VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:38

Balen Gittekit! Is het niet mogelijk om zelf iets te regelen met overplaatsing en dat dan voor te leggen aan iemand die daar over gaat?

Heeft iemand een idee voor mijn written task voor engels? Ik heb gekozen voor een cultural option en het moet dus gaan over iets cultureels uit de UK of USA. De tekstsoort mag ik ook zelf kiezen. Dat vind ik meestal niet zo'n probleem, maar ik weet echt geen onderwerp. Hij moet morgen al af zijn en iets van 750 woorden + nog een rationale waarin ik alles uitleg waarom ik iets heb gedaan in de tekst (bijvoorbeeld iets onderstrepen oid) :=

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:40

Hmm.. iets cultureels, is denken. Kies een bepaalde bevolkingsgroep/geloof?

En nee, t is vorig jaar overwogen, maar het is onmogelijk om mij over te plaatsen omdat ik dan geen Ak meer kan volgen.. en ik ben wel het 3e uit ja vrijdag, maar alsnog 3 uur maatloos is ook lang.. :o

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:43

Ik heb vorig jaar al iets geschreven over de invloed van de katholieke kerk op de meningen van mensen in Dublin... We waren dara toen heen geweest voor onderzoek ;)
Misschien doe ik het wel over dat teveel mensen te vaak hun computer gebruiken en geen social life meer hebben blablabla... :P

Dobby91

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:46

Moet het ook nog actueel zijn of niet? Anders is de Ku Klux Klan ook interessant denk ik? Te vaak je pc gebruiken is denk ik niet echt typisch iets Amerikaans/Engels, kan je t beter hebben over het overmatig consumeren van fastfood? :P

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:49

Oh, dat zou ook nog kunnen ja :P
Wat ik anders wilde doen is praten over de invloed van technologie (en dan met name pc+ipod enzo) op het dagelijks leven. Het is idd niet typisch Amerikaans/Engels, maar dat hoeft geloof ik ook niet zolang het daar maar voor komt :P
Iets actueels is wel makkelijker schrijven vind ik zelf. Ik denk dat ik een opinion column ga schrijven, dus dan is iets actueels helemaal fijn :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:02

zitten er hier computer techneuten?
mijn toetsenboord wil niet die tekentjes geven zoals een e met een streepje erop... waar kan ik die isntelling veranderen? :P

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:03

rechts onderin ergens, bij een toetsenbordje geloof ik .
Weet het niet zeker hoor :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:11

daar kan ik alleen kiezen uit Vs en VS internationaal... en beiden doen niet die streepjes enzo op de e, a, o...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:15

Goedenavond. :)

Fioon, je toetsenbord doet verder niet raar met vreemde tekens als je normale letters probeert in te typen?
Anders moet je even op SHIFT + CTRL tegelijk duwen, dan zou dat verholpen zijn, maar misschien ligt het aan iets anders. :Y)

Nu ga ik weer gauw, ik moet voor 1 december een paar websites afleveren, beetje slecht getimed met mijn PTA-week. #)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:16

Waaauw wat goed, een 9.3! cht netjes j

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:29

nee nee dat niet, dat weet ik,
maar ik heb hem denk ik op een verkeerd land staan, waardoor hij dat soort dingen niet pakt zoals e + ' = e met streepje erboven :P
maar ik weet neit meer waar ik dat kan vinden en welk land hij dan op moet...

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:37

Zo, ik ben ook weer klaar met mn written task :) Kheb hem toch over obesitas geschreven (met dank aan gittekit :) ) en ben er eigenlijk wel tevreden over :D Straks alleen nog even een rationale schrijven, maar dat zal wel lukken :)
Nu moet ik eigenlijk ook nog aan mn franse mondeling werken en natuurkunde leren voor mn herkansing maandag 8)7 Gelukkig eerst even naar een verjaardag toe, ik heb wel even wat afleiding nodig :Y)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:08

Ik heb echt een rot dag vandaag ;(
Toen ik vanmorgen naar school fietste, fietste dr ineens n klein rotjoch in mn fiets. Toen ben ik op mn knie gevallen (waar ik sowieso al heel veel last van heb), en die is nu bont en blauw en lopen doet pijn. Fiets kapot, maar was al vlak bij school dus nog geprobeerd om te fietsen (anders was ik te laat), voor zover dat ging. Kom ik op school, heeft die k*tschool bedacht dat we 18 december, wanneer we eigenlijk vrij zouden zijn, van half 9 tot half 12 een nederlands examen moeten maken voor punt :\
Had verder maar een paar uurtjes school dus die heb ik wel overleefd. Maar daarma moest ik dus naar huis lopen, in de regen, op mn hakken dus mn voeten zijn nu ook dood. Daarna moest ik naar het dorp voor lenzencontrole, wil mn scooter niet starten.. -:(- En zijn m'n ogen zijn ook nog eens 0,75 achteruit gegaan. Blehh.. ik heb het helemaal gehad nu ;(

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:31

He gets, astriidj, wat een dag! Kan me helemaal voorstellen dat je het helemaal gehad hebt nu...
Sterkte :(:)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:32

He, wat een pechdag zeg :(:) nu lekker binnen en morgen weer een dag :)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:46

Bedankt voor jullie medeleven :P
Ik dacht dat het niet meer erger kon, maar mn broertje heeft net ook nog de deur tegen me aangegooid, waardoor mn teen nu open ligt en ik helemaal niet meer kan lopen. En dan ben je ook nog ziek aan het worden.
*zucht* Dat het maar snel morgen is..

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:13

Jeetje, wat een pechdag.
Zoiets overkomt je hopelijk niet vaker :=

Ik ben nu echt aan het stressen voor mijn literaire voordracht.
Ik heb hem donderdag al, maar ik loop nu wel een beetje vast :\

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:29

dat si echt een pechdag astrid! :(:)

@annaax, heb je geen les meer van die docent dat je nog wat kan vragen erover?

wij hebben uitstel gehad voor wiskund ePO joehoe, want maandag is herkansing en eigenlijk moest ik dan ook dat 'PO inlevern maar dat hebben ze nu dus een week verplaatst :)

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:42

Astrid, sterkte en hoop dat je het toch nog een beetje heb kunnen overleven!

Mmm.. kreeg net een mailtje van mijn afdelingsleider, hij heeft nog 'wat' :o absenstiebriefjes van mij liggen, of ik morgen even langs wil komen :(:)
Welke mooie smoezen hebben jullie voor me? Haha

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:44

je moest naar de psycholoog? je moest naar de dokter omdat je dacht dat je zwanger was maar dat mogen je ouders niet weten? je moest naar de tandarts en orthodontist? je voelde je niet lekker maar durfde het niet tegen je ouders te zeggen dus kon geen briefje inleveren?

O:)

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:47

Haha psycholoog? Ben helaas niet echt een persoon die dat geloofwaardig kan over laten komen ben ik bang. En die smoes over zwanger zijn, ga ik dus écht niet gebruiken haha, roddel is net door school verspreid dat een 15 jarige meisje uit 4 havo zwanger is, ik sla even over haha!

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:53

Gewoon zeggen dat je naar de fysio ofzo moest ;) Je dacht dat het geregeld was met absentie op school, maar dat is blijkbaar niet goed doorgekomen... Tegenwoordig heb je geen doorstuurbriefje van de huisarts meer nodig, dus daar kunnen ze dan ook niet om vragen ;)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:54

Fysiotherapeut? Ik ben echt slecht in smoesjes. Succes iig morgen ;)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:54

Haha zelfde idee :P

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:00

sHaKiEjLaVeR schreef:
Haha psycholoog? Ben helaas niet echt een persoon die dat geloofwaardig kan over laten komen ben ik bang. En die smoes over zwanger zijn, ga ik dus écht niet gebruiken haha, roddel is net door school verspreid dat een 15 jarige meisje uit 4 havo zwanger is, ik sla even over haha!

hahaha ik zou het zelf ook niet gebruiken hoor :P zwanger zijn dan :+

psycholoog heb ik wel gebruikt, maar dat was eigenlijk geen smoesje want ik was toen echt bij een psycholoog geweest :)

Maar inderdaad, fysio kun je wel gebruiken etc..

hangt er ook wel een beetje vanaf hoeveel absentiebriefjes hij heeft liggen? :=

succes in elk geval.. :=