Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:24

Oh m god, i need this topic :')

Ik zit ondertussen in mijn 1ste master psychologie en neem al 4 jaar goede voornemens die altijd in het water vallen.
Snelste voorbeeld: ik kom élke week naar huis van kot (kamer) met cursussen om door te nemen in het weekend. En élke zondagavond zitten ze nog onaangeraakt in mijn valies.

Met leren lukt het me dan wel om alles netjes bij te benen tegen de examens, maar daardoor moet ik extreem lange dagen leren voor en tijdens mijn examens.

Maar dit jaar met al die verslagen, motivaties,.. die deadlines die ik altijd net op tijd haal.
Ik heb het daar zo mee gehad -O-

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 09:36

Eline, welkom! In ieder geval wel fijn dat je alles netjes bijhoudt tot bij de examens. Of begrijp ik het nu verkeerd? :+

Ik heb dat namelijk niet gedaan voor mijn toetsen... Mijn planning voor vandaag:
Levensbeschouwing leren (3 uur)
Engels leren (Moet echt alles nog... Ook 3 uur)
Maatschappijleer samenvatten (3 uur)
En dan na het eten nog Latijn. Moet nog 70 zinnen uitschrijven. Daar doe ik ook super lang over, waar ga ik de tijd vandaan halen? :+ Ik ga in ieder geval om 9 uur beginnen!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:43

Ik moet vandaag alleen nog m'n onderzoek en portfolio afronden, maar leef al 10 weken toe naar deze vrije week, dus kan mezelf er zo niet meer tot aanzetten :') Probeer dus heel traag er toch nog maar iets van te maken.. Vind het eigenlijk echt ook super slecht wat ik heb, maar echt geen zin om alles opnieuw te doen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:00

Steef, je kunt altijd voor de herkansing gaan :')
Ik word net verkouden met hoofdpijn wakker. Wat een giller een dag voor tentamenweek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:01

Ooh Steef, dat is balen. Zeker als je al zo lang zin hebt in deze vakantie. :+

Wat ik altijd lekker vind en wat ik je aanraad is gewoon een lekker muziekje opzetten en voor jezelf inplannen wanneer je gaat leren. :)) Gewoon mee beginnen, voel je je daarna super goed!

Ik heb nu bijna levensbeschouwing af (iets te afgeleid, had het al af kunnen hebben). Wil het half 11 af hebben, dan heb ik het in 1,5 uur gedaan ipv de geplande 3 uur. :+

Ooh Joolien, dat is balen zeg!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:55

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:51

Oh Steef :+ hoe sneller je het doet, hoe sneller je ervanaf bent, lijkt me? Wel vervelend ja!

Jolien, wat balen is dat! Hopelijk zet het niet door.

Fanatieke planning, Desiree! Succes :)

Eline (hee naamgenoot :)) ) welkom! Werk je thuis makkelijker dan op je kamer, of zou het juist werken om een keer niet naar huis te gaan? Misschien een raar idee maar wellicht helpt verandering van omgeving?

Verder wel meegelezen afgelopen week, maar belachelijk druk geweest. We hadden vrijdag 16;00 een deadline voor de Condensed Matter opdracht, tien minuten ervoor ingeleverd :o alles overschrijven in het net met wat uitleg erbij alleen kostte al 6 uur, belachelijk lang. We zaten donderdag tot 21u op de uni, beetje jammer van Bonfire Night. Nouja, we konden het vuurwerk in elk geval horen :+

Gisteren wiskunde wat bijgewerkt en vandaag wil ik de laatste drie problem sheets van condensed matter doen (nooit afgekregen de afgelopen weken). En de problem sheet voor particle physics voor woensdag alvast doen, die is lang maar leuk :)

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:48

Mijn examens lukken meestal nog wel, maar zou deze vakantie heel graag geen herexamen hebben.
Dan heb ik toch nog wat vakantie voor ik mijn stage begin.

Op kamer studeer ik inderdaad veel beter, daar is ook een gemeenschappelijke ruimte om te studeren en daar lukt het prima.
Maar dan nog zit ik daar niet zo veel :p
En om daar in het weekend te blijven is wat stom omdat mijn paard thuis staat..

Veel succes verder aan iedereen! ;)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 01:27

Succes met de tentamenweken allemaal!

Ik had allang moeten slapen maar lig ontzetten te dubben, iemand tips?

overstap wo naar hbo?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:35

Helaas geen tips Lollieloes, ik zit zelf ook op de uni.

Nou pff. Wij hebben deze module een soort mini stage, incident analyse. Maar we zitten nu met 2 studies bij elkaar en de docenten vonden het een prachtig idee om de groepjes voor stage random in te delen. Het gevolg is nu dat ik in een groepje zit met 1 iemand van mijn studie die geen flikker doet en 2 mensen van de andere studie die ik niet eens ken. Er is wel een groepsapp aangemaakt. De bedoeling was dat we gisteren een mail zouden sturen naar begeleider. Na college was iedereen al gevlogen, dus ik vroeg in de groepsapp wie de mail gaat sturen etc.

En tot nu toe ben ik gewoon keihard genegeerd. Als ik ergens niet tegen kan dan zijn het wel dit soort mensen. Ik heb nu ook heel hard het idee dat ik alles moet doen deze stage waardoor ik weer te veel stress op me krijg. Ik heb er een hekel aan om de leiding te nemen, maar toch gebeurt het hier wel. Wat een klote stage zeg. En de coördinator is helemaal een flapdrol, want als je hem iets vraagt of klaagt dan is zijn antwoord gewoon: Dan doe je het maar lekker volgend jaar.

_-:(

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 16:14

Ik kom ook weer even boven water happen! Paper nog kunnen afkrijgen, vandaag was de deadline. Krijg ik ook te horen dat we enkel punten krijgen op het op tijd inleveren van iets, maar dat de paper nog niet helemaal perfect moest zijn |o

Anyway, welkom Eline! Heel herkenbaar van die onaangeraakt cursussen, alhoewel dat de laatste tijd wel beter gaat. Ik probeer in het weekend altijd mijn practicumoefeningen te maken zodat ik door de week minder te doen heb, maar het gebeurt wel eens dat ik een heel weekend niks doe.

Hier net naar de politie gebeld omdat er bij de buren al sinds 9u 's ochtends een kind zat te huilen (ik studeer op kamers en kan door de muren de achterburen soms horen lol). Kon wel eens iets ernstigs zijn en kon me er echt niet door concentreren. Het is nu gelukkig wel gestopt.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:29

Ik leef nog, ooit gemeld en meegepraat. Nu alleen niet zo veel te vertellen gehad aangezien projecten voor langere tijd (heel semester) zijn tevens als de toets, oke spaans als tweede taal wel al gehad.

Zit alleen een beetje in de knoop met mijn minor, iemand van de uni die ik even een PB kan doen? Opleiding maakt niet uit ;)

GA: das inderdaad erg vervelend, hoop dat groepwerk niet al te veel meetelt? Heb je nu wel al iets meer duidelijke afspraken kunnen maken?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 22:34

Je mag mij wel sturen Karli, studeer wel in België dus weet niet als ik je kan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:16

Pffft, voor mij zit de proefwerkweek er (eindelijk!) bijna op. Nu alleen nog even Geschiedenis doornemen en dan straks Nederlands en Geschiedenis maken. Daarbij ook een internationaliseringstoets, dus daar zo ook nog even kort naar kijken qua voorbereiding. Hopen dat dat een beetje wat wordt. :+

Wel al een 6,2 binnen voor Duits leestoets en een 8,9 voor M&O. Met de laatste ben ik echt super blij! :D Wel Duits proefwerk en Latijn verpest omdat ik de dag ervoor ziek was en dus niets heb kunnen leren..

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:23

Ik heb mijn punten van mn tentamens nog niet binnen, vrees er wel voor... dit weekend nog aan de bak voor wat verslagen en opdrachten en dan zit periode 1 erop... dinsdag vol goede moed starten met periode 2, zal wel heel zwaar gaan worden...

Gister wel stagegesprek gehad en kan daar beginnen voor orienterende stage, hoofdfase stage zal nog wel een issue worden, maar dat kan ik nog wel uitstellen tot later in de opleiding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:26

Ik heb maandag al tentamen van deze module en het is zo ziek veel stof.. Daarnaast is het hele tentamen stellingen met waar en niet waar en je krijgt van tevoren geen voorbeeld tentamen oid.

Vandaag tot 14.00 college, dan snel naar huis en weer diehard leren. Ik wil ook nog naar Deena, nieuw zadel passen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:30

Spottedponie, balen zeg! Ik vrees er ook voor, denk dat ik na deze proefwerkweek op zitten blijven zal staan. :+ Maar gelukkig is mijn eerste periode dan nog niet voorbij!

Succes met je stage!

Britt, zeker nog even lekker naar Deena gaan voor de ontspanning! :D Succes met leren!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:33

-

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:50

Mooie cijfers Steef!!

Ik krijg net ook mn cijfer van mn eerste tentamen terug, vreesde er zo voor, heb m gehaald met een 5,6... belabberd cijfer natuurlijk, maar boeiend... hij is binnen...

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:57

-

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:00

Nou bij mij dus wel als ik een master wil doen vanaf HBO moet je gemiddeld een 7 hebben. Oke heb gisteren gesprek gehad en als ik de minor goed afrond heb je een streepje voor en dan ben je evt. met 6,5 bespreek geval maar zijn erg wel redelijk strikt in.

Maar wel echt super goede cijfer hoor Steef! Net als Deetjeeuh trouwens :)

Ik ga nu maar even mijn Portfolio afmaken..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:08

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:09

Ik kom me ook maar weer eens melden, mijn drukke periode is eindelijk achter de rug.
Al dat leren heeft zeker zijn vruchten afgeworpen, heb een 9.4 voor psychologie, 8 voor methodiek en een 8.2 voor Nederlands.
De rest moet ik nog terug krijgen, dat nakijken duurt me allemaal veel te lang :').

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:31

-

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:08

Ik studeer Maatschappelijk Werk en Dienstverlening :D
In het eerste jaar heet het nog Social Work, maar ik weet al zeker dat ik die richting op wil!