Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:12

KGambler, ben benieuwd naar het resultaat. Kun je dat laten zien?

IBAN ben ik hier nog niet tegen gekomen maar moet wel inderdaad. Echt zo'n vooruitschuifklusje.

Fotografen hier. Hebben jullie ervaring met Webprint versus Profotonet?

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:13

Ik heb vorige week een facebook actie gehouden, man wat gaat dat hard! Had ik veel eerder moeten doen! In een week al zoveel nieuwe mensen bereikt. Dus tipje voor jullie!

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:15

@ Hilda79, heb ervaring met beide. Voor mn klanten laat ik altijd alles afdrukken met Profoto vanwege het bestelsysteem op mn site, maar als ik iets voor mezelf bestel doe ik dat altijd via webprint. Prima service, niet zo duur en producten zijn erg goed! Foto's zien er ook mooi uit, heb nog nooit problemen of klachten gehad bij webprint.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:17

FB gaat inderdaad vaak als een trein! Toen ik de klassieke like-share actie deed kreeg ik echt heel veel respons. Nu heb ik er eentje lopen dat ik een prijs weggeef als we 1500 likes halen en dat gaat een pak trager..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:19

Ik denk er ook over Eefje. Zag net dat ik bijna 1000 fb vrienden heb, en de pagina staat dan ook nog eens op mijn naam en niet op die van de zaak!

Ik wil graag het opstarten van een fb pagina combineren met een like en share actie, hoe doe je dat het best? Foto met instructies die je moet liken en sharen? Nog opties?
En wat iis het makkelijkste: een zakelijke pagina openen op fb of net niet?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:21

Ik werk ook altijd met een instructie-foto, is duidelijk en makkelijk :)
Heb een persoonlijke fb pagina en een zakelijke, ik wil niet dat al de volgers van de winkel ook al mijn 'persoonlijke' updates kunnen lezen :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:25

Wat ik persoonlijk doe is zo niets zeggend dat ik wel bijna iedereen accepteer op FB. Mijn pagina krijg ik niet heel erg veel hoger qua likes (www.facebookcom/InPortret) geen idee waarom.

Eefje, ik heb geen bestel systeem en ben over PF de laatste tijd niet heel erg tevreden. Las nu mijn probleem ook terug in een review bij een test (roodzweem). Vandaar dat ik denk over overstappen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:25

Een zakelijke pagina beginnen natuurlijk! Dan kan je hem namelijk op naam van je zaak zetten en het mooi gescheiden houden van de privé dingen. Het is voor jou klanten echt niet interessant om allemaal privé gesprekken voorbij te zien komen ;) Ik begon namelijk zakelijk met FB en wou er privé niet aan, maar mijn vrienden snapten echt niet dat het alleen voor zakelijk bedoelt was. Ik ben dus al heel snel overgestapt naar een aparte pagina en dat komt ook stukken professioneler over.

Like-share-win acties mogen officieel niet, maar ik hou ze eens in de zoveel tijd. Gewoon omdat het goed werkt en zolang ik er geen gezeur mee krijg waag ik het er gewoon op.

Hoe je dat verder inkleed moet je natuurlijk zelf weten. Laat je fantasie de vrije loop gaan en probeer iets te bedenken om de doelgroep aan te spreken die jij naar je pagina wil trekken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:29

Maar heb je geen restricties als je je aanmeldt als bedrijf bij fb?

Ik zal mijn instructiefoto dan nog wel eens moeten maken, ga maar eens op zoek naar vb' en om al in te dekken dat ik er iets op vergeet te zetten qua instructies.

Ik zet haast geen persoonlijke toestanden op fb en ben wel bang dat een zakelijke pagina dan weer te afstandelijk wordt. Waarschijnlijk kan Mallootje wel beamen dat het internetshoppen hier nog in de kinderschoenen staat, de groep tussen 20-30 jaar is mee, maar hoe vaak ik nog te horen krijgen 'wat is kiala' en 'als er iets mis is mag het toch retour'. Brave Belgen toch. Heb toch de indruk dat er bij persoonlijk contact een lagere drempel zit voor te bestellen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:31

Dan moet je zorgen dat je ook af en toe een iets meer persoonlijk tintje geeft aan je berichten.

Doe ik op twitter en facebook ook. Twitter nog iets meer, dat zijn natuurlijk meer berichten dan op facebook. Ik plaats vooral leuke links en foto's van anderen of van iets dat ik op het internet gevonden heb. Als het maar te maken heeft met trouwen én ik het mooi vind.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:32

@Hilda: Persoonlijk heb ik helemaal geen ervaring met Webprint, maar ben nog altijd heel tevreden over Profotonet! Je zou Vakcolor eens uit kunnen proberen, maar die hadden nog veel meer kleurzwemen geloof ik...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:34

Twitter doe ik niet aan, ken het niet, twijfel daarover. Als ik ergens energie in steek, wil ik dat de return evenredig is. Zo ben ik niet heel actief op bm terwijl ea vroeger echt mijn hotspot was. Dat is nu vervangen door fb.

Ik heb vb 5000 naamkaartjes laten maken van de zaak met allerlei info op, maar ik merk duidelijk dat dat niet veel helpt, heb niet meer belgische klanten via de website.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:37

Ik heb van WP nu een minialbum en dat is een heel erg mooi albumpje. Heb er 2 van en altijd eentje in de tas als portfolio. Doet het erg goed.

PFN voor natuur,buiten e.d. is prima maar als je met studiofoto's gaat werken dan is je roodzweem behoorlijk vooral bij pearl. Op mat is het veel minder.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:46

Ik had mij telkens voorgehouden geen like-share-win actie te gaan houden, maar als ik straks een nieuw onderdeel ga promoten, ga ik het toch serieus overwegen. Het mag inderdaad niet, maar elke bedrijfspagina heeft zo ongeveer de vele likes te danken aan zulke acties.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:46

@Hilda: Denk dat dat ook wel logisch is... Pearl geeft een soort van parelmoer glans en parelmoer is geel/rood achtig... Ga zelf altijd voor glans of mat en nooit problemen mee.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:54

@Foxy: Het internetgebeuren loopt bij mij eigenlijk vrij vlot! Ik krijg heel vaak berichtjes via de fb-pagina, die ik dan ook van daaruit beantwoord, maar wel steeds met gewoon m'n voornaam eronder om het contact enigszins persoonlijk te houden.
Ik zet gewoon regelmatig foto's van m'n paard, trainingen,.. op mijn persoonlijke pagina en dat hoeven klanten niet altijd te zien, daarom gescheiden. Werkt prima vind ik :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:56

Ik kan nu ook wel een share/like and win actie doen maar die hele onderneming kost me nu al behoorlijk geld aan investering. Ik denk dat ik eerst eens een poging ga wagen om wat terug te verdienen.

En ik heb een vet probleem met mijn mail vanaf mijn telefoon.

Als ik dus antwoord dan verstuurd tie het via mijn gehackte hotmail en komt het in de spambox.

Ik ga nu proberen om mijn hele hotmail te verwijderen maar dan moet ik eerst alles over kunnen zetten naar mijn gmail. En ik ben wat dat betreft echt een digibeet dus heb geen idee hoe ik dit aan ga pakken %)

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:07

@Zooist: Waarschijnlijk heb je iets verkeerd staan in de instellingen in je telefoon. KLinkt als iets wat niet moeilijk hoeft te zijn.

Ik heb een zakelijke en privé fb pagina. Mijn prive is ook echt privé, dus iemand die mij niet kent kan niet zien wat ik post. Als ik weer eens dronken in de kroeg getagd wordt hoeft niet iedereen dat te zien..ahum... Dus, zakelijke is openbaar. Daar plaats ik ook alleen dingen op die interessant zijn voor mijn "likers." Ik ben ook nog niet zolang bezig, maar het is in het begin toch belangrijk om veel te promoten en dingen gratis te doen zodat mensen je gaan kennen. Ik krijg ook weleens aanvragen via fb

Ik bied op mn website geen pearlfoto's aan. Het lijkt mij wat overbodig en de meesten gaan toch voor glans.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:02

@Zooist vervelend zeg! Maar inderdaad heeft het vast iets met de instellingen te maken.

Daarnaast heb ik even een vraagje aan alle fotografen onder ons. En dat zijn er volgens mij aardig wat gezien de fotografiegerelateerde berichten die ik vaak langs zie komen.

Voor een nieuw onderdeel van de website (EquiGids), ben ik op zoek naar fotografen die voor hippische bedrijven een fotoshoot van hippische bedrijven zouden willen maken. Ik wil een database maken met een aantal fotografen door Nederland waar bedrijven contact mee op kunnen nemen.

Het idee is dat als een bedrijf lid wordt van EquiGids (en een uitgebreide bedrijfspagina maakt), ze met een bepaalde korting bij een aantal fotografen een bedrijfsfotoshoot kunnen kopen.

Mijn vragen zijn:

A) Hoeveel kost een bedrijfsfotoshoot ongeveer? (Graag een vast tarief met km-vergoeding)
B) Wat voor korting zou je daar op kunnen geven?
C) Wie heeft eventueel interesse om in de lijst opgenomen te worden?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:09

Pfff, ik ben een aardig eind op weg met mijn aangifte en ik moet zowaar betalen... Echt super prut, want ik heb wel verlies gemaakt. Komt ook grotendeels doordat ik veel in het buitenland inkoop en daar met de inkoop geen btw gerekend wordt. Dus ik moet eens even kijken hoe ik dat in de toekomst ga doen, want hier word ik niet vrolijk van zeg. Kan het geld nu namelijk ook niet missen zeg, gatverdamme...

Maar goed, des te blijer ben ik dat ik nu goed bezig ben met het opstarten van mijn administratie, want dat betekend dat ik in 2013 echt alles zelf bij kan houden (en daardoor ook zie hoeveel ik terug moet betalen).

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:12

Dat herken ik Joyce.. Ik maak ook nog geen winst maar moet ook BTW betalen, dan is het natuurlijk extra pijnlijk om de centen af te dragen..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:21

Vooral omdat ik het niet aan zag komen en ik vanaf morgen geen uitkering meer krijg. Ik heb nog steeds geen baan, dus ik zit straks vet in de oliebol als die rekening komt.

Maar goed, nu even diep adem halen en blijven lachen, want er komt vast wel een oplossing. (Het einde van de crisis zou ik wel een fijne oplossing vinden :D )

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:23

Ah, voor elk probleem bestaat een oplossing, daar ben ik van overtuigd!
Bij ons is het nu ook even rustig, na de feestdagen is al het shopbudget op en met dat slechte weer kon niemand wat met z'n paard doen.. Maar zoals je zegt, lachen en doorgaan, het wordt vast beter!
Laatst bijgewerkt door Mallootje op 30-01-13 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:28

Precies, kan ik gelijk weer een beroep doen op mijn onuitputtelijke creativiteit, haha.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:36

of een baan erbij proberen te zoeken? :+