Mij is nu al een paar keer door detacheerders en potentiële werkgevers gevraagd waarom ik nog geen baan heb... Sja... Als t aan mij ligt heb ik er morgen 1, maar de vraagstellers hebben DE baan ook niet..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Nou, ik heb net een afwijzing binnen van de thuiszorg. Met als reden dat ze iemand willen die in het werkgebied woont. Tja, ik heb gesolliciteerd voor west-brabant en ik woon wel tien hele kilometers onder Roosendaal, stel je voor dat je 5 minuten in de auto moet zitten he. Ik voel me zo'n loser nu, overal solliciteer ik op en echt geen enkel bedrijf wil me hebben!
Urielle schreef:Nou, ik heb net een afwijzing binnen van de thuiszorg. Met als reden dat ze iemand willen die in het werkgebied woont. Tja, ik heb gesolliciteerd voor west-brabant en ik woon wel tien hele kilometers onder Roosendaal, stel je voor dat je 5 minuten in de auto moet zitten he. Ik voel me zo'n loser nu, overal solliciteer ik op en echt geen enkel bedrijf wil me hebben!
Winged schreef:ik had zojuist het meest rare 'ik ga eens info proberen te krijgen' telefoontje ooit. Ze zijn hier in de regio een omroep aan het opzetten (radio) en zoeken nog mensen. Alleen waren die vacatures zó vaag dat ik even niet weet wat ik ermee moet. Gebeld, vragen gesteld, man had geen tijd, erg rumoerig. Prima, bel ik later toch terug? Maar kwam er op neer dat ik maar naar hem toe moest mailen en dat ik maar op gesprek moest komen. Hé???? Naja, ik ga dus maar mailen en zien wat daar uit komt. Zou wel leuk zijn als het ook nog écht wat is natuurlijk!
Winged schreef:Winged schreef:ik had zojuist het meest rare 'ik ga eens info proberen te krijgen' telefoontje ooit. Ze zijn hier in de regio een omroep aan het opzetten (radio) en zoeken nog mensen. Alleen waren die vacatures zó vaag dat ik even niet weet wat ik ermee moet. Gebeld, vragen gesteld, man had geen tijd, erg rumoerig. Prima, bel ik later toch terug? Maar kwam er op neer dat ik maar naar hem toe moest mailen en dat ik maar op gesprek moest komen. Hé???? Naja, ik ga dus maar mailen en zien wat daar uit komt. Zou wel leuk zijn als het ook nog écht wat is natuurlijk!
Ze misten het kopje 'vrijwillig' bij vacatures. Kan natuurlijk wel tijdelijk ervaring op gaan doen daar, maar ik wil gewoon betaalt werk vinden.... Het was ook te mooi om...
annastasia schreef:Vacature waar ik laatst op gereageerd had is niets geworden.
Vandaag gebeld door Start People, ze hadden een leuke vacature voor me.
Callcentermedewerker voor de gecombineerde opgave bij het ministerie van landbouw.
Gaat alleen om een project van 1,5 - 2 maanden.
Is een kleine kans dat er een aantal mensen mogen blijven.
http://www.startpeople.nl/2480/Vacature ... owcount=57
Ga dan van 8,91 naar 13,03 per uur. Behoorlijk verschil.
Echt een superleuke uitdaging, maar toch vind ik het risico te groot om m'n huidige job (ook uitzend) op te zeggen.
En ben toch zeer vereerd dat ze me gebeld hebben. Vorig jaar ook gereageerd en toen wouden ze me niet hebben omdat ik mijn HBO niet had afgerond.
Nu willen ze me wel hebben om m'n agrarische achtergrond en dat ik zelf ook gecombineerde opgave in moet vullen en er dus ''kennis'' van heb.
SaskiaKur schreef:Oeh welke baan heb jij dan in Praag haha
patpen schreef:Ik heb ook alleen persoonlijke gegevens, werkervaring, opleiding, interesses en persoonlijkheid. Geen foto, zie daar niet zo het nut van in. Wil tenslotte uitgekozen worden op ervaring/opleiding en niet op uiterlijk
Florenc schreef:Klopt, maar op één of andere manier is het als recruiter wel fijn om een beeld te kunnen krijgen bij de persoon waarover het gaat. Persoonlijk vind ik het stuk 'persoonlijkheid' dan weer iets dat niet echt in een CV hoort, maar eerder in een motivatiebrief. Ook is dat stukje 'persoonlijkheid' altijd zo cliché als het groot is. Iedereen is sociaal, proactief, flexibel en stressbestendig
.
Ik heb: foto, personalia, opleiding, werkervaring, vaardigheden (talen en software), sociale ervaringen (vrijwilligerswerk, lid van een comité, voorzitter van ..), hobby's.
Maar, geen enkel CV is hetzelfde. De manier waarop je het opstelt, laat al veel van je zien, dus stel het op je eigen manier op. Het is niet het uiterlijk (of layout) van een CV die de doorslag geeft, wel de inhoud.