een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:38

Nee in de meeste gevallen niet. Heeft te maken met het maximale aantal jaren school dat je daar mag hebben. En volgens mij ook een beetje met het niveau.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:38

Nette schreef:
Denicee_x schreef:
Ik heb nu de folder van STS dit is eigenlijk VEEL goedkoper als EF is.
Wie is er nog meer met STS gegaan?

Want bij EF is het schooljaar 6795 + 495 voor Regiokeuze(ik wil dan regio 4(Tennessee of Georgia) maar ik kan dan ook nog altijd in Texas, Louisiana, Florida, Arkansas, Mississippi, Alabama, South Carolina, North Carolina) dus het is niet zeker of ik dan in Tennessee of Georgia wordt geplaats.
Bij STS daarintegen, kost het 6100 en de regiokeuze 390 en dan kun je ook echt de Staat aangeven.. + ik heb de folders besteld en daardoor 565 Euro korting.

Dat klinkt inderdaad veel aantrekkelijker. :)

Iemand die toevallig weet of ze 6 VWO ers toe laten?
Kan het op de site niet vinden. :+

ze zijn volgend jaar een van de weinige die 6VWO'ers toelaten :j Ik heb me er ook bij ingeschreven en heb 11 september een informatiebijeenkomst :)

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:47

Okee, dankjewel :)
Kreeg net inderdaad ook een mail van STS dat ze beperkte plaatsen hebben voor 6 VWO ers. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:02

Live hier vanuit Computer klas ghehe :Y)
Nog 3 kwartier te gaan haha.

Zal vanaaf maar ff blog schrijven, ben beetje laks geweest daarmee :o

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:42

Haha, ik denk: "Hé, avond!" Dus ik zit op je blog te kijken .. Maar voor jou is het natuurlijk nog lang geen avond. :')

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:34

hahaha @ Jenn :')

Pff, mijn moeder is sinds die open dag opeens helemaal tegen mijn plannen. Echt als ze dit voor me gaat verknallen is het echt gedaan met alles.... pff. dan hoeft ze me echt niks meer te vragen..

Ik heb dan vorige week al het boekje van STS binnengekregen, 'wil je dat ff doorlezen aub?' 'Nee heb ik nu geen zin in'(dat antwoord krijg ik altijd, als ze staat te koken, als ze gewoon een boekje is aan het lezen, gewoon ALTIJD.) Dus ik vandaag van 'Ik vraag of pap vrijdag komt, dan kunenn we het gesprek hebben wat je zo graag wou ;)' 'Nee, dat wil ik niet! Ik heb hier nu geen zin in' Ik heb dus nu maar gezegd dat ik wel naar mijn pa ga en dat ze geluk heeft dat ik haar nu nog altijd in mijn plannen heb betrokken maar dat ze het zich nu kan bekijken! *ze is donderdag jarig, en om de 'I dont care* mentaliteit over te laten komen op haar ga ik gewoon werken. pff, als zij niet geeft om dingen die ik graag wil, moet zij niet verwachten dat ik dan om iets ga geven wat zij graag wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:41

Ik denk dat als je je gaat gedragen als een of andere opstandige puber je zeker je zin niet krijgt. + is het sowieso heel begrijpelijk als ze nee zegt, het is een bom geld. :+

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:49

@Anthea, nou.. bij ons in huis is het eigenlijk een hel :') iedereen leeft langs elkaar af.. + Mijn moeder was eerst heel erg enthousiast, maar nu is het opeens omgedraait en wilt ze er geen woord over horen of ik kan alweer 'oprotten, laat me alleen.'. Dus zij is nu eigenlijk de puber :=

(daarnaast is het 'maar' 2000 euro wat zij moet neertellen.. en ik zou eerst een paard krijgen, maar daar zie ik nu vanaf om naar Amerika te kunnen, dan is een paard toch wel iets duurder :=)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 06:01

en toch zou ik me zo "volwassen" mogelijk gedragen... ook al zou je misschien je kont tegen de krib willen gooien... uiteindelijk is zij degene die (deels) betaald en ja of nee kan zeggen... (en echt, ook 2000 euro is veel geld...)
Het enige wat ik kan bedenken is dat je je zo positief mogelijk opstelt, zorgt dat je zelf ook kunt bijdragen (baantje?) en er op een goede manieren probeert achter te komen waarom ze er nou zo op tegen is... misschien een kennis van haar inschakelen.....die er eens met haar over kan praten (je weet het, ze mag altijd inlichtingen bij mij inwinnen).
Ik ken je moeder niet, maar ben het natuurlijk wel zelf.... je moet echt nu laten zien dat jij ervoor gaat (zonder ruzie te maken, hoe moeilijk dat ook zal zijn).....weet niet of je nog op school zit.. maar doe daar ook je best, probeer goede cijfers te halen (zijn ouders erg gevoelig voor :D )...maar blijf rustig.....
Je wilt wat bereiken dus dan moet je er wat voor doen (ook haar verjaardag meevieren denk ik zo).. en leg het boekje op een opvallende plaats in de woonkamer..niks zeggen... als jij je volwassen gedraagt gaat ze het misschien op een door haar gekozen moment wel inkijken ..
Succes!

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 06:41

Lightielight schreef:
en toch zou ik me zo "volwassen" mogelijk gedragen... ook al zou je misschien je kont tegen de krib willen gooien... uiteindelijk is zij degene die (deels) betaald en ja of nee kan zeggen... (en echt, ook 2000 euro is veel geld...)
Het enige wat ik kan bedenken is dat je je zo positief mogelijk opstelt, zorgt dat je zelf ook kunt bijdragen (baantje?) en er op een goede manieren probeert achter te komen waarom ze er nou zo op tegen is... misschien een kennis van haar inschakelen.....die er eens met haar over kan praten (je weet het, ze mag altijd inlichtingen bij mij inwinnen).
Ik ken je moeder niet, maar ben het natuurlijk wel zelf.... je moet echt nu laten zien dat jij ervoor gaat (zonder ruzie te maken, hoe moeilijk dat ook zal zijn).....weet niet of je nog op school zit.. maar doe daar ook je best, probeer goede cijfers te halen (zijn ouders erg gevoelig voor :D )...maar blijf rustig.....
Je wilt wat bereiken dus dan moet je er wat voor doen (ook haar verjaardag meevieren denk ik zo).. en leg het boekje op een opvallende plaats in de woonkamer..niks zeggen... als jij je volwassen gedraagt gaat ze het misschien op een door haar gekozen moment wel inkijken ..
Succes!

Ik heb me nu de laatste tijd heel volwassen gedragen, nadat zij zich zo heeft gekeerd doet ze echt extreem bitchy en ik heb me altijd erboven gezet. Ik werk nu bijna elke dag van 9 tot 6, dus zoveelben ik niet thuis en ik heb al elke maand 200 euro opzij gezet, dus ze weten dat ik er echt voor ga. Maar mijn moeder heeft nu gewoon de instelling 'Ik heb het niet gedaan, en ik mis het niet, waarom zou jij het dan moeten doen?' en wat zij vind, probeer dat maar uit haar te krijgen, zij is best verwend vroeger en het enige wat hier tegen werkt (sorry voor de moeders hier dan..) Is net zo kinderachtig en verwaand als haar te doen, wat absoluut niet leuk is en ze gedraagd zich 'echt als een klein kind :j Laatst zat ze buiten en ik zat vanalles te vergelijken en elke keer als ik er iets over zei dan stak zij haar vingers in haar oren en begon te 'lalala'-en. poeh, dat is volwassen :=

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 07:53

Moet er een beetje om lachen (niet gemeen bedoeld) maar ik zie jullie samen al zitten buiten en daqn jouw moeder met vingers in haar oren.. blablabla....... Balen dus....
Maar goed.. je moet dus een manier zien te vinden om toestemming te krijgen......... op de manier zoals je nu reageert lukt het dus niet blijkbaar...... maak eens een 100% draai.. misschien helpt dat... Laat het misschien eerst maar een beetje betijen.....even laten zakken.... je kunt je bij STS inschrijven (heb je wel de korting) terwijl je je nog niet hebt verplicht tot iets.....
Overigens top dat je elke keer geld wegzet!

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:43

Haha, nee, als ik er niet zo pissed over was zou ik er ook om moeten lachen :=
Ik ga vrijdag naar mijn vader, kijken hoe hij nu reageerd (ze hebben gisteren gebelt, willen aber niet het besluit vertellen)omdat zij het absoluut vertikt.

en ja, daar was ik ook al over aan het denken, maar dan wil ik ook weer meteen de volgende stap zetten, ben een beetje ongeduldig over dit alles :')

en jah, mijn garderobe gaat nu een beetje extreem achteruit, maarja :j Ik heb het er voor over :j

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:49

Hallo allemaal!
Het is geweldig hier in Engeland =D. Ben nu op het language and culture camp en EF heeft alles tiptop geregeld :).
Zondag naar mijn gastgezin en dan begint het avontuur echt!!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:06

Klinkt goed Aster! Ben blij dat het goed gaat :) Je hebt je vlucht iig overleefd en dat was waarschijnlijk het ergste gedeelte van je reis voor jou haha! :j Nu kan je de hele wereld aan woehoe!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:08

Denicee_x schreef:
Lightielight schreef:
Succes!

Dat klinkt inderdaad erg irritant, ik kan me voorstellen dat je je daar een beetje machteloos door voelt.

Ik heb me nu de laatste tijd heel volwassen gedragen, nadat zij zich zo heeft gekeerd doet ze echt extreem bitchy en ik heb me altijd erboven gezet. Ik werk nu bijna elke dag van 9 tot 6, dus zoveelben ik niet thuis en ik heb al elke maand 200 euro opzij gezet, dus ze weten dat ik er echt voor ga. Maar mijn moeder heeft nu gewoon de instelling 'Ik heb het niet gedaan, en ik mis het niet, waarom zou jij het dan moeten doen?' en wat zij vind, probeer dat maar uit haar te krijgen, zij is best verwend vroeger en het enige wat hier tegen werkt (sorry voor de moeders hier dan..) Is net zo kinderachtig en verwaand als haar te doen, wat absoluut niet leuk is en ze gedraagd zich 'echt als een klein kind :j Laatst zat ze buiten en ik zat vanalles te vergelijken en elke keer als ik er iets over zei dan stak zij haar vingers in haar oren en begon te 'lalala'-en. poeh, dat is volwassen :=

Aster_ schreef:
Hallo allemaal!
Het is geweldig hier in Engeland =D. Ben nu op het language and culture camp en EF heeft alles tiptop geregeld :).
Zondag naar mijn gastgezin en dan begint het avontuur echt!!

Moooi! :D En veel succes zondag!

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:16

Net weer wat dingen besproken,
gaat niet zo goed... -O-
mijn vader is van mening veranderd,
mijn moeder begint weer over mijn paard.
;(

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:49

Das minder Madelyn :(:)

Ik ga straks naar North Carolina met zoon van hostparents en zijn vrouw en dochtertje en nog iemand. gezellig! :):) Tot en met zondag.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 02:35

Madelyn schreef:
Net weer wat dingen besproken,
gaat niet zo goed... -O-
mijn vader is van mening veranderd,
mijn moeder begint weer over mijn paard.
;(

Ik zou zeggen, probeer voor je paard al een oplossing te vinden. Is al eerder gezegd, maar iets in de trant van leasen ofzo? Dan verdien je er wat aan en kan jij daar als zakgeld gebruiken ofzo? Ik hoop dat het lukt! :)

Na mijn dipje van de eerste dag, gaat alles super hier. Ik heb al op hun paarden gereden en mijn gastmama gaat proberen mensen bijeen te trommelen zodat we samen naar de AQHA meeting in Ohio kunnen gaan! :D Superlief van haar, ik hoop dat het lukt maar ze hebben het zelf financieel ook niet zo makkelijk. Morgen ga ik naar school voor mijn locker enzo, spannend!

Super zeg Melanie, naar North Carolina! :D Een meisje waarmee ik gevlogen heb zit daar ook en ze heeft al heel mooie wandelingen gemaakt.

Mocht iemand zich trouwens vervelen: www.karen-thereandbackagain.webs.com :D

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 05:43

Ha leuk, weer een blog erbij... ik verslind ze :D

Denicee: afwachten meid, laat het maar even rusten... ik duim in ieder geval voor je....

Mel: wat een mooi kleed hangt daar in de eetkamer(?) bij je hostgezin.........

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:48

Patty14 schreef:
Wat gaaf Desolate :D! Hoelang ga je?

Beetje late reactie! Ik was op vakantie, haha! Ik ga een jaartje heen!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het daar gaat met de tandarts, en al die kleine dingetjes. :P

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:48

Ik denk niet dat het slecht is voor je CV.. Ik denk wel dat het beter is om dan een jaar als aupair ofzo naar het buitenland te gaan :j
Aangezien je bent blijven zitten (wat betekend dat je moeite hebt erin) zou ik eerst heel goed mijn best doen op je nu-school zodat je daar goede punten haalt :j Je kan op nog veel meer manieren naar Amerika gaan :)

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 05:21

Ik denk dat het juist een hele mooie ervaring voor je is en dat je er sterker van in je schoenen komt te staan waardoor je hopelijk wat minder problemen op school zal gaan ervaren als je weer terug bent in Nederland :) (mocht je besluiten een high school year te doen tussen je middelbare school door in NL) Ik zou me alleen wel even realiseren dat het leeftijdsverschil dan wel behoorlijk groot is als je weer terug komt, omdat je dan gemiddeld 2 jaar ouder bent. En het verschil wordt dan nog groter omdat jij waarschijnlijk een stuk volwassener bent geworden na een jaar in het buitenland geweest te zijn.

Verder is college echt nog wel een goede optie hoor. Ik doe nu college, heb hier al heel veel vrienden en het bevalt me echt super. Er zijn hier ook andere internationale studenten wat ik juist weer superleuk vind. Zo leer je nog meer culturen kennen dan alleen de Amerikaanse en zijn er meer mensen om je heen die hetzelfde ervaren als jij. Verder hebben we veel vrijheid, je kan bijvoorbeeld gewoon zelf reizen naar Florida, New York of wat dan ook. Het is zeker niet zo dat je dan veel minder close bent, het is maar net wat je er zelf van maakt :) Mijn college is klein dus dan gaat dat ook makkelijker :) Leentje_ op Bokt heeft vorig schooljaar op hetzelfde college gezeten als dat ik nu zit. Als je echt per sé high school wil doen moet je dat zeker doen, maar wilde even vermelden dat college ook helemaal super is en dat je dat zeker nog even moet overwegen! :j

In ieder geval succes met je beslissing!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:07

Ben terug van North Carolina, heb echt zo'n geweldig weekend gehad, die mensen zijn zo geweldig aardig, heb even goed kunnen praten, eindelijk weer eens lekker wijntje kunnen drinken (ssshhtt :)) ) en heb er super van genoten.
Lekker gezongen met andere kid die mee was, en lekker met de 2 jarige Molly lopen brabbelen :))

Mis ze nu al, wss ga ik daar nu elk weekend heen (chattanooga, is 2 uurtjes rijden ofzo) dus dat is super leuk.
Want heb hier toch wat dingetjes etc en zou maybe van hostgezin veranderen, vooral dit weekend met jongere gastouders en kids om me heen heeft me de ogen doen openen, heb heel weinig geslapen, veel te veel aan mn hoofd enzo... voor wie situatie enzo uitgebreider wil weten kan pben ;)

Ben lekker bruin met rood nu dus ga zo ff lekker plat.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 03:11

Huh Mel, ik dacht dat jij zo ongeveer het leukste gastgezin had uit het topic? What's wrong? :(:)

Nee, ik zit gewoon in Nederland nu, op dit asociale tijdstip te internetten omdat ik niet kan slapen en dat terwijl over 2 uurtjes de wekker gaat en ik morgen voor het eerst weer naar school moet. :=

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:50

_Eef schreef:
Hoi allemaal!
Ik wil ook heel erg graag een jaar highschool doen, en nu ben ik erg benieuwd wat jullie van mijn situatie vinden. Ik ben geboren in april 95, en ben dus 15 jaar. Zit in 3Gymnasium, en ben in de 2e blijven zitten, doordat ik adhd bleek te hebben, en het niet lekker liep met mensen op school. Nu zit ik nogsteeds met 1 van die meisjes in de klas. De school is net weer begonnen en ik word meteen al genegeerd en totaal buitengesloten door mijn vriendinnen. Ik wil graag weg hier, maar een andere school heeft niet heel veel zin, vind ik.
Ik heb highschool net met mijn moeder overlegd, ze vind het een superleuk idee, en ik mag van haar een jaar naar het buitenland, dus ik helemaal blij, maar schijn bedriegt, ik mag pas na mijn eindexamen, wat dus betekent nog 4 jaar met deze stomme mensen, zonder vrienden op school zitten.
Ik zei: het staat heel goed op je CV enzo, want dan zien ze dat je uitdagingen aan durft te gaan, en voor je zelf kan zorgen enzo. Maar zei denkt dat het heel slecht op mijn CV staat, omdat ik dan eerst een jaar blijf zitten, dan een jaar highschool doe, en vervolgens mijn gymnasium volgens haar niet af kan maken. Maar toen zei ik weer, na mijn eindexamen kan ik helemaal niet meer! Want dan ben ik te oud, en dan zou ik college moeten gaan doen, maar dat lijkt me veel minder leuk, dat is toch minder gezellig enzo. Want je bent minder close.

Hoe denken jullie hierover, denken jullie dat het beter is om na mijn eindexamen te gaan? (Dat zou dan in 2014 zijn, en dan ben ik dus al 19,5 als ik weg mag, maar dan ben ik dus te oud)
En denken jullie dat het slecht voor mijn CV is?
Groetjes Eveline!

Ik zou inderdaad over college gaan nadenken! succes ermee :)
MelanieB schreef:
Ben terug van North Carolina, heb echt zo'n geweldig weekend gehad, die mensen zijn zo geweldig aardig, heb even goed kunnen praten, eindelijk weer eens lekker wijntje kunnen drinken (ssshhtt :)) ) en heb er super van genoten.
Lekker gezongen met andere kid die mee was, en lekker met de 2 jarige Molly lopen brabbelen :))

Mis ze nu al, wss ga ik daar nu elk weekend heen (chattanooga, is 2 uurtjes rijden ofzo) dus dat is super leuk.
Want heb hier toch wat dingetjes etc en zou maybe van hostgezin veranderen, vooral dit weekend met jongere gastouders en kids om me heen heeft me de ogen doen openen, heb heel weinig geslapen, veel te veel aan mn hoofd enzo... voor wie situatie enzo uitgebreider wil weten kan pben ;)

Ben lekker bruin met rood nu dus ga zo ff lekker plat.

ooh jeetje ik ben wel benieuwd wat er aan de hand is :(:) wil je me een pbtje sturen?