thuis zitten is inderdaad niks kaatje, ik duim voor je donderdag
ssssuus
Geplaatst: 19-09-11 18:37
Ik ben vandaag gebeld door een bedrijf waar ik 1 of 2 augustus een open sollicitatie naar toe had gemaild... Hij had nu pas de sollicitatie onder ogen gekregen en of ik nog op zoek was... Nou ja dus! hihi.. Nou de afspraak gemaakt dat ik volgende week dinsdag hem even zou bellen aangezien het dit weekend beurs is en hij daar erg druk mee is. Prima. Word ik even daarna teruggebeld of ik vrijdag al wil komen, hij had me opgezocht op FB en was gecharmeerd van mn foto, ik zag er erg spontaan en vrolijk en bladiebla uit en hij had inmiddels ook heel wat positieve dingen uit mn CV gelezen.. ( die had ik na het 1e gesprek verzonden want deze had hij nog niet ontvangen van zijn collega... ) Dus FB kan ook positief uitpakken haha,...
Gefeliciteerd Suusjwah, ik hoop voor je dat t wat wordt!!!!!!
Ik ben vandaag op banenjacht geweest... Ik heb me ingeschreven bij 6 uitzendbureaus, en nog eens 5 sollicitaties verzonden.. zal ik nu dan eens mazzel hebben!!
Ik kreeg net een mailtje van een bedrijf, waar ik op een vacature had gereageerd. Het betrof een startersfunctie, als administratief medewerker, op parttime basis.
Ze waren geïnteresseerd in mij, en ik mag volgende week op sollicitatiegesprek komen!
Mag ik hier om hulp vragen? Ben al 'n flinke tijd op zoek naar leuk vast werk (al wil ik al lang ook wel niet-leuk, niet-vast werk aannemen ).
Nu heb ik drie vacatures gezien die me enorm aanspreken. Probleem: ze zijn bij hetzelfde bedrijf, cv + motivatie moeten naar dezelfde persoon gestuurd worden, de drie vacatures zijn qua taken vrijwel identiek, en ik heb tot vanavond om te reageren. Kan ik het maken om voor de drie vacatures dezelfde brief en cv in te sturen, of ben je dan bij voorbaat al kansloos? En wat is dan beter: drie aparte mailtjes, of alles in 1 mail met daarin uitleg waarom de brieven identiek zijn? Het gaat om vnl administratieve taken. Alledrie de functies zijn zo leuk, wil het niet verknallen ...
Oeh, moeilijk Traiectum.. Misschien weet iemand anders het? Ik heb het met uitzendburo, maar dat zijn drie verschillende banen. Maar dan ook grote kans dat je dezelfde treft..
Inschrijven bij UZB zou ik persoonlijk doen, werkt vaak veel beter, dan gaan ze pas écht hard voor je aan de slag. En... niet alle vacatures staan online. Mijn vorige baan heb ik gevonden omdat ik toevallig bij een UZB binnenstapte en ze die vacature NET binnenkregen.
Traiectum: ik zou ook 1 brief doen met 3 interessegebieden en even motiveren waarom.
Gefeli voor iedereen die op gesprek mag! Heb zelf morgen ook een gesprek, bij een detacheringsbureau. Duimen jullie voor me?
Maarre ik ben dus leerkracht maar ik ga ook maar soliciteren op banen waar ik geen opleiding voor heb. Hoe stel je dan een brief samen, dat vind ik erg lastig!
Steentje: voor mij hangt het er sterk vanaf waar ik heen zou moeten. Als ik met het OV kan vind ik iets langere reistijd niet zo erg want dan 'doe' je verder niks. Lekker muziekje op en gaan... geen probleem. Maar dan moet ik niet óók nog 2x overstappen met de bus ofzo. Qua auto hangt het wat mij betreft van de file af. Weinig file, dan vind ik een uur rijden prima. Maar is er veel file... dan niet.
Rindin
Geplaatst: 20-09-11 14:43
Steentje schreef:
Wat is voor jullie trouwens de maximale reisafstand, die jullie willen maken voor een baan?
Daar zit ik dus ook mee... Het liefst zou ik max een half uur rijden, maar ik mag geloof ik niet kieskeurig zijn. Nu staat er wel een vacature op 70 km, maar dat vind ik wel heel overdreven eigenlijk...
Ik hou geen kilometers aan maar een maximale reistijd van 1 uur en 15 minuten.. ik werk nu maar 30 km verder op en met het ov doe ik er alsnog dik een uur over..
Op dit moment wel omdat mijn kantoor geen extra parkeervergunning wil aanvragen. Ik heb echter wel een auto tot mijn beschikking. Die staat dan thuis niets te doen, beetje irritant. Vooral omdat het met de auto maar 25 minuten rijden is, en met het ov dus 1 uur en 5 minuten reizen is..