't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:11

Urielle, ik voel met je mee...
Mij is nu al een paar keer door detacheerders en potentiële werkgevers gevraagd waarom ik nog geen baan heb... Sja... Als t aan mij ligt heb ik er morgen 1, maar de vraagstellers hebben DE baan ook niet.. :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:31

Verrotte vraag is dat he 'waarom heb je nog geen werk'. Als ik dát wist... -O-

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:34

Het is vaak ook dat de titel een andere draai geeft als de inhoud.
Als ik de titel lees denk, mmm, interessant. Maar als ik vervolgens de inhoud lees, heb ik het idee dat het over iets totaal anders gaat.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:50

_O- ik had zojuist het meest rare 'ik ga eens info proberen te krijgen' telefoontje ooit. Ze zijn hier in de regio een omroep aan het opzetten (radio) en zoeken nog mensen. Alleen waren die vacatures zó vaag dat ik even niet weet wat ik ermee moet. Gebeld, vragen gesteld, man had geen tijd, erg rumoerig. Prima, bel ik later toch terug? Maar kwam er op neer dat ik maar naar hem toe moest mailen en dat ik maar op gesprek moest komen. Hé???? Naja, ik ga dus maar mailen en zien wat daar uit komt. Zou wel leuk zijn als het ook nog écht wat is natuurlijk!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:20

Urielle schreef:
Nou, ik heb net een afwijzing binnen van de thuiszorg. Met als reden dat ze iemand willen die in het werkgebied woont. Tja, ik heb gesolliciteerd voor west-brabant en ik woon wel tien hele kilometers onder Roosendaal, stel je voor dat je 5 minuten in de auto moet zitten he. Ik voel me zo'n loser nu, overal solliciteer ik op en echt geen enkel bedrijf wil me hebben!

:(:) :(:) Kun je ze niet mailen dat het heel dichtbij NL is? Wellicht zit er iemand op kantoor die geen richtingsgevoel heeft/ geen plaatsnamen kent :') .

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:04

Urielle schreef:
Nou, ik heb net een afwijzing binnen van de thuiszorg. Met als reden dat ze iemand willen die in het werkgebied woont. Tja, ik heb gesolliciteerd voor west-brabant en ik woon wel tien hele kilometers onder Roosendaal, stel je voor dat je 5 minuten in de auto moet zitten he. Ik voel me zo'n loser nu, overal solliciteer ik op en echt geen enkel bedrijf wil me hebben!

Hier soortgelijke ervaring. Zochten iemand (als vrijwilliger) voor financieel administratief werk. Maar ik woon niet in het werkgebied van Midden Nederland. En ik woon dus vlak boven Utrecht. Meer Midden Nederland dan dit kan het toch niet zijn :'). En dan was het ook nog werk wat vanuit huis gedaan zou worden.......

Gisteren nog een brief geschreven waarvan ik eigenlijk wel weet dat het niets gaat worden. Wel hele leuke functie, goed bereikbaar, het aantal uren wat ik wil, maar ze zoeken iemand die een opleiding P&O heeft of relevante werkervaring. Dat heb ik dus niet maar als ik de beschrijving van de functie lees, zou het ook zonder die opleiding moeten kunnen <<)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:03

Winged schreef:
_O- ik had zojuist het meest rare 'ik ga eens info proberen te krijgen' telefoontje ooit. Ze zijn hier in de regio een omroep aan het opzetten (radio) en zoeken nog mensen. Alleen waren die vacatures zó vaag dat ik even niet weet wat ik ermee moet. Gebeld, vragen gesteld, man had geen tijd, erg rumoerig. Prima, bel ik later toch terug? Maar kwam er op neer dat ik maar naar hem toe moest mailen en dat ik maar op gesprek moest komen. Hé???? Naja, ik ga dus maar mailen en zien wat daar uit komt. Zou wel leuk zijn als het ook nog écht wat is natuurlijk!

}:0 Ze misten het kopje 'vrijwillig' bij vacatures. Kan natuurlijk wel tijdelijk ervaring op gaan doen daar, maar ik wil gewoon betaalt werk vinden.... Het was ook te mooi om...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:04

Winged schreef:
Winged schreef:

}:0 Ze misten het kopje 'vrijwillig' bij vacatures. Kan natuurlijk wel tijdelijk ervaring op gaan doen daar, maar ik wil gewoon betaalt werk vinden.... Het was ook te mooi om...

:') tja, als je dat vergeet erbij te melden krijg je heeel wat reacties volgensmij :=

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:42

Vacature waar ik laatst op gereageerd had is niets geworden.

Vandaag gebeld door Start People, ze hadden een leuke vacature voor me.
Callcentermedewerker voor de gecombineerde opgave bij het ministerie van landbouw.
Gaat alleen om een project van 1,5 - 2 maanden.
Is een kleine kans dat er een aantal mensen mogen blijven.
http://www.startpeople.nl/2480/Vacature ... owcount=57

Ga dan van 8,91 naar 13,03 per uur. Behoorlijk verschil.
Echt een superleuke uitdaging, maar toch vind ik het risico te groot om m'n huidige job (ook uitzend) op te zeggen.
En ben toch zeer vereerd dat ze me gebeld hebben. Vorig jaar ook gereageerd en toen wouden ze me niet hebben omdat ik mijn HBO niet had afgerond.
Nu willen ze me wel hebben om m'n agrarische achtergrond en dat ik zelf ook gecombineerde opgave in moet vullen en er dus ''kennis'' van heb.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:47

Lieve bokkers,

Ik weet niet of ik me in dit topic mag mengen, maar op deze site : www.werkenbijprominent.nu staan een paar vacatures.

Mijn excuus als ik deze link niet mag plaatsen.

Groetjes Anne Will

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:59

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:38

Zo dames ik ga vanavond aan me CV sleutelen. Morgen ga ik langs Tempo-Team wellicht kunnen hun me helpen. Alleen vind ik het heel moeilijk om te zeggen wat ik precies zoek.....

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:49

Hier ook nog steeds niks. Ook geen uwv ww uitkering meer. Begin januari laatste keer gehad. Nu proberen zoveel mogelijk als uitzend te werken.

Zucht

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:31

Wat zetten jullie naast foto, persoonlijke gegevens, opleiding en werkervaring nog meer in je CV? :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:32

annastasia schreef:
Vacature waar ik laatst op gereageerd had is niets geworden.

Vandaag gebeld door Start People, ze hadden een leuke vacature voor me.
Callcentermedewerker voor de gecombineerde opgave bij het ministerie van landbouw.
Gaat alleen om een project van 1,5 - 2 maanden.
Is een kleine kans dat er een aantal mensen mogen blijven.
http://www.startpeople.nl/2480/Vacature ... owcount=57

Ga dan van 8,91 naar 13,03 per uur. Behoorlijk verschil.
Echt een superleuke uitdaging, maar toch vind ik het risico te groot om m'n huidige job (ook uitzend) op te zeggen.
En ben toch zeer vereerd dat ze me gebeld hebben. Vorig jaar ook gereageerd en toen wouden ze me niet hebben omdat ik mijn HBO niet had afgerond.
Nu willen ze me wel hebben om m'n agrarische achtergrond en dat ik zelf ook gecombineerde opgave in moet vullen en er dus ''kennis'' van heb.

Risico niet nemen. Mijn zus zit nog op het ministerie, vriendin van haar (en vele anderen) zijn er aan het eind van het jaar allemaal uitgegooid omdat er geen werk meer was. De vraag of je er na die 6 weken kan blijven is dus ook echt niet groot. Als je geen werk hebt: natuurlijk proberen, wel werk: Risico niet nemen. Lig je eruit kun je alsnog problemen krijgen met de bijstand (hoewel je natuurlijk daarna zo snel mogelijk weer wil werken)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:34

SaskiaKur schreef:
Wat zetten jullie naast foto, persoonlijke gegevens, opleiding en werkervaring nog meer in je CV? :)

Profiel, korte motivatie hoe jij bent, competenties.

Heb er geen foto in.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:39

Ik heb er ook geen foto in :n heel klein stukje over interesse en persoonlijkheid

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:06

Ik heb ook alleen persoonlijke gegevens, werkervaring, opleiding, interesses en persoonlijkheid. Geen foto, zie daar niet zo het nut van in. Wil tenslotte uitgekozen worden op ervaring/opleiding en niet op uiterlijk ;)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:10

SaskiaKur schreef:
Oeh welke baan heb jij dan in Praag haha :D

Ons team doet eigenlijk de volledige informatie en administratie HR van een andere multinational in Nederland, waarbij ik eigenlijk werkte als eerste contactpunt voor vragen van managers, sollicitanten, medewerkers,.. over eender welke HR gerelateerde vragen. Best wel een fijne job, in een super gezellig en jong Nederlands/Belgisch team :), en wel een goeie eerste werkervaring natuurlijk.
Als er mensen geïnteresseerd zouden zijn in een HR job in Praag :+, er zijn nog een paar plaatjes open!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:55

Praag vind ik net iets te ver :+

Ik ben net terug van een gesprek met mijn Werkcoach. Ik snapte al niet waarom ik er heen moest aangezien ik nog geen eens een WW-uitkering heb en ik nog in het opzeg termijn van mijn vorige werkgever zit (bedrijf is failliet gegaan). Maar blijkt dat de gemeente een extra potje heeft voor jongeren onder de 27 die werk zoeken om ze zo extra te begeleiden. Opzich wel aardig.
Mijn CV indeling etc was prima in orde. Eigenlijk wist ik het wel maar ook fijn om te horen van mensen die er verstand van hebben ;)

Ik heb het maar ook nog gehad over goede en slechte eigenschappen in de cv zetten. Ik doe dat bewust niet aangezien er altijd zo'n standaard opsomming komt. Wat ik wel doe is een begeleiden briefje n.a.v. de vacature waarin ik aangeef waarom ik denk dat deze vacature geschikt is voor mij.

Verder gaf zij als tip dat de zoekmachine indeed.nl een hele goede is om een baan te vinden. Blijkbaar scant deze ook vacatures in plaatselijke kranten etc. voor je. Misschien hebben jullie er ook wat aan?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:04

SaskiaKur schreef:

Geen foto :n

talenkennis, vaardigheden, hobby's en karakter.

zorg vooral dat het er strak uitziet, niet gecentreerd, mooi aan de linkerkant met tabs die gelijk onder elkaar staan :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:27

patpen schreef:
Ik heb ook alleen persoonlijke gegevens, werkervaring, opleiding, interesses en persoonlijkheid. Geen foto, zie daar niet zo het nut van in. Wil tenslotte uitgekozen worden op ervaring/opleiding en niet op uiterlijk ;)

Klopt, maar op één of andere manier is het als recruiter wel fijn om een beeld te kunnen krijgen bij de persoon waarover het gaat. Persoonlijk vind ik het stuk 'persoonlijkheid' dan weer iets dat niet echt in een CV hoort, maar eerder in een motivatiebrief. Ook is dat stukje 'persoonlijkheid' altijd zo cliché als het groot is :+. Iedereen is sociaal, proactief, flexibel en stressbestendig :D.

Ik heb: foto, personalia, opleiding, werkervaring, vaardigheden (talen en software), sociale ervaringen (vrijwilligerswerk, lid van een comité, voorzitter van ..), hobby's.

Maar, geen enkel CV is hetzelfde. De manier waarop je het opstelt, laat al veel van je zien, dus stel het op je eigen manier op. Het is niet het uiterlijk (of layout) van een CV die de doorslag geeft, wel de inhoud.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:24

Florenc schreef:
Klopt, maar op één of andere manier is het als recruiter wel fijn om een beeld te kunnen krijgen bij de persoon waarover het gaat. Persoonlijk vind ik het stuk 'persoonlijkheid' dan weer iets dat niet echt in een CV hoort, maar eerder in een motivatiebrief. Ook is dat stukje 'persoonlijkheid' altijd zo cliché als het groot is :+. Iedereen is sociaal, proactief, flexibel en stressbestendig :D.

Ik heb: foto, personalia, opleiding, werkervaring, vaardigheden (talen en software), sociale ervaringen (vrijwilligerswerk, lid van een comité, voorzitter van ..), hobby's.

Maar, geen enkel CV is hetzelfde. De manier waarop je het opstelt, laat al veel van je zien, dus stel het op je eigen manier op. Het is niet het uiterlijk (of layout) van een CV die de doorslag geeft, wel de inhoud.

Daarom heb ik bij "competenties" ook die clichés vermeden ;). Ik kreeg van de werkcoach juist het advies om er géén foto bij te plaatsen :+. Ik kan me echter ook functies voorstellen waarbij uiterlijk wél een rol meespeelt. Maar ik denk toch dat, met het plaatsen van een foto bij het cv, er ongemerkt geselecteerd wordt op uiterlijk. Alleen als er in de vacature om een foto wordt gevraagd, stuur ik die mee. Maar ik heb hem niet standaard in mijn cv.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:00

Ik stuur alleen een foto mee als ze er om vragen. Ik ben heel bang dat ze op uiterlijk selecteren, dus ik doe het liever niet. Niet omdat ik lelijk ben ofzo, maar stel dat je net zo op de foto staat, dat jou hoofd hun net niet aan staat, dan lig ik eruit! Terwijl een foto gewoon een momentopname is. En ik weet ook hoe vrouwen soms dodelijk kritisch kunnen zijn over foto's van andere vrouwen... Dus ik wil alleen een foto mee sturen, als een man beoordeelt, hahaha.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:08

En weer een afwijzing binnen. Wat is dit toch.... Gátver.