Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:16

EliseBrouwer schreef:
Mocht ik mijn examen halen is de kamer vanaf 1 augustus van mij :-)

Hoe kom je aan die kamer? Internet of via via? :P

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:42

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:46

TessaKaizoku schreef:
EliseBrouwer schreef:
Mocht ik mijn examen halen is de kamer vanaf 1 augustus van mij :-)

Hoe kom je aan die kamer? Internet of via via? :P

Via een bokker :-) Die had in het topic van mijn onderschrift een advertentie neergezet ;)

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:06

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:19

Zo, ik ga ook maar eens beginnen aan GS. Genoeg sites en samenvattingen, dus dat moet wel goedkomen :P
Laatst bijgewerkt door Nirvana_ op 17-05-12 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Abracadabra9

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:34

Gezellig als jullie allemaal in Utrecht gaan studeren :D Na de examens maar een keertje uit hier, woonkamer groot zat :')

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:37

Oh jongens, ideaal, Amber woont in het midden des lands :D

(Voor Amber zelf, lees even terug tot/voor de examens begonnen, dan snap je 'm ;)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:47

Iemand met natuurkunde? Wat is het verband tussen kinetische energie en spanning? Is dat gewoon die formule: Q*U = 1/2mv²?

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:43

Froexiie schreef:
Iemand met natuurkunde? Wat is het verband tussen kinetische energie en spanning? Is dat gewoon die formule: Q*U = 1/2mv²?

Ekin = q x Uak ( versnelspanning en q de elementaire lading )

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:26

Er missen trouwens best wel wat formules in de Binas bij natuurkunde. Heeft iemand een overzichtje van de ontbrekende formules? Ook bijzondere omgebouwde versies van gewone formules.
Ik wil wel een programmaatje maken maar ik ben bang dat ik formules vergeet.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:38

Als iemand nog toevallig een samenvatting van de Republiek heeft, hoor ik het ook graag. (a)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:42

Olijkje schreef:
Paisano schreef:
Voor iedereen met geschiedenis :P
En deze ook.

Dat stukje vergeet je iig niet meer :P

hmm maar moeten we daar iets over weten ?

Ja :P Je moet beide liedjes na kunnen zingen :P

Je moet weten waarom Hendrik Vlll de Anglicaanse kerk oprichtte (omdat hij wilde scheiden van zijn vrouw omdat ze geen jongetje had gekregen, maar dat mocht van de katholieke kerk niet). Zijn dochters zijn (Bloody) Mary en Elisabeth l. Mary werd eerst koningin en was streng katholiek. Zij liet alle protestanten vervolgen en kreeg daarom de bijnaam Bloody Mary. Na Mary werd haar halfzus Elisabeth l koningin. Elisabeth l herstelde de Anglicaanse kerk. 'Zij' versloeg de spaanse vloot Armada.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:54

Hahah bloody mary die is toch van dat spookverhaal? Ik leer hier nog wat geschiedenis bij ook :')

Nou ik heb vandaag uurtje bijles gehad+ een engels examen gemaakt (2010-1). Ik had echt te weinig tijd.. Heb er 3 uur over gedaan en we hebben maar 2,5 uur. Nouja ga eerst maar eens kijken wat ik ervan gebakken heb.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:56

Paisano schreef:
Voor iedereen met geschiedenis :P
En deze ook.

Dat stukje vergeet je iig niet meer :P

hmm maar moeten we daar iets over weten ?[/quote]

Ja :P Je moet beide liedjes na kunnen zingen :P

Je moet weten waarom Hendrik Vlll de Anglicaanse kerk oprichtte (omdat hij wilde scheiden van zijn vrouw omdat ze geen jongetje had gekregen, maar dat mocht van de katholieke kerk niet). Zijn dochters zijn (Bloody) Mary en Elisabeth l. Mary werd eerst koningin en was streng katholiek. Zij liet alle protestanten vervolgen en kreeg daarom de bijnaam Bloody Mary. Na Mary werd haar halfzus Elisabeth l koningin. Elisabeth l herstelde de Anglicaanse kerk. 'Zij' versloeg de spaanse vloot Armada.[/quote]
Lerares liet dat filmpje zien van die 6 wives, drie keer raden waar ik mee in m'n hoofd zat toen ik moest slapen..

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:12

Engels heb ik 5,2 voor als ik in de 2,5 uur reken, als ik kijk naar het totaal met extra tijd had ik een 6.
Bweeh ik wil een halfuur langer hebben!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:16

Nirvana_ schreef:
Als iemand nog toevallig een samenvatting van de Republiek heeft, hoor ik het ook graag. (a)

Op de site van mijn leraar staan PowerPoints, staan een paar pagina's terug.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:17

Nirvana_ schreef:

Die heb ik :) Stuur maar even een pbtje met je email, dan mail ik 'm naar je.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:20

Jongens, weet iemand wat ''voorbijlandsvaart'' is? Ik heb dat begrip helemaal niet gehad.
Wordt genoemd in vraag 12 van de bundel, examen 2011-I:

''In de eerste helft van de 18e eeuw werd 95% van het op Nederlandse schepen vervoerde hout naar Nederlandse havens gevoerd, in 1751-1780 was dit nog maar 70%''.

''Leg met deze gegevens uit dat hier sprake kan zijn van de invloed van voorbijlandvaart en noem een sociaaleconomisch gevolg van deze achteruitgang van de Oostzeehanel voor de Republiek.''

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:23

Ik denk dat het hout blijkbaar naar een haven wordt gebracht die niet in de Republiek ligt. Dus dat de Republiek "voorbij gevaren" wordt. :P

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:25

Ja dat had ik ook bedacht, maar ik vond het zo bijzonder dat ze daar zelfs een hele term voor hadden :')

Bovendien vind ik het dan in de context van de vraag een beetje raar, dat er invloed van voorbijlandsvaart zou zijn als er minder naar Nederland gaat. Dat lijkt me (met die uitleg) toch een beetje een overduidelijke conclusie?
Laatst bijgewerkt door mar_fay op 17-05-12 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:26

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRHHHHHHHHHHHHHHHGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:(

Leraar Natuurkunde zei dat hij misschien morgen nog een dagje natuurkunde wilde doen met de mensen die dat graag wilden. Hij zou op het Leerplatvorm zetten hoe of wat. Ik check het echt al elke dag. NIKS NIKS en nog eens NIKS. Nu hoor ik van 2 zusjes uit de klas die een facking 7 staan voor natuurkunde dat het dus wél doorgaat, om 9u en dat we alleen optica gaan doen. en dat we daarvoor alle optica-opgaven die op het Leerplatvorm staan moeten doen, zodat we allemaal hetzelfde hebben gemaakt.

Ten eerste is 75% van optica gewoon regeltjes stampen, dus ik snap niet waarom we alleen dát onderdeel gaan doen. (Ohja, ik snap het wel, de zusjes willen dat graag, en die zijn zoooooo leuk, dus gaan we precies doen wat zij willen. Net zoals bij Scheikunde en Wiskunde..)
Ten tweede HIJ ZOU HET OP LEERPLATFORM ZETTEN! Als ik dit niet per ongeluk had gelezen op facebook, had ik het dus gewoon niet vergeten, terwijl ik echt freaking dag dat leerplatform zit te checken..

-:(-

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:29

Ik denk dat ze zoiets willen horen:
Aangezien de haven Amsterdam overgeslagen wordt, zijn er daar geen mensen nodig om het hout op te slaan in de pakhuizen bijvoorbeeld. De werkgelegenheid daalt dus en dat is een sociaal-economisch gevolg van de voorbijlandvaart.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:29

Oké, sorry moest ff stoom afblazen. *zucht*
Dus nu moet ik nog even 16 opgaven maken van optica voor morgen.. Heel fijn dat dit weer zo heerlijk geregeld is. Ik vind het echt ontzettend lief van die leraar dat hij in z'n vrije tijd naar school komt voor ons, maar het is weer echt zo onzinnig geregeld, zodat alleen die zusjes het weten. Hoe kan dat nou? Bluh, sommige mensen worden gewoon echt voorgetrokken. Bij scheikunde ook, meisje ging huilen omdat ze het niet snapte, heeft de rest van het uur bijles gehad op de gang. En dan zit ik daar: "Heuy, ik snap het ook niet hoor" Maar omdat ik niet ga huilen krijgt ik geen bijles. Ja man, écht een 6V niveau..

Op dit moment zou ik nog best in tranen kunnen uitbarsten, waarom lukt het nou niet gewoon? VOOR ÉÉN KEERTJE MAAR?

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:31

Jeetje, dat is balen! Kun je dan niet nog een mailtje sturen of je ook nog andere opties kunt aandragen, want dat je zelf met andere dingen moeite hebt? Meeste leraren zijn daar wel ontvankelijk voor :)
Misschien moet je morgen (als je gaat) ook even aangeven dat het handiger zou zijn om zoiets inderdaad op leerplatform te zetten, maar misschien niet in deze bewoordingen (meer van: goh, bij mij is het niet op leerplatform gekomen. Bent u dat misschien vergeten? oid). Succes in ieder geval!