Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:35

Hahaha Belgen kunnen straks ook bij mij bestellen! :P

Ik hoop gewoon dat ik het snel voor elkaar heb allemaal, dan kan ik het met jullie allemaal delen. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:50

Ik hoop het ook! Ben retenieuwsgierig ook vooral naar de product!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:08

Nog even een tip voor alle nieuwkomers en natuurlijk andere startende ondernemers (max. 5 jaar bezig) uit de provincies Gelderland, Overijssel Flevoland en de gemeenten T gooi en Amersfoort:

Www.ikstartsmart.nl een super fijn traject voor startende ondernemers!

Ik heb zelf meegedaan dus als iemand meer wil weten dan hoor ik het wel!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 23:59

Wat een geklets zeg. Heb wel het één en ander gelezen, maar ben te druk met andere dingen waardoor erg weinig blijft hangen, sorry.

Ik zag iets voorbij komen over zadels poetsen. Hadden we niet al eerder iemand voorbij zien komen die dat ook deed? Ben even kwijt wie :o

Hilda skoon karretje!

Jolanda beterschap vrouwke :(:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:37

@Holly: Ja dat dacht ik ook inderdaad, dat er in een vorig topic ook iemand was die aan tuig onderhoud deed... Maar ik twijfelde!

@Yucca: Ik ga eens kijken naar die link!

Wat betreft een naam bedenken, ik zou idd gewoon heel veel brainstormen, dingen opschrijven, dingen laten bezinken. Je voelt op een gegeven moment zelf wat goed bij je past! Ondanks dat mensen mijn naam hadden "afgeraden" (wat me uiteraard wel aan het twijfelen bracht) heb ik toch altijd 100% het gevoel gehouden dat Fuzzylicious echt de naam voor mij was. Het plaatje van mijn logo heb ik zelf bedacht, maar anderen hebben het voor mij uitgewerkt, want ik kan zelf geen logo's knutselen. Aan de hand van wat plaatjes op internet heb ik uitgelegd hoe ik het wou hebben. Daarna heb ik het geheel (het plaatje, de naam en het onderschrift) professioneel laten ontwerpen, zodat het een mooi geheel is geworden!

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:45

Janine1990 schreef:
Volgens mij moet je als ondernemer nooit denken en afwachten, heb je al een facebookpagina? Als je 'm hier plaatst, kunnen wij voor je liken en delen! Zo krijg je veel meer bekendheid. Online is de wereld maar klein ;)

http://www.facebook.nl/vetzadel

Yucca: Bedankt voor de link, dat ziet er wel interessant uit.
Jolanda: Beterschap! Ben je wel weer beter voor Soeren?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:48

Er was zeker weten een eerdere bokker die met dit plan kwam, of dat hier in het topic was weet ik niet zeker overigens :)

Joyce, ik moet wel eerlijk zeggen dat jouw naam bij mij wel moeilijk blijft hangen hoor :o

Als ik naar iets wil zoeken voor poes & poes dan denk ik steeds eerst "even bij Joyce op de website kijken".
Maar dan denk ik gelijk, verdorie hoe heet dat ding ook alweer...het was een wat ingewikkelde / luxe / chique naam....maar ik kan er dan ècht niet opkomen en moet hier in het topic gaan zoeken ernaar :P

Het is toch wat minder grijpbaar dan een korte zooplus of agradi ofzo, dat is een wat maffe naam maar blijft wel beter hangen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:02

Ik heb je meteen even geliked en gedeeld!!

En een tipje, niet duidelijk maken dat je opdrachten zoekt, gebruik de facebookpagina niet elke dag (deed je al niet), en zorg dat het lijkt alsof je er retedruk mee bent in je berichten. Er natuurlijk niet in zetten dat je het druk hebt, maar vertel dingen als waarom het zo belangrijk is, noem dingen die je tegenkomt (scheuren door verwaarlozing, ik noem maar wat).

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:47

Wat een goede tips, dank je wel.
Ik wil volgende week op de Blaricumse Dag van het Werkpaard ook gaan flyeren.

Kan ik de favour returnen? Wiens Facebook kan ik liken en delen?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:13

Zo, jullie hebben veel gekletst zeg! Zeker de info rondom de BTW is interessant. Gelukkig heb ik er op m'n werk ook ontzettend veel mee te maken, aangezien ik op de afdeling facturatie werk en ik gemiddeld zo'n 300 keer factureer per dag ;) Het is nu de start van een nieuw opleidingsseizoen, dus over het algemeen worden de diensten geleverd na 1 oktober, dus het meeste gaat er nu al uit met 21% BTW.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:55

Mag ik mij hier ook aanmelden. Wil ook voor mezelf beginnen, maar weet nog niet hoe ik alle ideeën kan ombuigen tot een daadwerkelijk iets. Heeft iemand bijvoorbeeld een site waar je een goede uitleg krijgt om een goed bedrijfsplan inelkaar te zetten?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:59

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:04

Dank je Shanna.
En dan nog de rest.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:07

Ik ben ook bezig met mijn ondernemersplan, dus we zitten in hetzelfde schuitje.
Ga jij verder met je paardenhaarsieraden, of iets anders?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:11

Paardensieraden is van manlief. Ik wil graag daadwerkelijk iets gaan doen met coachen opleiding. Heb vorig jaar oktober de Post HBO opleiding equine assisted coach afgerond.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:10

Zo, hehe, net een weekend doorgewerkt in het winkelpand. Rekken in elkaar gezet, aan het schilderen geweest,.. Het gaat vooruit maar er is nog veel te doen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:20

Klinkt goed en heel fanatiek! Ik heb dit weekend nog wat aan mijn ondernemersplan gewerkt, maar verder rustig aan gedaan. Er moest in huis ook het een en ander gebeuren. Ik heb wel een goede bureaustoel aangeschaft, een must als ik thuis nog meer achter de pc ga zitten, vond ik. :Y)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:21

Klopt! Ik werk momenteel nog heel veel van thuis uit omdat mijn bureau nog niet geinstalleerd is in de winkel, en hier zit ik aan de eettafel, tot grote ergernis van vriendlief die gek wordt omdat het hier helemaal vol ligt met papieren :P

We moeten wel fanatiek zijn, 225m² is heel wat om te schilderen en daar kunnen ook vééél rekjes in :D

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:22

Allemaal hard gwerkt dus.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:25

Ik ben zo benieuwd hoe het er straks uit komt te zien! Heb je niet al wat foto's die we kunnen bewonderen Mallootje?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:59

Annash schreef:
Hahaha Belgen kunnen straks ook bij mij bestellen! :P

Ik hoop gewoon dat ik het snel voor elkaar heb allemaal, dan kan ik het met jullie allemaal delen. :)

Gelijk heb je Anna, jouw vondst, jouw succes. Ben benieuwd naar de grand première.

Had vandaag iemand out of the blue op mijn fb pagina.
Waar ik mijn spullen koop?
Hoe dat heet?
Of ze een website hebben?
Of ze mijn paswoord dan mag hebben?
Moeder is ook ondernemer
Oh nee collega moeder is ondernemer
En het eindigt ermee dat ze zelf heel graag weer de verkoop in wil...

Sommige mensen |o
Ga dan zelf naar de Spoga, leg contacten, steek er verdorie zelf tijd en moeite in!!! ^)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:02

Wat dat zadelonderhoud betreft, mensen laten ook hun dekens en dekjes wassen en ik kan de freelancers met een scheerapparaat niet tellen, dus het is zeker geen gek idee.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:19

Lekker dom jou wachtwoord vragen .. Net of je die geeft aan een vreemde en dan kan ze ook nog eens schuld maken op jouw naam ..
Wat denken sommig mensen toch raar

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:17

Echt bizar Foxy.... Zo kreeg ik op een gegeven moment een vrouw bij mijn kraam op de Erkemeder Hondendag. Ze zag mijn Humunga speeltjes en zei dat ze die ook al een eeuw probeerde in te kopen, maar dat ze ze nergens kon krijgen en ze moest ze koste wat het kost hebben voor in haar webshop, of ik dat niet voor haar kon regelen. Op dat moment had ik nog geen definitieve Ja of Nee gekregen voor dealership vanuit Amerika, dus ik heb haar gezegd dat ze ze heel misschien via mij in kon kopen. Nou, ik moest dat maar snel voor haar regelen, want ze moest ze hebben hoor! Ze vond het echt heel erg raar dat ik wel contact kon krijgen met Amerika en zij niet, blablabla. Dus ik heb haar een paar dagen later uiteindelijk een mail gestuurd dat ik geen dealership kon krijgen, dat ze exclusiviteit wilden behouden en dat ik daarom de speeltjes niet door kan verkopen en zelf momenteel de enige ben in NL die ze verkoopt. Ik heb nooooooit meer wat van haar gehoord, niet eens een "bedankt voor je moeite". Daar heb ik weer van geleerd, voortaan wimpel ik mensen gelijk af ;)

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:06

Vraag, wat heeft jullie doen besluiten om voor jezelf te beginnen?