijn dat ik nog gebruik maak van dat aanbod! En inderdaad wel een slimme actie van die fotografen!!!

@Lievelies: Dat is inderdaad wel heel belangrijk!

Ik vind het echt fijn dat we hier elkaar zo goed van advies en zo kunnen voorzien! Heb helemaal niet het gevoel dat we een ander niets gunnen... Terwijl mij dat gevoel wel steeds meer bekruipt in face2face gesprekken met andere ondernemers!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:10

Echt Nuage? Ik heb daar al veel vaker over nagedacht maar durf het niet omdat het niet mag.

Lievelies, gericht op internet adverteren toch niet? Ik adverteer op van die zoeksites waar bruidsparen vanalles kunnen vinden voor wat betreft hun bruiloft (vervoer, kleding, ringen, locaties, fotografen etc).

Ik heb trouwens een ontwerp gemaakt voor flyers.

Afbeelding

Afbeelding

Hij is dus dubbelzijdig. Nu ben ik bezig om ook voor mijn andere foto-onderwerpen dezelfde flyers te maken.

En deze artikelen lever ik nu ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Of ik het krijtbord definitief ga opnemen ben ik nog niet over uit. Dit is hem.

Afbeelding

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:18

Ik denk dat je vast wel een keer een aanvaring krijgt met beveiliging misschien die dan vragen of je weg wil gaan, maar er waren absoluut mensen die dat deden :j En simpelweg flyeren is makkelijk te doen natuurlijk. Vooral bij de RAI waar het parkeerterrein best een eindje lopen is, dan hoef je niet recht voor de deur te gaan staan. Die mensen daar hebben net van fotografen gehoord dat een bruidsrapportage makkelijk 2500 euro kost dus als jij een mooie flyer hebt met een prijsaanbieding erop dan denk ik dat je echt wel wat klanten kunt pakken op die manier :j

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:32

Dat denk ik ook wel!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:52

Vaak worden er ook bruidsbeurzen georganiseerd door plaatselijke bruidshuizen. Misschien kun je daar een samenwerking mee aangaan. Samen een organiseren of zo. Een bloemist en autoverhuurbedrijf er bij en ga zo maar door. Lokale media inschakelen etc. Kost je natuurlijk wel geld, maar zal je ook wel wat opleveren. En je kunt naamsbekendheid krijgen in jouw regio.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:11

Stel nou effe hilda, ik heb een fotoshoot bij je gehad en ik ben op jou site om mijn foto's uit te kiezen. kan ik dan die artikelen er los bij kopen of alleen als de foto's er al in zitten?
Ik vind dit soort lijsten namelijk wel erg leuk en om daar nou apart voor naar de winkel te moeten terwijl ik bij jou toch al foto's uit het uitkiezen ben.....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

11A ben ik met je eens. Zo vind ik de sfeer op higherlevel, wat er toch speciaal voor bedoeld is, af en toe erg uhm...stroef? Alsof het een wereld vol geheimen is die je elkaar absoluut niet moet vertellen ofzo. Ik vind dat niet nodig. Tuurlijk vertel je niet hoe het achter je eigen schermen verloopt, maar ervaringen en tips kun je toch wel delen? Zo zie ik het tenminste hoor.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:17

Oh help dat is wel heel erg leuk!
Ga ook even op de website kijken, als ik dan een shoot heb gehad dan móet ik ook zoiets gaafs :))

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:28

Kan allemaal Holly.
Denk er ook over om ze gewoon eventueel aan niet klanten te kopen en dan aan bestaande klanten met korting.
Deze leverancier heeft ook lijsten maar ik ben bang dat ik dan een veel te groot assortiment moet aanschaffen om keuze te kunnen bieden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:33

steeds een beetje groeien hilda.
vroeg me eigenlijk alleen af of je die dingetjes alleen incl foto's aanbied of ook los.
Misschien wil jouw klant wel 4 foto's maar 2 fotomappen. Je weet het niet.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:53

Paan schreef:
Vaak worden er ook bruidsbeurzen georganiseerd door plaatselijke bruidshuizen. Misschien kun je daar een samenwerking mee aangaan. Samen een organiseren of zo. Een bloemist en autoverhuurbedrijf er bij en ga zo maar door. Lokale media inschakelen etc. Kost je natuurlijk wel geld, maar zal je ook wel wat opleveren. En je kunt naamsbekendheid krijgen in jouw regio.

Dat is ook wel een goede tip... Misschien moet ik ze maar eens gaan verzamelen in word haha. Thanks!!!
holly schreef:
11A ben ik met je eens. Zo vind ik de sfeer op higherlevel, wat er toch speciaal voor bedoeld is, af en toe erg uhm...stroef? Alsof het een wereld vol geheimen is die je elkaar absoluut niet moet vertellen ofzo. Ik vind dat niet nodig. Tuurlijk vertel je niet hoe het achter je eigen schermen verloopt, maar ervaringen en tips kun je toch wel delen? Zo zie ik het tenminste hoor.

Helemaal mee eens! De echt beroepsdingen blijven voor jezelf. Hilda en ik vertellen ook niet precies hoe we iets maken of wat we betalen voor de inkoop van onze producten, maar daar gaat het ook niet over! Elkaar ondersteunen, tips geven en vooruit helpen vind ik veel fijner en is ook juist wat ik op dit moment nodig heb! Dus als je elkaar dan zo kan helpen vind ik het heel prettig!

lievelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:59

@ Hilda79, ziet er goed uit... moet ik er iets kritisch over zeggen of wilde je het gewoon laten zien?
Ik vind de paarse letters mooier dan de zwarte. Als je het leuk vind zouden we samen kunnen kijken
hoe je het nog wat kunt verbeteren?

Zeker ook op internet adverteren is goed hoor, denk ik. Ik bedoelde niet dat op internet adverteren
niet goed is. Ik denk dat er een goede balans moet zitten tussen internet en advertenties in kranten en tijdschriften.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:02

@Holly: Ik plaats straks bij mn webshop wel een stukje info over mijzelf, met een foto van mij en Gaya dr bij, dan hebben de klanten gelijk een gezicht bij het bedrijf. Als ik zelf online shop bij leuke aparte webshopjes, vind ik het ook altijd leuk om te lezen wie erachter zit en geeft me ook een vertrouwder gevoel.

Vandaag ben ik begonnen in een boek "The Findability formula", heel informatief en lekker leesbaar geschreven. Het gaat over hoe je jezelf goed vindbaar kan maken op internet. Maar ik ben pas halverwege hoofdstuk 2 hoor ;)

Gister bij de webbouwer langs geweest, het gaat de goede kant op, ik kan alvast beginnen met alle producten in de shop te zetten (ik weet nu eindelijk hoe het moet en het was goed dat ik advies had gevraagd, want anders had ik dingen gedaan die niet slim waren geweest, hahaha). De planning is nu dat ik langzaam maar zeker alles erin ga zetten en de bouwer hoopt klaar te zijn, voordat ik dat ben.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:48

Ik denk dat je bij adverteren altijd heel goed moet nadenken over of het je echt wat gaat opleveren. Ik geloof niet zo in pagina's op intenet waar je vermeld staat, een netwerk/naamsbekendheid opbouwen in je eigen regio gaat veel beter via-via en uniek opgezette (reclame)acties.

Zo heb ik het idee opgevat om bij nieuwbouwwoningen/wijken huis aan huis vogelhuisjes rond te zetten/hangen met een reclame uiting eraan in de trant van 'wie woont er straks in uw tuin"?

Vriendin van me, ook fotograaf, gaat bijvoorbeeld ansichtkaarten laten maken met haar foto's, van allemaal mooie foto's van de stad waarin ze woont. Die gaat ze dan weer te koop aanbieden, bijv. op koninginnendag.

Wat je ook kan proberen: in een dorpshuis of winkel je foto's (een tijdje) mogen exposeren, en dan het liefste niet binnen, maar voor de ramen.

Oew. dat vind ik zo leuk hé van ondernemen, dit soort dingen bedenken!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:59

@ Holly, die zijn gaaf zeg. Heb ze helaas nog niet gezien bij waar ik de mappen vandaan heb. Wel hebben ze zoiets als de onderste. Men kan altijd dat soort dingen er bij bestellen dan. Geen probleem.
Waar ik dus over nadenk is om ze ook los te koop aan te bieden zonder dat men dus een shoot bij mij heeft gehad. Maar daarvoor wil ik eerst kijken hoe mijn klanten de mappen vinden.

@ lievelies, waar zie jij zwarte letters op de flyer? Alle letters zijn daar paars.

@ idee, ik heb net tijdens het douchen een geweldig plan bedacht. Tussen een bestaande bruidsbeurds hier in de regio kom ik niet dus dan ga ik er zelf eentje organiseren. Ga eerst precies bekijken wat ik wil qua adverteren en wat dat kost. De locatie heb ik al en kost werkelijk waar bijna niets. Dan inventariseren welke andere ondernemers hier ook belangstelling voor hebben en dan op basis daarvan de kosten berekenen per ondernemer.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:00

Uhm nou Hilda...jij hebt grote plannen haha.
Erg leuk, maar veel te ver weg.

Ik vind het er maar net aan liggen hoor Yucca.
Als jij lesgeefmens bent, ik zeg maar even wat, dan wil ik weten wie jij bent, als ik jouw site bezoek. Daaruit kun je het gevoel halen of iemand bij je past of niet.
Hier is de persoon belangrijk.
Ik verkoop producten, dus ik vind het niet zo heel belangrijk om over de persoon erachter te vertellen.
Hier zijn de producten belangrijk.
Soms misstaat het zelfs als er een pagina "over mij" bij zit. Dus het past niet altijd bij iedereen.

Apparte reclames, die doen het vaak het best idd.
Vogelhuisjes is idd heel erg creatief en leuk, maar let wel op dat je toestemming hebt hoor, want boetes zijn niet leuk.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:16

Toestemming om vogelhuisjes rond te brengen? Nog nooit van gehoord....

Pfff, probeer uit te vinden of ik bij de gemeente subsidie oid kan krijgen voor mijn 'afstudeer'expositie, maar op de site kan ik niets vinden, wordt maar een mail sturen denk ik. Of langs gaan.... :)*

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:30

Als je een reclameuiting in de openbare ruimte ophangt kan je een probleem krijgen met de gemeente :j
Is het geen "vandalisme" dan kan het nog precariorecht zijn :+

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:32

Tuinen van mensen zijn eigen eigendom, en geen openbare ruimte, dus dat lijkt me niet van toepassing.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:33

Oh je wil ze bij mensen aan de deur aanbieden oid? Of zomaar in de tuin hangen?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:37

Aangezien in pas opgeleverde wijken/straten meestal de grond nog braak ligt, wil ik ze dan op een paal bevestigen en in de grond prikken in de tuinen.

Het lijkt me trouwens wel een gaaf idee om knalroze of groene vogelhuizen (iets groter) rond te zetten in de hele gemeente, zonder reclame, maar met een mooie spreuk ofzo. Dat dat een soort mysterieus 'ding' wordt en iedereen zich afvraagd waar het vandaan komt...haha kijken hoe lang het duurt voordat de mensen/media zoiets oppakken...:D

lievelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:50

@Hilda, sorry ik kijk niet goed, de letters op je flyer zijn idd paars.. ik was id war met de foto's daaronder, van de producten die je meer hebt. Excuus.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:10

Hilda79 schreef:
@ idee, ik heb net tijdens het douchen een geweldig plan bedacht. Tussen een bestaande bruidsbeurds hier in de regio kom ik niet dus dan ga ik er zelf eentje organiseren. Ga eerst precies bekijken wat ik wil qua adverteren en wat dat kost. De locatie heb ik al en kost werkelijk waar bijna niets. Dan inventariseren welke andere ondernemers hier ook belangstelling voor hebben en dan op basis daarvan de kosten berekenen per ondernemer.

Gaaf idee!!! Laat ons vooral weten hoe je het allemaal geregeld krijgt en zo!!!
Ben benieuwd naar het resultaat!